BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:58

Hallo bokkers,

hier zit ik dan om kwart voor 12 ´s nachts achter de pc. terwijl ik eigenlijk al lang op bed had gemoeten.
een zoon van bijna 2 en de 2e op komst. Heerlijk met de nodige hormonen erbij.

Als zwangere moeder ben ik wel eens op de zwangerschapsfora te vinden, maar dat is toch anders dan bokt. Daarnaast zit bokt vol met dames en daaronder de nodige moeders. Maar ik mis eigenlijk een centraal opvoed topic (kan ook aan mijn zoek kwaliteiten liggen).

maar bij dezen dus.. alle moeders, vaders en mensen die verstand van opvoeden hebben van harte welkom. in dit topic kunnen we elkaar helpen en wie weet veel herkenbare dingen benoemen.

ik steek gelijk maar van wal. ik heb dus een super lieve zoon van bijna 2 jaar oud. We mogen echt niet klagen want hij is super lief en doet alles binnen de kaders. maar ja het blijft natuurlijk wel een kind :Y)

we zijn halverwege november verhuisd naar een groter huis. Hij vind de ruimte heerlijk en eerst sliep hij ook goed. nu is hij echter regelmatig wakker snachts. wisselend van 0.00 uur, 3.00 uur of 6.00 uur.
wat te doen? vroeger kon de speen er weer in en ging hij slapen. nu huilt hij alles bij elkaar (nog wel een speen 's nachts). we zijn nu erg makkelijk en doen hem dan bij ons in bed, hij slaapt dan weer als een roosje en we kunnen heerlijk uitslapen tot een uur of 9. maar ja.. straks komt nummer 2 en dan wordt dat ook weer anders. en daarnaast.. wil ook niet mijn hele leven een kind bij mij in bed. we hebben heb een keer en klein uur laten huilen en toen is hij uiteindelijk weer gaan slapen. Is dat dan de oplossing? of is het een fase en gaat het weer over?

eigenlijk vind ik het hele opvoeden gewoon lastig haha. wanneer ben je streng en wanneer ben je coulant? vind het sowieso lastig consequent te zijn. wanneer doe je dat wel en wanneer niet. Daarnaast wel van het uitleggen waarom iets wel en niet mag. en dan heb je er nog een partner bij :o
De ene keer zitten we volledig op 1 lijn en de andere keer helemaal niet...

pfff.. genoeg stof tot nadenken en dat met mijn hormonen.. herkennen mensen dit? niet alleen van het slapen, maar de struggels die je hebt als anders.. meld je dan hier.

bedankt voor het lezen!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:11

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk dat bij het opvoeden het belangrijkste is om dicht bij je eigen gevoel te blijven.
Hier werd mijn oudste dochter 's nachts ook regelmatig wakker toen ik zwanger was van onze tweede.
Als ik op tijd was waren mijn man of ik al bij haar bed om haar te troosten. Lukte dat, dan sliep ze lekker verder. Maar regelmatig lukte dat ook niet en nam ik ze bij ons in bed, als ze daar zelf al niet bij was gekropen als we haar 'te laat' hoorde.
Wij konden prima slapen met haar bij ons, dus wij hebben daar nooit moeilijk over gedaan.
Ook toen ik zwanger was van de tweede, heb ik me niet druk gemaakt over hoe het zou gaan als de tweede er was. Dat zagen we dan wel weer ...
Om eerlijk te zijn ben ik er zo makkelijk mee geweest dat ik me niet eens goed herinner of ze veel bij ons gelegen heeft toen de jongste er was. En het is een deel luiheid. Ik had gewoon geen zin in onnodig opstaan 's nachts. Ik sliep liever met haar bij me dan steeds terug leggen en er weer naar toe moeten.
Eigenlijk vond ik het ook wel lekker zo'n klein frummeltje bij me.

Als baby hebben ze nooit de hele nacht bij me in bed geslapen. Dan kon ik niet goed slapen. Als baby lagen ze altijd in de wieg naast ons bed.

Mijn oudste is nu 8 jaar en slaapt prima in haar eigen bed. Het bij ons slapen is vanzelf over gegaan.
De jongste is net 5 en kruipt gemiddeld nog 2/3 nachten per week bij ons in bed. Ik vind het allemaal wel prima.
Als ze 16 zijn liggen ze vast niet meer bij ons in bed :D


Verder qua opvoeden ben ik een beetje van 'pick your battles'. Soms ben ik bijna geneigd in te grijpen/zeggen dat iets niet mag .... en dan vraag ik me vooraf af of het echt zo erg is wat ze doen. Soms is het antwoord nee en soms ja, en dan grijp ik wel in.
Bepaalde dingen leren ze ook door te doen of te ervaren, met vallen en opstaan.

Bij ons zorgt dat er voor dat als ik ingrijp en nee zeg, dat ze begrijpen dat het menens is.
Over het algemeen ben ik consequent, maar ook hier kan nee wel eens een keer een ja worden. Al zijn ze hier wel op een leeftijd dat ik dingen makkelijk uit kan leggen. Ik probeer daar niet te bekrompen mee om te gaan.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-01-16 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:11

Wat dat slapen betreft zou ik dat oplossen voordat nr 2 komt ivm met slaapgebrek.
Precies zoals je dat deed, op zijn bed doen en laten liggen.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 01:28

bedankt voor de reacties. @delphi, zo zit ik er ook best wel in. ik krijg 10x meer nachtrust als hij wel bij ons slaapt en ik vind het wel gezellig. maar ja... ik wil wel graag een goed opgevoed kind :).

verder stel ik me er ook wel op in inderdaad wanneer gedrag uit de hand loopt dat ik dit consequent oppak en dan gaat het al snel weer beter.. dan verwaterd mijn consequentheid wat en zo heb je steeds een golfbeweging. ik vraag me inderdaad ook regelmatig af.. is dit een wereldprobleem ja of nee.

@liss, dat is dus ook precies waar ik wat bang voor ben. straks heb ik natuurlijk even een tijdje helemaal geen nachtrust. zal mijn lontje vast korter zijn dan nu. het zou mooi zijn als hij dan 's nachts wat beter in het gareel is.

voor nu ga ik maar slapen :). morgen maar een plan de campagne opstellen met mijn man. wat wordt onze aanpak. pff lastig hoor. al ben ik erg blij met je verhaal Delphi

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:08

Joltsje schreef:
bedankt voor de reacties. @delphi, zo zit ik er ook best wel in. ik krijg 10x meer nachtrust als hij wel bij ons slaapt en ik vind het wel gezellig. maar ja... ik wil wel graag een goed opgevoed kind :).

verder stel ik me er ook wel op in inderdaad wanneer gedrag uit de hand loopt dat ik dit consequent oppak en dan gaat het al snel weer beter.. dan verwaterd mijn consequentheid wat en zo heb je steeds een golfbeweging. ik vraag me inderdaad ook regelmatig af.. is dit een wereldprobleem ja of nee.


Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of ik hiermee wel een opgevoed kind krijg. Maar ik ben er van overtuigd dat het niets af doet aan een goede opvoeding om je kindje bij je in bed te nemen.
Laatst kreeg ik in het 10 min. gesprek bij beide te horen dat ze erg behulpzaam zijn en lief voor andere (kinderen). En de juf van de oudste vond haar zo lief en beleefd.
Mijn oudste dochter durft makkelijk 15 min. even alleen thuis te blijven als ik even snel iets moet doen bijv., ze durft in bijv. een winkel zelf naar iemand te lopen om iets te vragen/bestellen. Ze is zelfverzekerd en gewoon een lief kind.
Ze slaapt nu enorm goed in haar eigen bed en is nooit echt bang. Haar kamer is voor haar veilig. Ze ligt nooit meer bij ons in bed, naast een zondagochtend of als ze echt ziek is.
Ik zou niet weten wat het regelmatig een nacht bij ons in bed slapen voor negatieve invloed zou hebben gehad op haar opvoeding en haar karakter en gedrag nu. Ik denk zelfs dat het juist een positieve invloed heeft gehad.

Het ging mij tegen mijn gevoel in om haar te laten huilen, alleen in haar bed in haar kamer. En dan met wat pech keer op keer haar terug moeten leggen en op den duur misschien boos worden omdat ik te moe zou zijn. Helemaal als ik weet dat hoe ze binnen 5 min. weer stil is en ik heel de nacht door kan slapen. Juist door het los te laten, werd ze 's nachts ineens veel minder huilend wakker.

Mijn 5 jarige ligt nog wel eens bij ons in bed. Toen ze 2/3 was, was het moeilijker haar halverwege de nacht terug te leggen als ik toch niet lekker sliep. Nu kan ik haar prima terug leggen, maar vaak heb ik er gewoon geen zin in. Ik vind het niet erg die 2/3 nachtjes per week.

Ondanks dat ik bij het CB te horen kreeg dat je ze dan nooit meer uit je bed krijgt, zie ik bij de oudste dat dat vanzelf helemaal 'over gaat' en heb ik het volste vertrouwen dat dat bij de jongste ook zo gaat zijn.


Ik kan me echter ook voorstellen dat er mensen zijn die niet lekker slapen met hun kindje in bed. Of net als bij jou, dat het niet praktisch is met straks een kleintje erbij.
Als je gevoel er maar goed bij is, dat vind ik het belangrijkste. Dat je niet iets doet of juist laat door de mening van andere mensen.
Al kan ik me persoonlijk totaal niet vinden in een kind erg lang laten huilen tot het vanzelf wel een keer in slaap valt. Maar goed, er zullen zeker ook mensen zijn die zich totaal niet in mijn manier van omgang en opvoeding kunnen vinden :D

upendo

Berichten: 22287
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:17

Ik ga hier ook even meelezen. Vind het erg interessant! :)
Ben zelf -als het allemaal meezit- binnenkort afgestudeerd pedagoog, dus hopelijk kan ik soms wat tips geven! :)

Het gevoel dat ik krijg bij je beginpost is dat er op dit moment veel gaande is in het leventje van je zoontje. Voor een tweejarige kan het behoorlijk heftig zijn als hij én pas is verhuisd (een nieuw huis, andere geluiden, andere omgeving enzovoorts) én er is een nieuw broertje of zusje op komst, waar papa en mama misschien wel zenuwachtig voor zijn (wat hij mogelijk oppikt). Op het moment dat hij bij mama en papa in bed kruipt voelt het een stuk vertrouwder en geborgen omdat dat hetgeen is waar hij altijd op terug kan vallen en wat vertrouwd is.

Hoe zit jullie 'avondritueel' in elkaar? Bespreek je de dag nog even na -op het niveau dat een tweejarige dat bij kan houden uiteraard-, lezen jullie nog even voor? Door het naar bed gaan een vast ritueel te maken kun je mogelijk wat "lucht" en rust creëren in de situatie waardoor hij wat rustiger gaat slapen en de kans mogelijk groter is dat hij doorslaapt.

Praten jullie over wat er komen gaat als er een nieuw broertje of zusje bij komt? Dit zijn dingen die van invloed kunnen zijn op zijn slaapritme! :)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:19

Joltsje schreef:
maar bij dezen dus.. alle moeders, vaders en mensen die verstand van opvoeden hebben van harte welkom. in dit topic kunnen we elkaar helpen en wie weet veel herkenbare dingen benoemen.

Tja....verstand van opvoeden dat vind ik maar een heikel puntje. Ik denk dat ieder ouder naar eer en geweten probeert op te voeden. En de visie's lopen enorm uiteen. Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt en wat jou en jouw kind past.
Elk kind is ook anders en ze reageren er niet allemaal hetzelfde op

In grote lijnen tips geven die geprobeerd kunnen worden is natuurlijk wel een hele goede :j

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 09:53

Bedankt voor de reacties.

Merk wel dat ik e echtals delphi er in sta, maar dat ik me snel laat leiden door anderen.

@upendo bedankt. Je hebt gelijk dat er veel tegelijk gebeurd. Dat hij een broertjs krijgt beseft hij zich nog niet echt. Dat vertellen we hem wel.

Wat betreft op bed ritueel daar moeten we aan werken. De dag doornemen vind ik wel een hele goeie. Ook voor wat er die dag ern komt.

@ohjajo ik ben het helemaal met je eens. Overal zijn opleidigen voor. Maar kinderen krijgen kan iedereen. Ben het ook met je eens dat iedereen op zijn manier zijn best doet. Maar daarom kunnen juist tips en herkenning heel goed werken.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:43

Weet je de beste opvoedregels zijn die regels waar je als moeder en kind goed bij voelt. Gelukkig zijn er heel veel manieren en iedere manier kan goed zijn.

Wat je zou kunnen proberen is om ipv je zoon bij jullie in bed te nemen bij hem te gaan liggen. Hier was de oudste ook s nachts soms aan het spoken. Ik heb een matras op zijn kamer gelegd en als het dan zover was dan ging ik ernaast liggen. Zo plotseling als het komt zo kan het ook overgaan.

Je moet niet onderschatten wat de veranderingen met zo'n kleintje kunnen doen. Het is nogal wat voor zo'n ukkie een verhuizing en een moeder die misschien net iets anders reageert als anders.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:17

Mijn ding is let it go.
Juist doordat er zoveel veranderd is kan een kind snachts meer komen. En wat is dan het veiligste voor een kind. Bij papa en mama in bed. Ik zou hem in zijn eigen bed laten slapen en als hij snachts komt hem bij jullie nemen. Zo ben je zelf ook meer uitgerust.

Laten huilen is bij ons echt not done. Als mijn dochter huilt kijk ik eerst of ze honger of een vieze luier heeft en dan troost ik d'r even. Het is bewezen dat als je een kind structureel langer dan 5 minuten laat huilen het schade kan oplopen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:24

Ik laat snachts ook niemand huilen, maar ik troost altijd op hun eigen kamertje. Haal ze in principe niet uit bed, maar knuffel ze in bed en blijf er desnoods bijzitten tot ze weer slapen.

Bij ons in bed mag alleen als ze ziek zijn

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:25

Joltsje schreef:
maar bij dezen dus.. alle moeders, vaders en mensen die verstand van opvoeden hebben van harte welkom. in dit topic kunnen we elkaar helpen en wie weet veel herkenbare dingen benoemen.


Dat verstand van opvoeden heb ik (nog) niet, maar ik zou wel graag alvast meelezen om jullie ervaringen te horen. Als het goed is ben ik binnen nu en een dikke week ook mama, dus ik vind het leuk en interessant om te horen hoe het anderen is vergaan/ vergaat. Ookal is het verschil tussen een baby en een peuter/kleuter natuurlijk een enorm verschil.

Britta31

Berichten: 13153
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:33

Wij zijn altijd streng geweest.Geen kinderen in bed.Ik liet ze altijd huilen en ze vielen vanzelf in slaap.Gelukkig hadden onze dochters geen slaap probleem en kwam het niet veel voor.Wel hadden we bij beide een haakje op de deur zodat ze niet om 6.00 bij ons bed stonden.Ook veiliger voor de baby.Dochter 1 was 2 en wilde nog wel eens knuffels in de wieg gooien en ander speelgoed.Heel lief.Maar ik trof haar zus een keer begraven onder een paar knuffels aan.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:41

Dochter wordt in februari 4 en slaapt nog heel vaak bij ons in bed. Doordeweeks gaat ze sowieso in haar eigen bed. Als ze wakker wordt snachts komt ze omgelopen en kruipt ze lekker bij ons erbij. In het weekend mag ze vaker meteen bij ons in bed. Zoals gisteren. Vriend ging op stap en die belandt dan standaard op de bank. Dan mag ze lang opblijven en dan meteen met mij naar bed. (Om 10 uur wou ze al naar bed.)
Zoon wil eigenlijk niet bij mij in bed slapen. Als hij wakker wordt pak ik hem bij me in bed en als hij slaapt leg ik hem weer terug. Als ik zelf in slaap val dan begint ie op een gegevn moment te woelen en te huilen als ik hem dan weer in zijn eigen bed leg slaapt ie rustig verder.
In wat voor een bed slaapt jouw zoontje ? Mijn dochter werd toen ze een jaar of 2 was ook steeds wakker. Sliep toen heel slecht. Het probleem was dat ze zichzelf wakker maakte doordat ze met haar armpjes en beentjes tegen de spijlen aansloeg. We hebben toen een peuterbed gekocht en toen was dat probleem voorbij.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:51

Ik zeg altijd maar zo; "Tegen de tijd dat vriendinnetjes interessant worden, willen ze niet meer bij je in bed slapen hoor". :))

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:57

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat Nassi zegt herken ik ook. Wij hebben het opgelost door de jongste in een kampeerbedje met zijn eigen matras erin te laten slapen. Werd hij niet meer wakker van stoten en kon zijn speen ook niet uit bed vallen.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:05

Maak je geen zorgen of je een goed opgevoed kind krijgt. Ik kon ook nooit slapen in mijn eigen kamer en heb tot mijn elfde bij mijn moeder in bed geslapen en als mijn vader naar bed ging bracht hij mij naar mijn eigen kamer waar ik vaak gewoon door sliep en anders kroop ik zo weer terug en ik mag wel zeggen dat ik goed terecht ben gekomen, nooit erg in de problemen ben gekomen of wat dan ook.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:19

quera schreef:
Het is bewezen dat als je een kind structureel langer dan 5 minuten laat huilen het schade kan oplopen!
nou kom maar op met dat onderzoek dan!

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:22

Dat is natuurlijk gebaseerd op fabels.
Hoe denk je dat het in het ziekenhuis gaat? Daar laten ze de kindjes ook gewoon huilen snachts.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:42

Gefeliciteerd :)

Over het slapen kan ik weinig zinnigs vertellen, wij slapen ook samen met onze dochter van 16 maanden. Sterker nog, ik heb 'r nog nooit in d'r bedje laten slapen :') Wij geloven dat het natuurlijker is en beter voor haar gevoel van veiligheid en daardoor zelfstandigheid. En tot nu toe klopt dat goed, want madam is zeer zelfverzekerd!
Ik ga d'r naar haar eigen kamertje verhuizen als onderdeel van het spenen. Maar ze heeft de borstvoeding nog heel erg nodig, dus ook dat gaat waarschijnlijk voorlopig nog niet gebeuren.

Over consequent zijn: Als het niet gevaarlijk is (dan is het natuurlijk direct 'nee!') bedenk ik even snel of het kwaad kan. Zolang ze er iets van leert en de omgeving niet tot last is laat ik eigenlijk alles toe. Ik trek de grens bij overlast voor omstanders, gevaar en als het haar iets leert wat niet goed is. Zo is het niet erg als ze haar vinger in een stopcontact steekt van een verlengsnoer dat uit staat of niet aangekoppeld is, maar het mag even goed niet omdat ie ook wel eens aan kan staan. Logisch, lijkt mij :)

Over het laten huilen zijn heel veel onderzoeken te vinden, maar zit mobiel dus ga ze niet voor jullie opzoeken :D Ik heb mijn kind nog nooit laten huilen. Dat voelt ook zo onnatuurlijk, snap niet hoe sommige moeders dat over hun hart kunnen krijgen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:44

Nassie schreef:
Dat is natuurlijk gebaseerd op fabels.
Hoe denk je dat het in het ziekenhuis gaat? Daar laten ze de kindjes ook gewoon huilen snachts.


Dat zal dan per ziekenhuis schelen, al lijkt het me vreemd. Mijn oudste dochter heeft 5,5 week na haar geboorte in het ziekenhuis gelegen. En in de nacht hadden de verpleegkundige nachtdienst en sliepen dus overdag. Die troosten 's nachts echt wel de kindjes. Die lieten zij niet huilen.
Natuurlijk kwam het wel eens voor dat het druk was en meerdere kindjes huilden, en dan moesten ze even wachten. Maar ze lieten kinderen niet bewust huilen, omdat het nacht was.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:47

Nassie schreef:
Dat is natuurlijk gebaseerd op fabels.
Hoe denk je dat het in het ziekenhuis gaat? Daar laten ze de kindjes ook gewoon huilen snachts.


In welk ziekenhuis >;) dan ga ik daar nooit heen. Gelukkig doen ze dat in 'mijn' zkh echt niet :n

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:25

Haha mijn excuses. Bij pasgeborenen doen ze dat inderdaad niet.
Maar iets ouder wel. Gewoon weg te druk.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:32

Als meer dan 1 kindje hebt zal een ander ook moeten wachten. Je kunt maar 1 ding tegelijk. Dus ja hier huilt er wel eens 1 en kan ik er niet direct heen. En dat zal op een ziekenhuis net zo zijn. Als je met 1 kindje bezig bent zal het andere kindje moeten wachten. Is niets ets aan zo gaat dat nou eenmaal.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:55

Bedankt ladies. Stelt me al veel gerust.

En huilen tsja.. Hangt echt van de situatie af.

@mikkie spanned!! Gefeliciteerd. Spannende tijden. Ook voor jou. Doe wat goed voelt. En maak je geen zorgen als je er soms even doorheen zit. Hoort erbij.