En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:45

Ik denk dat het hem zit in het woordje 'voornemens'. En dat is ontzettend zuur en balen.

Kun je vragen om een termijn (een week of 2) om die papieren in orde te krijgen zodat deze woning niet aan je voorbijgaat?

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 08:54

Ik had maar tot gister 16.00 dus de woning is nu al naar iemand anders gegaan. Ik heb die man aan de telefoon gehad en m’n ex heeft die man nog aan de telefoon gehad. Hij wilde echt niet meewerken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:56

Selina schreef:
Ik had maar tot gister 16.00 dus de woning is nu al naar iemand anders gegaan. Ik heb die man aan de telefoon gehad en m’n ex heeft die man nog aan de telefoon gehad. Hij wilde echt niet meewerken.

Je zou kunnen overwegen een klacht erover in te dienen. Want op deze manier kun je pas reageren op een huis als de scheiding rond is. Dat lijkt me niet de bedoeling van deze regel.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:13

Ach Jeetje wat enorm balen en sneu!!!

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:44

_San87_ schreef:
Selina schreef:
Ik had maar tot gister 16.00 dus de woning is nu al naar iemand anders gegaan. Ik heb die man aan de telefoon gehad en m’n ex heeft die man nog aan de telefoon gehad. Hij wilde echt niet meewerken.

Je zou kunnen overwegen een klacht erover in te dienen. Want op deze manier kun je pas reageren op een huis als de scheiding rond is. Dat lijkt me niet de bedoeling van deze regel.

Ze kan reageren als het convenant rond is. Dat kan snel gaan als alle partijen meewerken.

Wat betreft het uitkopen van je paard. Het is maar net wat jullie er voor waarde aan plakken. Volgens mij kan het ook voor een symbolisch bedrag.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 10:24

Een concept convenant mocht ook. Maar daar moeten we nog aan beginnen.

Petpa

Berichten: 1721
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:25

Selina schreef:
Een concept convenant mocht ook. Maar daar moeten we nog aan beginnen.


Dus dat die man niet mee wilde werken valt wel mee...

Tatyana

Berichten: 1498
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:35

Petpa schreef:
Selina schreef:
Een concept convenant mocht ook. Maar daar moeten we nog aan beginnen.


Dus dat die man niet mee wilde werken valt wel mee...


En dit is dan zo'n opmerking waar Selina niets aan heeft. Ze baalde gewoon, had ondanks dat het spannend was een plekje gezien waar ze wel graag zou willen wonen en stiekem zich daar al zien wonen. Dan is het gewoon beroerd als je nog niet ver genoeg in het proces zit dat de woningbouw al akkoord wil gaan en het wellicht ook afhankelijk is van degene die je spreekt.

Ze wilde vooral heer teleurstelling even delen en dan weer door. Anderen maken er hele verhalen van en geven allemaal (ongevraagde) tips. Ze gaf al aan gewoon even flink te balen en geen tips te hoeven. Soms is even van je afschrijven lekker en daarvoor heeft ze dit topic geopend.

Selina, succes met dit hele proces, je kan het!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 11:52

Gister had ik het er wel even extra lastig mee dat we uit elkaar waren. Na zo’n rotdag had ik de behoefte om in z’n armen te kruipen en het besef dat dat niet meer kan kwam gister even extra hard binnen. Al die genegenheidsdingetjes mis ik dan gewoon heel erg..

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:56

Dat is logisch en heel goed van je dat je dat verdriet ook durft toe te laten. Het is een rouwproces waar je midden in zit :knuffel:

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:09

Ik begrijp de domper wel. Als reactie op de post dat het betekent dat als je gaat scheiden je dan tot er ook maar iets op papier staat, je nog niet verder kunt dat is ook zo.

Verwijs ik toch weer even naar mijn eerdere post. Begin bij het begin, huisje is stap zoveel. Inventariseer eerst de stappen die je moet nemen en in welke volgorde raad ik je aan. Ook om jezelf extra frustratie en teleurstellingen te besparen.

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:22

Wat balen! zeg.. :knuffel:
Maar het natuurlijk wel logisch dat er iets op papier moet staan dat jullie gaan scheiden. "Voornemens" is dan ook niet genoeg.

Maar ik snap heel goed dat je baalt! Hopelijk voel je je vandaag wat beter

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:40

Zertab schreef:
Wat balen! zeg.. :knuffel:
Maar het natuurlijk wel logisch dat er iets op papier moet staan dat jullie gaan scheiden. "Voornemens" is dan ook niet genoeg.

Maar ik snap heel goed dat je baalt! Hopelijk voel je je vandaag wat beter

Mogelijk denken ze bij die woningstichting dat die scheiding misschien niet door zal gaan ; jullie hebben nu een mediator en de uitkomst is dan nog niet vastgelegd .Omdat in sommige gevallen door mediation de partijen toch weer bij elkaar komen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:41

Hele dikke knuffel voor jou Selina, je doet het allemaal heel dapper. :(:)

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 06:32

Jeetje wat poedersuiker.... hier geregistreerd partner met kind. Ik heb niets hoeven over leggen überhaupt. Wij waren ook nog niet zover bij alles en heb dat bij 2 coöperaties gecheckt. Alleen kennismaking gehad. Ze zeiden dat het alleen gecheckt orde bij urgentie soms. Bij sommige huizen stond het er wel bij. Bij deze niet. Mijn jaar cijfers waren voldoende bijvoorbeeld.
Sowieso kon ik al huurtoeslag aanvragen ook bijvoorbeeld terwijl we fiscaal partner zijn. Die krijg ik deze maand dus al terwijl de scheiding pas vorige week ingediend is officieel. Dat vond ik ook te krom voor woorden al. Zou voorstander zijn dar je dat voor max een half jaar kunt krijgen tot scheidingstraject afgerond is.
Ik snap dat je geen opbeurende woorden wilt. Het is poedersuiker, zeker in deze tijd van crisis. Daar mag je gewoon van balen....

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:11

@steenbok: heb je dan geen kans dat je dat je na het indienen van je IB terug moet betalen? Ze kijken over heel het jaar als als jullie nu nog fiscaal partner zijn dan nemen ze dat deel ook mee toch?

Wat balen zeg ts. Logisch dat het even heel klote is allemaal. Hopelijk gaat dat concept er snel komen zodat je wel kunt gaan reageren. Want dit komt even rauw op je dak

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:22

capopjekop schreef:
@steenbok: heb je dan geen kans dat je dat je na het indienen van je IB terug moet betalen? Ze kijken over heel het jaar als als jullie nu nog fiscaal partner zijn dan nemen ze dat deel ook mee toch?

Wat balen zeg ts. Logisch dat het even heel klote is allemaal. Hopelijk gaat dat concept er snel komen zodat je wel kunt gaan reageren. Want dit komt even rauw op je dak


Huurtoeslag berekenen ze met gegevens van partner maar omdat je apart woont krijg je wel huur toeslag. De rest berekenen ze pas na (indienen) van scheiding wanneer je geen fiscaal partner meer bent en dan pakken ze die maanden. Maar is hier vorige week ingediend bij de rechtbank dus die datum mag je aanhouden. Het gaat pas deze maand voor het eerst lopen dus dat komt wel goed. Qua inkomen pakken ze 1 januari voor vermogen als peil datum. Toen hadden we weinig spaargeld ook dus dat is ook geen gevaar.

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:27

Hoe is het nu?

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 17:43

Zware week gehad met m’n paard die ziek werd, de woning die dan niet doorging en onze hond die we helaas moesten herplaatsen.
Maar heb me wel weer herpakt nu. Ons gesprek bij de mediator vanochtend ging ook goed en de mediator verwacht dat we het eigenlijk zo rond hebben.

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:53

O jeetje, al die problemen en dan geen verlichting kunnen vinden bij je paard! Hopelijk is het niets ernstigs?

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:36

Och Selina :knuffel: ik lees dit nu pas, wat is dit rauw op je dak gevallen, zo uit het niets voor jou ;(
Fijn dat jullie het netjes aan het regelen zijn samen en je ex behulpzaam is.
Ik kan je geen advies geven maar we wonen niet ver bij elkaar vandaan, als het je een keer wat te veel wordt en afleiding is nodig mijn pb staat open. Misschien een keer samen schilderen. Sterkte de komende tijd

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:36

Niet fijn als al die dingen er ook nog eens bij komen :knuffel:

Sure_lee

Berichten: 10426
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:04

Oh wat een rotweer voor je Selina. Fijn dat het gesprek met de mediator goed ging vandaag.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 21:53

Jis_ schreef:
Och Selina :knuffel: ik lees dit nu pas, wat is dit rauw op je dak gevallen, zo uit het niets voor jou ;(
Fijn dat jullie het netjes aan het regelen zijn samen en je ex behulpzaam is.
Ik kan je geen advies geven maar we wonen niet ver bij elkaar vandaan, als het je een keer wat te veel wordt en afleiding is nodig mijn pb staat open. Misschien een keer samen schilderen. Sterkte de komende tijd


Ohh samen schilderen lijkt me wel leuk! Kan ik met open ogen staren naar wat jij creëert.

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:43

Selina schreef:
Jis_ schreef:
Och Selina :knuffel: ik lees dit nu pas, wat is dit rauw op je dak gevallen, zo uit het niets voor jou ;(
Fijn dat jullie het netjes aan het regelen zijn samen en je ex behulpzaam is.
Ik kan je geen advies geven maar we wonen niet ver bij elkaar vandaan, als het je een keer wat te veel wordt en afleiding is nodig mijn pb staat open. Misschien een keer samen schilderen. Sterkte de komende tijd


Ohh samen schilderen lijkt me wel leuk! Kan ik met open ogen staren naar wat jij creëert.


En andersom