Het idee van deze challenge, is een doel stellen voor jezelf op gebied van tekenen en/of schilderen, en je daaraan houden. Vind je het leuk om élke dag een tekening te maken? schets je graag, of doe je liever tot in detail alles uitwerken en post je liever eens in de week iets groots? Wil je dit jaar oefenen met nieuwe materialen of technieken? 1 januari gaan we van start dus als je nog niet precies weet wat je wilt dan heb je nog een paar dagen om wat leuks te verzinnen als doel. Talent en ervaring zijn absoluut geen vereiste, iedereen is welkom!
Veel plezier allemaal!!
Om al een beetje in de stemming te komen heb ik wat tekenaars gevraagd om alvast wat leuks in te sturen voor in de OP! Hier komen ze
Sanneb
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Ik heb niet echt een favoriet materiaal. Ik ben na grafiet begonnen met olieverf en ben sindsdien nog steeds met verschillende materialen aan het experimenteren en ontdekken. Ik raak geïnspireerd door van alles. Dit jaar wil ik meer onderwerpen combineren en achtergronden en landschappen gaan oefenen.
Een inspirerende quote:
Werk van Sanneb:
Pleun (boktnaam Pleun02)
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Ik schilder vooral met olieverf. Dit doe ik sinds begin 2018. Ik schilder graag alles omtrend paarden, dieren, natuur of landschappen.
Ik heb vorig jaar meegedaan en heb er heel veel plezier aan gehad Het is vooral een goede motivatie en heel gezellig!
Voorbeeld van mijn werk:
Jis_
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten?
Lang geleden was ik graag bezig met potloden op papier, na toch jaren van niet meer tekenen ongeveer 10 jaar geleden begonnen met verf en penseel.
Ik werk graag met acryl en olieverf en inspiratie haal ik uit eigen foto's en andere kunstenaars.
- Eventueel als je het leuk vind nog iets anders leuks, grappigs, moois of speciaals. Misschien een leuke aanmoedigende tekst, een quote, of iets anders dat je leuk vind of wat jou inspireert!
Een dag niet creatief geweest is een dag niet geleefd. (ben niet zo creatief met woorden)
Schilderij van Jis:
Malenka
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten?
2018 was voor mij een jaar met veel obstakels. Het is me dan ook niet gelukt om zo veel te tekenen als ik van tevoren wilde doen. Wat wel is gelukt? Dat ik heel diverse onderwerpen heb vast gelegd op papier en dat ik naast mijn geliefde oliepastel af en toe ander materiaal uit heb getest zoals mijn nieuwe kleurpotloden. Dat zet ik graag door in 2019 met als doel een tekening per maand en dan ook eens iets anders dan harige beesten. Sowieso blijf ik bij veel kleur in mijn tekeningen. Een experiment met realistische kleuren eindigde namelijk in de schotse hooglander rechts bovenaan mijn collage…
Nevony
Ik heb het tekenen sinds kort weer opgepakt en ben nu vooral bezig om verschillende materialen beter onder de knie te krijgen: houtskool, kleurpotlood, pastel, conté, inkt, afgelopen jaar is er van alles voorbijgekomen. Lekker om te experimenteren. Daar wil ik in 2019 graag mee doorgaan. Ik vind het heerlijk om aan een tafel te zitten omgeven door al m’n tekenspullen. Ik heb dan ook veel meer dan ik nodig heb en er komt ook steeds maar meer bij voor veel andere tekenaars een herkenbare situatie denk ik. In 2019 wil ik de materialen waarmee ik nu kennis heb gemaakt verder uitdiepen qua techniek en ik wil ook weer meer in zwart-wit werken, omdat ik zo houd van het contrast. Het is mijn streven om in 2019 in ieder geval twee keer per week de tekenmaterialen op te pakken. En natuurlijk ook om hier de werken van anderen te blijven bewonderen. Ik hoop dat we elkaar weer lekker kunnen motiveren!
En twee foto’s van mijn werk van dit jaar
Bijna mijzelf vergeten
Telpeva
- Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Mijn voorkeuren gaan naar potloodschetsen en marker tekeningen (realistisch en cartoons vind ik beide erg leuk). Afgelopen maanden ben ik bezig geweest met een stripverhaal, hier gaan jullie het komende jaar waarschijnlijk ook het een en ander van zien.
Hier de links naar de vorige topics:
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018 (2018)
[UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand (2017)
[UK] [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week (2016)
[UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag. (2015)