Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:28

HorsePassion schreef:
Wat is DPD toch een klote vervoerder.
Verkoop ik iets naar Frankrijk, wordt de tracking pas na 4 dagen bijgewerkt. Dan zie ik dat het eindelijk in Frankrijk is en dan stuurt DPD het gewoon weer retour omdat het pakket vertraagd zou zijn :
Het was 4 dagen onderweg en is nu alweer 5 dagen onderweg naar mij. Ik hoop het volgende week weer retour te hebben.

Kan ook dat het alsnog aankomt. Heb ik ook gehad en had al een boos berichtje naar de koper gestuurd dat ze het niet afgehaald had maar kwam alsnog aan bij haar

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:18

Nou inmiddels update van de broek. Ze geeft aan dat ze het niet heeft gezien. Excuses en moet het op eigen kosten retourneren :\ Vind t niet zo'n nette oplossing eigenlijk maar zal het toch moeten accepteren. Dat vind ik wel echt het nadeel. Ik las het in het topic al vaker, fout van de verkoper en jij bent kosten kwijt. Verkoper kan het gewoon opnieuw verkopen en net zo lang proberen totdat er iemand niet zeurt of jet niet ziet ofzo.

Steenbok12
Berichten: 7853
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:26

Dpd vind ik ook niet zo fijn. Vermijd die liever als koper..

Las nog wat over onderbieden. Ik doe het vooral als ik geen haast heb bij iets en wel een redelijk bod. Nee heb je ja kun je krijgen? Maar soms is het pech en ineens verkocht. Als ik weet dat ik dat jammer zal vinden koop ik direct.
Kijk vooral wat ik het waard vind.
Ik zit momenteel even krap en heb een laag bod gedaan. Kreeg een nee. Prima! Ze was netjes geprijsd ook maar ben midden in een huis inrichten en opknappen. Als dit over 3 maanden is had ik het wellicht direct gekocht.

Wel veel leuke dingen gescoord voor zoontjes kamer en kapstok. Allemaal nette staat m.u.v. 1 setje canvas doekjes maar hey! Ik doe t ervoor. De rest is helemaal top. Risico van 2e hands.
Had heeeel veel uit te pakken haha
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:46

muppetmayo schreef:
Nou inmiddels update van de broek. Ze geeft aan dat ze het niet heeft gezien. Excuses en moet het op eigen kosten retourneren : Vind t niet zo'n nette oplossing eigenlijk maar zal het toch moeten accepteren. Dat vind ik wel echt het nadeel. Ik las het in het topic al vaker, fout van de verkoper en jij bent kosten kwijt. Verkoper kan het gewoon opnieuw verkopen en net zo lang proberen totdat er iemand niet zeurt of jet niet ziet ofzo.


Ja echt belachelijk :n

Bij dit soort duidelijke fouten zou de verkoper maar 2 opties moeten hebben vind ik: op kosten van de verkoper retourneren of geld terugstorten aan koper en het artikel niet terugsturen.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:49

Ja, dit is inderdaad ook echt niet oke vind ik. Hele rare constructie. Dat je zelf extra kosten kwijt bent wanneer een ander je een niet bruikbaar item verkoopt. Dat zou op de kosten van de verkoper moeten zijn, het terugsturen of idd geld terug en niet retourneren ja.

Ik zou eventueel alsnog wel ook met Vinted zelf contact opnemen en het voorleggen en de voorwaarden nog eens goed doornemen op Vinted. Ik vraag me af in hoeverre je hier nu meteen mee akkoord moet gaan.

edit:
We betalen je terug als je artikel niet aankomt, beschadigd aankomt, of als het totaal niet overeenkomt met de beschrijving. Je hebt 2 dagen de tijd om het probleem in te melden. Tenzij anders overeengekomen, betaalt de koper voor het terugsturen. Lees meer over het
>> https://www.vinted.nl/safety

Bovenstaande staat bv in de voorwaarden. Dus als jij niet akkoord gaat met wat die verkoper je probeert aan te smeren, moet de verkoper in principe de retour kosten betalen. Dus ik zou dit probleem officieel melden bij Vinted.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-04-24 08:55, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:53

De ellende is dus ook dat als de verkoper eenmaal heeft gekozen dat je terug mag sturen op eigen kosten (in plaats van op haar / zijn kosten) dat ook niet meer kan veranderen als je aangeeft dat niet eerlijk te vinden. Ik had pas een verkoper die het er eigenlijk wel mee eens was en het wilde wijzigen maar Vinted gaf ons beiden 0 op het request, dat kon niet meer en we moesten het maar op een andere manier regelen als verkoper die verzendkosten wilde compenseren....

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:54

Ja volgens mij moet je dus heel strict de juiste protocollen volgen zeg maar.
Wanneer je het probleem officieel meld, moet de verkoper de retour kosten op zich nemen zoals ik het lees. Je hebt aan de hand van die advertentie wel bewijs - de verkoper heeft die kant van het kledingstuk niet op de foto gezet namelijk dus jij kon niet vooraf zien dat het kapot was dus dat werkt dan in je voordeel.

Maar dan moet je idd niet al iets in gang hebben gezet waarbij je akkoord gaat met retourneren op eigen kosten wat pmarena aangeeft.

Helaas maken veel verkopers misbruik ervan omdat veel mensen vaak niet weten waar ze wel/geen recht op hebben en dan akkoord gaan met wat zo’n verkoper zegt - wat vaak niet klopt en dus alleen gezegd word zodat zij zelf geen extra kosten hebben onder het mom ‘proberen kan altijd’. Ik zou dan in ’t vervolg dus gewoon meteen een officieel probleem melden bij Vinted binnen die 2 dagen, wanneer iets dus echt zodanig beschadigd is dat het onbruikbaar is enz.

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:57

Tja daar heb je als koper weinig over te zeggen. Want je geeft aan dat er een probleem is.
En verkoper klikt vervolgens op "okee je mag het terugesturen op eigen kosten" en dan is het al te laat.....

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:58

Wanneer je een officieel probleem meld, kan de verkoper volgens mij niet zomaar beslissen dat het dan op kosten van koper terug gaat. Volgens de voorwaarden in ieder geval niet hoor. Zie link hierboven. *dat moet dan wel binnen die 2 dagen zijn.

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:01

Tja in de praktijk dus wel. Verkoper krijgt gewoon knoppen om uit te kiezen als er een probleem gemeld wordt. Of het moet ineens veranderd zijn....

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:05

Ik ken een paar mensen die zonder problemen wel geld terug kregen en niet op eigen kosten hebben hoeven retourneren dus het kan wel.

Ik zou persoonlijk dan ook altijd Vinted zelf een bericht doen. Normaliter kun je als je een probleem meld ook zelf uitleg geven met foto’s eventueel en dan krijgt vinted zelf binnen en kijkt ernaar ook. Ipv dat een verkoper alles bepaald en oplost.

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:10

cursebreaker schreef:
Ja, dit is inderdaad ook echt niet oke vind ik. Hele rare constructie. Dat je zelf extra kosten kwijt bent wanneer een ander je een niet bruikbaar item verkoopt. Dat zou op de kosten van de verkoper moeten zijn, het terugsturen of idd geld terug en niet retourneren ja.

Ik zou eventueel alsnog wel ook met Vinted zelf contact opnemen en het voorleggen en de voorwaarden nog eens goed doornemen op Vinted. Ik vraag me af in hoeverre je hier nu meteen mee akkoord moet gaan.

edit:
We betalen je terug als je artikel niet aankomt, beschadigd aankomt, of als het totaal niet overeenkomt met de beschrijving. Je hebt 2 dagen de tijd om het probleem in te melden. Tenzij anders overeengekomen, betaalt de koper voor het terugsturen. Lees meer over het
>> https://www.vinted.nl/safety

Bovenstaande staat bv in de voorwaarden. Dus als jij niet akkoord gaat met wat die verkoper je probeert aan te smeren, moet de verkoper in principe de retour kosten betalen. Dus ik zou dit probleem officieel melden bij Vinted.


Lees ik het zo verkeerd? Daar staat toch ook, tenzij anders overeengekomen betaalt koper en niet betaalt verkoper? Vinted zelf vindt dus blijkbaar ook dat de koper voor de fout moet opdraaien...
Overigens heb ik netjes op ik heb een probleem geklikt, had ik dan ook nog apart contact op moeten nemen met Vinted? Heb wel ook alle foto's bij de melding gezet. Nu dus ook wel maar geaccepteerd, omdat ik in de voorwaarden dus ook zie staan dat koper standaard retourkosten betaalt.
Ze zouden dat beleid best eens aan mogen passen als ik het goed lees...
Heb er wel van geleerd, echt checken of alle kanten op de foto staan.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:14

Ik heb het idd verkeerd gelezen zie ik. Maar beleid mag wat mij betreft dan zeker aangepast worden. Heel raar zo dat het standaard zo is. Misschien dat er dan wel wanneer iets echt kapot is anders mee omgegaan word tov als iets bb niet past of niet naar wens is en retour zou moeten. Je zou aanvullend alsnog met Vinted hier contact over kunnen opnemen en dat je vind dat het niet correct is en dan kijken of ze er toch nog wat mee doen. Iets wat kapot en niet bruikbaar is vind ik dan nog wel extra erg tov iemand die iets koopt via een advertentie online en erachter komt dat het toch niet past bv.

De keren dat ik iets had waar Vinted mee heeft moeten helpen, ben ik gelukkig altijd netjes geholpen (kwijtgeraakt pakket bv) en ik koop zelf gelukkig ook niet zoveel via Vinted • vooral verkoop • maar altijd alles 3x moeten checken is idd wel de norm bij Vinted ja als koper zijnde. Jammer dat het nodig is maar ja.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-04-24 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:15

Het is normaal dat je dat zelf betaald ik maak niet anders mee. En om nou zo'n drama van die €2,50 te maken.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:16

Spenk schreef:
Het is normaal dat je dat zelf betaald ik maak niet anders mee. En om nou zo'n drama van die €2,50 te maken.


Het is zeker niet altijd maar €2,50 hoor die verzendkosten. En dat is besides the point ook. Om dan nu meteen te benoemen dat het drama maken is om 2,50 is ook lichtelijk overdreven want het is gewoon een raar beleid. Je krijgt iets kapot binnen en onbruikbaar en mag zelf extra kosten maken.

Anderzijds heb je bij veel webshops ook retourneren op eigen kosten dus in die zin is het misschien niet perse anders (al zou ik bij een gewone webshop ook altijd kijken of ze tegemoet komen hierin wanneer ik iets ontvang wat kapot zou zijn) als het dan zo in de voorwaarden staat, maar ja het is wel stom.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-04-24 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:18

Ik snap het wel. Je kan er ook zelf een gat in trekken en zeggen het al zo was. Dan kunnen mensen iets kopen dan denken ze goh nee past niet of niet mijn ding. Trekken een gat er in , betichten de verkoper van oplichting dat het kapot is en kan gratis terug.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:19

Nee dat is ook wel zo. Ergens moeten er ook lijnen getrokken worden hierin natuurlijk.

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:29

Daar kan je jezelf als verkoper dan gewoon tegen beschermen door datgene dat je verkoopt goed op de foto te zetten van alle kanten, als bewijs dat dat gat er echt nog niet zat. Is meteen een voordeel dat mensen dan wat beter gaan adverteren.

Kijk er kan natuurlijk altijd na het maken van de foto's nog een gat in komen op 1 of andere manier. Maar een uitzondering blijf je houden.

Een tussenstap in het proces van "ik heb een probleem" zou ook al een oplossing kunnen zijn.

Het is nu gewoon waardeloos dat je niet even kan overleggen voordat de verkoper meteen op die knop ramt van stuur maar terug op jouw kosten en je dat dan niet meer kan herzien.

maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:53

Hier nu een paar zgan Nikes gekocht. Naar mijn idee geen neppers, koop niet zo snel schoenen via vinted, maar vond dezen toch te tof om te laten lopen. Ben heel benieuwd wat ik binnenkrijg!

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:57

cursebreaker schreef:
Spenk schreef:
Het is normaal dat je dat zelf betaald ik maak niet anders mee. En om nou zo'n drama van die €2,50 te maken.


Het is zeker niet altijd maar €2,50 hoor die verzendkosten. En dat is besides the point ook. Om dan nu meteen te benoemen dat het drama maken is om 2,50 is ook lichtelijk overdreven want het is gewoon een raar beleid. Je krijgt iets kapot binnen en onbruikbaar en mag zelf extra kosten maken.

Anderzijds heb je bij veel webshops ook retourneren op eigen kosten dus in die zin is het misschien niet perse anders (al zou ik bij een gewone webshop ook altijd kijken of ze tegemoet komen hierin wanneer ik iets ontvang wat kapot zou zijn) als het dan zo in de voorwaarden staat, maar ja het is wel stom.


Nou dat is het dus.. Het gaat me niet zo zeer om het bedrag maar om het idee. Iemand anders stuurt iets wat kapot is, en ik moet kosten maken terwijl het niet mijn fout is.
Ik zou dat bij een webshop ook niet netjes vinden als ik iets ontvang wat defect is, dat op mijn kosten retour te moeten sturen. Niet klantgericht in ieder geval.

Ik ben benieuwd wat je binnen krijgt maessie!

Marjo

Berichten: 37282
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:45

Ik heb iets verstuurd naar iemand, maar diegene haalt het pakket niet op. Ligt nu 5 dagen op het punt en volgens mij wordt het na 7 dagen teruggestuurd bij DHL?
Ben benieuwd hoe dat met een retour gaat. Zou die naar mijn huis gestuurd worden, of gaat ie dan terug naar het punt waar ik het heb ingeleverd?

tengeltje11
Berichten: 7156
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:33

Vaak blijft het langer liggen hoor…. Dus koper heeft nog tijd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70671
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:57

DHL retour wordt bij je thuis afgeleverd, hier ook een paar keer gehad. Hetzelfde met DPD.

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:22

Ik heb ook iets thuis teruggekregen wat ik via DPD had verstuurd. Ik had echt een groot bod van haar gehad en geaccepteerd maar het is ook nooit bij de koper in Frankrijk aangekomen.
Gewoon 9 dagen onderweg en toen het in Frankrijk was aangekomen gewoon door DPD retour gemeld.
Gelukkig heeft de koper het weer opnieuw willen kopen en weer opnieuw voor DPD als verzender gekozen.
Vandaag ga ik het wegbrengen en nu maar hopen dat het wel aankomt.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:01

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, dat iets retour kwam, maar vind ’t altijd wel bijzonder dat mensen het niet ophalen tenzij er een noodgeval of whatever is.

Maar zo heb ik al meermaals gehad dat mensen van Vinted geen update kregen omdat er vanuit DPD/Vinted niet bijgewerkt was (via de DPD tracking was het wel correct maar in de Vinted app dus niet) en dus niet wisten dat hun pakket al dagen op het punt lag. Dus ik houd dat nu constant zelf bij en informeer de koper erover, want veel kopers checken alleen via Vinted de verzend updates en niet ook nog bij het verzendbedrijf zelf waardoor je dan met zoiets als dit informatie misloopt. Wanneer je toevallig net veel pakketten hebt om te versturen en bij te houden, vind ik het echt zwaar irritant. En dat is bij mij de laatste tijd echt elke keer bij DPD geweest. Plus dat ook daardoor de koper na ophalen in de app niet kan bevestigen dat ze het hebben en alles goed is en je dan je geld ook niet krijgt.

Ik heb DPD ondertussen als optie weggehaald qua verzenden voor mij als verkoper. Ik word echt gestoord ervan hoeveel problemen er telkens zijn met die track & trace updaten via Vinted en dat ik er uiteindelijk telkens achteraan moet gaan zodat het door Vinted handmatig bevestigd kan worden en ik m’n geld kan krijgen. Daar zouden ze echt eens naar moeten kijken. Voor nu ga ik er dus geen gebruik meer van maken. Heb ook prive nooit fijne ervaringen met DPD dus wat dat betreft…Dan zal ik vast wat kopers mislopen, maar so be it :')