[SCH][WIP] Moeflon schaap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:40

Hoi Bokkers!

Omdat ik de nodige struggles heb gehad en nog steeds tegen kom bij het maken van dit schilderij heb ik vaak de neiging om de moed op te geven en om het schilderij ritueel te verbranden :D.
Ook nu loop ik steeds weer tegen bepaalde punten aan waar ik maar niet tevreden over ben, dus daarom dacht ik; laat ik een topic op bokt openen voor de nodige tips en motivatie :)*
Foto's van het allereerste begin heb ik helaas niet (staan nog ergens op m'n oude telefoon). Maar ik kan jullie vertellen dat dit schaap al de nodige plastische (acrylverf) chirurgie heeft gehad.
Enniewee, komt ie:

Afbeelding
1. In de hoekjes was ik wat met koperkleurige verf aan het uitproberen voor de achtergrond. Uiteindelijk besloten om dat toch maar niet te doen.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Struggles met de hoorns. Hier vond ik de riggeltjes eigenlijk wat te 'netjes' en te strak. Achtergrond alvast een extra laagje verf gegeven (moet nog extra laag krijgen zodat het goed dekkend wordt).

Afbeelding
5. Nog meer struggles. Riggels wat wilder maken.

Afbeelding
6. Het schilderij tot zo ver.

Die verrekte hoorns loop ik nu dus een beetje op vast. Met wat sleutelen en af en toe even laten rusten zal het vast en zeker goedkomen, maar voor een beetje extra motivatie ontvang ik graag wat tips/meningen :D. Overigens zal ik zodra ik wat verder ben weer wat updates plaatsen.
Referentiefoto plaats ik bewust niet, omdat het niet mijn intentie is om hem op de foto te laten lijken (eigenlijk alleen een beetje qua verhoudingen). Ik vind het prettig om gebruik te maken van mijn creatieve vrijheid wat betreft details en kleuren.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:45

Wat práchtig! Ik moest echt twee keer kijken toen ik het eerste plaatje zag of het geen foto was! En het is ook nog eens een moeilijk onderwerp. Jeetje ik ben echt onder de indruk...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:50

Heel mooi al.
Wat de ribbels betreft. Gewoon verder doen wat goed voelt voor jou. Heb wat foto's bekeken op google en bij elke moeflon zie ik verschillen in de ribbels. Bij de een zijn ze glad ij de ander strak en dicht opeen en bij nog een ander zoals jij ze nu tekent.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:25

ontzettend mooi al! Ik volg :D

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:54

Wauw super mooi begin. Ik vind dat je juist heel goed bezig bent. De kleuren en diepte die je toevoegt: chapeau!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:13

Bedankt! :D

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:34

Wauw echt mooi! Zeker mee doorgaan! :D
En anders de hoorns nog even laten voor wat het is en eerst verder gaan met de rest van het schaap? Dat werkt bij mij vaak wel als ik ergens op vast loop, gewoon even laten voor wat het is en later er mee verder gaan. Soms ben je er zo mee bezig dat je gewoon even niet meer ziet wat er nou eigenlijk precies niet naar je smaak is en wat je nou eigenlijk precies moet veranderen om het wel goed te krijgen. ;)

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:20

Heel erg bedankt! Ik ga denk ik inderdaad maar even verder met iets anders, goeie tip! Ik zal morgen even een update plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:56

Update:


Afbeelding

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:00

Prachtig! Lekker dat blauw, groen en paars ook er door heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:51

Ik heb de penselen weer ontdaan van het stof en ben verder gegaan met het schilderij. Het is niet zo'n grote update maar ik wilde jullie graag even laten zien hoe het nu vordert met de hoorns.
Ik heb het roer een beetje omgegooid en ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar ik vind het in ieder geval een verbetering vergeleken met de vorige update :)



Afbeelding

Edit; de foto komt het schilderij helaas niet ten goede :n

_bokworstJarig

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:35

Veel beter dan de vorige update inderdaad! Gewoon zo verdergaan :j ben benieuwd naar het eindresultaat.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:58

het lijkt alsof je het est realistisch doet (klopt dat?) misschien een idee om paletmes te gebruiken, ik weet dat er op atelieranita.nl wel wat voorbeelden staan van paletmes op hoorns...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:54

Bedankt beiden!

En bedankt voor de tip Anniek22. Ik probeer het wel wat realistisch te laten lijken qua vorm en kleuren, maar wil me niet teveel vastklampen aan een voorbeeldfoto. Ik heb al eens vaker met paletmes gewerkt (voorbeeld), maar penselen liggen me toch wat beter heb ik het idee. Maar hoe dan ook vind ik het wel leuk om wat te experimenteren, dus wie weet zal ik in de toekomst nog eens wat maken met paletmes. Het geeft wel een lekker 'vrij' gevoel vind ik :D.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:23

Ja hè haha

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:04

Ik zag hem al eerder maar ben toen helemaal vergeten te reageren. Wilde toen al zeggen, en dat geldt nog steeds, dat ik het nu al een heel gaaf schilderij vindt! Heel mooi kleurgebruik, en de vacht textuur op het koppie is echt al heel sterk. Ook de textuur van de hoorns heb je naar mijn mening al heel goed vast weten te leggen. Ik ben fan :j
Laatst bijgewerkt door Bimmerd op 17-11-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:12

Je gaat goed!! Echt super om te zien hoe je het verder uitwerkt :)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:20

Wauwie wat een klus! Hij wordt wel echt 'muur waardig'. Hele mooie sfeer in het schilderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:00

Wat leuk om te horen, bedankt!

Update:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:01

Update:

Afbeelding

Foto maakt de kleuren wat flets helaas.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [SCH][WIP] Moeflon schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:06

Erg mooi! Prachtig subtiel kleurgebruik. Blijf die beesten zo gaaf vinden met die hoorns!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:08

Die ziet er al goed uit :j
Zit alleen wat raar te kijken naar het uiteinde van beide hoorns. Die lijken wat minder gedetailleerd in verhouding met het bovenste stuk van de hoorns.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:10

Bedankt!

Anoli: Ik snap wat je bedoelt. Ga er nog even voor zitten om te kijken wat er dan precies anders aan moet :). Het lijkt nog wat vlak/plat, bedoel je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:01

Tijd voor een update

Afbeelding

De tweede hoorn klopt nog niet helemaal, daar wordt aan gewerkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:17

Af! Ik ben nog niet helemaal tevreden -O- , maar laat het nu maar even voor wat het is. Ik zal morgen even een foto bij daglicht maken (linkerkant is nogal overbelicht).

Afbeelding