BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:58

STORM Kan er geen matras bij jouw zoontje op de kamer. Je kunt dan bij hem gaan liggen. Op die manier blijft hij op zijn eigen kamer en bed en is hij toch niet alleen. Als er geen enge dromen zijn, lig jij gewoon ook in je eigen bed. Je moet 4 niet onderschatten. Er komt heel veel op ze af en school is gewoon spannend. Die indrukken worden verwerkt in de nacht. Je kunt ook bijv voor het slapen gaan met hem de dag doornemen. Dus vertellen wat er die dag is gebeurt en wat jullie hebben gedaan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:24

quera schreef:
http://lmgtfy.com/?q=Stress+baby+laten+huilen+
Sammie schreef:
] nou kom maar op met dat onderzoek dan!

Nee niet let me google that for you.. JIJ stelt dit zeer specifiek. Dus kom JIJ dan ook maar met dat specifieke onderzoek dat jouw stellige stelling onderbouwd.. En dan structureel 5 minuten schade huilen baby. Niet stress baby huilen. Dat is nl. absoluut niet hetzelfde. :Y)

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat voor schade er wordt opgelopen. Valt er opeens een vingertje af? Missen ze plots een teen?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:33


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:34

Psychische schade dus.

Britta31

Berichten: 13174
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:39

Bij de moeder dan.Die elke nacht 3 keer het bed uit moet om te troosten.En daardoor niet goed slaapt.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:41

Ik lees hier ook even mee. Ik ben nu 18 weken zwanger van ons eerste zoontje.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:44

Britta31 schreef:
Bij de moeder dan.Die elke nacht 3 keer het bed uit moet om te troosten.En daardoor niet goed slaapt.

Bij de baby dus...

Kijk ieder zijn ding natuurlijk maar ik snap werkelijk waar niet dat mensen hun kind bewust laten huilen. Ik krijg al kriebels als ik haar niet getroost krijg. En zou dan absoluut niet kunnen slapen/tv blijven kijken oid.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:49

Ik heb nu een zoontje van 6.5 maanden, ik laat hem ook niet huilen. Maar ga wel niet direct als hij zo wat ligt te zeuren, tegenwoordig is dat een manier om in slaap te vallen. Als ik dan ga, dan is hij klaarwakker en slaapt hij helemaal niet meer.
Hij is wel een goede slaper, alhoewel hij tegenwoordig wel verschillende keren wakker wordt voor zijn tut. Als ik die dan terug in zijn mond stop, dan slaapt hij gewoon verder. Dus vanaf ik hem hoor wenen spring ik uit bed, omdat hij dan direct verder slaapt (slaapt eigenlijk nog), als ik dan niet direct ga, dan wordt hij helemaal wakker en ben ik veel langer bezig om hem weer te doen slapen.

Nu, ik werk zelf in een creche (op het moment in ziekteverlof wegens bekkeninstabiliteit) bij de baby's, daar laten we ze ook niet wenen maar we hebben ook maar 2 handen en is het daardoor niet altijd mogelijk op direct te reageren en moeten ze soms eens wachten waardoor ze wenen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:54

Dat is ook een verschil tussen 'mopperen' en huilen.
En ook op een crèche snap ik dat je niet alle 10 de baby's tegelijkertijd kan troosten.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 13:02

eroslover schreef:
Ik lees hier ook even ;) mee. Ik ben nu 18 weken zwanger van ons eerste zoontje.


Gefeliciteerd

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 13:05

Als ze nog echt baby zijn laat ik ze sowieso niet huien. Het is de enige communcatie die ze hebben.

Mijn zoontje van de week in de nacht aan het jammeren en gelaten. Nu al 2nachten doorgeslapen. Het hangt echt van het huiltje af

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:06

Joltsje schreef:
Als ze nog echt baby zijn laat ik ze sowieso niet huien. Het is de enige communcatie die ze hebben.

Mijn zoontje van de week in de nacht aan het jammeren en gelaten. Nu al 2nachten doorgeslapen. Het hangt echt van het huiltje af

Precies :)

Britta31

Berichten: 13174
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:12

Een pasgeboren baby niet natuurlijk.Maar vanaf 6 maanden mag je ze rustig laten huilen.En als moeder herken je ook het huiltje(zeur,paniek,pijn huiltjes)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:18

Als mijn dochter boos is omdat ze wakker geworden is maar niet wakker wil zijn dan wil ze ook niet aangeraakt of getroost worden. Dan slaat ze iedere aanraking woest van zich af.
Ze wil dan gewoon slapen en haar frustratie uiten dat ze wakker is.
Als ik dan gewoon niets doe is het binnen 10 minuten over en slaapt ze weer.
Ga je praten of zingen of weet ik veel wat dan schreeuwt ze een uur later nog de longen uit haar lijf.
Ieder kind heeft zo zijn gebruiksaanwijzing.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:20

Sammie schreef:
quera schreef:
http://lmgtfy.com/?q=Stress+baby+laten+huilen+
Sammie schreef:
] nou kom maar op met dat onderzoek dan!

Nee niet let me google that for you.. JIJ stelt dit zeer specifiek. Dus kom JIJ dan ook maar met dat specifieke onderzoek dat jouw stellige stelling onderbouwd.. En dan structureel 5 minuten schade huilen baby. Niet stress baby huilen. Dat is nl. absoluut niet hetzelfde. :Y)

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat voor schade er wordt opgelopen. Valt er opeens een vingertje af? Missen ze plots een teen?


http://www.telegraph.co.uk/wellbeing/mo ... ope-Leach/

Er zou schade ontstaan in de ontwikkeling van het kind. Ik vind het wel jammer dat er geen betere verwijzing naar onderzoek in staat. Zo heeft deze mevrouw ook beweerd dat kinderen tot vier jaar van gescheiden ouders beter niet bij de niet-primaire verzorger kunnen slapen. Aan de andere kant erkent ze ook dat het van belang is dat kinderen met beide ouders een goede hechting krijgen. Lastige combinatie...

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:54

Bij het laten huilen stijgt het cortisol niveau van het kind, voor langere periodes. Dit beinvloed de groei en de ontwikkeling nadelig.
Om het nog maar niet over het psychische aspect te hebben. Zijn daar onderzoeken naar geweest?

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:02

Heel veel. Voornamelijk op z'n engels wel.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:25

Ik meld mij ook! Heb een zoontje van 12 weken die het uitermate goed doet :)

De discussie over het wel of niet laten huilen komt de laatste tijd wel heel veel naar boven. Maar wat is huilen? Ik laat bijvoorbeeld mijn kind nooit huilen (hij huilt ook bijna nooit), want als hij huilt, is er iets aan de hand. Wat ie wel heel goed kan is mekkeren. Dat laat ik hem dus wel geregeld gewoon even doen, want het lijkt of hij daar voldoening uit haalt en er dingen mee verwerkt. Hij is tijdens het mekkeren ook niet in paniek, huilt niet, schreeuwt niet, etc, maar het lijkt meer op 'klagen'. Ik praat altijd wel even tegen em, maar ik laat hem gewoon waar hij is. Totdat ik merk dat hij behoefte heeft aan contact en die geef ik hem dan ook.

Wanneer hij een keer niet goed slaapt, komt hij ook gewoon bij mij in bed. Hij slaapt sowieso bij mij op de kamer, maar wat koop ik er voor als hij niet lekker is om 20x naar zijn bedje te lopen, we allebei niet slapen en de volgende dag amper door komen. Terwijl als ik em bij me pak, het over is, we beide slapen en hij zich pas weer tussen half 8 en half 9 meldt...Van wat ik heb gezien in mijn omgeving, lost dit zichzelf weer op. In Duitsland is het zelfs heel normaal om een 180cm bed te nemen, als familiebed, zodat de kids er bij kunnen :P

Over de schadelijkheid van laten huilen: Ik kan me voorstellen dat het niet goed voor de hechting is, als je een baby laat huilen. Huilen is het enige communicatiemiddel dat ze hebben en baby's kunnen niet manipuleren. Verwennen kun je ze ook al niet. Pas als ze wat ouder worden, leren ze dat ze met huilen dingen voor elkaar kunnen krijgen en nog weer wat later zouden ze het eventueel ook kunnen gaan gebruiken. Maar bij een normale ontwikkeling, zie ik niet in waarom ze dat zouden doen...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:32

Wij hebben ons zoontje vanaf de eerste dag thuis in zijn eigen bed,in zijn eigen kamer gelegd. Deze is vlak naast onze kamer.
Wij hebben en zullen nooit, zolang hij baby is, hem bij ons leggen. Wij zijn veel te bang dat we op hem gaan liggen tijdens onze slaap. Ikzelf ben een extreme woeler en dromer, ben in het verleden al op mijn kat gaan liggen en heb hem ook onderste boven gehouden aan 1 poot, allemaal terwijl ik aan het dromen was.

Mijn vriend neemt veel medicatie voor zijn epilepsie waardoor hij als een blok in slaap valt en ook niet voelt als hij op iets of iemand ligt.
Dus bij ons, veiligheid boven alles. Heb nog niet gemerkt dat ons zoontje hier tekort door gedaan is.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:35

chanel1985 schreef:
Wij hebben ons zoontje vanaf de eerste dag thuis in zijn eigen bed,in zijn eigen kamer gelegd. Deze is vlak naast onze kamer.
Wij hebben en zullen nooit, zolang hij baby is, hem bij ons leggen. Wij zijn veel te bang dat we op hem gaan liggen tijdens onze slaap. Ikzelf ben een extreme woeler en dromer, ben in het verleden al op mijn kat gaan liggen en heb hem ook onderste boven gehouden aan 1 poot, allemaal terwijl ik aan het dromen was.

Mijn vriend neemt veel medicatie voor zijn epilepsie waardoor hij als een blok in slaap valt en ook niet voelt als hij op iets of iemand ligt.
Dus bij ons, veiligheid boven alles. Heb nog niet gemerkt dat ons zoontje hier tekort door gedaan is.

Lijkt me erg logisch :(:)

Hier slaapt ze ook in d'r eigen bedje in d'r eigen kamer. Dit omdat er katten op onze kamef komen( al geprobeerd ze te weren maar heb 2 weken wakker gelegen door een krassende kat). Maar s'ochtends vanaf 6 uur mag ze bij ons in bed. Vaak komt ze pas tussen 7 en 9

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:38

K heb dat als hij kleiner was ook een paar keer gedaan, zo s morgens als ik alleen in mijn bed lag (was dan wel wakker), hem bij mij gelegd in bed, maar hij had vond dat niet leuk. Denk dat omdat hij dat niet gewoon was.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:08

Chanel, dat snap ik! De kleine is er ook niks mee geholpen als ie geplet wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:13

Jolstjex, ik heb niet alles doorgelezen, maar heb je het er met hem over gehad waarom hij huilt? En dan niet op het moment zelf, maar bijv de volgende dag? En als hij er niet over wil praten, daag hem dan uit om erover te tekenen. Doe dit desnoods samen om hem te stimuleren, jij jouw slaapkamer, hij de zijne.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:21

Hier de kleine eerste jaar veel bij ons in bed gehad. Eerste half jaar door krampjes sliep ze zelfs veel boven op ons. Later wou ze graag dicht tegen mij aan liggen om te slapen. Haar terug leggen werkte meestal niet. Maar kon haar wel verder van me af leggen dat ik op mij zelf kon slapen.

Omdat wij maar 1 slaapkamer hadden tot dat zij 1,5 was heeft ze tot dan ook bij ons op de kamer geslapen.

Tegenwoordig wel ze niet eens meer bij ons slapen. Alleen als ze heel ziek is.
Wij hebben gelukkig en bed van 1,80 breed dus past makkelijk.

Ik ben ik nooit bang geweest om haar te verwennen. Ook omdat ze zo een week bij ons sliep en zo weer in haar eigen bed. Ze begon wel altijd in haar eigen bed.

Maar denk ook dat het bij elk kind andere is.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:30

Iedereen die hun baby bij zich in bed neemt; zijn jullie niet bang dat je erop gaat liggen of dat het kind in de verdrukking komt of stikt door bv kussens? :o ik zou dat dus niet durven, voel meer voor een cosleeper aan het bed.