Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:24

Liever niet, mijn vriend werkt in 5 ploegen dus die gaat op de raarste tijden slapen.. Hij slaapt nu ook :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:24

Destijds bij voorkeur wel, soms was de een wat later, soms de ander. Als ik echt heel moe ben duik ik er heel vroeg in. Maar wel zo gezellig, misschien nog nababbelen over de dag als je partner tenminste niet al slaapt als hoofd kussen raakt. :')

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:25

Wij gaan ook altijd tegelijk.. :j Als ik niet kan slapen lees ik nog even een boek en als het andersom is neemt hij de laptop nog even mee naar bed. Meestal gaan wij tussen 22.00-22.30 uur. In het weekend wil het nog wel 's anders zijn. Als één van ons langer weg is en dus pas 's nachts thuiskomt bijvoorbeeld, dan wachten we niet op elkaar

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:29

Mijn man ligt er 9 van de 10 keer eerder in dan ik.
Hij gaat er smorgens vroeger uit en slaapt gewoon meer omdat hij fulltime werkt.
Ik ga na het paarden voeren meestal nog tv kijken, op bokt lezen, fb checken, dan zit ik te zappen naar ID en dan blijf ik meestal nog veel te lang hangen en dan is het ineens half 1 :D

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:29

Wij gaan wel tegelijk, ondanks dat mijn man op dit moment werkloos is.

We vinden het gewoon gezellig. Lekker tegen elkaar aan in slaap vallen. Hij kijkt dan vaak nog wat tv in bed (slaap ik wel door) omdat hij minder slaap nodig heeft.

We staan ook om 6:30 weer samen op. :)

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:33

De keren dat wij tegelijk naar bed gaan zijn zeldzaam. Ik lig vrijwel welke dag rond 9 uur op bed en ml ergens tussen 10 en 1.. als we tegelijk naar bed gaan dan gaat hij vaak nog filmpjes kijken en dat vind ik heel vervelend..

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:38

Als ik de volgende dag moet werken ga ik een stuk eerder naar bed dan mijn vriend. Ik probeer er dan vaak rond 21.30 uur in te liggen en mn vriend is dan (logisch) nog niet moe. Dus die gaat meestal om 23.00/23.30 uur slapen. Als ik vrij ben de volgende dag gaan we wel tegelijk naar bed.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:42

Hier gaat manlief ook vaak eerder dan ik, hij moet er dan ook heel wat vroeger uit dan ik. De laatste tijd is het wel meer gelijkop, maar ga ik vaak boven in bed nog wat lezen of prullen voor ik echt ga slapen.

Froukje_J

Berichten: 2198
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:43

Wij gaan bijna altijd tegelijk op bed!
Nu gaan we rond half 9 want vl zn wekken gaat 3.30 weer... aangezien ik dan ook wakker lig en bijna niet meer kan slapen ga ik ook lekker vroeg op bed...
ik heb wel veel meer slaap nodig dan vl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:05

Ceetje_bokt schreef:
Cayenne schreef:
Nou vertelde ik tegen een vriendin dat wij dus vaak niet tegelijkertijd naar bed gaan en dat vond ze echt bizar.

Wat is me afvraag: waar maakt je vriendin zich in vredesnaam druk over. :?


Zij denkt dat het een eerste teken is dat mensen uit elkaar groeien.
'Eerst gaan ze apart van elkaar naar bed en daarna slapen ze apart van elkaar.'

Tja, het is maar hoe je erover denkt :D Ze is ook vrij traditioneel opgegroeid.
Dat zal er ook mee te maken hebben.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:08

@Cayenne
Ik ben ook traditioneel opgegroeid, maar zelfs mijn schoonouders (op en top Veluwenaren) gaan regelmatig apart naar bed.

Apart slapen gaat hier sowieso niet lukken; hebben geen slaapkamers/plekken meer over hahaha

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:10

Dat ligt aan onze diensten.
Ik werk drie ploegen, mijn vriend 2 ploegen en dan 12 uurs diensten.

Zijn we beide vrij dan gaan we wel tegelijk slapen.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:15

Meestal wel tegelijk, vaak zijn we beide rond dezelfde tijd wel moe :)
Soms moet ik om 7uur beginnen met werken, dan wil ik er 22u wel inliggen, dat is voor hem dan weer te vroeg.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:16

Nooit bij stil gestaan eigenlijk. Soms gaan we tegelijk soms gaat de 1 eerder dan de ander. Ligt er maar net aan. Zie dat niet als iets raars eigenlijk. Als ik om 9 uur klaar ben met de dag verwacht ik niet dat mn vriend ook gelijk mee gaat en andersom natuurlijk ook niet.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:51

Samen naar bed, en dan lekker tegen elkaar aan liggen <3

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:35

Eigenlijk altijd tegelijk naar bed. Ik heb eigenlijk wel wat meer slaap nodig, maar we vinden het belangrijk om dan nog even de dag door te nemen. Even ons momentje :)

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:36

Wij gaan altijd samen.
Soms leest mijn man nog even en soms ik. En mijn man kijkt ook regelmatih films op zijn tablet met dopjes in.
Ik slaap heel onrustig als hij nog beneden is, en heb geen last van geluid of licht. Dus gaat hij altijd mee naar bed. Ik heb veel meer slaap nodig dan hij..
Verder is het ook ons rust momentje. Lekker samen douchen de dag doornemen, plannen maken en knuffelen. Gewoon samen de dag afsluiten.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:43

We gaan wel altijd om dezelfde tijd naar bed, maar ik kijk dan vaak nog tv of pak de laptop of tablet er nog even bij. Mijn vriend heeft veel meer slaap nodig dan ik. Hij is echt een ochtend mens, en ik ben meer een nachtmens haha :+

Jildau

Berichten: 9409
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:50

Meestal val ik op de bank al in slaap en gaat mijn vriend nog computeren of tv kijken en gaan we daarna samen op bed. :D

Maar hij heeft heel vaak nachtdienst of late dienst en dan ga ik uiteraard wel gewoon alleen op bed.

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:57

bijna nooit tegelijk! ik ga meestal rond half 11 en hij een uur later.
en ik sta op z'n vroegst rond half 7 op en hij is dan vaak om 5 uur de deur alweer uit gegaan.
Ik zie hem dus soms alleen snachts als 1 van de kinderen wakker is maar vaak dus helemaal niet.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:18

Mijn moeder heeft een eigen beddenzaak en je ziet ook steeds vaker dat mensen ieder hun eigen slaapkamer hebben, ze "daten" dan nog wel met elkaar maar apart slapen is hip. Uit onderzoeken blijkt apart slapen ook veel gezonder te zijn en beter voor je seksleven.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:21

Wij gaan ook tegelijk. Uitzondering is wanneer hij of ik een feestje heeft waar we alleen naartoe gaan, dan kan de andere natuurlijk gaan slapen, niet dat die moet gaan opblijven tot 2u snachts :P

Ik slaap het beste mét vriendje, vind het helemaal niet leuk om alleen te gaan slapen :o

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:55

Bijna nooit:
Hij is sowieso meer een avondmens en ik écht niet.
Ik heb (zeker op mijn werkdagen) ook mínstens 8 uur slaap nodig en verder werkt hij in ploegen: 2x ochtenddienst (dan liggen we er meestal wel tegelijktertijd in :D ) , 2x middagdienst en 2x nachtdienst.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:59

Maanlicht schreef:
Wij gaan vrijwel altijd tegelijk naar bed, rond 11 uur/half 12.
Ik vind het zelf een hele belangrijke afsluiting van de dag, het is voor ons het moment om nog even de dag door te spreken of om gewoon even te kletsen/knuffelen. We hebben vaak in bed dan ook best diepgaande gesprekken. Voordat we naar bed gaan hangen we vaak voor de tv/laptop/telefoon, dus dat is echt "ons" momentje.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ja precies dit! :D Ik vind het wel lekker, zo'n momentje samen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:04

Meestal wel, maar als hij de volgende nacht nachtdienst heeft lig ik er eerder in. En heeft hij ochtenddienst, dan ligt hij er eerder in.

Maar meestal gaan we tegelijk, als ik dan nog niet moe ben lees ik een boek of kijk ik HBO.