Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:58

Het is op zich best wel een ergernis dat mensen die uitvoegen of invoegen op bijvoorbeeld een klaverblad, de gehele vluchtstrook hiervoor gebruiken. Dus niet een beetje over de lijn, maar met 4 banden. Iemand die met pech zou staan, zou zo niet veilig staan. :o

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:01

Ik kom ook even een ergernis van me af schrijven ...
vandaag een aanrijding gehad met de auto omdat de andere chauffeur blijkbaar geen verkeersborden leest in een omgeving die ze niet kent ... Route die ik 3x per week doe om naar mijn paard te gaan en er is zo'n voorrangsweg waar de straat een bocht maakt en waar je om rechtdoor te gaan moet afslaan, staat mooi aangeduid op het verkeersbord ervoor en met haaientanden ... Mevrouw heeft dit totaal genegeerd en is los in mijn linkerkant gereden. Had daarna nog het lef om te beweren dat ik te hard kwam aangereden ... was een bocht van 90°, als ik te hard had gereden, was ik uit de bocht gegaan.
Heeft ze de verzekeringspapieren ook maar half ingevuld, want ze moest snel door. Eerst wou ze die nog bijna niet invullen, maar dan heb ik haar er wel mooi op gewezen dat dat vluchtmisdrijf zou zijn.

In ieder geval is mijn auto mogelijks economisch perre totale ... 2e keer in 2jaar tijd door de stommiteit van een ander ... ik ben een huis aan het bouwen, er is geen budget voor een nieuwe auto, ik kan wel huilen.

Daarnaast voel ik me nu echt oprecht bang om nog te rijden ... je kan al die andere mensen gewoonweg niet vertrouwen.

pien_2010

Berichten: 43585
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:08

Jeetje Jenara wat zuur en verdrietig. Verdorie wat een pech. Dit gaat wel verder als een ergenis. Zo zuur en sneu. Sterkte!

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:21

Wat een heftige gebeurtenis, ben je zelf okay? :(:) wel ontzettend goed dat je ondanks dat het toch wel iets onverwachts heftigs hebt ervaren, mevrouw nog wel hebt kunnen wijzen op de papieren invullen.

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:29

Ja, ik ben zelf gelukkig fysiek ok, was niet aan hoge snelheid, dus enkel schade aan de auto's, de mijne helaas het meest :'(
Wel nog even flink aan het bekomen. Ik voel me tegelijk zo boos en verdrietig en verslagen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26501
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:28

Jeetje Jenara, dat tekent wel de huidige mentaliteit van de bestuurders tegenwoordig. Een fout van jezelf afschuiven op een ander en vervolgens er ook nog vandoor willen gaan zonder gegevens te delen. Goed dat je even op je strepen bent gaan staan. Doe het rustig aan nu, kom rustig bij van alles.

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:57

Jeetje, dat is wel een nare! En dan nog er vandoor willen gaan ook!

Zo een hadden wij vandaag trouwens ook bijna. Verkeersplein, wij reden op de linker van de twee stroken die 'rechtsaf' het verkeersplein af gaan. Komt vanaf de rechterkant in eens een Duitse auto vol naar links, want die dame had haar route nog verder over het verkeersplein willen vervolgen. Het ging goed omdat mijn man naar links zwenkte, en dan had ze nog het lef om te toeteren ook terwijl je vanaf daar helemaal niet naar links mag, en wij daar ook nog eens al zaten.

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 03:20

Jenara wat zuur.
Heb je foto’s gemaakt van het ongeluk?
Sterkte met je lijf en het afhandelen van al het gedoe.

hagelslag
Berichten: 9102
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 06:16

@jenara hopelijk heeft ze wel haar gegevens goed ingevuld qua kenteken etc.
En ook idd dezelfde vraag als hierboven. Heb je foto's gemaakt?

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:08

Ja, heb bij het uitstappen meteen foto’s gemaakt en haar kenteken en contactgegevens heb ik ook, dus in principe wel de belangrijkste dingen om verder te kunnen met de verzekering. Ook de naam en adres van de getuige.

Gisteren samen met mijn mama de schade nog eens bekeken, helaas toch grote kans dat hij total loss wordt verklaard dat zou al de 2e keer zijn dat ik mijn auto kwijtraak aan de stommiteiten van een ander, die er zelf verdorie met wat blikschade vanaf komt. Zo oneerlijk dit.

Enige les die ik hieruit kan leren is dat ik er in het vervolg vanuit moet gaan dat andere mensen geen verkeersregels kennen…

Ben ook echt nog zo boos op die mevrouw, zoveel dwaze excuses en vervelend doen, mij de tijd niet geven om even rustig alles in te vullen… allemaal zielige verhaaltjes vertellen. Vreselijk hoe je zo in elkaar kan zitten

hagelslag
Berichten: 9102
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:23

Gelukkig dat je wel alles hebt qua info. En ook van de getuige!!

Mijn zusje heeft toen een ongeluk gehad, niet haar schuld en de auto wel economisch total los.
En dat was uiteindelijk een duur geintje.

Volgens de garage was hij zowel technisch als economisch total los.
En mocht ze er niet meer mee rijden.
Kreeg een leenauto.
En mocht vervolgens zelf voor de kosten van de leenauto opdraaien ondanks dat de schade niet haar schuld was

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:28

@hahelslag, dat is toch ook echt zo vreselijk oneerlijk? Ik vind echt dat mensen in fout hier veeeels te makkelijk mee weg komen ..

hagelslag
Berichten: 9102
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:33

Dat was idd eben best kloten.
Je moet een andere auto kopen en je moet dan ff paar honderd euro betalen voor de leenauto.... die ze niet had genomen als het niet betaald zou worden

Goof

Berichten: 28898
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:38

hagelslag schreef:
Dat was idd eben best kloten.
Je moet een andere auto kopen en je moet dan ff paar honderd euro betalen voor de leenauto.... die ze niet had genomen als het niet betaald zou worden


Dat is gek, want die kosten zijn voor de verzekering van de ander. Je hebt recht op een week of 10 dagen vervangend vervoer.

Ik had een aantal jaar geleden een auto die economisch totall loss was verklaard (door toedoen van een ander ook) en dat konden we goed regelen. De verzekering probeert alleen zo weinig mogelijk voor je auto uit te keren en mijn man heeft echt 2 of 3 dagen aan de telefoon gehangen omdat wij absoluut niet akkoord gingen met hun geboden bedrag. We hebben daar uiteindelijk flink over onderhandeld en er een flink bedrag bovenop gekregen zodat we een goede auto terug konden kopen.

Ineke2

Berichten: 33165
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 10:23

Jenara zo dat is zeker flink schrikken zeg! Absoluut balen als je auto dan total loss verklaard wordt door toedoen van een ander… Heb ik helaas ook 2x gehad. En auto’s worden om aan te schaffen steeds duurder dus ik begrijp de frustratie en machteloosheid daaruit maar al te goed…

hagelslag
Berichten: 9102
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:40

@goof, dat was toen inderdaad heel erg gek. Maar vooral vervelend

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:13

Ik heb weleens 3 weken een leenauto gehad doordat mijn neus door een ander was kortgereden.
Dat is toen betaald door de tegenpartij (verzekering).

Je ara slim dat je foto’s hebt gemaakt.
Heb je overal spierpijn nu?

Ik heb nu 30 jaar mijn rijbewijs.
En soms zie/weet je al dat dingen fout gaan. En daar kan ik mijn rijgedrag dan op aanpassen.

pien_2010

Berichten: 43585
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:45

Citaat:
Ik heb nu 30 jaar mijn rijbewijs.
En soms zie/weet je al dat dingen fout gaan. En daar kan ik mijn rijgedrag dan op aanpassen.


Dit is heel herkenbaar. Ik nu 45 jaar en soms voel ik dat er iets gaat gebeuren en dan gaat het gas eraf (of juist erop) en ga ik zeer defensief rijden.

Maar ook niet altijd. In Dongen dat die auto in de slip ging, loei hard over de gasstrook op de lantaarnpaal knalde en die gast had zijn voet op het gas en die spoot naar achteren. Dat ik toen zelf stilstond op tijd en schuin naar achteren reed waar een vrachtwagen al stilstond zodat ik dit veilig kon doen, dat vergeet ik nooit meer.
Wat een enorme mazzel. Puur geluk vanuit reactie vermogen en andreline.
Wat was ik dankbaar dat ik ondanks aandringen nee was blijven zeggen tegen dat ene glaasje wijn na de zo verdrietige begrafenis. We waren er allemaal aan toe, maar ik doe dat nooit voor rijden, en vond het voor het eerst moeilijk om nee te zeggen.

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:17

Ik herken het ook wel, ik fiets meer dan ik met de auto rij en daar ruik ik het ook gewoon als andere fietsers of bestuurders iets doms gaan doen ... met de auto merk ik het meestal ook op tijd ...
Dit keer helaas, ik zag haar niet komen achter die bocht :'( ik was vertraagd om te kijken of de mensen van rechts mij wel gezien hadden, zodra ik zag dat daar niemand was, trok ik terug een beetje op en plots was zij daar links en ik kon niet meer weg.

Vorig incident was ook zoiets ... ik krijg groen licht en rij rechtdoor. Ik zag de auto tegenover mij traag naar voren rijden om links af te slaan, wat normaal is, waardoor er in mijn hoofd ook geen alarmbellen af gingen en ik had pas door dat hij niet bleef wachten toen het al te laat was, kon ook niet meer weg.

Ik ga uiteraard in het vervolg nog vééééél beter opletten en aan voorrangspunten en kruispunten 10x extra kijken of mensen mij wel gezien hebben, maar telkens ik beide incidenten opnieuw afspeel in mijn hoofd, heb ik echt gewoon brute pech gehad denk ik. Want zelfs als ik maar héél traag door was gereden gisteren om te kijken of er iemand van links kwam, tegen dat ik haar kon zien, had ze alsnog mijn neus mee gehad.
Als ik het nu bekijk was het ook gewoon echt een gevaarlijk punt omdat je dus niet om die bocht heen kan kijken. Ik ga vanaf nu wel een andere route naar mijn paard nemen.

pien_2010

Berichten: 43585
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:01

Het is net een film hé Jenara dat alsmaar opnieuw afspeelt.....zo ruk!

Je hebt gewoon heel veel pech gehad.

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:43

Vertraagd afspelen herken ik.
In werkelijkheid gaat het zo snel.

Ik had net bijna een botsing.
Vrouw stond midden op een kruispunt stil.
Had haar niet gezien vanwege de drukte.
Kon op tijd rem indrukken en ruk aan het stuur geven. En kon haar gelukkig ontwijken.
Hartslag was 200.

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:44

pien_2010 schreef:
Het is net een film hé Jenara dat alsmaar opnieuw afspeelt.....zo ruk!

Je hebt gewoon heel veel pech gehad.


Ja idd, steeds opnieuw en opnieuw en zoeken naar wat je zelf anders had kunnen doen om het in de toekomst te voorkomen.

@luuntje, oef, gelukkig ging het net goed! Het zit ook in zo’n klein hoekje vaak ..

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:50

Wij zijn op vakantie in Miami.
Gisteren een heel stuk geredenom met zeekoeien te gaan zwemmen.
Op de terugweg was het donker.
Zoveel auto’s gezien die geen achterlichten aan hadden. Zo gevaarlijk.

Hele autorijden is drama hier. Knipperlichten gebruiken kennen ze niet. Links en rechts inhalen, afsnijden, toeteren. Pff.

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:54

Ja, het is echt een drama daar, verschrikkelijk _O-

De eisen voor een rijbewijs zijn ook bizar laag, dus niet heel gek

pien_2010

Berichten: 43585
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:14

Miami wouw ligt niet naast de deur.