Koetjes en kalfjes

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nick_en_ik

Berichten: 212
Geregistreerd: 30-09-20

Koetjes en kalfjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 17:40

Vorig jaar heb ik stage gelopen op een (zorg)boerderij, en hier mocht ik o.a. met de kalfjes aan de slag.
Dit was zo’n onwijs leuke, maar ook bijzondere ervaring, de kalfjes hadden zo duidelijk hun eigen karakter. De een was wat verlegen, de ander juist wat brutaler. De een wat meer mensgericht, de ander wat minder. Eén kalfje was toch wel mijn favoriet, voor het gemak noem ik haar Maartje. Een heel bijzonder, super mensgericht kalfje.
Afgelopen weekend ben ik bij haar op bezoek geweest, en wat is ze groot geworden ondertussen!
Het leek me daarom leuk om een topic te openen over Maartje, een klein overzichtje van afgelopen jaar.

Dit is een van de eerste foto’s die ik van Maartje heb gemaakt. De moeder koeien stonden in de stal, maar de kalfjes konden door de tralies door de hele stal rond banjeren.
Vaak lagen ze dan lekker in het hooi te dutten.
Afbeelding

Of ze gingen lekker op onderzoek uit :')
Afbeelding

Maartje vond het prima als ik naast haar kwam zitten
Afbeelding

Dan ging ze gewoon lekker een dutje doen, en vaak volgde de andere kalfjes haar voorbeeld. Het gebeurde vaak dat er een stuk of 2, 3 of 4 kalfjes allemaal bij elkaar een dutje gingen doen. Daar smelt je toch van <3
Afbeelding

Afbeelding

De kalfjes wouden aandacht, heel veel aandacht :))
Afbeelding

Maar het blijven babies die heelveel slaap nodig hebben, dus heelveel dutjes. Zelfs op mijn schoot <3
Op dit soort momenten hield ik het echt niet droog en was ik een hopeloos emotioneel wrak :')
Koeien zijn zulke lieve, toch wel wat ondergewaardeerde, dieren!
Afbeelding

Omdat de kalfjes ontzettend nieuwsgierig waren, en mij vooral helemaal nat lebberden, besloot ik een speeltje voor ze te kopen. Zo’n mooie wortel, eigenlijk paarden speelgoed, maar waarom ook niet leuk voor koeien? :D
Afbeelding

En ja hoor, het was een schot in de roos! De kalfjes vonden het geweldig, reuze reuze interessant *\o/*
Afbeelding

Ook gingen ze de wei op. Een prachtig natuurgebied waar menig koe jaloers op zou worden :D
Afbeelding

Hoewel ze erg van het buitenspelen genoot, vond ze het ook leuk om nog een knuffel bij me te halen.
Een keertje toen ik weg ging, rende me zelfs nog een stukje achterna. Toch wel heel bijzonder <3
Afbeelding

Afbeelding

En toen mijn stage was afgelopen, kwam ik eigenlijk ook niet meer op de (zorg)boerderij.
Wel bleef ik soms aan Maartje denken, en besloot ik contact op te nemen om te vragen of ik weer eens langs kon komen. En dat kon *\o/*
Helemaal leuk, maar ergens ook wel een beetje spannend. Zou Maartje me nog wel herkennen?
Ik zag haar verderop in de stal staan, en het leek er even op alsof ze me niet herkende.
Afbeelding

Maar na een poosje werd ze toch nieuwsgierig en kwam ze mijn kant op <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo blij dat ik dit lieve kalfje heb zien opgroeien, een hele mooie bijzondere ervaring en ik hoop dat jullie ook hebben genoten van dit topic <3

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:03

Dat is nog eens genieten <3

7ofhearts

Berichten: 2844
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Koetjes en kalfjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:17

Heeft ze nu een wond boven haar elleboog. Wat een blije foto’s.

nick_en_ik

Berichten: 212
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 19:40

moonsparkle schreef:
Dat is nog eens genieten <3

Zeker weten! <3

7ofhearts schreef:
Heeft ze nu een wond boven haar elleboog. Wat een blije foto’s.

Nee, dat is een natte plek :)
En zeker, het is moeilijk om niet te glimlachen bij zulke leuke dieren :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:17

Dit topic had ik over het hoofd gezien, maar gelukkig kwam ik het nu toch tegen, want wat ontzettend lief! Ik kan me voorstellen dat je helemaal happy werd van het kalfjes gezelschap; super schattig!
Daarnaast heb je volkomen gelijk dat de koeien ondergewaardeerd worden.

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Koetjes en kalfjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:26

Wat een lief topic. Koeien zijn inderdaad hele leuke beesten!