Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:27

Was jij daar dan bij? Op de foto's op de website is hun boesem anders ook wel aardig goed zichtbaar.

Zoolgangster

Berichten: 9703
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:55

Blue_flower schreef:
Wauw. Wat een reacties in eens. En ga je schamen om iemand die afgekeurd is zo neer te zetten.
Ga je verdiepen in het proces van ziek worden tot een afkeuring.

Even snel gezegd; een piloot die niet meer mag vliegen, maar wel in een supermarkt kan werken. Kan ook 100% afgekeurd worden. Dat is dan niet medisch, maar op basis van loon verlies.


Ja, en door een rekentruc wat betreft loonverlies en het niet meerekenen van ploegentoeslag is mijn man daardoor maar 9% afgekeurd, is onvoldoende om een uitkering te krijgen... :\
Onlangs maar uwv geweest om herkeuring aan te vragen. Kwam hij niet voor in aanmerking. Had zogenaamd geen arbeidsverleden. (Te lang zonder betaald werk, duh geen werkgever die hem aannam.) Iets zit er heeeel scheef in de uitvoering van werknemersverzekeringen...

Maar goed, het gaat offtopic.

Percy

Berichten: 12082
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 00:30

Dit gaat zeker zwaar offtopic en waarom?
Mensen die afgekeurd zijn, dat zijn geen kasplantjes die helemaal maar niets meer kunnen. Ze kunnen niet meer werken maar ze kunnen nog wel deels mee kunnen met de maatschappij hetzij door vrijwilligerswerk, hetzij door af en toe iets bij te verdienen.
Wat is daar mis mee?

BeFunny

Berichten: 10693
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 06:59

LianB schreef:
Was jij daar dan bij? Op de foto's op de website is hun boesem anders ook wel aardig goed zichtbaar.



Boezem van Kim bedoel je.
De dame die echt voor haar beroep model is en ook niet vies is van Naakt en daar echt echt heeeeeeuuuul goed voor betaald krijgt. Die is ook wel slim genoeg om dat heel goed te regelen hoor.
Nogmaals die gaat niet in een Skype gesprek even haar legging uit doen.

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:11

Dat regelt Kim niet zelf, dat doet haar management. Er wordt gewoon in contracten en afspraken op voorhand opgenomen wat wel/niet is toegestaan door het model zelf; daar zitten meerdere mensen echt bovenop. Jongere meiden die het alleen moeten doen zijn veel kwetsbaarder en daar wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt door personen met slechte bedoelingen.

BeFunny

Berichten: 10693
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:23

Ja die heeft daar haar mensen voor idd. Maar waar het mij om ging was dat het als normaal gezien wordt door sommigen dat gevraagt wordt tijdens zo'n gesprek dat een broek uitgetrokken wordt. Om iemand te beoordelen. en dan benoemen ze de modellen van Zinzi want die staan toch ook met hun boezem in beeld.
Dat zijn modellen die vaker modellen werk doen en die dus niet specifiek sieraden model zijn en daarbij zijn er met hun goede afspraken. Die gaan niet in een chat gesprek zich uitkleden. Dan zeggen zij ook toedeledokie.

daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:02

BeFunny schreef:
Ja die heeft daar haar mensen voor idd. Maar waar het mij om ging was dat het als normaal gezien wordt door sommigen dat gevraagt wordt tijdens zo'n gesprek dat een broek uitgetrokken wordt. Om iemand te beoordelen. en dan benoemen ze de modellen van Zinzi want die staan toch ook met hun boezem in beeld.
Dat zijn modellen die vaker modellen werk doen en die dus niet specifiek sieraden model zijn en daarbij zijn er met hun goede afspraken. Die gaan niet in een chat gesprek zich uitkleden. Dan zeggen zij ook toedeledokie.


Helemaal mee eens!

Iemand die zegt dat dit normaal is die is echt koekoek!

Die modellen hebben inderdaad mensen voor hun aan het werk.
Voor hun is het echt een carrière.
Zij hebben portfolio’s


Een meisje zo via de webcam vragen om haar legging uit te doen is echt niet iets wat een normaal echt bureau of opdrachtgever zomaar zou vragen.

daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:17

Overigens heb ik zelf ook wel eens wat modellen werk gedaan.
Beetje semi professioneel zoals TS.

Ik heb zelfs wel eens een lingerie shoot gedaan.
Maar daar werd heel duidelijk van te voren gemeld wat er van mij werd verwacht.
Hoe het zou gaan en wat er met de foto’s gebeurde en waarvoor ze gebruikt werden.
Dat was heel transparant.

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:17

Goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt en het gesprek hebt afgekapt, ook omdat je al aangaf dat er wel "beeld" was maar dat de communicatie over de chat ging. Dat geeft mij al het gevoel dat het inderdaad vooraf opgenomen is.
Ik ben heel benieuwd naar de reactie van het bedrijf zelf.

Earth

Berichten: 7948
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 15:07

Toevallig heb ik iemand gevonden die ook uitgenodigd was. Zij heeft uiteindelijk niet het skypegesprek gevoerd, maar ze heeft mogelijk wel contact gehad met het sieradenbedrijf. Daarmee probeer ik nog steeds in contact te komen.

Edit: Overigens heb ik even gezocht en het lijkt alsof dit bedrijf al enige tijd niet meer actief is op social media. Zeker een half jaar niet. Terwijl ze daarvoor wel heel actief waren. Dus ik vraag me af of ze nog wel gaan reageren.

Earth

Berichten: 7948
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 15:53

Na nog wat meer zoeken kom ik erachter dat het sowieso een dropshipping bedrijf is en dat het spul uit China komt. Mensen hebben zelfs ineens track and trace berichten van temu gekregen. Dus ze hebben sieraden op Manory besteld, en die hebben doodleuk de spullen op Temu besteld _O-
Dus ik ga nooit antwoord krijgen, en we kunnen er dan zeker vanuit gaan dat de website is misbruikt voor een zogenaamde modellenopdracht. Ik heb een review geplaatst op trustpilot, ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen? Oh ja, de pagina waar de oproep op stond waarschuwen, dat ga ik ook doen.

Sky_As

Berichten: 4768
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:28

Hier dan nog een tip voor iedereen die online bij een bedrijf wil bestellen waar ze nog nooit besteld hebben :
Altijd de retourvoorwaarden lezen op de website
(en review op Google van het bedrijf) .

Daar staat 9 van de 10 keer dat het terug moet naar China. (heel vaak zie je het ook al aan de veel te mooie foto's) en is er ook geen adres te vinden op heel de site maar enkel een email adres.

Bijna altijd dropshipping.

Fijn dat je er in ieder geval verder niet op in bent gegaan.

purny

Berichten: 27540
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:39

Earth schreef:
Na nog wat meer zoeken kom ik erachter dat het sowieso een dropshipping bedrijf is en dat het spul uit China komt. Mensen hebben zelfs ineens track and trace berichten van temu gekregen. Dus ze hebben sieraden op Manory besteld, en die hebben doodleuk de spullen op Temu besteld _O-
Dus ik ga nooit antwoord krijgen, en we kunnen er dan zeker vanuit gaan dat de website is misbruikt voor een zogenaamde modellenopdracht. Ik heb een review geplaatst op trustpilot, ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen? Oh ja, de pagina waar de oproep op stond waarschuwen, dat ga ik ook doen.

En misschien ook een melding bij het beheer maken?

Qimm

Berichten: 15184
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:42

Earth schreef:
Toevallig heb ik iemand gevonden die ook uitgenodigd was. Zij heeft uiteindelijk niet het skypegesprek gevoerd, maar ze heeft mogelijk wel contact gehad met het sieradenbedrijf. Daarmee probeer ik nog steeds in contact te komen.

Edit: Overigens heb ik even gezocht en het lijkt alsof dit bedrijf al enige tijd niet meer actief is op social media. Zeker een half jaar niet. Terwijl ze daarvoor wel heel actief waren. Dus ik vraag me af of ze nog wel gaan reageren.


Zij waren wel actief, maar geen likes of reacties. Dat is ook wel een flinke rode vlag.