Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:11

tja en weer smelten er bij velen vooroordelen weg...... *\o/*
een erg fijn plaatje zo, ga zo door....

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:32

Wat ziet dit er fijn uit zeg! Hoe het paard erbij loopt en hoeveel plezier jij er in hebt is zo mooi om te zien. Mag je zeker trots op zijn en wat een prachtig paard <3

tennan
Berichten: 3123
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:34

kwita schreef:
tja en weer smelten er bij velen vooroordelen weg...... *\o/*
een erg fijn plaatje zo, ga zo door....



*\o/*

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:03

Wat ziet dat er fijn uit!

Ik rijd sinds kort mijn jonge paard, na veel problemen met bitten en niks te vinden door de tandarts en osteopaat ook bitloos. Het leek me eerst niks, maar het is eigenlijk veel prettiger dan met bit (vooral als je paard zich niet lekker laat rijden met bit). Nu ben ik ook al een tijdje zoekende naar een zadel, heb jouw merk even opgezocht en gezien dat ik er eentje op proef kan proberen...ga ik binnenkort doen! Door blessureleed paard en baas zijn wij nog niet aan wedstrijdrijden toegekomen, maar ik hoop over half jaartje dat we daar aan toe zijn. Misschien wel bitloos én boomloos!....ik had iedereen een jaar geleden voor gek verklaard als ze me dat toen hadden gezegd! :o :D

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48224
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:10

Mooi duo zijn jullie, gefeliciteerd met het fijne resultaat +:)+

Anoniem

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:18

Wat een leuk duo, en dat zie je ook nog eens terug in het resultaat dus, gefeliciteerd! Fijn hoor :)

FennavanDam

Berichten: 59
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:57

Super leuke combi! Ook een fijn beeld om naar te kijken. :)

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:07

Leuk om te zien, ik wil volgende maand ook voor het eerst bitloos gaan starten dus fijn dat er goede resultaten mee gehaald worden!
Ziet er heel ontspannen uit, fijn beeld :) Waar heb je dat neusbontje vandaan als ik vragen mag?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:10

Ik vind dat het er heel netjes en correct uit ziet. Maar hopen dat jij nooit de instructeur van mijn rijvereniging als jury treft. Dat is een conservatief persoon die van korte teugeltjes houdt. Die zou jouw rijden vast niet waarderen. Daarom rij ik er nu ook niet meer.

Ik hoop dat jouw voorbeeld navolging krijgt en dat jij het ver gaat brengen.

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:17

Jeej wat leuk nog een combinatie die start zonder bit!
Wat een prachtige combinatie. Hij loopt idd wat lang maar ik vind het een heel erg fijn beeld

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:22

Wat een fijn beeld om naar te kijken! Zo ontspannen, en die lach van jou maakt het helemaal af! Heerlijk :))
Gefeliciteerd en veel succes nog!

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:28

erg fijn beeld om te zien! Leuk dat je zo zit te genieten, heerlijk. Gefeliciteerd

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:30

Fijn beeld!
Volgens mij zit alleen je rechter beugel gedraaid?

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:31

Fijn dat je met zulk goed resultaat weer hebt kunnen starten!

Cinzia__

Berichten: 192
Geregistreerd: 29-10-09
Woonplaats: Oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:35

Super! Ziet er heel goed uit. Zeker een voorbeeld voor heel veel mensen! Top!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:51

Super! Ik ga jou volgen, ik ben echt benieuwd hoe het eruit gaat zien straks met meer oprichting. Dat gaat je volgens mij wel lukken, word vast mooi. :j

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:18

Hartstikke mooi en ontspannen beeld! En wat betreft dat "oppakken", waar sommigen het over hebben...
Trek je daar in godsnaam niks van aan. :r
Beter een ontspannen, swingend paard dat op eigen benen in balans loopt,met een vriendelijke ruiterhand die het paard net zoveel ruimte geeft als nodig;
dan een gestrest, star lopend paard dat door egoïsme en onnozelheid van de ruiter, te vroeg "opgepakt" word, oftewel: met geweld in de krul getrokken..
Goed bezig! Jij weet en voelt zelf het beste wat oké is. Dat is het enige dat telt. Volkomen terecht dus, de oranje rozetten!! :)

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:34

Wat leuk om te zien dat jullie zoveel plezier hebben van het zadel! Jullie zijn een super combinatie en het rijden ziet er heerlijk vriendelijk en ontspannen uit, ga zo door! :j

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:49

Ziet er super mooi uit :D (dacht altijd dat je niet met zwart dekje mag starten, ook al is hij speciaal voor je zadel). Ik hoop ook ooit met mijn paardje nog een wedstrijd te starten en er dan ook zo van te genieten zo als jij deed

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:53

Wat een mooi paard :) <3 Ziet er netjes uit hoor! Wat mij opviel is dat je rechterbeugel gedraaid zit (het veiligheidselastiek zit aan de binnenkant ;) )

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:15

Pocca_Locca schreef:
Hartstikke mooi en ontspannen beeld! En wat betreft dat "oppakken", waar sommigen het over hebben...
Trek je daar in godsnaam niks van aan. :r
Beter een ontspannen, swingend paard dat op eigen benen in balans loopt,met een vriendelijke ruiterhand die het paard net zoveel ruimte geeft als nodig;
dan een gestrest, star lopend paard dat door egoïsme en onnozelheid van de ruiter, te vroeg "opgepakt" word, oftewel: met geweld in de krul getrokken..
Goed bezig! Jij weet en voelt zelf het beste wat oké is. Dat is het enige dat telt. Volkomen terecht dus, de oranje rozetten!! :)


Pardon? Ik neem aan dat dit onder andere een reactie is op mijn advies? Omdat ik zei dat ik dit meer een losrijd houding vind dan een proef houding?
Want dan denk je wel héél erg in uitersten...alsof er niet 1000 middenwegen zijn tussen de 2 opties die jij omschrijft :=
(p.s. voor de beeldvorming heb ik zelf ook bitloos gestart dus ik ben juist ontzettend blij voor TS...)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:29

Jeetjeminna.... Ik bekap zelf natuurlijk en rijd ook vaak bit en boomloos en ik heb as we speak mijn geitenwollen sokken aan maar ik heb oppakken nog nooit met in de krul trekken geassocieerd..

Ik zie liever een net opgericht paard op de achterhand dan zo'n duikboot met alle gewicht op de voorbenen, als we dan toch appels met peren gaan vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:05

Jaaa toppers! *\o/*
Ziet er echt onwijs goed en relaxed uit!

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:15

Gypsy schreef:
Jeetjeminna.... Ik bekap zelf natuurlijk en rijd ook vaak bit en boomloos en ik heb as we speak mijn geitenwollen sokken aan maar ik heb oppakken nog nooit met in de krul trekken geassocieerd..

Ik zie liever een net opgericht paard op de achterhand dan zo'n duikboot met alle gewicht op de voorbenen, als we dan toch appels met peren gaan vergelijken.




Ik bedoelde dat vaak ten onrechte TE SNEL opgepakt wordt, en dan eigenlijk niets meer is dan in de krul trekken, omdat er te weinig geduld is..

Maar ik ben heel benieuwd wat jullie dan onder " oppakken" verstaan, misschien zit ik wel fout.?

lailapri

Berichten: 22139
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:10

Toen ik mijn jonge pony in de b reed, kreeg ik vaak op mijn protocoll dat ik teugels korter moest nemen. Hij liep toen nog erg horizontaal, mijn teugels waren toen al korter als hierboven op de foto's maar voor een pony die zich gewoon opkrult als je teugels aanneemt leek het mij beter om hem juist nog niet zo kort te rijden. Reed er echt geen winstpunt mee, overal aftrek, overal als commentaar teugels te lang pony moet meer opgepakt worden. Eens geprobeerd en ja hoor met vals krulletje en teugels op zijn kortst kreeg ik wel een winstpunt. Imo heeft het allemaal allang niet meer te maken met correct opleiden maar enkel met een plaatje.