Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:05

Ik deed dat ook nooit :) ik deed gewoon mijn ding en hij zijn ding... was ik moe, dan ging ik wat eerder... als hij dan nog niet moe was, hoeft ie echt niet mee... En andersom ook...

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:12

Wij gaan ook zelden gelijk... mijn man is chauffeur en moet er soms om 3 of 4 uur s nachts uit, dus ligt er dan ook vroeg in. Ik ben dan nog op stal bij m'n paard en als ik thuis kom nog even tv kijken en laptoppen. En soms is hij ook nog 1 of meerdere nachten van huis, dus dan wordt het helemaal lastig. ;)

Vrijdag en zaterdag meestal wel op dezelfde tijd trouwens.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:56

Wij gaan Door de week altijd tegelijk naar bed. Nou ja, hij gast eerst de douche in en dan laat ik nog even de honden uit. Als ik dan terug kom ga ik naar boven en de douche in. Meestal wacht mijn man op me voordat hij gaat slapen.
We staan niet meer tegelijk op. Eerder wel, dan moesten we allebei 05.00 opstaan maar nu kan ik normaal gesproken tot 08.00 blijven liggen.

Soms blijft mijn man of blijf ik nog wat langer op en dat is ook geen probleem maar wachten we niet op elkaar haha

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:01

Wij gaan zelde tegelijk
We hebben een zoontje en werken contra aan elkaar. Ik lig er vaak rond half elf in en vl pas rond een uur of 3 snachts...

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 06:09

VL & ik gaan eigenlijk altijd wel tegelijk naar bed (als ik geen avonddienst heb), echter is VL het type dat om 20.00 uur (of vroeger := ) al in coma kan liggen, en ik lig rustig wakker tot 02:00.. :') Gelukkig vind VL het niet erg als ik tv kijk in bed.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 07:02

Voorheen werkte ik veel avonddiensten, officieel tot 23u maar vaak liep het uit. Soms was ik pas om 23:45 thuis. Een van onze cliënten vond het maar apart dat manlief niet opbleef tot ik thuis was. Maar dat verwachtte ik echt absoluut niet van hem :)
Wij gaan vaak wel samen, en lezen altijd nog in bed (waarbij ik altijd eerder in slaap val :') )soms wil een van ons nog iets op tv afkijken of heeft een 'project' op de computer (man schrijft fantasy verhalen, soort rollenspel).
No problem. We staan tenslotte ook niet elke dag tegelijk op ;)

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:00

Hier helaas ook niet tegelijk. Ik heb veel slaap nodig en werk fulltime met kantoor tijden. Mijn vriend werkt parttime en heeft avond en nacht diensten. Ik ga vaak rond 22.00/22.30 naar bed dan is mijn vriend nog niet thuis :=

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:07

Wij gaan meestal samen naar bed tussen half 12 en 12 uur maar het komt ook wel eens voor dat een van ons erg moe is ofzo en dan gaat diegene eerder en blijft de ander nog even op.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:08

Wij gaan eigenlijk nooit gelijk naar bed. Ik heb veel meer slaap nodig en dus lig ik er al gauw een uur eerder in. Daarnaast gaat zijn wekker altijd vroeg en word ik daar meestal wel wakker van en dan is het fijn dat ik al eerder naar bed ben gegaan :))

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:10

Wij gaan vaak ook samen naar bed. Vaak ben ik degene die eerder slaap, maar mijn vriend doet dan nog even de tv aan! Maar mijn vriend is loonwerker, en in de maisperiode komt hij pas 's nachts thuis. Dan gaan we dus uiteraard niet samen naar bed, maar lig ik heerlijk al een aantal uren op één oor! :9

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:22

Wij gaan nagenoeg ook altijd tegelijk! :)

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:24

Ik ging altijd tegelijkertijd naar bed als mijn (toenmalige) vriend dat deed, vaak was dat al om half 10-10 uur, omdat hij om half 6 of half 7 uit bed moest..

Tegen het eind van onze relatie begon hij snachts om 3 uur, dus ging om 7 uur al naar bed..
Ja, toen ging ik niet meer mee :+

En nu sowieso niet meer..

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:35

Heel verschillend, mijn man staat elke dag zo 4 uur eerder op dan dat ik doe en is s avonds dus altijd moe. Soms ga ik gelijk mee maar vaak ga ik nog lekker naar stal of tv kijken.
Je bent elkaar niets verplicht vind ik. In het weekend gaan we trouwens wel vaak tegelijk tenzij er een van beide niet lekker is ofzo.

En tja in het begin gingen we wel altijd samen, hij veel later dan hij eigenlijk trok en ik eerder dan ik wilde maar die tijd is over haha

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:05

Iris92 schreef:
En tja in het begin gingen we wel altijd samen, hij veel later dan hij eigenlijk trok en ik eerder dan ik wilde maar die tijd is over haha

Haha ja dat :')
Maar ach, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij houden het al meer dan 20 jaar vol met elkaar :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:23

Hier wisselend. De afgelopen dagen wel tegelijkertijd naar bed.
Maar komt vaak genoeg voor dat ik al eerder in bed lig.
Heb ook iets meer slaap nodig dan hij heeft.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:11

Wij liggen iedere avond samen om 22:30 op bed :)

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:14

Ik ga bijna altijd eerder! :)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:16

Cayenne schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Wat is me afvraag: waar maakt je vriendin zich in vredesnaam druk over. :?


Zij denkt dat het een eerste teken is dat mensen uit elkaar groeien.
'Eerst gaan ze apart van elkaar naar bed en daarna slapen ze apart van elkaar.'

Tja, het is maar hoe je erover denkt :D Ze is ook vrij traditioneel opgegroeid.
Dat zal er ook mee te maken hebben.

Welja, ik vind het heel leuk om samen te gaan slapen, maar als je relatie daarmee valt of staat zal er wel wat meer mis zijn :+ .

Trouwens, in sommige huishoudens slapen ze juist apart van elkaar om de relatie goed te houden :D . Bv als iemand vreselijk snurkt en de andere de hele nacht wakker houdt, of agressieve dromen heeft en die afreageert op de ander. Voor sommigen is het de ideale oplossing voor een goede nachtrust :D .

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:26

Wij gaan altijd samen slapen. Wij kunnen beide niet goed slapen als de ander niet in hed ligt. Wanneer ik slaapdienst heb gehad op het werk is hij de volgende dag meestal brakker dan ik :o . Wij gaan meestal tussen half 12 en half 1 naar bed.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:52

Onderzoek heeft wel uit gewezen dat hoe meer de slaapritmes overeen komen (wat dus indirect betekent dat je ook vaker samen naar bed gaat en meer tijd in bed door brengt samen) hoe gelukkiger de koppels zich voelen in hun relatie. :)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:19

Ayasha schreef:
Onderzoek heeft wel uit gewezen dat hoe meer de slaapritmes overeen komen (wat dus indirect betekent dat je ook vaker samen naar bed gaat en meer tijd in bed door brengt samen) hoe gelukkiger de koppels zich voelen in hun relatie. :)

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... -ongezond/

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Samen op dezelfde tijd naar bed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:22

Ik lig meestal eerder te slapen, en dan zit hij nog (in dezelfde kamer := ) te gamen. Maar hij heeft overigens ook onregelmatige diensten, ochtend, avond, nacht.... Ik draai daarentegen gewoon 'normale' werktijden. Wat betrekt dat onderzoek, daar ben ik het wel mee eens. Als mijn vriend nachtdiensten heeft e.d. voel ik me behoorlijk down, en wanneer hij dagdiensten heeft en we slapen samen voel ik me veel beter.. :+

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:27

Brainless schreef:
Ayasha schreef:
Onderzoek heeft wel uit gewezen dat hoe meer de slaapritmes overeen komen (wat dus indirect betekent dat je ook vaker samen naar bed gaat en meer tijd in bed door brengt samen) hoe gelukkiger de koppels zich voelen in hun relatie. :)

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... -ongezond/


Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Men kan natuurlijk overeenkomende slaapritmes hebben en zich gelukkiger voelen, terwijl dat misschien niet gezond is.

Mijn vriend en ik gaan altijd rond 10 uur naar bed. Ik zou wel eerder willen, maar dan word ik weer wakker als mijn vriend naar bed gaat. En dan kan ik niet meer slapen. We staan ook samen op om 5.30. Alleen als ik weekenddienst heb, ga ik vroeger naar bed. Maar dan komt hij ook gerust 3 tot 4 uur later, dan ben ik al in een diepe slaap.

Ik vind het gezellig om samen naar bed te gaan, even een momentje samen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:34

Brainless schreef:
Ayasha schreef:
Onderzoek heeft wel uit gewezen dat hoe meer de slaapritmes overeen komen (wat dus indirect betekent dat je ook vaker samen naar bed gaat en meer tijd in bed door brengt samen) hoe gelukkiger de koppels zich voelen in hun relatie. :)

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... -ongezond/

Het gaat hier om gemiddeld 50% of maar de helft.
Dat de slaap kwalitatief minder goed is zegt niets over zich al dan niet gelukkiger voelen in de relatie door samen te slapen. Ook in dat onderzoek staat dat de partners meestal wel zeggen zich fijner te voelen als ze samen slapen.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:34

Ayasha schreef:
Onderzoek heeft wel uit gewezen dat hoe meer de slaapritmes overeen komen (wat dus indirect betekent dat je ook vaker samen naar bed gaat en meer tijd in bed door brengt samen) hoe gelukkiger de koppels zich voelen in hun relatie. :)


Ik kan me daar wel in vinden ja. Ik zou het echt heel ongezellig vinden als we apart gaan slapen. In mijn ogen mis je dan echt quality-time samen. Ik zou daar inderdaad ongelukkig van worden.