Gedoe met ex stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:11

Cambionn, je maakt het wel overdreven complex. TS hoeft helemaal niks te bewijzen over bedreigingen of geweld, want de overeenkomst kan op allerlei manieren niet worden nagekomen door de stalhouder. Hij kan nalatig zijn geweest bijvoorbeeld door afspraken te negeren of zijn verantwoordelijkheden niet te nemen waar het wel nodig is. Een stalhouder heeft ook plichten en als hij die niet naar behoren uitvoert is de overeenkomst al verbroken. Dan mag hij ook terugbetalen wat hij voor april ontvangen heeft en ook zijn wanprestatie vergoeden in voorgaande maanden waar relevant.

DuoPenotti

Berichten: 29971
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:17

Jawel dat moet je dan wel kunnen bewijzen. En dat is wat Cambionn benoemd.
Of dat nu geweld zou zijn of het nalaten van goede verzorging.

Je kan van alles vinden als klant, maar zonder bewijs sta je nergens.

En botte opmerkingen zijn rot, maar eigenlijk verder niks.
En waar de ene bij een kleine opmerking al over de zeik is doet de ander dat niks. En daarmee zeg ik niet dat ts zich aanstelt, maar dat het subjectief is.

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:53

Veronica2 schreef:
Cambionn, je maakt het wel overdreven complex. TS hoeft helemaal niks te bewijzen over bedreigingen of geweld, want de overeenkomst kan op allerlei manieren niet worden nagekomen door de stalhouder. Hij kan nalatig zijn geweest bijvoorbeeld door afspraken te negeren of zijn verantwoordelijkheden niet te nemen waar het wel nodig is. Een stalhouder heeft ook plichten en als hij die niet naar behoren uitvoert is de overeenkomst al verbroken. Dan mag hij ook terugbetalen wat hij voor april ontvangen heeft en ook zijn wanprestatie vergoeden in voorgaande maanden waar relevant.
En ook dat moet je bewijzen, en als je dat kan kun je er wat mee. Anders is het alsnog een hij zei zij zei. Zelfde principe.

De reden dat ik dat niet heb genoemd is omdat TS nergens aangeeft dat daar sprake van is, uit haar verhaal haal ik dat ze enkel vertrokken is ivm gedrag van de staleigenaar. Dan kan ik wel allerlei andere theoretische mogelijkheden erbij halen, maar daar heeft TS weinig aan.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:25

Bewijzen? Als je constateert dat je paard niet goed verzorgd wordt, of als de omgeving niet veilig is, dan kan je de stalbaas daarop aanspreken. Dat kun je ter plekke doen of middels een brief aan hem laten weten. Maar laten we niet doen alsof we er een misdaadmysterie moet worden opgelost met aantoonbaar bewijs, want dat is onzin. Wel fantasierijk, vingerafdrukken op de voerschep, voetsporen in de paddock en hooisporen op kleding onderzoeken.

DuoPenotti

Berichten: 29971
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:33

Overdrijven is ook een kunst zeg...

bewijzen ja of vind je aantonen een beter woord dan?

je kan roepen stalhouder doet dit en dat niet of wel.
Maar de rechter kent jou niet, kent je stalhouder niet. En zal het moeten doen met feiten, feiten die inzichtelijk zijn.
Als de stalhouder zegt, ik wil mijn geld wat in het contract staat staat hij als eerste daarin sterk.
Betaal je niet en gaat dat verder de mallemolen van het gerecht in, zul jij aan moeten tonen waarom je niet betaald. Waarom jij vind dat zo vertrekken in je recht is.

Dat is toch heel logisch, vind je niet?

BeFunny

Berichten: 10772
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:38

Veronica2 schreef:
Bewijzen? Als je constateert dat je paard niet goed verzorgd wordt, of als de omgeving niet veilig is, dan kan je de stalbaas daarop aanspreken. Dat kun je ter plekke doen of middels een brief aan hem laten weten. Maar laten we niet doen alsof we er een misdaadmysterie moet worden opgelost met aantoonbaar bewijs, want dat is onzin. Wel fantasierijk, vingerafdrukken op de voerschep, voetsporen in de paddock en hooisporen op kleding onderzoeken.


Uhm gaat het wel?

Als ts een brief stuurt aan de eigenaar van de vorige stal dan moet ze nog steeds de maand mei betalen. Daar komt ze niet onder uit.

Tenzij ze aan kan tonen dat het op de stal voor haar paard niet veilig was of dat er afspraken vanuit die stalhouder niet nagekomen werden.
Al met al een hoop gedoe. Waarvan je je af moet gaan vragen of dat het waard is. Ik zou het zelf meteen betalen. Dat zou mij onmiddelijk een bevrijdend gevoel geven want het is dan klaar. Geen gezeik meer met een vervelende vent die zo onaardig en zelfs dreigend was.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:58

Maar waar ging dat gedreig en vervelende gedrag dan over? Je ziet toch wel vaak dat dat ontstaat in situaties dat er behoorlijk wat schort aan de wijze van verzorging en hoe er met afspraken wordt omgegaan. Want waar moet je anders met je staleigenaar een discussie hebben?

DuoPenotti

Berichten: 29971
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:04

Veronica2 schreef:
Maar waar ging dat gedreig en vervelende gedrag dan over? Je ziet toch wel vaak dat dat ontstaat in situaties dat er behoorlijk wat schort aan de wijze van verzorging en hoe er met afspraken wordt omgegaan. Want waar moet je anders met je staleigenaar een discussie hebben?

zo dat zijn bijzondere aannames...

Voorbeeld, ik reed ergens paard, dus geen eigen paard dus opstappen geen probleem.
Maar even waar iemand het over kan hebben. D

Daar de eigenaar was een hele rare, schelden uit het niks was hem niet vreemd.
Ik was niet de enige ruiter daar en was je daar was hij poeslief.
Maar was een van de ruiters er niet dan wat dat een stomme h.oer die niet kwam opdagen en een hoop scheldwerk meer. En die moet niet denken dat die hier nog mag komen, bla bla
Was die persoon er de dag daarna, was hij weer heel aardig.
Ik trok toen de conclusie, als ik er een dag niet ben ben ik ook de stoeph.oer...
Hier heb ik geen trek in en ben vertrokken.
Verzorging was idd ook slecht, was ook een reden voor mij, maar daar nooit woorden over.

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:23

Ik heb op een stal gestaan die echt geweldig was voor de paarden. Die kwamen niets te kort, je kon je geen betere plek voor ze wensen, maar eigenaar was niet zo goed met mensen....
Die stallen bestaan echt. Dus de aanname dat paard niet goed verzorgd wordt omdat de eigenaar vreselijk is hoeft niet te kloppen.

anjali
Berichten: 15179
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:03

Eleeke schreef:
Ik heb op een stal gestaan die echt geweldig was voor de paarden. Die kwamen niets te kort, je kon je geen betere plek voor ze wensen, maar eigenaar was niet zo goed met mensen....
Die stallen bestaan echt. Dus de aanname dat paard niet goed verzorgd wordt omdat de eigenaar vreselijk is hoeft niet te kloppen.

Ik vind het voornaamste dat mijn paard het goed heeft. Inderdaad is het soms zo dat dat goed is maar dat het voor de mensen er niet goed is, of ook andersom!

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:37

De meeste paardenboeren van het oude stempel, zijn behoorlijk recht voor zijn raap naar mensen en kunnen nogal bot uit de hoek komen. Maar dit zijn vaak juist wel de gasten die een heel goed oog hebben aan wat een paard nodig heeft. Die voeren en managen op gevoel en niet met allemaal supplementjes en toestanden die op internet een hype zijn en steken niet onder stoelen of banken dat ze dat onzin vinden en daar ook zeer niet aan meewerken.

Dus om te zeggen dat als een pensioneigenaar bot is geweest, dat hij wel niet goed voor de paarden zou zijn, is echt pure speculatie die nergens op gebaseerd is.

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:33

Veronica2 schreef:
Maar waar ging dat gedreig en vervelende gedrag dan over? Je ziet toch wel vaak dat dat ontstaat in situaties dat er behoorlijk wat schort aan de wijze van verzorging en hoe er met afspraken wordt omgegaan. Want waar moet je anders met je staleigenaar een discussie hebben?
Ten eerste, behalve voor een incasso als er niet betaald wordt, heeft TS het nooit over dreigen gehad ("Hij dreigt nu in een email dat als ik niet betaal hij het uit handen gaat geven en de kosten voor mij zijn."). Incassobureau's inzetten als er niet betaald wordt lijkt me niet heel vreemd, al zal het bericht vast niet op de netste manier aan TS gebracht zijn. Dreigen was verder een voorbeeld van mij van rotgedrag waarmee ze wat zou kunnen mits ze dat kan bewijzen, gezien het zijn van een pannenkoek/hufter aan zich niet genoeg is voor een wettelijke grond. Dat is niet iets wat daadwerkelijk gebeurd is, of iig niet iets wat TS gedeeld heeft.

TS heeft in de topic start omrent het gedrag enkel aangegeven:
Escada schreef:
Kreeg regelmatig opmerkingen die echt niet door de beugel konden etc. [...]
het weekend ervoor was de stal eigenaar tekeer gegaan tegen een andere stalgenoot[...]
Ik ben daarna ook meteen vertrokken en heb niet gewacht tot hij een keer tegen mij zou ontploffen.[...]
Via bokt meerdere berichten gehad van mensen die hetzelfde met deze man hadden meegemaakt en ook direct waren weg gegaan.
Er is niet gezegd waarover meneer stalhouder tekeer ging, en er lijkt uit TS haar verhaal niks bij haar noch haar paard gebeurd te zijn buiten ongepaste opmerkingen. Daarin maakt het wettelijk natuurlijk wel uit wat die opmerkingen waren. Als in, braken die opmerkingen een wet of waren het legale maar lompe rotopmerkingen? En in dat eerste geval, kun je het bewijzen (bijv. omdat je ze zwart op wit via WhatsApp of mails hebt)? Maar dat heeft weinig met het welzijn van haar paard te maken.

En later in het topic zegt TS:
Escada schreef:
Als die man normaal omgaat met zijn klanten dan had ik er nooit weggegaan.
Escada schreef:
Ik kan echt heel veel hebben hoor maar iemand die tegen je schreeuwt, gemene opmerkingen maakt naar mij en mijn bijrijdster die daardoor het liefst s'avonds kwam want dan is hij er vaak niet.[...]
hij kaffert iedereen uit
Vooral die eerste quote impliceert nogal dat management geen enkel probleem was, enkel dat de stalhouder een ontzettende pannenkoek is. Er staat verder helemaal niks over problemen met "de wijze van verzorging en hoe er met afspraken wordt omgegaan". Dus laten we er nu geen problemen bij betrekken die nooit genoemd zijn. Dit soort mensen kunnen zichzelf prima zwartmaken zonder dat je er dingen bij verzint, en er dingen bij verzinnen maakt het verhaal als geheel enkel onbetrouwbaarder.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:19

ik vind wel dat TS een punt heeft, dat de regels voor iedereen moeten gelden. Dus alle vertrekkende pensionklanten moeten dan aan hun opzegtermijn gehouden worden.

Ook is het in mijn ogen de stal van TS tot het einde van de opzegtermijn. Dus in de tussentijd mag de stal niet aan een ander verhuurt worden. (misschien lastig te checken, maar toch). Al parkeert TS haar fiets in de stal, dat moet kunnen.

M.b.t. bewijslast mocht het voor een rechter komen, er zijn kennelijk meerdere stalgenoten die kunnen verklaren hoe er op de stal met elkaar wordt omgegaan, dus ik denk dat ze daarin best sterk kan staan.

Is het een officiële stalling? krijg je facturen en is er een rechtsgeldig contract. Wordt BTW ingehouden etc?

996981
Berichten: 9852
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:30

De stal is niet van TS. De TS betaald voor een dienst, die ze niet meer wenst af te nemen. Dat heeft ze aangegeven door haar paard weg te halen. Je huurt een stal voor een paard, niet voor een fiets. Gebruikelijk is het gebruiksdoel in de overeenkomst opgenomen. Dus nee, TS heeft geen recht op de stal om haar fiets te stallen. Ze heeft recht haar paard daar te stallen, maar dat wil ze zelf niet.

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:36

juval schreef:
ik vind wel dat TS een punt heeft, dat de regels voor iedereen moeten gelden. Dus alle vertrekkende pensionklanten moeten dan aan hun opzegtermijn gehouden worden.
Ik snap dat dit heel oneerlijk voelt, maar zo werkt het juridisch helaas niet. Jij hebt een contract met hem, wat hij verder met derden afspreekt en of hij die coulance geeft staat daar los van.

juval schreef:
M.b.t. bewijslast mocht het voor een rechter komen, er zijn kennelijk meerdere stalgenoten die kunnen verklaren hoe er op de stal met elkaar wordt omgegaan, dus ik denk dat ze daarin best sterk kan staan.
Meerdere getuigen kan idd, maar dan moeten die mensen wel zin hebben om hier moeite in te steken voor TS haar civiele rechtzaak (want daar kom je dan op uit). Ik kan me indenken dat die mensen er klaar mee zijn. Naar mijn weten kan TS ze niet forceren te getuigen. En dan nog is het de vraag of dat genoeg is zonder verder bewijs (zoals geschreven tekst). Immers, het zijn allemaal zeer partijdige getuigen. Daarbij moet meneer stalhouder wel een wet hebben gebroken. Zoals gezegd kan je iemand niet voor de rechter slepen puur omdat hij een hufter is. Of ja, kan wel maar kom je niet erg ver mee.

juval schreef:
Ook is het in mijn ogen de stal van TS tot het einde van de opzegtermijn. Dus in de tussentijd mag de stal niet aan een ander verhuurt worden. (misschien lastig te checken, maar toch). Al parkeert TS haar fiets in de stal, dat moet kunnen.
Dit kan wellicht wel, hoewel dat ook afhangt van wat er verder in het contract staat. Er kan bijvoorbeeld staan dat er enkel een paard in mag, of dat bij niet-gebruik de stalhouder hem mag vullen tot hij weer in gebruik komt. Of dat bij vroegtijdig gebrek hij opgevuld mag worden. Maar zonder verdere clausules hierover zou je hier een zaak van kunnen maken. Kost je waarschijnlijk wel meer moeite en energie dan het waard is, en het is niet eens zeker dat je wint, maar zou je kunnen proberen om het princiepe.

prompter

Berichten: 11242
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:28

oji schreef:
De meeste paardenboeren van het oude stempel, zijn behoorlijk recht voor zijn raap naar mensen en kunnen nogal bot uit de hoek komen. Maar dit zijn vaak juist wel de gasten die een heel goed oog hebben aan wat een paard nodig heeft. Die voeren en managen op gevoel en niet met allemaal supplementjes en toestanden die op internet een hype zijn en steken niet onder stoelen of banken dat ze dat onzin vinden en daar ook zeer niet aan meewerken.

Dus om te zeggen dat als een pensioneigenaar bot is geweest, dat hij wel niet goed voor de paarden zou zijn, is echt pure speculatie die nergens op gebaseerd is.


In dit geval gaat het niet om een oude paardenboer....

lovelyfiefy

Berichten: 5118
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:56

TS , ik heb je een pb gestuurd

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:19

Cambionn, je hebt het telkens over de wet en rechtzaken, maar welke wet bedoel je eigenlijk van alle wetten die we hebben? In dit topic wordt gedaan alsof de opzegtermijn heilig is en de datum doorslaggevend is. Maar vergeet niet dat een opzegtermijn vervalt zodra een stalbaas zich niet aan afspraken houdt, nalatig is en ook wanneer deze wijzigingen in de voorwaarden niet tijdig en helder communiceert. Of bijvoorbeeld wanneer de stalbaas chantage hanteert om een prijsverhoging door te drukken. Dit soort dingen gebeurt regelmatig en er bestaan staleigenaren die denken dat de regels van een fatsoenlijke bedrijfsvoering niet voor hen geldt.
Aangezien we niet alles weten, is het nog maar zeer de vraag of de staleigenaar nog wel recht heeft op een maand opzegtermijn. Daarbij kreeg hij al geld voor maand dat ze weg was en daar mag hij al tevreden mee zijn.

CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:38

meggiemeg schreef:
TS huurt een stal, of daar nu een paard of een driewieler of niets in staat maakt niet uit. De man hanteert duidelijk niet dezelfde regels naar mensen die vertrekken. Dat maakt het extra zuur voor TS, zij heeft netjes betaald, mag dan ook wat daar tegen over stellen als dat de stal dan ook de hele maand voor haar beschikbaar blijft ook al komt ze niet meer terug.


Daar mag wat tegenover staan maar is niet verplicht. TS vertrok en heeft haar verplichting om de maand opzegtermijn te betalen.
En tuurlijk, je gaat er een fiets stallen?? kom op joh, waarom zou je, om nog meer heibel te hebben? Wees volwassen.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:42

Ik kan me voorstellen dat het oneerlijk overkomt als jij een factuur krijgt en anderen niet. Maar het lijkt mij toch ook wel dat de staleigenaar het recht heeft betaling voor mei te vragen. In je contract staat normaal gezien wanneer je moet opzeggen. Vaak is dat voor de 1ste van de maand. Met andere woorden had je voor 1 april moeten opzeggen als je mei niet meer wilde betalen. Nu heb je 6 april opgezegd en dan gaat die maand waarvoor je nog moet betalen in op 1 mei.

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:52

Lastig.. ik als staleigenaar zou de maand mei niet meer aangerekend hebben. Maar ik sta nu wel in die positie.

1 iemand vertrekt op 2 juni van de 1 op andere dag en geeft via Whatsapp aan dat ze de maand juni nog betaald. Geld nooit gezien.

Iemand vraagt mij hoe het zit ivm opzeggen. Ik zeg "1 maand". Persoon beslist half in de maand te verhuizen en enkel de helft van het stalgeld te betalen "want ik er ben er maar een halve maand". Heb toen aangegeven en verschillende andere opties gegeven (bijvoorbeeld dat ik haar kast zou overnemen en ze dan nog X bedrag bijbetaalde en ik het dan wel oke vond. Dat ze de een paar dagen kreeg om weg te gaan of andere helft te betalen.). Uiteindelijk na vele heen en weer geruzie is de dag er na opgestapt.

Andere persoon uit de nood geholpen voor twee maand met stalgeld waar ik nog geen baal hooi van kon kopen. Ik wist hoe moeilijk zij het hadden namelijk en vond dat ik mijn hulp wel mocht aanbieden. Stilzwijgend verlengd en daarna aangegeven dat ik het niet meer kon doen voor die prijs. Ik betaalde zelf enorm veel op dat paard. En geld was geen prioriteit, maar ik vond het niet eerlijk vinden. Paard heeft mijn gehele achterwand van de schuilstal kapot gemaakt, kosten van ongeveer 200-250 euro. Ze heeft het paard komen ophalen toen ik er niet was, ben geblokkeerd en ben aangifte gaan doen.

Dus stel je eens in de plaats van de pensioneigenaar ook af en toe. Ik zelf zou je dus mei niet laten betalen hebben.. maar dat ben ik en dat heeft me zoals hierboven al 3x 10 jaar van mijn leven aan stress gekost :')

Lieser
Berichten: 1548
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:55

Veronica2 schreef:
Cambionn, je hebt het telkens over de wet en rechtzaken, maar welke wet bedoel je eigenlijk van alle wetten die we hebben? In dit topic wordt gedaan alsof de opzegtermijn heilig is en de datum doorslaggevend is. Maar vergeet niet dat een opzegtermijn vervalt zodra een stalbaas zich niet aan afspraken houdt, nalatig is en ook wanneer deze wijzigingen in de voorwaarden niet tijdig en helder communiceert. Of bijvoorbeeld wanneer de stalbaas chantage hanteert om een prijsverhoging door te drukken. Dit soort dingen gebeurt regelmatig en er bestaan staleigenaren die denken dat de regels van een fatsoenlijke bedrijfsvoering niet voor hen geldt.
Aangezien we niet alles weten, is het nog maar zeer de vraag of de staleigenaar nog wel recht heeft op een maand opzegtermijn. Daarbij kreeg hij al geld voor maand dat ze weg was en daar mag hij al tevreden mee zijn.

In al die gevallen moet TS éérst de stalhouder formeel aansprakelijk stellen en een termijn geven om de nalatigheid op te lossen. Dat heeft TS niet gedaan, dus heeft de stalhouder gewoon recht op de afgesproken opzegtermijn.

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:33

Veronica2 schreef:
Cambionn, je hebt het telkens over de wet en rechtzaken, maar welke wet bedoel je eigenlijk van alle wetten die we hebben? In dit topic wordt gedaan alsof de opzegtermijn heilig is en de datum doorslaggevend is. Maar vergeet niet dat een opzegtermijn vervalt zodra een stalbaas zich niet aan afspraken houdt, nalatig is en ook wanneer deze wijzigingen in de voorwaarden niet tijdig en helder communiceert. Of bijvoorbeeld wanneer de stalbaas chantage hanteert om een prijsverhoging door te drukken.
Ik doe niet alsof het opzeg termijn heilig is? Ik heb het gewoon over de Nederlandse wet. Niet specifiek een artikel in het wetboek, maar het totaal zoals die voor iedereen in dit land geld. Alle voorbeelden die je noemt zijn momenten waarbij hij iets doet wat tot wettelijke ontbinding kan leiden. Waarvan ik al tich keer heb genoemd dat zo iets nodig is voordat TS wat kan, en als dat speelt dat TS daar dan wel wat mee kan. En zelfs dan moet TS daar bepaalde regels in volgen, ze kan niet zomaar niet betalen.

Maar dat is allemaal wat anders dan "stalhouder is een pannenkoek en ik gun het hem niet" of "stalhouder gaf me een gevoel". Daar kun je gewoon geen rechten uit halen.

Ik heb ook al aangegeven niet alle losse mogelijkheden in te noemen omdat TS zelf heeft aangegeven dat het enkel om het gedrag van de stalhouder gaat en ze anders was gebleven, daarbij het voorbeeld van rotopmerkingen noemt en zegt weg te zijn gegaan voor er wat gebeurd is. Niks duid erop dat er meer speelt, en dan steeds roepen "ja maar misschien deed de stalhouder ook wel dit en dat" is gewoon niet nuttig noch relevant voor TS haar casus. En daar gaat dit topic over. Als we alle theoretische mogelijkheden erbij halen die we kunnen bedenken, ondanks dat TS er geen enkele indicatie van geeft, blijven we bezig en wordt het voor TS alleen naar lastiger om te weten wat ze kan en waar zij recht op heeft.

Veronica2 schreef:
Daarbij kreeg hij al geld voor maand dat ze weg was en daar mag hij al tevreden mee zijn.
Zo werkt het niet. Je hebt je aan het contract te houden tenzij er wettelijke grond is deze te ontbinden. Hoe oneerlijk het ook voelt, hij hoeft daar dus helemaal niet tevreden mee te zijn.

Ik hou het hierbij. Vind het stom wat ik zeg zo veel je wil. Maar ik val inmiddels in herhaling en TS haar rechten veranderen niet totdat de wet veranderd. Zoals ik al zei, vind ik dat in dit geval ook vervelend en sta ik aan TS haar kant. Maar dat veranderd de zaak helaas niet. En ik heb ook geen zin in verdere discussie die tot niks lijd, dus ik laat het hierbij.

Rubs

Berichten: 527
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Gedoe met ex stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:36

Je boodschappen in de supermarkt moet je ook gewoon betalen, ook als de supermarktmanager een paar onaardige opmerkingen tegen je maakt, en ook als je zelf besluit de boodschappen weg te gooien.

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 20:46

Ik ben echt een simpele ziel denk ik. Ik zou dit niet betalen.