hoogste boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4341
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:37

259,- voor door rood rijden in Nijmegen, 4,5 jaar geleden. Per ongeluk, het was heel druk en ik volgde langzaam de auto voor mij, het was best een stoet die aan het rijden was, dus het ging niet zo snel. Ik denk dat tussen het laatste moment dat ik naar het stoplicht had gekeken en het nog groen was, het al rood was voor ik er voorbij was. Erg zuur, maar ja, ze noemen Nijmegen niet voor niets de flitshoofdstad. :+

De tweede duurste erna was afgelopen zomer. 85,- voor het vergeten te kopen van een metro ticket in Oslo. Na een stressvolle reis om overstromingen te ontvluchten en niet vast te komen te zitten in een gebied, met tweemaal een volgeladen fiets in een stadsbus te sjouwen, wilde ik de metro nemen naar mijn host. De ingang daarnaartoe vinden waar ik met de fiets erin kon was al een hel en ik had zo in mijn hoofd dat ik geen ticket voor mijn fiets hoefde te kopen, dat was op de metro zelf, dat ik volledig vergat een ticket voor mezelf te halen. Moest de boete ter plekke betalen, de controleur was niet sympathiek. Uiteindelijk is de boete kwijtgescholden en heb ik het geld teruggekregen nadat mijn host'moeder' een klacht heeft ingediend en het verhaal had uitgelegd.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 28-04-24 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje_J

Berichten: 2220
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:43

Volgens mij was het 260 door rood rijden in Groningen.. in de auto van mn ouders..die hebben de helft betaald want kon niet anders het was of door rood of een ongeluk met een baby achterin(poedersuiker bumperklever)

Suzanne F.

Berichten: 49342
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:02

XxMariellexX schreef:
Mijn man 657 euro in 15 minuten
Gingen even een boodschapje doen
Heen en terug weg geflitst tijdens werkzaamheden. Als ik er aan denk doet het nog steeds pijn haha


Zoooo. Dat waren dure boodschapjes.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:14

Wanneer die blauwe envelop binnenkomt kijk ik eerst waar en wanneer het was, hopend dat het mijn man is. :D Helaas heb ik nog steeds een grote voorsprong, geen kapitalen maar altijd zonde geld.

Kabayo

Berichten: 14067
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:15

BigOne schreef:
Wanneer die blauwe envelop binnenkomt kijk ik eerst waar en wanneer het was, hopend dat het mijn man is. :D Helaas heb ik nog steeds een grote voorsprong, geen kapitalen maar altijd zonde geld.

Het is hier altijd een (half) paarse envelop :P Die vind ik erger dan de blauwe (belastingdienst)

DJZ

Berichten: 3128
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 16:02

1 keer €370,-... Mijn eigen auto stond in de garage en ik werd op de zaterdag gevraagd of ik met paard naar een evenement kon komen... Uiteindelijk iemand gevonden waarvan ik de auto mocht lenen, dus zondagochtend trailer erachter gehangen, spullen en paard ingeladen. Was nog geen 15 minuten onderweg, politie: volgen.. Naar een carpoolplek en toen bedacht ik mij ineens: oliebol met mijn B rijbewijs, in combinatie met deze auto en trailer zit ik (ver) boven die 3500kg... En dat was ook wat meneer de agent zei := Maar 1 voordeel: ik kon gelijk navragen of het met mijn eigen auto wel mocht en dat was inderdaad geen probleem :D Veel mensen in mijn omgeving zeiden dat ik met eigen auto en trailer niet mocht rijden met B.. Maar nu was dat ook de wereld uitgeholpen :j

Supervixen

Berichten: 12894
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:05

Een parkeerboete van 60 euro, terwijl ik gewoon netjes een kaartje had gekocht, die ik ook nog goed zichtbaar op het dashboard had liggen |o.
Dus een foto gemaakt van mijn kaartje, bezwaar gemaakt en het geld netjes teruggekregen.
Ik heb me lang afgevraagd hoe stekeblind die parkeerwachters waren.

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:45

Herfstblad schreef:
Kabayo schreef:
400 euro op een weg waar je 60 mocht. Ik reed 98

Later nog eens een soortgelijke. Ook op een 60 weg. Ik reed 90, politie had mij geklokt op 110 (?). Heel bijzonder. GPS van de auto nagekeken (bedrijfsbus) en ik heb nooit boven de 90 gereden). Uiteraard wel te hard... maar het is toch echt wel een verschil van 20km. Moest naar de rechtbank waar ze een boete van 560 euro zouden geven en 2 maand voorwaardelijk rijontzegging. Maar ik kreeg gelukkig voordeel van de twijfel door de GPS tracking. Niks hoeven betalen en geen voorwaardelijke rijontzegging

Inmiddels ben ik het wel afgeleerd :+


Heftig zeg! Kreeg je de brief in de bus dat je naar de rechtbank moest?

Sorry lees het nu pas.

Ik kreeg inderdaad een brief van de rechtbank. Anderhalfjaar later na het incident[/quote]

Maar nadat je geflitst bent of staande bent gehouden?

Kabayo

Berichten: 14067
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:15

Beide keren ben ik staande gehouden

Flits boetes heb ik wel binnen 2 maanden. (Alleen zelf niet gereden, een ander in m'n auto)

Rennie89
Berichten: 37278
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:54

Uhm heb 3 x 3 km te hard gereden, was niet zoveel (in 3 weken tijd, vergat die palen telkens uit m’n nachtdienst -O- ) en 2 x parkeerboete waarvan ik bij 1 de brieven niet had binnen gekregen en het van 60 euro naar 160 euro ging ofzo. Bezwaar hielp niet helaas. Heb 10 jaar mijn rijbewijs. Laatste snelheid boete was 7 jaar geleden geloof ik.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 20:04

280+9 door rood licht.
Deze boete is nog in bezwaar, ik weet 100% zeker dat het geen rood was. Werd pas 5 minuten later staande gehouden en meneer agent beweerd dat het toen rood was.
Is geen enkel bewijs alleen zijn woord tegen het mijne.
Tot nu doe doen ze er al 16 weken over en brief gehad dat ze nu nog wettelijk 10 weken hebben. Heel benieuwd maar wel kans dat bedrag omlaag gaat omdat ze er zo lang over doen

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:09

Oke, ik kan vanaf nu ook meepraten hier.
Afgelopen vrijdag staande gehouden omdat ik mijn telefoon in mijn handen had tijdens het rijden.
Meneer durfde bijna niet uit te spreken wat dit zou gaan kosten.
€420?!!
Was hier even goed ziek van, was een duur appje. :roll:

Suzanne F.

Berichten: 49342
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:20

Ange1a schreef:
Oke, ik kan vanaf nu ook meepraten hier.
Afgelopen vrijdag staande gehouden omdat ik mijn telefoon in mijn handen had tijdens het rijden.
Meneer durfde bijna niet uit te spreken wat dit zou gaan kosten.
€420?!!
Was hier even goed ziek van, was een duur appje. :roll:


Ja dat is echt een heel duur grapje. Jaaaaaren geleden ook ooit gehad toen er nog amper carkits bestonden. Toen moest je een parrot hebben of anders met oortjes met snoer. En dan had je ook nog een Tom Tom voor de route.
Maar inmiddels is alles handsfree. In de auto zit het al ingebouwd en als je oortjes hebt zijn ze via Bluetooth. Eigenlijk hoef je je telefoon niet meer in je hand te hebben, niet voor de kaart, niet voor de whatsapp en niet om te bellen.

Goof

Berichten: 28898
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:58

Ange1a schreef:
Oke, ik kan vanaf nu ook meepraten hier.
Afgelopen vrijdag staande gehouden omdat ik mijn telefoon in mijn handen had tijdens het rijden.
Meneer durfde bijna niet uit te spreken wat dit zou gaan kosten.
€420?!!
Was hier even goed ziek van, was een duur appje. :roll:


Goed ziek van?
Even serieus, je weet dit toch? Je weet dat het EN gevaarlijk/afleidend is EN dat er hoge boetes op staan (en terecht!).
Play stupid games, win stupid prizes.

Mellow

Berichten: 6495
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:38

Mijn hoogste was het negeren van een inhaalverbod voor vrachtwagens, 260 euro. Gelukkig betaalde mijn werkgever die. Was mijn eerste boete daar (en laatste) en die betaalden zij.

Nu was ik naar links gegaan (met de vrachtwagen) om een andere vrachtwagen te laten invoegen alleen reed ik al achter een wat tragere vrachtwagen dus dacht haal ik die meteen nog even in.

I pushed my luck een beetje zeg maar :') .

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:18

Kom op jongens gaan wij mij nu allemaal aanspreken omdat ik mijn telefoon 2 tellen in de hand had?
Terwijl er hier schijnbaar ook genoeg door rood word gereden, te hard word gereden, etc. en daar komt geen commentaar op?

En nee, ik wist niet dat deze ZO duur was nee.
Maar hé volgens mij is dit topic juist om te delen welke boetes je hebt gehad en niet om commentaar te geven toch?

foxy80

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:08

Idd Ange1a, je hoort hier niks/weinig over andere verkeersinbreuken. Nu ik weet hoe duur het tegenwoordig is, ben ik alvast weer gewaarschuwd. Een sigaret aansteken onder het rijden, niesbuien, met de airco/radio rommelen is ook afleidend/gevaarlijk maar daar staan geen boetes op...

Kabayo

Berichten: 14067
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:18

Ange1a schreef:
Kom op jongens gaan wij mij nu allemaal aanspreken omdat ik mijn telefoon 2 tellen in de hand had?
Terwijl er hier schijnbaar ook genoeg door rood word gereden, te hard word gereden, etc. en daar komt geen commentaar op?

En nee, ik wist niet dat deze ZO duur was nee.
Maar hé volgens mij is dit topic juist om te delen welke boetes je hebt gehad en niet om commentaar te geven toch?

Allemaal? Alleen goof zegt er wat van

Ik heb ook 2x een bekeuring gehad voor telefoon. 1x appen en 1x bellen. Ja dom. Ja onveilig.
Toen waren de prijzen nog wel "leuker". Rond de 240 was het toen toen

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:34

Als je 35 km te hard rijd betaal je nog niet eens het bedrag wat Ange1a betaalde voor het vasthouden van je telefoon dus ik begrijp heel goed dat je zoiets niet verwacht.

Roodvos

Berichten: 6696
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:45

Ik heb 1x een bekeuring gehad voor (gecorrigeerd) 3 km te hard rijden. De toegestane snelheid op dat wegvak was recent verlaagd van 70 km/u naar 50 km/u, en uit gewoonte gaf ik even flink gas. Realiseerde mijn fout, haalde mijn voet van het gas af en *-:) .

Weet het niet meer precies, was 40 of 60 gulden ofzo.