Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Jis_ schreef:thirteenn schreef:Die toekan is gaaf! De foto die ik postte is niet met boeken gedaan maar met de hand
Ziet er goed uit, kan me lino nog wel een beetje herinneren van de lagere school geloof ik, of het is toch iets anders. Je hebt dan zo'n zachte plaat waar je figuurtjes uit snijdt?
thirteenn schreef:Jis_ schreef:
Ziet er goed uit, kan me lino nog wel een beetje herinneren van de lagere school geloof ik, of het is toch iets anders. Je hebt dan zo'n zachte plaat waar je figuurtjes uit snijdt?
Klopt! Ik gebruik een rubberachtige plaat ipv het ouderwetse met t Haas erachter
Schemerdier schreef:Ja dat moet schaduw voorstellen. Ik ga het denk ik nog inkleuren, was er al over aan het twijfelen haha.
Ben benieuwd naar het portret als het af is!
Was jij dat toevallig die jaren geleden hier op bokt eens schilderij(en?) hebt getoond van cremello PRE's/lusitano's/ iets in die zin?
Seven schreef:Het is olieverf inderdaad, ik vind het zelf ook wat potlood aan doen op de foto. Ik werk met allemaal streepjes beetje net als met potlood, op de foto met mobiel word dat meer versterkt in het echt zie je het ook wel maar niet zo extreem.
Ja ik ook jis, die glanst zo mooi in het licht.
Schemerdier schreef:@jis
Nee het was 1 paard, van de zijkant af, enkel hoofd + hals denk ik.
Geen idee of het een schilderij van jou was, maar toen ik jouw schilderij van die langharige kat zag, moest ik er plots aan denken. Ik vond dat toen zo'n mooi schilderij! Maar nu niet meer terug te vinden natuurlijk.
Jis_ schreef:Heel leuk, voor mij hartstikke retro. Heb jij dit ook op de lagere school gedaan? Mijn kinderen volgens mij niet, oudste is 24.
_roodvos_ schreef:Allemaal linoprinten
Mij heb je al bezig Gister voor de januari challenge een giraffe gemaakt en vandaag is daar een banaan bijgekomen, want de giraffe leek op een banaan (vond ik dan).
Achtergrond is ecoline, heb in photoshop alles om debananengiraffen weggepoetst.
Gebruik je trouwens alleen die rubber plaatjes of heb je ook wel dat spul-met-gaasje-erachter gebruikt? Ik vond dat tweede makkelijker werken dan die dunne rubber plaatjes (t snijdt wat makkelijker imo) dus ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt. Zag overigens ook laatst ergens dikkere (lichtblauwe) rubber plaatjes waarvan ik benieuwd ben of die fijner zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
[ [url=m/6LWQuc.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb het overigens niet op de basisschool gedaan, wel meerdere keren op de middelbare school. Het was en is (hier in de omgeving iig) ook wel een ding bij open dagen van middelbare scholen, op zo'n beetje elke middelbare kan je als toekomstig brugklasser in het tekenlokaal een lino maken