Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:01

@Flubberboot, ah, arm paard, hopelijk geraakt hij er snel vanaf!

@Zinzi, succes met het laten bijkomen! Ik heb Jenara een tijdje ook zupa met bietenpulp bij gegeven om haar wat te doen aankomen, nu staat ze supermooi!

@Tarzan, kan me wel voorstellen dat het lastig was voor Fuego, gelukkig nu terug iets frisser en vooral meer zuurstof! Wij waren woensdag aan het werk op onze bouwwerf en damn, was idd warm en benauwd!

Jenara is maandag gevaccineerd en heeft nu nog steeds een opgezette, stijve hals en heeft moeite met grazen ... 1-2 dagen maakte ik me niet te veel zorgen om, maar nu blijft het wel lang aanhouden .. Iemand van jullie hier ervaring mee? Wanneer moet ik DA bellen als het niet betert?
Ik hoop wel echt even dat het stopt met de financiële tegenvallers hier ... vorige week aangereden, auto kapot en door de lage ecnomische waarde van de auto mag ik nog 1000€ ophoesten om hem te laten herstellen :'(
Nu blijkt ook de belastingteruggave waar ik recht op heb, naar een verkeerd rekeningnummer overgeschreven te zijn :'( kon dat geld goed gebruiken. Met alle voorbereiding van de bouw van ons huis vliegt het geld hier echt langs ramen en deuren buiten, krijg er behoorlijk wat stress van wel :'(

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:07

Wat een tegenslagen Jenara .. Ik zou even de DA bellen om te overleggen, bellen kan nooit kwaad toch?

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:05

Traumeelgel op de stijve plaats in masseren hielp hier altijd goed .

Mijn cam moet ook ge-ent worden . Maar is momenteel wat snotterig. Beetje huiverig om nu te enten eigenlijk

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:20

Zou even wachten tot ze niet meer snotterig is.

Pfft wat een pech Jenara, wij hebben zoiets ook weleens gehad duurde bij dat paard toen wel twee weken. Maar dat was een reactie op een vulmiddel in de entstof, als het een spier is dan moet het binnen een week wel over zijn. Zou het nog even aankijken of inderdaad bellen en overleggen.

Ik ben zelf ook wel blij met wat meer zuurstof, vind dat warme en benauwde helemaal niks. :o

Haha jullie moesten dus allebei hard werken Tarzan :D , zo'n goede douche doet vaak al wonderen daarna.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:18

Zinzi_jewel schreef:
Traumeelgel op de stijve plaats in masseren hielp hier altijd goed .

Mijn cam moet ook ge-ent worden . Maar is momenteel wat snotterig. Beetje huiverig om nu te enten eigenlijk

Ik zou ook wachten tot ze niet meer snotterig is! Wij hebben een paard gehad wat prima tegen entingen kon, eens geënt met een klein snotneusje. Kon volgens DA geen kwaad. Ze reageerde er echt enorm slecht op daarna. Hebben haar na 2 jaar ook niet meer ingeënt omdat ze echt dik een week stijf stond. Bleef toch op ons eigen erf tussen de shets die ook op ons eigen erf bleven.


Heb de DA weer gebeld en ik kan anders spul halen voor Peet! Hopelijk werkt dat iets beter

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:20

Bij Cam staat geen enkele enting in haar paspoort . En tetanus is wel erg belangrijk om daar afweer tegen te hebben .
Ze is beetje beter aan het wennen nu en merk dat ze het erg spannend vindt als er " vreemde " mensen iets willen van haar .
Zoals deken aandoen. Gister was t prachtig weer maar vandaag wilde ik graag haar regendekentje op laten leggen door stal .
Mission failed ,ze was bang en liet het niet toe !

Is dit herkenbaar?

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:35

Voor mij niet, uiteraard wel ervaring met jonge paarden die het spannend vinden maar dat gaat eigenlijk met rust en geduld altijd wel goed. Is ze wel gereden?

Basisentingen op orde hebben is wel belangrijk, Havanna was ook niet geent maar dat heb ik na de wenperiode gelijk geregeld. Inderdaad vooral die tetanus is een hele belangrijke.

FB als dat nu ook niet werkt..ik haal eigenlijk altijd sputolysin, daar heb ik eigenlijk de beste ervaringen mee. Misschien heb je er wat aan.

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:36

Jenara, mijn merries kunnen ook heftig reageren op de enting. Deze keer heb ik pijnstilling gekregen preventief en nu kan ze gewoon grazen.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:57

Elisa2 schreef:
Voor mij niet, uiteraard wel ervaring met jonge paarden die het spannend vinden maar dat gaat eigenlijk met rust en geduld altijd wel goed. Is ze wel gereden?

Basisentingen op orde hebben is wel belangrijk, Havanna was ook niet geent maar dat heb ik na de wenperiode gelijk geregeld. Inderdaad vooral die tetanus is een hele belangrijke.

FB als dat nu ook niet werkt..ik haal eigenlijk altijd sputolysin, daar heb ik eigenlijk de beste ervaringen mee. Misschien heb je er wat aan.

Sputolysin is wat hij nu krijgt. DA gaf aan dat het eigenlijk wel echt minder moest zijn nu. Krijgen nu nog een extra hoestdrank erbij om te helpen. Anders maandag weer contact. Al verwacht ik wel dat het nu minder gaat worden omdat het ook minder droog is allemaal!

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:00

Oke en dat werkt dus niet voldoende? oliebol zeg.

Ik hoop dat beide gauw aan gaan slaan.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:03

Nee helaas niet... Eerder was het tijdens het losrijden maar een rondje kuchen en toen ging het weer. Gisteren was het echt enorm drama en dik 10 minuten. Niet aaneengesloten, maar met meerdere stukken stap ertussen. Heb toen ik nog in het zadel zat al gebeld want was echt niet leuk meer. Precies toen ik gebeld had, ging het weer maar heb niet echt getraind omdat hij dus al zo flink aan het kuchen was. Vind dat altijd zo sneu ;(

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:07

Hoesten is zo akelig :( hopelijk knapt hij snel op!

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:58

Elisa2 schreef:
Voor mij niet, uiteraard wel ervaring met jonge paarden die het spannend vinden maar dat gaat eigenlijk met rust en geduld altijd wel goed. Is ze wel gereden?

Basisentingen op orde hebben is wel belangrijk, Havanna was ook niet geent maar dat heb ik na de wenperiode gelijk geregeld. Inderdaad vooral die tetanus is een hele belangrijke.

FB als dat nu ook niet werkt..ik haal eigenlijk altijd sputolysin, daar heb ik eigenlijk de beste ervaringen mee. Misschien heb je er wat aan.


Heb video,s van onder zadel , net m'n zadel even gepast .
Singel gaf een kleine bok sessie, ondanks heel voorzichtig doen.
Maar ze was al gauw kalm
Helaas past mijn mooie BATES IW niet .
Dus die komt te koop en maar op zoek naar iets wat voor de komende maanden wil passen en daarna naar iets echt op maat
Behandel haar maar als geoenb

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:52

Even een korte klaagpost tussen het werken door.. ik krijg net een filmpje van mijn verzorgster van Jenara die weer mank loopt, rechtsvoor dit keer
Echt even ons jaar niet zeg ..

Gisteren zelf niets gemerkt, dus ik hoop dat het over een paar dagen weer weg is, maar het mag echt even stoppen.

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:43

Heel erg balen Jenara! Hopelijk snel weer erbovenop!

Hier ook weer een domper, de paarden hebben luizen -O- ook weer een flinke tegenslag voor Fuego …

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:54

Oh wat balen Jenara!! Kan het geen klacht zijn wat overgebleven is van de vorige blessure?

Balen van de luizen Tarzan! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

Hier vandaag samen met Peetie ons L2 debuut gemaakt! Eerste proef netjes gereden! tweede proef had ik me hoofd er niet bij dus was iets slordiger!. Eerste proef, die ook gelijk selectie was, tweede prijs met 204 punten! Twee keer een 8 gekregen voor het wijken en twee keer een 7,5 gekregen voor middengalop :wow: Tweede proef verdiend lagere punten gekregen, 186,5. Alsnog prima punten en ben dik tevreden over vandaag <3
Afbeelding
<3

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:31

*\o/* Wat een mooi debuut, gefeliciteerd! Jullie zien er ook prachtig uit samen.

Oh luizen, hoe komen ze daar nu weer aan Tarzan? Dat wordt wassen?

Jenara, pfft wat balen zeg..hopelijk is het iets onschuldigs.

Verstandig Zinzi, als ze wel gereden is zou je denken dat een deken niet zo'n probleem zou moeten zijn. Maar wellicht heeft ze nog nooit een deken op gehad.

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:41

Wauw mooie foto van jullie Flubberboot, mooie combinatie zijn jullie en wauw wat een punten, geweldig, jij moet toch met een mega gevoel rondlopen nu hè! :D

Elisa, Tsja geen idee, het kan komen door de mini, die heeft tot nu toe elk jaar weer luizen rond deze tijd, het kan ook van de veulens komen (vriend heeft begin van het jaar nog 2 veulens aangekocht, eentje is er nu nog) .. DA gaat even uitzoeken welk middeltje ik het best kan gebruiken voor Fuego. Ik wil het liefst niet wassen omdat ik maar beperkt ben in m’n water én omdat Fuego als de dood is voor de tuinslang := en de DA wil niet alle goedjes gebruiken op Fuego dus hij gaat even kijken wat voor hem het minst schadelijk zal zijn.

Fuego gisteren weer lekker op de wei (met z’n zwaan kleef aan :') Op een of andere manier zijn de veulens altijd mega aanhankelijk naar Fuego ondanks hij ze heel streng behandeld en goed opvoed altijd hahaha!
Afbeelding

En gisteren Rambo nog even gereden, vriend kwam even helpen en wat ging hij uiteindelijk fijn!!!! Echt hij kan zooo fijn lopen als hij erdoorheen is! <3 <3 <3
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:38

Ah gossie, ja ik snap dat wassen niet fijn is voor Fuego dan. Hebben ze ook erg jeuk er door? Fuego heeft een meeloper haha.

Stoere actiefoto hoor van Rambo.

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:04

Fuego heeft nu wel echt jeuk ja, zo sneu!

Dankjewel Elisa, het geeft zo’n gaaf gevoel als Rambo zo loslaat, dan voelt hij zo enorm fijn aan en kan hij erg leuk lopen voor een Quarter! <3

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:29

Goed nieuws delen we ook!

Was vals alarm, vandaag niets meer te zien aan Jenara, liep weer helemaal prima en heb echt een superfijne training gereden :D

@Tarzan, ziet er goed uit! Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met Rambo nu!

@Flubberboot, proficiat met de wedstrijd :D klinkt als een supergoed debuut! Knap duo zijn jullie ook :)

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:04

Hé ik was jullie ff kwijt maar gelukkig weer gevonden :D

Flubberboot (ik vraag me toch nog steeds af hoe jij op jouw naam gekomen bent haha!) Gefeliciteerd met je giga punten! Gefeliciteerd.

Jenara wat fijn dat ze nu weer goed liep. Ik duim voor je dat het zo blijft!

Tarzan wat gaan jij en Rambo toch lekker! Balen dat Fuego weer last heeft van het weer :knuffel:

Hier weinig te melden. We hadden allemaal leuke dingen op de planning maar dat is allemaal afgezegd vanwege het weer en de natte ondergrond. Super jammer! Hopelijk gaat de cross 21 juli wel door :D
Met rijden gaat het super goed, ik geef sindskort Kurasyn bij en mijn hemel wat merk ik een verschil. We kunnen gewoon door de hoeken rijden en trainen en de schrikreacties zijn echt minimaal. Hij kijkt wel maar hij is zoveel sneller weer bij de les. Gisteravond ging de kudde in ene rennen en ik dacht oei daar gaan we :') . Hij keek er wel naar maar met een klein beetje been en stelling is hij weer helemaal op mij geconcentreerd. Mijn instructrice kijkt echt haar ogen uit (en ik ook). Gisteren weer een super les gehad. Hij snapt alles echt zo snel, waar ik soms nog aan het klooien ben met de hulpen neemt hij mij mee tijdens de oefening. Regelmatig hoor ik mijn instructrice zeggen: ‘JAAA GOED ZOO!!’ En dan denk ik, gelukkig dat Nero het wel snapt _O-

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:54

Dank dames <3

Ja ik zit nu ergens boven in de wolken en duurt even voor ik eruit kom hhahaha! Had wel een winstpuntje verwacht maar dit niet direct _O- Gelijk doorzitten maar serieuzer gaan oefenen!

@Autumnn Komt van een shet van paar jaar terug af. Ze heette Fleurtje en bijnaam was Flup, Fluppertje etc. Moest toen een online naam verzinnen en vond Flubberboot wel een leuke! Is toen altijd blijven hangen hahah.

Jammer dat Fuego het weer lastig heeft Tarzan! Sterkte weer de komende dagen met hem! Hopelijk went het warme weer snel en krijgt hij minder last! Rambo gaat wel echt super zie ik <3 Gaaf dier!

Fijn dat het meeviel Jenara!

Oh wat fijn dat je zo een groot verschil merkt Autumnn!! Super zeg *\o/* Heel herkenbaar dat laatste stukje wel :')

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:55

Bovenste foto:
De dag dat ik hem kocht, 6 april 2021
Onderste foto:
Gisteren, 8 mei 2024
Afbeelding

Nadir

Berichten: 12733
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:09

Wauw Autumn, hij ziet er goed uit!