Chip vaak niet leesbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Chip vaak niet leesbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 20:59

Hoi hoi,

Wij hebben een merrie uit 2008. Zij is gechipt.

Toen de tandarts haar chip wou lezen, kon hij deze niet vinden. Wij hebben toen later een chip reader geleend en ik vond de chip binnen een paar minuten.. Toen ze een veulen aan de voet had en de schetser kwam, vond hij de chip ook gewoon.

Vorig jaar had ze weer een veulen, schetser kwam, nergens een chip te vinden..
Hij heeft echt lang gezocht, ook bij haar borst etc, maar echt nergens een chip.

Nou gaan we binnenkort met haar naar de Hulpboekopname bij het nrps en je zult natuurlijk zien dat hij dan ook niet te vinden is en alle training en kosten voor niks waren.


Wat moeten we hier mee? Kan de chip kapot zijn? Al is het dan wel gek dat hij soms wel te vinden is en soms niet..

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Chip vaak niet leesbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:00

Nrps bellen

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Chip vaak niet leesbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:05

Het kan aan de reader liggen, niet iedere reader kan iedere chip lezen.

kinel
Berichten: 2192
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Chip vaak niet leesbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:07

Kan idd ook zijn dat de chip kapot is. Heb ook een pony waar chip niet meer reageert. Da vermoed dat deze kapot is.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:07

Zelf een reader aanschaffen die haar type chip kan lezen en die meenemen?

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:10

kinel schreef:
Kan idd ook zijn dat de chip kapot is. Heb ook een pony waar chip niet meer reageert. Da vermoed dat deze kapot is.

Kan ook zwerven in het lichaam of niet meer aanwezig zijn

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:03

Ik heb een pony gehad, uit 2009, die een chip had die niet meer te vinden was als jaarling.
Bij het chippen gecontroleerd, later met een enting gecontroleerd dus hij is er correct in gegaan (in tegenstelling tot onze kat, die is 3x gechipt in een kwartier, 1 in zijn vacht, 1 meteen helemaal mis door zijn nekvel heen en de 3e eigenlijk goed).

En als jaarling op de keuring niet meer te vinden. Dat was een jaargang waarin bepaalde serie chips niet door alle apparaten te lezen waren heb ik mij laten vertellen. Maar 8 verschillende apparaten hebben hem niet gevonden.
Daar is een nieuwe chip in gegaan, beide nummers in het paspoort voor de zekerheid, DNA getest op afstamming (was geen twijfel over, ik ben bij de natuurlijke dekking en geboorte geweest).

Misschien valt jou chip ook in de groep chips die niet door alle readers te lezen is. Scheelt maar 1 jaar dus zou niet een heel gek idee zijn.

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 03:12

Dennis schreef:
Ik heb een pony gehad, uit 2009, die een chip had die niet meer te vinden was als jaarling.
Bij het chippen gecontroleerd, later met een enting gecontroleerd dus hij is er correct in gegaan (in tegenstelling tot onze kat, die is 3x gechipt in een kwartier, 1 in zijn vacht, 1 meteen helemaal mis door zijn nekvel heen en de 3e eigenlijk goed).

En als jaarling op de keuring niet meer te vinden. Dat was een jaargang waarin bepaalde serie chips niet door alle apparaten te lezen waren heb ik mij laten vertellen. Maar 8 verschillende apparaten hebben hem niet gevonden.
Daar is een nieuwe chip in gegaan, beide nummers in het paspoort voor de zekerheid, DNA getest op afstamming (was geen twijfel over, ik ben bij de natuurlijke dekking en geboorte geweest).

Misschien valt jou chip ook in de groep chips die niet door alle readers te lezen is. Scheelt maar 1 jaar dus zou niet een heel gek idee zijn.


Nou, toevallig, ze is in Maart 2008 geboren.. Maar in 2009 gechipt, zie ik in haar paspoort :Y)


Ik dacht alleen wel dat de schetser beide keren dezelfde chipreader had.. Het was iig beide keren dezelfde schetser, maar de ene keer kon hij de chip dus wel vinden en de keer daarop niet.
Onze andere merrie is van 2009 en ook gechipt in 2009 en bij haar deed die het wel.

De chipreader waarmee ik haar chip kon lezen was zo'n blauwe Hallo. De schetser en tandarts had zo'n grote witte langwerpige, met bovenaan een boog.


Het NRPS bellen wat we hier mee moeten is wel een goede. Ze heeft een paspoort van het GCDHA, maar dat bestaat volgens mij niet meer...

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 06:09

Ik heb ook een pony waarbij de chip niet meer te vinden was. Ze heeft dus ook een nieuwe chip gekregen.
Al voor ik haar kocht, staat ook netjes in het paspoort aangegeven.