Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Elisa2 schreef:Expectation is nog een vrije jonge hengst dus vandaar dat er nog niet veel nakomelingen van zijn.
Ik kan de afstamming niet lezen, wat zijn de verbeterpunten van de merrie?
Willemiens schreef:Ik heb afgelopen jaar een veulen gehad van Expectation. Erg blij mee!
[ [url=m/vixclG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MCLQIk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8fdvF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cfJiOH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Korte hals komt overigens wel bij de moeder vandaan. Is oud springgefokt type, kort voorbeen/hals en robuust.
Elisa2 schreef:Prachtig veulen Willemiens.
Le Formidable kan wel kracht en massa geven, achterbeen blijft vind ik wel achter in beweging, galop en stap zijn niet de beste gangen en de bovenlijn is een aandachtspunt.
Expectation gaat denk ik minder massa geven, kan wel souplesse toevoegen. Ik zie Escanto liever qua bewegen.
Elisa2 schreef:Prachtig veulen Willemiens.
Le Formidable kan wel kracht en massa geven, achterbeen blijft vind ik wel achter in beweging, galop en stap zijn niet de beste gangen en de bovenlijn is een aandachtspunt.
Expectation gaat denk ik minder massa geven, kan wel souplesse toevoegen. Ik zie Escanto liever qua bewegen.
Elisa2 schreef:Bij Duitse hengsten is dit soort informatie sowieso lastig te vinden.
Als dit belangrijk is kun je beter kijken naar KWPN ggk hengsten daar is veel meer informatie over.
Ik zou bijvoorbeeld zeggen kijk naar Bordeaux zelf ipv Le Formidable, geeft massa en een goed karakter. Merrie moet wel een goed actief achterbeen hebben.
CarolinePro2 schreef:Willemiens schreef:Ik heb afgelopen jaar een veulen gehad van Expectation. Erg blij mee!
[ [url=m/vixclG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MCLQIk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8fdvF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cfJiOH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Korte hals komt overigens wel bij de moeder vandaan. Is oud springgefokt type, kort voorbeen/hals en robuust.
Oh echt! Hoe ben je op de keuze gekomen van deze hengst.
janderegelaa schreef:Als ik filmpjes zie van Expectation zie ik wel een neerwaartse romprichting. Het enkele veulen dat ik van hem kan vinden heeft dat ook. En dat heeft jouw merrie ook. Daarnaast zou ik achter elkaar met Le Formidable dekken want die fokt geweldig. Heeft ook hele goede score in de database op zijn gangen. Rug is wel iets week maar niet heel bijzonder.
CarolinePro2 schreef:Elisa2 schreef:Bij Duitse hengsten is dit soort informatie sowieso lastig te vinden.
Als dit belangrijk is kun je beter kijken naar KWPN ggk hengsten daar is veel meer informatie over.
Ik zou bijvoorbeeld zeggen kijk naar Bordeaux zelf ipv Le Formidable, geeft massa en een goed karakter. Merrie moet wel een goed actief achterbeen hebben.
Dat is het. Ze heeft niet zo actief achterbeen pas op het moment dat passage in zet dan wel.