[foto]voor het eerst een 'model'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[foto]voor het eerst een 'model'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:10

Hier nog een foto van de 'shoot'van Arriane
alleen zie je een paar boompjes op de achtergrond -_-;

Afbeelding

Ik vond arriane een goed model, aangezien ik soms nogal geiriteed kon raken omdat ze me niet snapte of telkens aan haar haar zat terwijl ik bezig was met foto's maken. Voor deze foto wilde ik express dat ze haar ogen wat groot opzette. Eerst was ze met haar mond verkrampt en toen ik haar vroeg die iets te openen kreeg ik dit. Ofwel ze luisterd heel goed, doet haar best en houd het vast, wat ik ook goed vind. Ze word dus ook mijn slachtoffer als me SR er is. Want jaja, ik heb vandaag besloten dat er zaterdag een andere camera komt. Want zoals je ook op deze foto ziet is dat de achtergrond te scherp blijft met deze normale Panasonic DMC FZ-7. Ook als ik hem op A zet en diafragma 2.8.

Commentaar is welkom, maar houd het vriendelijk. Normaal fotografeer ik geen mensen Knipoog

NotNice

Re: [foto]voor het eerst een 'model'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:33

ik zie doodsangst in de ogen van je model, wat heb je dat arme kind aangedaan?
Dus: nee, ze wordt niet je eerste SR slachtoffer! je wil een ontspannen model, niet dat ze al in een hoekje kruipt als jij met je camera aan komt stuiteren! Hamer

anders heb je straks een paar duizend niet-leuke portretten, dat had ik ook!
gelukkig heb ik nu een zeer wijze leraar Haha! en wil ik mijn opgedane kennis best delen met je

we gaan leuk een middag samen oefenen op mijn model (die is lekker doorgewinterd en een heleboel gewend) als jij je SR hebt en dan zal je zien dat het allemaal een stuk beter uit de digitale verf gaat komen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:41

haahha, maar zo moest ze kijken van me Knipoog . Want ik lokte vera's aandacht door spullen in de lucht te gooien (Vera behoort dus ook verschrikt te kijken) helaas is het een doorgewinterd paard die niet zo bang meer is van dingen. Ga ook volgende keren (als paard er ook bij komt) een derde persoon erbij halen. Is toch iets makkelijker. En ze is niet bang voor me hoor, ze vind me hartstikke lief Bloos (helaas kan ze nog niet hier posten)

Maar op je aanbod om samen te oefenen ga ik uiteraard in Haha! een beetje kennis op doen kan geen kwaad zeg ik maar. Tong uitsteken

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:44

ze moet niet op een bepaalde manier kijken, ze moet die blik hebben of niet, en als fotograaf moet je ook een beetje leren hoe je die bepaalde blik in een model te voorschijn kan toveren het 3-2-1-ja trucje werkt in dat geval erg goed

probeer het anders eerst zonder paard, dan hoef jij en zij daar alvast niet op te letten. paarden doen namelijk zelden wat je zegt Lachen

Laat even weten wanneer je je SR hebt, ik kom je dan wel halen voor een zondagmiddag-shoot bij Li! (die heeft trouwens ook leuke paarden staan)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:45

IK vind het een mooie foto, erg leuk ook wat een verschil met het mooie belgen paard. Super??!!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:53

@irmalouise: hihi, je zal wel denken: wat is die onaardig! maar ik ken verography persoonlijk en zij weet precies wat ik bedoel

je mag de vraagtekens weghalen hoor Haha!
het contrast tussen meisje en mega-paard is inderdaad heel origineel

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:55

haha ja notnice kan super subtiel zijn ähum, niet dus", maar je weet idg altijd waar je aantoe bent Haha! en dat waardeer ik weer. Ook zegt ze wat ze vind. Je word te vaak door kennissen de hemel ingeprezen i.p.v. dat ze dat misschien wel niet vinden.

edit: meisje is niet eens zo klein. Ze zat op haar knieen bij het paard Haha!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:02

NotNice schreef:
@irmalouise: hihi, je zal wel denken: wat is die onaardig! maar ik ken verography persoonlijk en zij weet precies wat ik bedoel

je mag de vraagtekens weghalen hoor Haha!
het contrast tussen meisje en mega-paard is inderdaad heel origineel

Oh nee hoor dat dacht ik niet, want vind het opbouwende kritiek daar leer je heel veel van.
Ikzelf heb dus helemaal geen geduld om foto's te maken, en heb ook geen super toestel.

Ennuh even over dat het meisje op de foto op haar knieeen naast het paard zat Haha! Haha! Haha! Haha!.
Dacht dat het een Belg was, maar stiekum toch een shetlander zeker hihiihihihi.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:05

nee, het is een echte grote stoere belg! en nog een supermooie ook

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:05

haha, nee belg is het zeker, kijk maar in me profiel. Maar als ze staat komt ze een stuk dichterbij de schoft, terwijl ik dit toch machtiger vind (alsof de belg erg hoog op haar benen staat)

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:06

moet ze niet op je hand ofzo gaan staan met haar bigwheel hoeven...

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:08

super leuke foto... en die boompjes kan je weg werke met photoshop ofzo

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:12

NotNice schreef:
moet ze niet op je hand ofzo gaan staan met haar bigwheel hoeven...

ja hoor haal me hand er maar bij (weet nu wel dat ik dom was me hand dicht bij haar hoeven te zetten) gelukkig niets mee aan de hand Nagelbijten / Gniffelen (lekkere climax) voor geschrokken lezers.

@Emike: ben nooit zo weg van photoshop. Uiteraard kan ik een poging proberen, maar de SR zal er komen hoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:16

Ik vind de foto niet echt...mooi. Niet omdat het slecht is ofzo, maar idd, of allebei geschrokken, of geen van beiden. Ook zou ik ze wat dichter bij elkaar zetten, bijv. dat ze met haar hand de hals aanraakt, dan heb je niet zo'n gigantische open ruimte in het midden. Succes!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:19

ik vind het wel mooi Ja . Denk dat mijn einddoel was een onzichtbare band te laten zien. (maarja het is wat ik zeg, dit heb ik nog nooit eerder gedaan). Dit zal mijn einddoel ook zeker blijven maar eerst hard oefenen. En dan hopenlijk een plaatjes schieten waaarin dit einddoel te zien is. Dus paard (behoort) ergens geschrokken naar te kijken net als mens, precies op hetzelfde moment.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:23

Vind het paard leuk 0ff topic leuke foto's ook in je profiel. Het model echter vind ik niet zo sprekend, maarja smaken verschillen Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:25

model staat express tussen haakjes. Is niet echt model, mar bedoel ermee van portretfotografie. Ik vind haar ogen juist erg mooi, maar we oefenen gezellig door, met behulp van Not Nice

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:26

oh, en ik heb nog wat te mieren: er zit teveel schaduw in het gezicht van je model, ik leer je de geheimen van het reflectiescherm nog wel... heb je gelijk iets waar je paard erg verschrikt naar kan kijken Knipoog

en ze is wel je model! volgens mij kan je van haar hele mooie sprekende foto's maken, maar dan moeten jullie alletwee wel wat meer ervaring hebben en wat tips krijgen
maar daarvoor plaats je de foto ook hier

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:28

idd. Oke, ik zeg het weer verkeerd. Ze is mijn model. Maar in het echte leven weer geen model. Hoop dat het zo duidelijk is Tong uitsteken

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:37

Leuke fotomet oefenen zullen er vast betere foto's komen Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:33

Compositie vind ik super. De kleuren vind ik minder, een beetje harde kleuren. Heb je het contrast toevallig verhoogd?

Ik vind dat je toch best 'ns kan proberen verder te gaan met het model, misschien komt er wel wat uit. Het is voor jullie beiden wennen, aangezien zij geen model is en jij normaal nooit mensen fotografeert. Heb je meer plaatjes uit deze shoot?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:07

ja maar daaar was ik niet zo tevreden over. Vandaag ga ik me SR halen, en dan ga ik eerst veel met haar oefenen zoals Not Nice zei, even zonder paard. Dat maakt het toch moeilijker. Ja contrast had ik iets verhoogd.

Dank je wel, fijn om te horen dat er misschien echt iets inzit voor me en dat het oefenen het wel waard zal zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:11

Ik vind hem juist echt wel iets hebben, model en paard vind ik goed samen gaan. Mischien iets meer interactie dat het één foto word door bijvoorbeeld hand op de hals zoals gezegd is geweest. Verder super wil wel meer fotos zien

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:19

dank je wel. zal het er de volgende keer in proberen te verwerken

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:17

Leuke foto Vero! Heb zelf geen verstand van de leuke en beste hoekjes van foto's,ik doe het voor de fun en lekker mn computer traag laten worden van al die foto's Tong uitsteken!

Vera is altijd al model geweest dus daar heb je iig veel aan Haha!! En moest wel lachen hoor,jij helemaal hyper voor je SR Haha!! Wil de eerste foto's zien die je ermee hebt gemaakt Tong uitsteken!

xx melis