ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:34

Waarom wil je geen tweede rekening openen bij een andere bank? Dan gebruik je de ING rekening om te sparen en de andere rekening om mee te betalen met Apple Pay.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:32

*nnemiek, dat lijkt mij in deze ook het meest makkelijk, daar moet de bewindvoerder dan wel aan meewerken. Via een brief. Dat moet dan ook een rekening zijn, waarbij rood staan niet mogelijk is.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:35

Zou trouwens eerst het antwoord afwachten van de brief die naar de ING is gestuurd. Tenslotte Euro, jouw situatie is duidelijk anders dan voor de groep mensen, waar jij de voorbeelden van laat zien. Zogenoemde appels met peren vergelijken.

Liannetje86
Berichten: 789
Geregistreerd: 14-08-09

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:45

Met een bankrekening bij een andere bank heb je ook weer bankkosten, beetje zonde lijkt me?

Ik vind het ook heel raar dat de bewindvoerder dit niet kan regelen. Want zoals ik het zie, opent een bewindvoerder bij een bank rekeningen voor zijn cliënten. Dus dat hij/zij iets van toestemming moet geven zou nog logisch zijn?

Zou bij hem het probleem eens neerleggen, want hij krijgt toch een leuk bedrag betaald voor het voeren van bewind en weet dat sommige dat bedrag echt wel gebruiken met al het gedoe wat erbij komt (disucussies, veel dingen moeten regelen); maar laat hem/haar dat maar eens uitzoeken. Ze mogen ook iets voor jou doen hè? Jij neemt wel een dienst bij hen af...

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:51

Hoi TS,

Wat een vreemde situatie. Als ik het zo lees, lijkt het mij niet aan de ING om te bepalen dat jij dit niet mag, terwijl je beiwndvoerder akkoord is.

De ING heeft een klachtenprocedure, ik raad je aan om deze te doorlopen. Heb je iemand die jou hiermee kan helpen? Zie website: https://www.ing.nl/de-ing/over-ing/klachten

Verder zou bewindvoering absoluut niet iets moeten zijn om je voor te schamen. Het is juist heel sterk van je dat je je eigen gevoeligheden kent en daarom hulp hebt gevraagd. Daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemem. :)

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:02

Ik heb toch even gekeken bij een andere bank, en de ABN-Amro heeft best een duidelijk overzicht wat je mag met een leefgeldrekening: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... index.html (even doorscrollen en dan naar 'Open tabel'.)

Apple Pay kan daar gewoon. Er lijkt dus echt geen juridische reden om dit te verbieden.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:47

Bij de ABN moet de bewindvoerder net zoals bij andere banken zelf ook een rekening hebben cq openen.
Als een onderbewind staande persoon een leefgeld rekening wil gebruiken bij de ABN.
Bij de ABN kan dat een particuliere rekening zijn voor de bewindvoerder, bij de ING is dat echter een verplichte zakelijke rekening. die rekening kost veel meer, dan een particuliere rekening.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:21

Nikkel: ja, maar dat is niet relevant voor het punt dat ik wilde maken. Als je bij de ABN Amro ook voor leefgeldrekeningen bij mensen onder bewind Apple Pay kan aanzetten, dan is er dus blijkbaar niet een algemene wet die het verbiedt in Nederland, geen clausule in de Voorwaarden van Apple Pay die dit onmogelijk maakt, en geen fundamentele technische onmogelijkheid.

Dan is het een kwestie van prioriteit geven en oplossen.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:29

shadowO bedankt voor de toelichting.

Euro
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 13:39

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/a ... ac4992470f
Andere bank zelfde probleem heeft dus geen zin…. Ik wacht eerst antwoord van ING af dan zien we verder. Inmiddels via juridisch loket verdere informatie ingewonnen we wachten eerst de klachtenprocedure af van ING en daarna zien we afhankelijk van het antwoord wat we gaan doen….

Bovendien ken ik iemand die onder precies dezelfde omstandigheden een bankrekening open heeft bij de abn amro, en ook geen mogelijkheid heeft tot gebruik van digitaal betalen zonder gebruik van bankpas…. Ook daar is gebruik in mijn geval van Apple Pay geblokkeerd.

2e rekening openen met bijbehorende kosten is voor mij geen optie.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:41

Dan resteert er maar 1 oplossing op dit ogenblik, hoewel ongewenst, de bankpas.

Euro
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 19:06

nikkel schreef:
Dan resteert er maar 1 oplossing op dit ogenblik, hoewel ongewenst, de bankpas.


Voor nu wel idd maar we gaan het zien wat er gaat gebeuren aan de kant van ING.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:22

Ik zou het een en ander eerst eens op facebook zetten, bij de webpagina van ING. Ik heb zelf gemerkt dat men dan wel reageren en zelfs vrij snel.

foxy80

Berichten: 7937
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:47

Ts, mag ik je feliciteren met je duidelijke en nette verhaal? Succes met je strijd en m.i. heb je hier al een flinke zet gegeven in het normaliseren van bewindvoering. Want bedrijven kunnen echt heel wat, je moet gewoon de juiste persoon treffen.

'Computer says no' is nooit een valabel argument. Mensen programeren computers.

Euro
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 16:52

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Goed nieuws

Hé hé de aanhouder wint……

Er is voor mij met een hele hoge uitzondering en nadat nogmaals door de ING contact heeft gehad met mijn bewindvoering een uitzondering gemaakt. Ik kan nu dus gewoon weer gebruik maken van Apple Pay….. echter zijn ge vragen die ik gesteld heb onbeantwoord gebleven. Wel jammer maar ik kan weer contactloos betalen met als voorheen.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:04

Hardstikke goed, de aanhouder wint.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:39

Gefeliciteerd!

En... die grotere antwoorden krijg je misschien niet zomaar, maar alleen al door het aan de orde te stellen en je punt zo goed te maken dat ze het hebben toegekend heb je al verschil gemaakt. Niet alleen voor jezelf, maar bijvoorbeeld ook de bewindvoerder en de mensen bij de ING die hier uiteindelijk over hebben beslist weten nu weer dat dit mogelijk is. Sommige dingen worden wel degelijk aangepast omdat verschillende mensen erom vragen. Dat zie je vaak niet heel duidelijk (en banken, bedrijven en overheden doen vaak alsof het hun eigen goede idee is) maar dat is wel hoe veel verandering gaat.

Cambionn

Berichten: 875
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:50

Goed om te horen! Fijn dat het eindelijk opgelost is. "Hoge uitzondering" klinkt mij in dit geval als "blijft lang genoeg zeuren en heeft er eigenlijk gewoon recht op, dus moeten we toch wat gaan doen". Dat klinkt wellicht negatief, maar pas als genoeg mensen "zeuren" wordt het process versimpelt zodat het normaal kan, zo niet dan blijft het zo al is het maar uit gemakzucht. Je hebt in die zin dus vrij zeker meegeholpen aan het verbeteren hiervan voor anderen :j .

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:53

Ik kwam net dit tegen op insta, en moest meteen aan dit topic denken. Je was blijkbaar niet de enige met dit probleem TS.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... er-bewind/


ING: daglimiet is te hoog
Uit navraag blijkt dat het stoppen met mobiel betalen niet per se een technische reden heeft, maar dat het vooral een voorzorgsmaatregel is: ‘Bij ING is de standaard daglimiet van een mobiele betaalpas 2500 euro. Het is op dit moment technisch nog niet mogelijk voor ING-klanten om de betaallimiet van de mobiele betaalpas aan te passen. Ter bescherming van de onder bewind gestelde, is het sinds enige tijd niet meer mogelijk om de mobiele betaalpas te gebruiken. Deze wijziging heeft ING doorgevoerd omdat we het onverantwoord vinden om de onder bewind gestelde klant over zo’n groot geldbedrag te laten beschikken.’

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:25

Fijn om te horen TS!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:16

Heel fijn nieuws topicstarter, goed gedaan. Zo hoort het *\o/*

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:43

Ik kwam bij toeval via google deze post tegen..

Ook ik sta vrijwillig onder bewind.
Ook ik heb ass en tevens adhd.
En genoeg zelfkennis om toe te geven dat een bewindvoerder voor mij een stuk rust geeft omdat alles betaald wordt en de mogelijkheid geeft om ook nog te kunnen sparen

Jaren geleden heb ik ook het internetbankieren gecanceld omdat ik toendertijd wel schulden had en ik te impulsief was qua aankopen doen en ik gewoon zuinig aan moest doen.

Nu ik al een aantal jaar schuldenvrij ben en ik vaak tegen dingen aanloop waarbij internetbankieren/ iDeal tikkies betalen gewoon wel makkelijk is.
Wilde ik dat dus weer kunnen.
Ik heb dus net alles geactiveerd maar ik kan dr niks mee. Ik kan iDeal niet eens gebruiken. Ik kan mn bankpas niet toevoegen aan mn Google wallet. T is gewoon hartstikke k*t.

Ik begrijp dat ts een uitzondering voor elkaar heeft gekregen?
Heeft de bewindvoering dat gedaan? En zijn alle beperkingen vrijgegeven? Je kan gewoon iDeal betalingen doen en ook met je telefoon in winkels betalen ?

Ik weet dat t n oud topic is maar miss is ze nog actief hier.

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: ING bank bewindvoering en Apple Pay gebruiken….

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:55

Misschien een PB er aan wagen.