Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
journee
Berichten: 771
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:40

pmarena schreef:
Ik vind het an sich wel positief klinken dat ze met die latten bezig zijn en de boel vrij gemaakt hebben.
Zou er inderdaad maar even goed over nadenken wat jullie bereid zijn om te accepteren.

Waarom wil de rechtbank een uitspraak "voorkomen" eigenlijk....?

Moonfight schreef:
De rechtbank heeft laten weten een zitting in te willen plannen. Wij vermoeden om toch proberen de schikking aan te passen dat deze wel uitvoerbaar is en met alle partijen face to face om tafel in de hoop dat ze een uitspraak kunnen voorkomen. Dus even afwachten welke datum dat word.



Redenen om te proberen partijen te laten schikken.

https://kortmanadvocaten.nl/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/echtscheiding/minnelijke-schikking-of-procederen/

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:16

Wat ik me afvraag TS: ik meen me te herinneren dat je in het topic ook gezegd hebt dat je nooit mee zou doen aan iets als de rijdende rechter. Sta je daar nog steeds achter? Want dat had wel gezorgd dat je binnen 1één dag (of laat het een maand zijn) een uitspraak had gehad, en het had misschien wel veel kosten gescheeld.

tiwi1969

Berichten: 7661
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:22

Vjestagirl schreef:
Wat ik me afvraag TS: ik meen me te herinneren dat je in het topic ook gezegd hebt dat je nooit mee zou doen aan iets als de rijdende rechter. Sta je daar nog steeds achter? Want dat had wel gezorgd dat je binnen 1één dag (of laat het een maand zijn) een uitspraak had gehad, en het had misschien wel veel kosten gescheeld.


Meestal is dat inderdaad zo als beide partijen zich aan de “spelregels” houden waarin staat dat hoger beroep niet mogelijk is.

Ik ben één keer een zaak tegen gekomen waarin de gene die door Mr. Visser in het ongelijk werd gesteld later bij de echte rechtbank alsnog gelijk kreeg.
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat de buren van TS ook zoiets zouden doen.

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:53

Vjestagirl schreef:
Wat ik me afvraag TS: ik meen me te herinneren dat je in het topic ook gezegd hebt dat je nooit mee zou doen aan iets als de rijdende rechter. Sta je daar nog steeds achter? Want dat had wel gezorgd dat je binnen 1één dag (of laat het een maand zijn) een uitspraak had gehad, en het had misschien wel veel kosten gescheeld.


Een uitspraak ja.
Dat betekent in het geval van deze buren niet dat ze zich daaraan gaan houden vrees ik.

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:16

Bijzondere actie weer van je buren.

Misschiel willen ze The Passion naspelen in de ruimte tussen de planken.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:02

Moonfight schreef:
Jullie begrijpen dat beide partijen moeten meewerken voor de rijdende rechter? En onze buren willen nergens aan meewerken. Dus dat gaat het niet worden.

Daarnaast wil ik helemaal niet met mijn giegel op tv :')

Als ik een euro had gekregen voor elke keer dat iemand de rijdende rechter voorstelt dan had ik de buren al kunnen uitkopen :+



Dit schreef ze vijf jaar geleden. Vijf jaar geleden... := Jammer dat dat laatste niet het geval was.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 00:28

MoonWencke schreef:
Moonfight schreef:
Jullie begrijpen dat beide partijen moeten meewerken voor de rijdende rechter? En onze buren willen nergens aan meewerken. Dus dat gaat het niet worden.

Daarnaast wil ik helemaal niet met mijn giegel op tv :')

Als ik een euro had gekregen voor elke keer dat iemand de rijdende rechter voorstelt dan had ik de buren al kunnen uitkopen :+



Dit schreef ze vijf jaar geleden. Vijf jaar geleden... := Jammer dat dat laatste niet het geval was.


Ik was gewoon benieuwd of TS hier nog steeds hetzelfde over dacht :). Kan me voorstellen dat als je al jaren en jaren bezig bent, dat je misschien wel van mening veranderd.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:57

Ja, dat snap ik :) Ik dacht, ik zoek dat bericht er even bij en schrok dat dat toch alweer vijf jaar geleden is geweest.

pmarena

Berichten: 48232
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:58

Dat heeft toch geen enkele zin met mensen van dit type die helemaal niets accepteren wat tegen hun wens in gaat....

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:14

Precies, de rijdende rechter stelt wettelijk niets voor.
Dan beter 'een lange adem' en de boel écht goed regelen.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:12

Ik begrijp ook niet dat de rechter aanstuurt op een schikking tussen de 2 partijen, het mag toch duidelijk zijn dat 1 partij afschuwelijk op alle manieren die mogelijk zijn aan het traineren is? Gewoon aanpakken die hap

daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:02

Daarnaast moet je ook maar net met je bakkes en sores op nationale televisie willen komen.

Mij niet gezien.

_chou
Berichten: 93
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:22

Hier net alles zitten lezen (en ben daar 3 dagen mee bezig geweest :') ), maar wat een geduld heb jij. Ik sla dit topic op, omdat ik echt benieuwd ben hoe dit eindigt.

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:34

1 april is voorbij, dus vandaag alle planken weer weg en beplanting teruggezet door de buren?

hagelslag
Berichten: 9103
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:11

ista schreef:
1 april is voorbij, dus vandaag alle planken weer weg en beplanting teruggezet door de buren?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Echt elke x als ik zie dat dit topic actief is, hoop ik dat er eindelijk een fatsoenlijke uitspraak is

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:43

Nederlandse rechters en/of rechtspraak zouden dit soort "verslagen" met tijdstempels erbij eens onder ogen moeten krijgen. En dan eens bedenken of ze het hele systeem misschien niet eens op de schop moeten nemen. Dit had in principe binnen 6 maanden wel afgehandeld kunnen zijn. En dat vind ik nog een hele lange tijd.
Geen wonder dat mensen soms doorslaan, als de buren nóg vervelender zijn als deze en echt aan het pesten zijn.. want die zijn er, die precies(!!) weten hoe ver ze kunnen gaan, zonder er zelf consequenties van te ondervinden... dan ben je gewoon echt slachtoffer en er zijn er ook die daar mentaal en lichamelijk echt aan onderdoor gaan. En men laat het gewoon gebeuren, erger nog, áls de slachtoffers 'van zich af bijten', krijgen zij vaak wél flinke consequenties te ondervinden.
Ik hoop dat ts het allemaal nog wel wat kan bolwerken, want ik weet uit ervaring hoe het aan je kan vreten.

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:11

Haha ik zag deze en moest direct aan dit topic denken.

Afbeelding

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:10

Of een rijtje tuinkabouters :=
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:09

Die ogen zijn wel heel leuk gevonden :D

pien_2010

Berichten: 43587
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:42

hagelslag schreef:
Echt elke x als ik zie dat dit topic actief is, hoop ik dat er eindelijk een fatsoenlijke uitspraak is



Dat heb ik dus ook. Zo sneu dat dit nog steeds niet is afgerond. Waardeloos. Heel veel sterkte.

foxy80

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:05

Moonfight schreef:
De rechtbank heeft laten weten een zitting in te willen plannen. Wij vermoeden om toch proberen de schikking aan te passen dat deze wel uitvoerbaar is en met alle partijen face to face om tafel in de hoop dat ze een uitspraak kunnen voorkomen. Dus even afwachten welke datum dat word.


Is er al een datum? Hoe verder?