[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
criollo_yess

Berichten: 1087
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:48

Rosje8 schreef:
ik kom ook weer even aanwaaien hier.

Ik ben voorzichtig aan het rondkijken naar een tweewieler voor erbij zodat ik mijn hond vaker mee kan nemen. Hond is heel braaf maar weegt wel zo rond de 23 kilo.

Ik ben héél tevreden met mijn 16inch hca die ik goed zwevend heb:)
De 19 inch lukte niet voor mij met 1,63 en amper 50 kilo. Pony is 1.03.
Ik zat met de 19 inch ietsje hoger maar dat weegt totaal niet op tegen de fijne balans van nu.

Liefst zou ik de hond dan tussen mijn benen zetten, naast mij kan hij denk ik sowieso niet goed zitten, daar is ie wat te groot voor denk ik, maar heb het ook nooit geprobeerd.

Tjeu vandaag gebeld, laat ik voorzichtig zeggen dat ik het toch niet een al te fijn gesprek vond. Het kwam er op neer dat ik geen idee had hoe goed de Pien was tov de HCA (het zal best, maar daar belde ik niet voor). Hij was er steevast van overtuigd dat ik met deze wens een aangepaste Ellen mini moet hebben met 18 inch wielen. Ik heb gevraagd of ik een wagen kan testen, ik ga echt niet zomaar even een wagen van dat gedrag kopen en hopen dat het lekker zit met de hond erbij. Dat was maar een vreemde vraag, hij is geen testcentrum en zijn wagens hebben zich allang bewezen.

Dus nu de vraag, wie rijdt er met een pony rond de meter met een tweewieler? En welk merk of model heb je dan? Wie heeft er ervaring met een hond er ook bij? Mocht iemand een model Ellen of andere tweewieler hebben waar ik is mag proefrijden met pony en hond dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag!


Ik heb een 2wieler van HCA waarop ik de hond kan meenemen. Mijn hond weegt rond de 20kg. Meestal loopt de hond los of aan de riem naast de wagen. Op de wagen zit hij tussen mijn benen. Zonder hond hangt de wagen tiptop in balans voor alle gangen. Echter met hond is de balans teveel naar voren, dus meer druk op het schoftje. Dus dat doe ik alleen in stap voor stukjes langs drukke wegen of een oversteek. Bij mij kan de hond niet naast me, want ik heb alleen 1 stoel op de 2wieler. Misschien dat de hond naast je op een bankje minder invloed op de balans heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Hier was de hond nog pup en ging het door het lagere gewicht beter qua balans.
Afbeelding

femke_harley

Berichten: 3161
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:20

Rosje8 schreef:
femke_harley schreef:
wat betreft dat zware lamoen. Dat lijkt wellicht zo als je de wagen oppakt. Maar zodra er iemand op de wagen gaat zitten zal je merken dat het lamoen gaat 'zweven' en nauwelijks meer iets weegt. De wagen komt mooi in evenwicht. En wanneer je gaat mennen zal er altijd iemand op de wagen zitten. Dus tijdens het mennen is er nauwelijks tot geen druk van het (zware??) lamoen, omdat de wagen door het gewicht van de menner super in evenwicht komt.


Ik kreeg hem moeilijk in balans. Ik moest er extra gewicht aan hangen, want met mijn eigen 65kg kreeg ik hem niet voldoende zwevend. Lamoen icm de zware vloerplaat was hier wel de reden helaas. Met de HCA geen last van. Maar ik als ik voor een wagen van Tjeu zou kiezen, dan eerder de Ellen van aluminium of de Pien. Ik heb daar nog wel over getwijfeld, maar hier uiteindelijk de HCA aangeschaft.

Het zal per combinatie verschillen en wat iedereen prettig vind. Nu heb ik een zeer slanke pony, heeft wel wat hoogte (1.05m) maar meer mini paard type en vrij kort. Dat is toch anders dan een flinke shet of welsh.



Precies dat extra gewicht had ik ook nodig met de 19inch hca.
Welke hca heb jij nu en welke Ellen had jij precies?[/quote]

Ik heb nu de 19 inch van HCA. Hiervoor had ik de normale Ellen in 16 inch op advies van Tjeu. Ik weet niet of hij toen al het aluminium modeltje had van de Ellen. Ellen mini was te klein/smal.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:51

Rosje8 schreef:
ik kom ook weer even aanwaaien hier.

Ik ben voorzichtig aan het rondkijken naar een tweewieler voor erbij zodat ik mijn hond vaker mee kan nemen. Hond is heel braaf maar weegt wel zo rond de 23 kilo.

Ik ben héél tevreden met mijn 16inch hca die ik goed zwevend heb:)
De 19 inch lukte niet voor mij met 1,63 en amper 50 kilo. Pony is 1.03.
Ik zat met de 19 inch ietsje hoger maar dat weegt totaal niet op tegen de fijne balans van nu.

Liefst zou ik de hond dan tussen mijn benen zetten, naast mij kan hij denk ik sowieso niet goed zitten, daar is ie wat te groot voor denk ik, maar heb het ook nooit geprobeerd.

Tjeu vandaag gebeld, laat ik voorzichtig zeggen dat ik het toch niet een al te fijn gesprek vond. Het kwam er op neer dat ik geen idee had hoe goed de Pien was tov de HCA (het zal best, maar daar belde ik niet voor). Hij was er steevast van overtuigd dat ik met deze wens een aangepaste Ellen mini moet hebben met 18 inch wielen. Ik heb gevraagd of ik een wagen kan testen, ik ga echt niet zomaar even een wagen van dat gedrag kopen en hopen dat het lekker zit met de hond erbij. Dat was maar een vreemde vraag, hij is geen testcentrum en zijn wagens hebben zich allang bewezen.

Dus nu de vraag, wie rijdt er met een pony rond de meter met een tweewieler? En welk merk of model heb je dan? Wie heeft er ervaring met een hond er ook bij? Mocht iemand een model Ellen of andere tweewieler hebben waar ik is mag proefrijden met pony en hond dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag!


Ik kan je niet helpen in je keus.
Wel hebben meer bokkers de ervaring van minder leuke telefoon gesprekken en dat is meestal nav een post op bokt :o

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:11

Hoezo nav een post op bokt. Wat kinderachtig.. als je jezelf zo moet bewijzen.. laat ieder lekker zijn eigen keuze maken.


Overigens denk ik dat als je zelf maar 50kg weegt en je wilt een hond mee nemen van half jouw gewicht, dat dit nooit lukt op een tweewieler.. je krijgt met 50kg de wagen miscchien net in balans. Als je dan de helft van jouw gewicht er weer voor zet, is de balans zeker weg.

Zou dan eerder voor een 4-wieler gaan..

Ik merkte overigens al verschil in balans met mijn hond van 7kg! Bij m’n voeten ging net niet.. wel met kind er bij op bankje.. zonder kind merkte ik dat het minder ging. Dan moest hond wel op de bank..

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:21

Rosje8 schreef:
femke_harley schreef:
Ik kreeg hem moeilijk in balans. Ik moest er extra gewicht aan hangen, want met mijn eigen 65kg kreeg ik hem niet voldoende zwevend. Lamoen icm de zware vloerplaat was hier wel de reden helaas. Met de HCA geen last van. Maar ik als ik voor een wagen van Tjeu zou kiezen, dan eerder de Ellen van aluminium of de Pien. Ik heb daar nog wel over getwijfeld, maar hier uiteindelijk de HCA aangeschaft.

Het zal per combinatie verschillen en wat iedereen prettig vind. Nu heb ik een zeer slanke pony, heeft wel wat hoogte (1.05m) maar meer mini paard type en vrij kort. Dat is toch anders dan een flinke shet of welsh.



Precies dat extra gewicht had ik ook nodig met de 19inch hca.
Welke hca heb jij nu en welke Ellen had jij precies?


Ik had hetzelfde met mijn 19 inch, achter een pony van 1.07 en toch wel behoorlijk eigen gewicht. :o
Begonnen met 16 inch, terug naar Tjeu geweest om te stellen, wielen laten vergroten naar 19 inch maar nooit heb ik mijn ellen mooi in balans gekregen. Pas als die extreem achterover hing zweefde hij netjes in alle gangen en op elk terrein.

Ik zal vast een enorme zeikerd zijn maar ik wil pertinent geen geklapper op de rug van mn pony.. maar zie zo vreselijk veel tweewielers die wel klapperen. ;(

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:26

Bedankt voor al jullie reacties!

Wie weet is een hele lichte vierwieler ook nog wel een optie, maar ik ben toch erg gehecht aan dat ik mijn met sulky makkelijk overal kan komen.

@cinniz123, dat vind ik pas echt bijzonder! Ik lees hier toch ook meer verhalen van mensen die het niet in balans kregen, laat staan ik met hond. Als ik daar kon proefrijden en het is het helemaal dan zou ik zo bestellen, maar anders nee bedankt.

@MaritB; ik denk ook dat het best lastig zal worden, hoe zwaar is jouw kind en hoe dat jij dat met of zonder kind of pak je dan een andere wagen? ivm de balans? En wat weegt jouw cavalier tweewieler?

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:55

Rosje8 schreef:
Bedankt voor al jullie reacties!

Wie weet is een hele lichte vierwieler ook nog wel een optie, maar ik ben toch erg gehecht aan dat ik mijn met sulky makkelijk overal kan komen.

@cinniz123, dat vind ik pas echt bijzonder! Ik lees hier toch ook meer verhalen van mensen die het niet in balans kregen, laat staan ik met hond. Als ik daar kon proefrijden en het is het helemaal dan zou ik zo bestellen, maar anders nee bedankt.

@MaritB; ik denk ook dat het best lastig zal worden, hoe zwaar is jouw kind en hoe dat jij dat met of zonder kind of pak je dan een andere wagen? ivm de balans? En wat weegt jouw cavalier tweewieler?


Ja ik vond wel meer bijzonder maar geen zin in weer telefoontjes dus zal niet teveel erover doorgaan :o

Ik denk dat maritB wel eens een heel goed punt zou kunnen helpen als je meer gewicht op je voetenplaat gaat leggen.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:25

Ik ben destijds afgeknapt op een wagen kopen bij hem nadat ik een printscreen kreeg op messenger van mijn eigen post in een kletstopic.. vond ik zo ongepast.

Verder vind ik de bouwkwaliteit op zich goed maar zie ik wel vaak bij de Ellen dat mensen enorm achterover hangen. Leuk als je geen lichamelijke issues hebt maar ik zou daar binnen no time last van hebben.

Een hond meenemen lijkt mij enkel te doen als ze heel klein zijn en naast je kunnen of met een vierwieler. Anders beïnvloed het teveel de balans. Nu kan de mijne met haar 28kg sowieso niet mee op een hca :')

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:50

Rosje8 schreef:
Bedankt voor al jullie reacties!

Wie weet is een hele lichte vierwieler ook nog wel een optie, maar ik ben toch erg gehecht aan dat ik mijn met sulky makkelijk overal kan komen.

@cinniz123, dat vind ik pas echt bijzonder! Ik lees hier toch ook meer verhalen van mensen die het niet in balans kregen, laat staan ik met hond. Als ik daar kon proefrijden en het is het helemaal dan zou ik zo bestellen, maar anders nee bedankt.

@MaritB; ik denk ook dat het best lastig zal worden, hoe zwaar is jouw kind en hoe dat jij dat met of zonder kind of pak je dan een andere wagen? ivm de balans? En wat weegt jouw cavalier tweewieler?


Wat mijn wagen weegt weet ik niet. Maar hij is lichter dan de kraay van een vriendin.. rolt ook lekker licht.

Ik stel niets opnieuw af, kind weegt 18kg dan leun ik wat meer naar voor.. er zit een geveerd lamoen op en dat maakt het sowieso al veel relaxter. Kindjes gaan maar weinig mee..

Ik gebruik m’n HCA al maanden niet meer.. wellicht gaat die wel weg :)

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:09

Hoe werkt dat precies Marit? Geveerd lamoen? Klinkt top!

Horsejansdam
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-11-22

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:05

Nog een HCA-vraagje. Ik wil met een hit-airvest gaan mennen. Met rijden altijd mee gereden en onwijs fijne ervaring mee. Inmiddels heb ik ook een menbevestiging voor de hit-air. Idee van de hitair is dat je vast zit met een koord tussen jou en het zadel of tussen jou en de menwagen. Mocht je vallen en er komt 35 kg gewicht op het koord, blaast het vest op en heb je een soort airbag. De afstand tussen jou en de menwagen moet vanzelfsprekend kleiner zijn dan de afstand tussen jou en de grond. Ik heb geïnformeerd bij HCA en zij zouden aan de zijkant van de stoel aan de bovenzijde een bevestiging kunnen maken waaraan het koord bevestigd kan worden. Ik twijfel nu echter of dit echt heel veel hoger is dan de bovenkant van het rekje. Wat denken jullie, meerwaarde of gewoon vastmaken aan het bovenste randje van het rekje?

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:10

Horsejansdam schreef:
Nog een HCA-vraagje. Ik wil met een hit-airvest gaan mennen. Met rijden altijd mee gereden en onwijs fijne ervaring mee. Inmiddels heb ik ook een menbevestiging voor de hit-air. Idee van de hitair is dat je vast zit met een koord tussen jou en het zadel of tussen jou en de menwagen. Mocht je vallen en er komt 35 kg gewicht op het koord, blaast het vest op en heb je een soort airbag. De afstand tussen jou en de menwagen moet vanzelfsprekend kleiner zijn dan de afstand tussen jou en de grond. Ik heb geïnformeerd bij HCA en zij zouden aan de zijkant van de stoel aan de bovenzijde een bevestiging kunnen maken waaraan het koord bevestigd kan worden. Ik twijfel nu echter of dit echt heel veel hoger is dan de bovenkant van het rekje. Wat denken jullie, meerwaarde of gewoon vastmaken aan het bovenste randje van het rekje?



Ik heb er geen ervaring mee maar het eerste waar ik aan denk is als je omgaat met sulky het denk ik niet effect heeft wat je hoopt te hebben met het vest.
Ik heb geen ervaring met uit de sulky vallen maar dus wel omgaan ermee :')

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:12

Raakt dat koord daarna meteen ook los? Mijn ervaring met omgaan met de hca is eerder dat je benen snel eruit moet hebben zodat je niet meegesleurd wordt en eigenlijk wil je snel bij je menwagen uit de buurt kunnen komen. Ik ben 2 keer omgegaan, eerste keer liet er een bout van mijn stoeltje los en lag ik er daardoor naast terwijl mijn pony door liep. Gelukkig stopte die toen hij niet verder kon doordat mijn been in de knoop zat. Sindsdien zorg ik er wel voor dat mijn been aan de hand waaraan ik om ga als eerste bevrijdt. Dit de tweede keer keurig gedaan en in mijn winterkleding over een fietspad gerold weg van de kar. Ik had geluk dat de pony ook om ging en ik daarna meteen op zijn nek kon springen om te voorkomen dat hij opstond en zonder mij verder rende. Jonge pony, schrok van een hond, is inmiddels helemaal goed gekomen. Ik heb wel een gewone bodyprotector, maar die doe ik alleen om bij een marathon met tweespan.

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:51

Ik heb er geen ervaring mee. Maar je valt er niet zomaar af/uit.. omgaan is een groter risico, vraag me af of je vest dan werkt.

En ik hoop dat je m nooit vergeet met af stappen, want lijkt me heel spannend voor de pony :)

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:59

Het eerste wat ik dacht is, zo’n benarde situatie wil je niet nog benarder maken door het geluid van een opblazend airvest. Pony in paniek voor de koets die dan nog meer in paniek gaat.

En inderdaad het omvallen gebeurd eerder dan eraf vallen.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:36

Ik weet dat je paard groter dan 1.50m moet zijn want anders heb je kans dat de airbag niet snel genoeg af gaat. Ik denk daarom niet dat het op een menwagen gaat werken. Of heb je dat al met hit air besproken?

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:01

Ik weet wel dat de airbag niet toegestaan is in de menwedstrijdsport en dat zal vast een goede rede hebben.

Horsejansdam
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-11-22

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 06:58

Zo zie je maar weer dat ik een echte beginner ben met het mennen! Eigenlijk best gek he dat ze dan toch menkabels verkopen... over het omkiepen had ik echt niet nagedacht. Onwijs bedankt voor jullie hulp... bij nader inzien toch maar zonder HIT-air!

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:59

happytime schreef:
Ik weet wel dat de airbag niet toegestaan is in de menwedstrijdsport en dat zal vast een goede rede hebben.


Het mag wel, maar alleen als je in de marathon ook een bodyprotector of rug protector draag.
Het mag dus wel, maar niet in plaats van een bodyprotector.

Ik denk niet dat het op een HCA veel nut heeft. Op een grotere (marathon)wagen wel omdat daar vanaf gelanceerd worden wel kan.

Bij een HCAtje heb ik het nog nooit gehoord, wel in zeldzame gevallen om gaan. Ik rij er zelf al 15 jaar mee, heb aardig wat gekke dingen gedaan, en heb het nog maar 1x mee gemaakt.

Freddydeshet

Berichten: 128
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:39

Hallo allemaal, ik zit erover na te denken mijn 19inch hca te verkopen, maar deze heeft een specifieke aanpassing waardoor de sulky met 5 cm verhoogd is. Ik moet nog beslissen of ik deze echt verkoop of niet, maar eerst heb ik een vraag;

Is het de bedoeling dat de lamoen horizontaal staat?
Is de sulky dan te klein als de lamoen niet horizontaal staat?

Ik ben benieuwd of dat veel uit maakt voor de balans, het lijkt me in ieder geval minder comfortabel als de het niet horizontaal is.

Mijn pony stond er heel mooi voor met 1,12cm, maar door de verhoging zou hier tot 1.20 voor kunnen staan(met of zonder horizontale lamoen weet ik niet)

Floortje_NL

Berichten: 166
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:02

Freddydeshet schreef:
Hallo allemaal, ik zit erover na te denken mijn 19inch hca te verkopen, maar deze heeft een specifieke aanpassing waardoor de sulky met 5 cm verhoogd is. Ik moet nog beslissen of ik deze echt verkoop of niet, maar eerst heb ik een vraag;

Is het de bedoeling dat de lamoen horizontaal staat?
Is de sulky dan te klein als de lamoen niet horizontaal staat?

Ik ben benieuwd of dat veel uit maakt voor de balans, het lijkt me in ieder geval minder comfortabel als de het niet horizontaal is.

Mijn pony stond er heel mooi voor met 1,12cm, maar door de verhoging zou hier tot 1.20 voor kunnen staan(met of zonder horizontale lamoen weet ik niet)

Ja dat heeft effect op het in balans krijgen. Een horizontaal lamoen is een tolerant gemiddelde met veel stelruimte. Hangt de boel meer naar achteren dan moet de zitting naar voren dus is de wagen beperkt tot kleine/lichte personen. Kantelt de boel voorover dan moet de zitting naar achter en dus alleen voor lange/zwaardere mensen.

Heb je losse lamoenstokken? Door die goed af te stellen en te draaien naar de breedte van de pony kom je ook al een heel eind om het lamoen horizontaal te krijgen. En daarnaast heb je natuurlijk nog de hoogte van de lichtogen die je kan wijzigen.

Freddydeshet

Berichten: 128
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:54

Floortje_NL schreef:
Freddydeshet schreef:
Hallo allemaal, ik zit erover na te denken mijn 19inch hca te verkopen, maar deze heeft een specifieke aanpassing waardoor de sulky met 5 cm verhoogd is. Ik moet nog beslissen of ik deze echt verkoop of niet, maar eerst heb ik een vraag;

Is het de bedoeling dat de lamoen horizontaal staat?
Is de sulky dan te klein als de lamoen niet horizontaal staat?

Ik ben benieuwd of dat veel uit maakt voor de balans, het lijkt me in ieder geval minder comfortabel als de het niet horizontaal is.

Mijn pony stond er heel mooi voor met 1,12cm, maar door de verhoging zou hier tot 1.20 voor kunnen staan(met of zonder horizontale lamoen weet ik niet)

Ja dat heeft effect op het in balans krijgen. Een horizontaal lamoen is een tolerant gemiddelde met veel stelruimte. Hangt de boel meer naar achteren dan moet de zitting naar voren dus is de wagen beperkt tot kleine/lichte personen. Kantelt de boel voorover dan moet de zitting naar achter en dus alleen voor lange/zwaardere mensen.

Heb je losse lamoenstokken? Door die goed af te stellen en te draaien naar de breedte van de pony kom je ook al een heel eind om het lamoen horizontaal te krijgen. En daarnaast heb je natuurlijk nog de hoogte van de lichtogen die je kan wijzigen.





Ja het zijn losse lamoen stokken. Maakt de hoogte op de flank nog uit? Bijvoorbeeld als bij een kleinere pony de lamoen hoger op de flank zit horizontaal of bij een grotere pony een groot stuk lager? Of is er een specifieke plek waar die eigenlijk hoort te zitten?

Ook als de pony groter is komen de leidsels op de billen te liggen, is dat een probleem?

wladimir
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:31

Hallo sulky liefhebbers. Eerste keer dat ik iets schrijf hier maar denk dat hier de enige kans ligt op echt antwoord. ik heb een hca besteld 16 inch met rem maar......het duurt vreselijk lang en contact met hca is ook echt lastig.Vraag me af hoe lang anderen gewacht hebben?.Ik wacht nu +3maanden.
Ben nu al 1,5 jaar achter de pony aan het rennen met lange teugels en onderhand heeft hij steeds betere conditie dus ren nu al 12 km en...ben toch wel blij als de sulky er is....

Maartxje

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Oldeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 23:15

@wladimir Andries heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en of hij zelf weer kan gaan bouwen is denk ik nog maar de vraag. Er is wel iemand die de zaak nu voor hem waarneemt, dus het bouwen is gewoon doorgegaan.
Heb je geprobeerd te bellen of mailen?
Mijn ervaring is dat de telefoon gewoon wordt opgenomen (door Andries zelf of door zijn vrouw) maar dat de mail wel wat achterblijft.

wladimir
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-20

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:02

Maartxje Ja ik heb via mail contact gehad.Al een paar keer maar steeds andere reden voor vertraging van de bouw.Eerst geen specialist voor de rem,toen Andries ziek,nu geen lasser dus heb geen idee hoe lang nog.Het geeft verder niet als ik zou weten hoe lang ong dan kan ik ook evt een andere goedkopere sulky nemen zo lang.Ik zal maandag eens bellen