BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:42

hoi hier een mama van een zoon van 2 jaar en 2 maanden dus ik lees mee :-)
jammergenoeg worstel ik met dezelfde zaken dus lees ik liever advies ipv deze te geven.

enige verschil, mijn zoontje slaapt steeds in zijn eigen bedje
maar wordt steeds kletsnat wakken van zijn pipi, hij drinkt enorm veel en de pamper kan het gewoon niet houden, mochten er mensen daarvoor adviesen hebben = graag !
een BABO-subforum vind ik een supergoed idee !

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:48

Ik vind trouwens het BABO erg leuk verzonnen :')

Vicky_Belle, lastig dat hij zoveel plast tijdens het slapen. Al een luiermaat groter geprobeerd, alleen voor het slapen.

Britta31

Berichten: 13172
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:53

Minder drinken geven voor het slapen gaan.En even op het potje.Als hij toevallig een plasje doet scheelt het al.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 16:02

BABO gepikt van EHBO eerste hulp bij opvoeden :p

Mijn zoon slaapt ook altijd in zijn eigen bed in hoor. En laatste nachtsn gaat het goed. Denk toch dat het nog een nasleep van zijn zie zijn was. Dan ben je wat coulanter en dat moet dan weer even Wat Aangescherpt worden.

@joolien. Hij kan nog nie praten. Verder praat ik wel veel me m. Daar geloof ik heilig in. Ze snappen veel meer dan je denkt.

Wat betreft de baby pletten. Daar ben ik met die hele kleintjes wel bang voor. Dan heb ik ze dus ook niet in bed maar in de wie naast bed (oftewel cosleeper)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:06

verootjoo schreef:
Iedereen die hun baby bij zich in bed neemt; zijn jullie niet bang dat je erop gaat liggen of dat het kind in de verdrukking komt of stikt door bv kussens? :o ik zou dat dus niet durven, voel meer voor een cosleeper aan het bed.


Dat is voornamelijk een gevaar als je flesvoeding geeft. Een moeder die borstvoeding geeft neemt haar kindje van nature zo bij zich dat het eigenlijk altijd veilig ligt.
Als extra heb ik het eerste half jaar onder een ademende wollen deken geslapen met haar.

Ik was ook een woeler en een hele vaste slaper, maar dat is compleet veranderd. Sinds ik haar heb slaap ik nooit meer heel diep en word een paar seconden wakker voordat zij wakker wordt.
Er is dus ook nooit een situatie geweest waarin ik een fout maakte, of iets dergelijks.

Kortom, als je voor flesvoeding kiest is het waarschijnlijk altijd beterom voor een co-sleeper of echt eigen bedje te kiezen :j

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:15

Vicky_Belle schreef:
hoi hier een mama van een zoon van 2 jaar en 2 maanden dus ik lees mee :-)
jammergenoeg worstel ik met dezelfde zaken dus lees ik liever advies ipv deze te geven.

enige verschil, mijn zoontje slaapt steeds in zijn eigen bedje
maar wordt steeds kletsnat wakken van zijn pipi, hij drinkt enorm veel en de pamper kan het gewoon niet houden, mochten er mensen daarvoor adviesen hebben = graag !
een BABO-subforum vind ik een supergoed idee !

Een grotere maat luier achterstevoren óver de andere luier was daar de oplossing voor hier :)

Ik had een buikslaper

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:17

Ik heb ook borstvoeding gegeven, maar ik ben een vaste slaper en woeler gebleven, ik dierf toen toch ook het risico niet te nemen. Dus dat je het van nature niet zou doen, durf ik te betwisten.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:42

phormicola schreef:
Dat is voornamelijk een gevaar als je flesvoeding geeft. Een moeder die borstvoeding geeft neemt haar kindje van nature zo bij zich dat het eigenlijk altijd veilig ligt.
Als extra heb ik het eerste half jaar onder een ademende wollen deken geslapen met haar


Dit is de grootste onzin die ik gehoord heb. Dus een moeder die geen borst geeft zal haar kind niet natuurlijk bij haar pakken? Het gebaar van kleintjes bij je in bed is dat ze onder de deken komen en dan een zuurstof tekort gaan krijgen. Een wollen delen zal misschien iets ademen maar veilig is het niet. Het gaat gewoon gelukkig heel vaak goed en als het niet goed gaat dan komt het in het nieuws. En baby in je bed kan wel maat dan tussen de kussen op bijv het aankleedkussen met een eigen dekentje.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:56

Hier sliep ze toen ze nog een baby was op een aankleed kussen tussen onze kussens in helemaal tegen het hoofdeinde aan. En dan maar haar eigen dekens over zig heen en op onze deken en wij gingen wat lager in bed liggen. Nee nooit bang geweest op haar te gaan liggen. Op de katten ga ik nooit liggen. Was ik ook altijd van bewust.
En ik gaf haals na een maand bv proberen flesvoeding klinkt als onzin dat dat verschil zou maken.

Had graag een cosleeper gehad maar ons bed was in het vorige huis helemaal in gebouwd moeten via het voeteneinde er in dus kon niet.

Vanuit het ziekenhuis en het cb raden dit aan.

Toen ze groter was en nu nog slaapt ze in een slaapzak omdat ze in haar eigen bed het hele bed door gaat. Als ze bij ons slaapt slaapt ze in in mijn armen op de dekens en leg ik haar daarna met haar hoofd bijna tegen het hoofdeinde aan tussen ons in en slapen we alle 3 goed.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:02

Onze zoon ligt al 6 maanden in een cosleeper aan mijn zijde van het bed :) geef dat wel flesvoeding omdat de bv niet gelukt is, maar ben altijd eerder wakker dan hij en zorg er onbewust ook voor dat het dekbed niet op zijn bedje komt enz. Mijn vriend wilde hem niet in bed :) cosleeper is prima oplossing. 34 euro bij de Ikea.

Laten huilen doe ik niet. Hij voelt zich niet fijn dus dan wordt hij daarbij bijgestaan. En hij mag best even huilen als dat zijn gevoel is, maar dan wel bij papa of mama :) Dus niet alleen gelaten op een donker kamertje in een bedje. dat vind ik persoonlijk zo sneu!

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:07

Kind in zijn bed laten liggen. Je kind word wakker en wilt gelijk jou aandacht. Dit laat hij merken Door te huilen. Jij geeft hem die aandacht. Laat je kind liggen het klinkt niet echt fijn maar het huilen gaat van zelf over. Je kind moet leren in zijn eigen bed te slapen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:10

melanietje14 schreef:
Kind in zijn bed laten liggen. Je kind word wakker en wilt gelijk jou aandacht. Dit laat hij merken Door te huilen. Jij geeft hem die aandacht. Laat je kind liggen het klinkt niet echt fijn maar het huilen gaat van zelf over. Je kind moet leren in zijn eigen bed te slapen.



En dit weet je uit persoonlijke ervaring? Hoeveel kindjes heb je? en heeft dit bij jou het gewenste resultaat gegeven?

Kind laten liggen en laten huilen leert hem inderdaad iets. Dat zijn ouders er niet onvoorwaardelijk voor hem/haar zijn en dat hij het in zijn eentje moet oplossen. Daarom stoppen ze op een gegeven moment wel: er komt toch niemand als ik aangeef dat er iets is.

Britta31

Berichten: 13172
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:11

Zo denk ik er ook over.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:12

egnie schreef:
phormicola schreef:
Dat is voornamelijk een gevaar als je flesvoeding geeft. Een moeder die borstvoeding geeft neemt haar kindje van nature zo bij zich dat het eigenlijk altijd veilig ligt.
Als extra heb ik het eerste half jaar onder een ademende wollen deken geslapen met haar


Dit is de grootste onzin die ik gehoord heb. Dus een moeder die geen borst geeft zal haar kind niet natuurlijk bij haar pakken? Het gebaar van kleintjes bij je in bed is dat ze onder de deken komen en dan een zuurstof tekort gaan krijgen. Een wollen delen zal misschien iets ademen maar veilig is het niet. Het gaat gewoon gelukkig heel vaak goed en als het niet goed gaat dan komt het in het nieuws. En baby in je bed kan wel maat dan tussen de kussen op bijv het aankleedkussen met een eigen dekentje.


We kunnen toch gewoon vriendelijk blijven? :)

Een moeder die de fles geeft zal het kindje sneller de rug toe keren, het heeft immers niet bijna continu de borst nodig. Je legt het kindje dan ook niet automatisch op borst hoogte en legt ook niet automatisch je arm beschermend over het kindje heen. Er ontstaat dan een soort 'dakje' als je de deken op je arm legt.

En het is geen onzin hoor, er valt genoeg over te lezen op websites als borstvoeding.com, lll.org, of allerhande co sleeping websites :)

Ik denk trouwens dat alle moeders doen wat zij het beste achten voor hun kindje. Dus het lijkt me fijn als we gewoon vriendelijk kunnen blijven naar elkaar, ookal zul je het niet met iedereen eens zijn.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:12

phormicola schreef:
verootjoo schreef:
Iedereen die hun baby bij zich in bed neemt; zijn jullie niet bang dat je erop gaat liggen of dat het kind in de verdrukking komt of stikt door bv kussens? :o ik zou dat dus niet durven, voel meer voor een cosleeper aan het bed.


Dat is voornamelijk een gevaar als je flesvoeding geeft. Een moeder die borstvoeding geeft neemt haar kindje van nature zo bij zich dat het eigenlijk altijd veilig ligt.
Als extra heb ik het eerste half jaar onder een ademende wollen deken geslapen met haar.

Ik was ook een woeler en een hele vaste slaper, maar dat is compleet veranderd. Sinds ik haar heb slaap ik nooit meer heel diep en word een paar seconden wakker voordat zij wakker wordt.
Er is dus ook nooit een situatie geweest waarin ik een fout maakte, of iets dergelijks.

Kortom, als je voor flesvoeding kiest is het waarschijnlijk altijd beterom voor een co-sleeper of echt eigen bedje te kiezen :j


Dat een moeder haar slaapritme automatisch aanpast snapt ik nog. Maar je man slaapt toch ook nog in je bed :+

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:14

verootjoo schreef:
Dat een moeder haar slaapritme automatisch aanpast snapt ik nog. Maar je man slaapt toch ook nog in je bed :+


Haha, inderdaad en die wil ik ook echt niet vlak bij haar hebben liggen 's nachts _O-
Ze ligt aan mijn kant, dus aan de buitenkant. Wij hebben een bedhekje in het bed gestoken zodat ze er niet uit kan vallen :)

Britta31

Berichten: 13172
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:15

melanietje14 schreef:
Kind in zijn bed laten liggen. Je kind word wakker en wilt gelijk jou aandacht. Dit laat hij merken Door te huilen. Jij geeft hem die aandacht. Laat je kind liggen het klinkt niet echt fijn maar het huilen gaat van zelf over. Je kind moet leren in zijn eigen bed te slapen.


Hier denk ik dus hetzelfde over.En er zijn ook moeders die niet genoeg melk hebben om borstvoeding te geven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:22

phormicola schreef:
Een moeder die de fles geeft zal het kindje sneller de rug toe keren, het heeft immers niet bijna continu de borst nodig. Je legt het kindje dan ook niet automatisch op borst hoogte en legt ook niet automatisch je arm beschermend over het kindje heen. Er ontstaat dan een soort 'dakje' als je de deken op je arm legt.

En het is geen onzin hoor, er valt genoeg over te lezen op websites als borstvoeding.com, lll.org, of allerhande co sleeping websites :)

Ik denk trouwens dat alle moeders doen wat zij het beste achten voor hun kindje. Dus het lijkt me fijn als we gewoon vriendelijk kunnen blijven naar elkaar, ookal zul je het niet met iedereen eens zijn.


Dat lijkt me toch stug dat borstvoeding of flesvoeding daar enig verschil in maakt. Ik vraag me af of die info wel onafhankelijk is en echt aangetoond is dat dat zo is.
Ik heb beide gegeven en merkte geen verschil daarin. Met borstvoeding lig je toch niet altijd met je borsten bloot, tepel bij de mond van het kindje en muisstil zodat het altijd kan aanhappen?
Ik sliep altijd met t-shirt en in het begin zelfs met voedingsbh aan.

Hier heb ik ze als baby ook niet in bed gehad, omdat ik niet lekker kon slapen vanwege de angst dat ik de deken over ze trok. Ik ben snel geneigd de deken over mijn schouder te trekken.
Ik had ze in een wieg naast ons bed.
Een cosleeper had ik toen nog nooit van gehoord, maar dat vind ik een heel mooi iets.

Daarna zijn ze al vlot naar hun eigen bed gegaan en als er dan iets was, kropen ze er bij ons bij. De jongste doet dat nog steeds, maar begint altijd wel in haar eigen bed.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:38

Ik wil best vriendelijk blijven, maar jij maakt nogal een standpunt door te zeggen dat moeders die BV geven meer gericht zijn op hun kindjes dan moeders die flesvoeding geven. Is nogal pijnlijk om te lezen. Daarbij studie of niet ik heb mijn kinderen nog nooit de rug toegedraaid. Door hoe jij het opgeschreven hebt gaan mijn haren overeind staan en misschien van nog wel meer moeders die met tranen de BV hebben moeten laten lopen en hun best doen met de fles.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:38

melanietje14 schreef:
Kind in zijn bed laten liggen. Je kind word wakker en wilt gelijk jou aandacht. Dit laat hij merken Door te huilen. Jij geeft hem die aandacht. Laat je kind liggen het klinkt niet echt fijn maar het huilen gaat van zelf over. Je kind moet leren in zijn eigen bed te slapen.


Mijn kind slaapt anders toch echt een stuk beter als zij bij ons in bed ligt. Dus ik ben we benieuwd waar je dit vandaan haalt want je brengt het als een feit, je hebt dit onderzocht ofzo?!

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:40

Advies was niet helemaal in het straatje van andere bokkers past is ook advies hé dames :). Wie weet heeft melanietje hier idd wel ervaring mee, maar ik zou ook niet meer reageren als k zo werd aangevallen.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:46

Dat is altijd het mooie, mensen die geen bv geven of kind niet bij zich laten slapen of kind laten huilen voelen zich meteen aangevallen en daar mag niet op gereageerd worden.
Terwijl iemand die iets plaatst over niet laten huilen net zo benaderd wordt over het vragen om onderzoeken enz.
Dit is wat ik op Facebook ook steeds terug zie. Op die manier valt er natuurlijk niet te discussiëren als een groep steeds de mond gesnoerd wordt.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:51

Marley schreef:
Dat is altijd het mooie, mensen die geen bv geven of kind niet bij zich laten slapen of kind laten huilen voelen zich meteen aangevallen en daar mag niet op gereageerd worden.
Terwijl iemand die iets plaatst over niet laten huilen net zo benaderd wordt over het vragen om onderzoeken enz.
Dit is wat ik op Facebook ook steeds terug zie. Op die manier valt er natuurlijk niet te discussiëren als een groep steeds de mond gesnoerd wordt.


Nou, je vraagt niet om onderzoeken, je vraagt waar ze het vandaan haalt (en de vraag 'waar haal je dat nou weer vandaan' is over het algemeen niet gereserveerd voor dingen waarvan je denkt dat het steekhoudend is. "Je hebt dit onderzocht ofzo?!" komt ook niet heel er aardig over.

Net als Keet, die "En dit weet je uit persoonlijke ervaring? Hoeveel kindjes heb je? en heeft dit bij jou het gewenste resultaat gegeven?" vraagt, terwijl de andere ervaringen over wel optillen/niet laten huilen niet op dezelfde manier aan de tand gevoeld worden.

C'est le ton qui fait la musique :)

wyoming

Berichten: 2516
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:05

melanietje14 schreef:
Kind in zijn bed laten liggen. Je kind word wakker en wilt gelijk jou aandacht. Dit laat hij merken Door te huilen. Jij geeft hem die aandacht. Laat je kind liggen het klinkt niet echt fijn maar het huilen gaat van zelf over. Je kind moet leren in zijn eigen bed te slapen.


En wat als het kind wakker is geworden door een vieze luier? Darmkrampjes? Pijn? Spugen? Honger? Enz enz. Laat je hem dan gewoon in zijn eigen sop gaar koken want hij moet leren dat mama niet komt als je huilt maar wanneer het haar uit komt? Want hij moet leren in zijn eigen bed te slapen???

Ik zou echt een verschrikkelijk schuldgevoel naar mijn kind hebben als ik hem zou laten huilen en ik kwam er de volgende ochtend achter dat de stront tot achter zijn oren zit bijvoorbeeld.

Moeder ben je dag en nacht en zolang mijn kleine man mij nog niet kan vertellen wat er aan de hand is zou ik hem nooit negeren.

Britta31

Berichten: 13172
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:08

Als je kind doorslaapt maak je hem toch ook niet wakker voor een schone luier.En als moeder herken je de huiltjes.