Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilco

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:05

Wij gaan nooit op dezelfde tijd slapen. Ik ga meestal rond half 11 slapen en mijn man pas rond 1 uur. We worden overigens ook zelden samen wakker. Meestal ben ik allang get bed uit als hij uit zijn coma ontwaakt. Tenzij hij op dezelfde tijd moet beginnen met werken. Dan staan we wel tegelijk op

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:05

Wij gaan zelden tegelijk. Ligt echt aan wie er vroeg op moet, of als er een gewoon moe is gaat die naar bed.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:06

Ik ga doordeweeks altijd rond 10 uur, liefst ietsjes vroeger, slapen. Mijn vriend niet die kan dat echt niet en staat vaak ook later op. Hij blijft gewoon lekker in de woonkamer en als hij gaat slapen dan komt hij in bed.

Soms kijkt hij ook een serie in bed als ik ga slapen, dan kan ik toch tegen hem aan liggen. Ik stoor me nooit zo aan geluid enzo.

Anoniem

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:06

Meestal op hetzelfde tijdstip, soms gaat hij eerder op bed :) En soms als we al liggen en hij slaapt al, ga ik nog het bed uit omdat ik nog écht niet moe ben :P

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:07

Nooit, nog nooit gedaan ook behalve wanneer we elkaar even lief aankijken(maar daar zijn ook wel andere momenten voor) Tv kijken,lezen of internetten doen we nooit in bed, dan slaap ik helemaal niet meer. Ik vind het dus helemaal niet bizar, is toch een keus die je samen maakt en als je daar tevreden mee bent wie is dan je "vriendin"om je vertellen dat het bizar is.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:09

hier ook niet hoor met uitzondering van een enkele keer.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:10

Heel wisselend, mo! VL is een ochtendmens en ik een avondmens. Die durft er al soms om half 10 in te duiken. Dan zit ik vaak nog film te kijken of lekker te internetten :') Ik merk wel sinds het samenwonen dat ik er wel wat vroeger in ga. Dan zit ik vaak alleen op de bank en dan kruip ik er toch maar in :')

Heel soms zit VL tot half 1 beneden en taai ik om half 11 af :') Zondag was ik zo brak dat het kwart over 9 was. _O-

Ik vind dat niet bizar, dat kun je imo meer zeggen over altijd krampachtig 'gezellig' met z'n tweeën het bed induiken.

Moet ieder lekker voor zich weten. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110701
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:13

Ah, ik ben dus toch niet de enige, al verbaast het me wel dat zoveel mensen blijkbaar tegelijkertijd naar bed gaan :D
's Ochtends ben ik ook standaard heel vroeg wakker, dus eerder dan manlief eruit (en ik breng hem dan altijd koffie op bed :+ )

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:18

wij gaan vrijwel altijd samen slapen (behalve als ik geïrriteerd ben, dan ga ik alvast alleen slapen :o ). Op donderdagavond is mijn vriend laat thuis, maar dan blijf ik op hem wachten of val in slaap op de bank. Vind het trouwens niet bizar dat jullie niet tegelijkertijd gaan slapen, vind het geen must en het is natuurlijk ook een stuk makkelijker als je in hetzelfde ritme zit.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:22

Hier ook zelden of nooit. Ik ben ook een nachtuil waar wederhelft een vroege vogel is :+ Hij ligt dan ook bijna altijd eerder in bed dan ik. Zie dus ook niet waarom het raar of bizar zou moeten zijn. Niet iedereen is gelijk.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:24

Als ik niet werk en dus pas laat thuis ben, gaan we meestal wel tegelijk naar bed. Als ik redelijk op tijd thuis kom wil hij nog wel gezellig op me wachten, maar als ik rond middernacht klaar ben met werken en hij vroeg op moet, gaat hij wel al slapen.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:26

Nee hier ook niet.
Mijn wekker gaat doorgaans ergens tussen 5:15 en 5:45 (soms nog vroeger, vanmorgen al om 4:40).
Ik lig er meestal om 22:00 uur wel in, als ik extreem vroeg op moet nog eerder. Als ik eens wat later op mag, wat later.

Mijn man is een avondmens en heeft gemiddeld minder uren slaap nodig dan ik. Hij staat meestal om 8 uur op.
Hij komt dus meestal ergens tussen 23:00 en 00:30 naar bed.
Als ik de dag erna vrij ben en ik niet te moe ben van het vroege opstaan blijf ik wel langer op en staan we meestal wel tegelijk op.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:28

Altijd samen naar bed als ik bij hem slaap. Simpelweg omdat we niet van elkaar kunnen afblijven. :)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:30

Vroeger wel, maar toen hadden we hetzelfde ritme.
Nu gaat hij er 's morgens om 5:15 (iig voor zessen) uit en mijn wekker gaat om 7:15/30.
Dus gaat hij ook vroeger naar bed.

In het weekend slaapt hij (bijna) standaard uit en ga ik om 8:30/9:00 eruit voor de beesten.

miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:32

Hier ook niet tegelijk op bed, als we al samen slapen want we wonen niet samen. Vriendlief heeft geen ritme, zijn diensten verschillen van 07.00 - 15.45 werken tot 16.15-01.45 werken (soms zelfs later) en uren er tussen. En hij kan op weinig slaap. Ik probeer enigszins ritme in mijn leven te houden en heb meer slaap nodig, resultaat: ik ga vrijwel altijd eerder op bed dan hij..

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:35

Wij gaan eigenlijk maar heel zelden samen slapen. :')
Ik ben iemand die om 23u omvalt en hij gaat het liefst pas om 4 uur. Bovendien heb ik normale schooldagen en heeft hij maar een paar colleges per week.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:36

Wij zijn saai . Ondanks dat mijn vriend minder slaap nodig heeft, gaat hij tegelijkertijd met mij mee naar bed. Hij leest dan gewoon nog wat langer door. Ik kan het me juist niet voorstellen dat er zoveel mensen apart van elkaar naar bed gaan. Grappig om te lezen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:36

Wij gaan nooit samen slapen, omdat mijn vriend nachtwerk heeft :D Dat ritme houdt hij het liefst aan. Hij slaapt meestal van 6-7 tot 14-15.
Ik slaap (als ik moet werken) braaf van 22.30 tot 6.15. En anders van 00 tot 11 *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:38

Wij gaan samen douchen en samen naar bed. Heerlijk moment van de dag :D

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:45

Ipsilonka schreef:
Wij gaan samen douchen en samen naar bed. Heerlijk moment van de dag :D


Dat doen wij ook, heerlijk moment!
Alleen nu even wat minder, want door mijn bolle buik passen we niet meer samen onder de douche :D

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:49

Als het lukt gaan we samen naar bed. Dat wil zeggen, als ik 's avonds nog lekker fit ben of als mijn vriend 's avonds moe is.
Als ik 'op bed' ga, moet ik altijd eerst mn cavia's en ratje nog verzorgen waar een heel ritueel aan zit, duurt minstens een halfuur haha. Dus meestal ga ik eerst op bed en komt mijn vriend later. Dan liggen we wel ongeveer tegelijk in bed. We kijken altijd nog tv en daarbij val ik in slaap. Ik heb ook meer slaap nodig dan mijn vriend. Komt ook vaak genoeg voor dat ik al op bed ga en mn vriend komt dan 2 uur later.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:49

Wij gaan ook zelden samen slapen. Ik heb een vast doordeweeks ritme met werk. VL werkt in ploegendienst dus heeft geen ritme }> en gaat alleen slapen als hij moe is. Of haalt overdag een uurtje in op de bank :+ . Kortom totaal verschillende slaappatronen dus hebben samen slapen losgelaten inmiddels :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:52

Soms lig ik eerder, als manlief nog even zijn spelletje wil afmaken, maar 99% van de tijd gaan we tegelijkertijd naar bed. Vind dat altijd even gezellig, lekker samen nog even onthaasten met een boekje. En ik heb het altijd koud en hij is warm dus dat scheelt ook weer _O-

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:52

Mijn vriend werkt 's nachts en ik ben overdag naar school, dus ik zie hem alleen als ik kwart voor vijf thuis kom uit school, hij gaat dan 6 uur weer richting werk. Dus ik slaap vijf dagen in de week alleen, als mijn vriend weekend heeft slaapt hij meestal later dan mij doordat hij dus een nachtdier is :') Meestal komt hij wel nog even bij me liggen als ik op bed ga, zodra ik dan slaap gaat hij weer van bed af; wat ik wel heel lief van hem vind :+:

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:57

Wij gaan altijd tegelijk naar bed.
We staan ook tegelijk op.
Ik sta ook op als hij 2 uur eerder moet opstaan dan mij.
Dan drinken we samen koffie en kijken we naar het nieuws.
Ik ben er zo aan gewent dat we samen naar bed gaan dat ik een soort van beledigd zou zijn als hij later naar bed zou gaan.
Niet omdat ik vind dat het moet, maar omdat we dat altijd al zo doen, het is een gewoonte.

Er is niks mis met later of eerder naar bed gaan dan je partner, maar ik vind het wel gezellig,zo samen tegelijk in bed.
Nog even kletsen en de dag doornemen. (enzo) :+
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 10-03-16 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt