Lieve schimmel Libanta weer bitloos aan het 'werk'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Lieve schimmel Libanta weer bitloos aan het 'werk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:57

Zier er fijn uit!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:16

Ziet er super rustig en soepel uit!
Wat een knapperd ook!
Heb je goed voor elkaar hoor! <3

Bokel

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Vessem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:11

Ziet er super uit! Ik ben ook opzoek naar precies dat hoofdstel. Mag ik vragen van welk merk dit hoofdstel is?

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:04

Bokel schreef:
Ziet er super uit! Ik ben ook opzoek naar precies dat hoofdstel. Mag ik vragen van welk merk dit hoofdstel is?

Lijkt heel erg op mijn kieffer sidepull qua opbouw

Ziet er goed uit ts, lekker ontspannen zonder delft ze op de voorhand kukelt!

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 11:24

Wat een leuke reacties allemaal, dank je wel! Mijn zit is inderdaad een aandachtspunt en ik denk dat ik haar ook echt zou helpen door zelf wat minder voorover te vallen. Dat is wel een goede motivatie om dat te veranderen. :)

Bokel schreef:
Ziet er super uit! Ik ben ook opzoek naar precies dat hoofdstel. Mag ik vragen van welk merk dit hoofdstel is?

Het is een F.R.A. Pardoes, maar wel in een wat aangepaste vorm. In eerste instantie schoven de bakstukken steeds naar de ogen, dus heb ik de keelriem (die toch weinig meerwaarde had) vervangen door het riempje net onder de wang. Het schuiven is daar goed mee verholpen, hoofdstel ligt nu heel stabiel. Heb er ook zelf een neusbontje (van Kavalkade) omheen gedaan, omdat ik de neusriem wat dun en scherp vond zonder bontje. Met deze aanpassingen ben ik heel tevreden met het hoofdstel. :)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:13

Snap dat je geniet, wat een heerlijk beeld en wat heb je een prachtig paard onder je kont! Ik zou zeggen, lekker zo doorgaan! _/-\o_

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:22

Goed ontspannen, fijn om te zien zeg! Jij hoeft alleen niet mee naar voren te hangen, probeer wat rechtop te blijven.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Lieve schimmel Libanta weer bitloos aan het 'werk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:08

Die ziet er lekker ontspannen en relaxed uit. Rij je moderne of klassieke dressuur? Ik ben sinds een tijdje met mijn bijrijpaard overgestapt naar klassiek en merk dat ze hier veel blijer van word en losser in haar rug en bewegingen.

myro

Berichten: 71
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Appingedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:09

Helemaal 'in love' met deze foto's. Wat een heerlijk beeld. Kan ook niet anders met zon knappe schimpie ! Haha
Ik ben zelf sinds januari dit jaar over op bitloos en vind dit zo fijn. Je paard ziet er heerlijk ontspannen uit. Zie dit 100x liever dat strak in de krul met t bit naar de oren toe getrokken ;)

Oja, mag ik vragen welk soort zadel je hebt??
Laatst bijgewerkt door myro op 15-07-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:16

Heerlijke foto's! En een mooi paardje ook :)

Het is al gezegd dat je wat voorover leunt, maar het valt mij ook op dat je je hakken wat optrekt. Bij het zien van de foto's krijg ik een beetje het idee dat misschien de beugels wat te lang zijn, je daardoor wat teveel op je tenen staat en dan wat uit balans raakt. Dat is maar een idee natuurlijk, maar je zou eens proberen te beugels wat korter te doen :)

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Lieve schimmel Libanta weer bitloos aan het 'werk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:21

Hier word ik nou echt blij van! Heerlijke ontspannen foto's :).