Lilly weer een keertje in de picture

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChelseaAyLee

Berichten: 379
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Lilly weer een keertje in de picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 02:08

Ik zag dat het al een tijdje geleden was dat ik een topic had gemaakt voor mijn lieve, mooie, knappe levensechte barbiepaard <3 (alle paarden krijgen een gekke bijnaam bij mij)

Afbeelding

Lilly is een 5 jarige Everdale x Scandic. Het is wel echt een merrie, overal een mening over en je moet haar niet tegen je hebben, maar ze is echt super lief qua inborst en als je haar mee hebt doet ze echt alles voor je, echt een geweldig paard <3
Ik heb Lilly zelf zadelmak gemaakt en ingereden, heb er een paar keer opgezeten toen ze 3 en een half was, vorig jaar wat bakkilometers maar vooral boskilometers gemaakt, een paar keer vakantie tussendoor gegeven en de afgelopen zeiknatte wintermaanden heeft ze zo goed als stil gestaan. Gelukkig is de bak nu weer regelmatig droog tussendoor dus kan ik haar weer lekker oppakken en wat serieuzer gaan rijden ondertussen.
Daar heeft mevrouw wel zin in, en lopen dat ze kan :j
Als ze tenminste geen hinder heeft van dat mens op haar rug.
Door jaren endurance, recreatie en compensatie in mijn lijf door artrose en chronische blessures was mijn houding niet echt meer optimaal, maar we werken eraan. Het lastigste probleem is dat ik door artrose in mijn nek de neiging heb mijn schouders vast te houden. Je ziet ook echt verschil in hoe maar paard gaat als het me wel lukt mijn schouders goed open te houden.
Het is dus werk in uitvoering en de galop hebben we nog niet zoveel gedaan dus die is nog wat onstuimig,
maar langzaam begint het een klein beetje ergens op te lijken.
Ik rijd Lilly met een sidepull omdat ze hypergevoelig is en het wisselen dramatisch verliep. Het was een nieuwe uitdaging, bitloos inrijden, maar ik leer er wel beter van rijden, als in meer met mijn lijf en minder met mijn handen oplossen.
Ik heb niet de beschikking over een fotograaf, dus het zijn stills uit een pivo filmpje, helaas zijn niet alle foto's even scherp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nog 2 van de allereerste keer met neckrope

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37571
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Lilly weer een keertje in de picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:14

Zitten al nette stukken tussen! Het leuke vind ik om je big smile te zien. Duidelijk plezier in het rijden. :-)

ChelseaAyLee

Berichten: 379
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 12:38

Rijden is echt een natuurlijke antidepressiva voor mij. En zeker als je de eer hebt om op zo'n paard te mogen rijden, dan komt die big smile helemaal vanzelf :D