Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 18:14

Wat leuk dat we genoemd zijn! Zodra ik op visite ben geweest zal ik een update plaatsen

melle_odet

Berichten: 1208
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:45

Wat een mooi bericht om te krijgen!

Prachtiga

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:54

Wow, bedankt voor het plaatsen! _/-\o_

Wat zijn er toch nog altijd prachtige, lieve mensen op deze aarde. Dat is soms moeilijk te geloven als je sommige berichten op facebook voorbij ziet komen.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:41

Ik heb haar gesproken!

Wat was het leuk om weer even terug te gaan naar mijn 17-18 jarige leventje. Ze praat nog op dezelfde manier als toen, voor mij blijft zij dezelfde vrouw, misschien ietsje grijzer ;-) . Zelfs haar zoon kende de verhalen nog over “het gezellige meisje in de bus” .

De reden dat ze nog heel veel weet is dat ze haar hele leven, een dagboek bijhoudt. Maar dan wel heel specifiek en niet alleen over mij maar ook over klanten of andere mensen die ze tegen kwam of specifieke gebeurtenissen.
Maar mijn relatie kon ze zich ook nog zo voor haar ogen spiegelen om het in haar woorden te zeggen. Ik wist toen wel dat ik heel verliefd was maar dat het zo duidelijk was naar de buitenwereld had ik niet verwacht. Ze heeft stukken laten lezen en ze schrijft zo liefdevol over ons. Als ik niet zelf in die relatie had gezeten had ik gedacht, wat een onzin dat kan niet zo zijn. Die vrouw is hopeloos en maakt er een romantisch verhaal van. Alleen is echt zo, hij haalde me van de bus zodra hij kon, kwam mij op koopavond ophalen, regelde weekendjes weg, grote bossen rozen als we een jubileum hadden, vrijdagavond was onze romantische avond, we deden vaak leuke dingen, het was allemaal heel dromerig en een liefde zoals je zou willen. Alleen dan zonder het happy end, haha!

Ze heeft me echt op het hart gedrukt dat het heel bijzonder is dat ik zo’n liefde heb gehad, zo verliefd bent geweest en echt liefde heb mogen voelen. De slechte dingen vergeten, een plek geven , en positieve energie halen uit de gedachte dat je zo’n liefde hebt gehad. Het was heel bijzonder om haar weer te ontmoeten en sommige oude wijsheden te horen en dingen die ik vanuit mijn ogen bekeek en hoe andere ons zagen.

Ik hoop echt dat voor iedereen een keer zo’n grote liefde komt en je je ook zo mag voelen en ook als het over gaat, de herinnering kun je koesteren (na een paar jaar ;-) )
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 20-10-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SelinaJarig

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:43

Dit gebeurt toch alleen in boeken joh <3

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:44

Selina schreef:
Dit gebeurt toch alleen in boeken joh <3


Hahah ja en ik hou helemaal niet van romantische boeken.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:00

Wauw, ik heb kippenvel!!! zo mooi dat een oudere vrouw jou weer eens op zoekt via fb en dit verteld! ik vind dit een heel mooi gebaar van haar en van jou dat je het met ons deelt i want more <3

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:01

Wat leuk dat je bij haar langs bent geweest zeg! Heel leuk om te lezen! Ga je het contact met haar aanhouden?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:05

Geweldig!

Dat dagboek moet gepubliceerd worden! _/-\o_
Ik wil het lezen!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 15:12

Ze heeft Whats app dus we kunnen :D , haha. Ik heb niet echt de intentie om regelmatig bij haar op de koffie te gaan ofzo. Maar dit was ontzettend leuk en bijzonder. Ik geloof nooit zo in zulke verhalen maar vond het heel gaaf dat ze mij benaderde. Blijkbaar had ze het allemaal al eerder willen zeggen maar ze dacht dat ik het niet zou willen weten of dat ik haar maar een ouwe sok zou vinden. Toen ik haar tegen kwam op het paard en naar haar zwaaide had ze daarna meteen de zoektocht gestart. Ze vroeg ook nog heel schattig of ik haar geen gek oud mens vond _O-
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 20-10-15 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:14

Echt, wat een heeeerlijk verhaal <3

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 15:14

Janine1990 schreef:
Geweldig!

Dat dagboek moet gepubliceerd worden! _/-\o_
Ik wil het lezen!



Dat zei ik ook al, ze heeft ook een super leuke manier van schrijven. Ze liet ook een stukje lezen over een bepaald buschauffeur die ze vergelijkt met een zeeleeuw die te lang geen vis had gekregen en daardoor altijd stonk en niet vriendelijk was. Helemaal waar! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:16

Een geweldig oud mens!
Kun je nagaan hoe veel je onbewust kunt betekenen in iemands leven.

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:20

Och.. wat lief!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 15:38

Ik kreeg nog een berichtje met de vraag waarom wij uit elkaar zijn gegaan en hoe dat is gegaan. En wat hij hiervan vindt.

Nou dat is dus een stuk minder romantisch. Want hij heeft met iemand anders gezoend (en meer dat weet ik niet) op een avond en daarna heb ik meteen al mijn spullen gepakt die nog bij hem waren en wilde ik hem nooit meer zien. (zei ze toen heel stoer)

Praktijk bleek iets anders want wat was ik letterlijk ziek van verdriet. Dat hij nog regelmatig smste dat hij heel veel van mij hield, mij miste en niet wist wat hij moest doen hielpen niet echt mee. Wat ik toen niet wist was dat hij al wat met dat andere meisje aan het daten was. Hij was blijkbaar verliefd op ons allebei en wilde mij niet kwetsen zei hij altijd. Zo gebeurde het dat wij als een soort stel op een feestavond in de stad stonden, dat vriendinnen zich afvroegen hoe het nou zat en hij de volgende avond daar met haar was en ik ergens stond spugen in de struiken van verdriet.

Gelukkig slijten zulke dingen en is het goed voor de lijn :D En nu zie ik het maar als een hele bijzondere tijd die ik hem mogen mee maken.

Hoe hij hierover denkt, heb ik geen idee van. Ik spreek hem eigenlijk nooit meer en zie hem af en toe voorbij gaan. Denk niet dat het hem boeit of iets kan schelen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:49

Jillsil schreef:
Hoe hij hierover denkt, heb ik geen idee van. Ik spreek hem eigenlijk nooit meer en zie hem af en toe voorbij gaan. Denk niet dat het hem boeit of iets kan schelen.


Hij zal er vast niet gevoelloos over zijn. Hij zal er wel van hebben geleerd, lijkt me.
Naar mijn ervaring is een break up nooit leuk, voor geen van beide partijen.

Wat ik me wel afvraag, is zij (dat andere meisje van toen) nu zijn vrouw dan?

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 16:00

Janine1990 schreef:
Jillsil schreef:
Hoe hij hierover denkt, heb ik geen idee van. Ik spreek hem eigenlijk nooit meer en zie hem af en toe voorbij gaan. Denk niet dat het hem boeit of iets kan schelen.


Hij zal er vast niet gevoelloos over zijn. Hij zal er wel van hebben geleerd, lijkt me.
Naar mijn ervaring is een break up nooit leuk, voor geen van beide partijen.

Wat ik me wel afvraag, is zij (dat andere meisje van toen) nu zijn vrouw dan?


Hij heeft er wel van geleerd. Ik heb hem ooit nog wel eens gesproken en toen zei hij dat hij nooit meer iemand zo wil kwetsen. Ik bedoel in de zin dat het hem niet boeit dat zo'n oudere vrouw mij benaderd om te zeggen hoe leuk wij waren. Ja, dat meisje van toen is nu zijn vrouw.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:13

Jillsil schreef:
Hij heeft er wel van geleerd. Ik heb hem ooit nog wel eens gesproken en toen zei hij dat hij nooit meer iemand zo wil kwetsen. Ik bedoel in de zin dat het hem niet boeit dat zo'n oudere vrouw mij benaderd om te zeggen hoe leuk wij waren. Ja, dat meisje van toen is nu zijn vrouw.


Oooh zo, dan heb ik het verkeerd gelezen.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je zoiets leest je niet even een brok in je keel krijgt. Zeker niet wanneer je zelf het onderwerp bent.

Maar ik zou het lekker voor mezelf houden als ik jou was!!! Dit is toch zo waardevol!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 07:39

Een tijdje geleden werd ik gebeld of ik het leuk vond om nog een keer bij "dat ouwe mensje" op visite te gaan want ze wilde me iets laten zien.

Eenmaal daar moest ik na een kopje thee even met haar mee lopen. In de bij-keuken stond drie schilderijen die elkaar opvolgde (heet een drieluik volgens mij?) meteen herkende ik het verhaal erin!
Dat was ik, dat waren wij!!
Ik vrees dat ik niet kan omschrijven hoe mooi, indrukwekkend en kloppend het was. Geschilderd vanuit het geheugen van iemand anders. Heel eng, ik herkende de sfeer, de omgeving het gevoel het was echt prachtig. Ook met zoveel detail voor de omgeving, de natuur het water etc.

Ik denk dat ik een 5 min stil en half stotterend voor het schilderij heb gestaan en steeds m'n tranen probeerde weg te vegen, toen ik opeens achter me hoorde; "nu denk je zeker dat ik een oude gek ben en een obsessie voor je heb?" Maar ik heb ook nog andere schilderijen hoor _O-

Wat een heerlijk nuchtere vrouw is het toch. Ze had idd nog veel meer andere prachtige schilderijen maar na ons gesprek was ze begonnen met dit schilderij omdat ze zo geinsprieerd was. Met alle narigheid in de wereld wilde ze iets mooi schilderen wat niet vergeten mag worden.

Ik heb ook nog wat gedichtjes van haar mogen lezen. Zo mooi, lief en eerlijk zoals ze haar kijk op de wereld geeft. Ze heeft een gedichtje gemaakt voor een eend die bij hun in de sloot zit en iedere dag een korstje brood komt halen 's morgen. Ze bedankt hem in dat gedicht omdat hij zo mooi is, zo vriendelijk is en als je dan weer terug naar huis gaat denk je wel bij jezelf wat ben ik soms toch een materialisch kreng en wat ga je soms compleet voorbij aan een hoop mooie kleine dingen.

Dus ik dacht, ik deel dit moois ook met jullie ;-)

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:16

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:23

Wauw wat bijzonder! Die mevrouw klinkt als een hele lieve bijzondere vrouw.

Je hebt zeker geen foto van de schilderijen voor ons? :D

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:29

Wat leuk dat ze dit met jou wil delen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Een berichtje waar je even terug in de tijd van gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:45

Wat een prachtig mens is dat oude gekke mens :D

Yom
Berichten: 3803
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:47

Wat mist de wereld toch een hoop van dit soort prachtige mensen

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:01

Wat een mooi, oprecht bericht! <3
Ontzettend leuk dat mensen daar toch nog de tijd voor nemen.