We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2865
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:09

moonsparkle schreef:
Het voelt of ik net goed heb bespaard. Als tussendoortje neem ik weleens een between pindareep, maar die zijn 2,- of meer bij de a winkel. Nu waren ze 1.39 bij Lidl dus heb gelijk 10 pakken gekocht :') ze zijn ook lang goed

Zo heb ik 48 pakken melk (4x 12) bij de Appie gehaald: 3 voor 3 euro. De dozen stonden in een piramide in het middenpad, ze verwachten blijkbaar dat meer mensen dit gaan doen :') Campina houdbare melk gaat het om.

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:13

Ik heb vandaag in voordeelverpakkingen deodorant, shampoo en conditioner gekocht!
toch ook weer mooi 30€ bespaard :D gewoon bij de kruidvat trouwens.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:33

Butterfly schreef:
moonsparkle schreef:
Het voelt of ik net goed heb bespaard. Als tussendoortje neem ik weleens een between pindareep, maar die zijn 2,- of meer bij de a winkel. Nu waren ze 1.39 bij Lidl dus heb gelijk 10 pakken gekocht :') ze zijn ook lang goed

Zo heb ik 48 pakken melk (4x 12) bij de Appie gehaald: 3 voor 3 euro. De dozen stonden in een piramide in het middenpad, ze verwachten blijkbaar dat meer mensen dit gaan doen :') Campina houdbare melk gaat het om.


Die Campina actie wordt altijd heel erg goed verkocht.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:35

Dat doe ik meestal met de Alpro melk, als die voor 1 euro in de actie is :)) Ik begin nu langzaam door de voorraad heen te raken, dus moet de aanbiedingen maar weer eens in de gaten houden.

Oh, en ik kreeg pas weer een bestelling van Butlon binnen, dat is toch ook een leuk concept :D Veel super goedkope vleesvervangers, en omdat ik niet aan de 50 euro kwam heb ik nog een flinke voorraad gezeefde tomaten voor 50ct per pakje erbij gekocht. Dat gaat toch altijd wel op.
Altijd fijn om de voorraadkast te kunnen vullen met koopjes :D

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:39

*Stille meelezer kletst even mee.

Dat soort acties maken wij ook graag gebruik van en we hebben in de kelder stellages staan waar we dan mooi alles kwijt komen. Ik kwam vandaag nog via de wibra een leuke aanbieding tegen van de Dreft platinum tabletten. Voor 0,25 per stuk. De aanbieding is 115 stuks (5 zakken) voor 19,95e. Dus daar heb ik gelijk meerdere van gekocht nu.

Vetra

Berichten: 95
Geregistreerd: 24-03-12

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:51

Ik koop de NAKD-repen altijd in bulk als die in de aanbieding is. Vind het anders veel te duur! Maar eet ze wel heel graag.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:59

Het is dan geen Dreft Platinum, maar ik gebruik de tabletjes van Lidl en heb altijd een prima schone vaat. Was vorige week in de aanbieding 3,65 voor 44 tabletten. Rekenen is niet mijn sterke kant maar volgens mij is het dan 0,0829...per tablet

Maar iedereen heeft natuurlijk wel zijn eigen voorkeuren zo lust ik de Lidl mueslirepen niet maar hadden ze nu toevallig tijdelijk between repen die ik wel lust

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:02

Ja, het is idd een kwestie van voorkeur ook. Ik heb de Lidl tabletten geprobeerd en ook andere winkel huismerken, etc maar blijf idd toch terugkomen bij Dreft, dus zoek dan idd gewoon naar acties daarvan - al is die Lidl prijs zo wel echt veel leuker nog he haha.

Met sommige producten ben ik dan minder moeilijk met switchen, maar met bepaalde producten blijf je dan toch liever bij hetgeen wat in je eigen ervaring het fijnst is :) Zo drinkt mijn man ook alleen Coca Cola Zero en vind hij elk ander cola merk niet te drinken, terwijl een ander dat andersom heeft enz.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 23:12

Die melk wil ik ook in gaan slaan als het nog niet op is morgen.

Vaatwastabletten van de Lidl geprobeerd maar bij mij blijft er vaak een stuk achter en wordt de vaat niet heel goed schoon. Ik gebruik AH eigen merk, ook goedkoop met hetzelfde probleem. Ik denk dat ik finish bij de action weer ga kopen. Stukje duurder maar geen problemen met de vaat dan.

Ik zag dat de roerbakgroenten bij de AH 1+1 is deze week dus ik denk dat ik wat maaltijden weer ga meal preppen. Met deze prijzen is het goedkoper dan los kopen.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 23:50

Ik gebruikte altijd Sun maar heb nu Finish, maar jeetje, mijn glazen zien er acuut niet meer uit. Ik ga weer gauw Sun kopen en het dan afwisselen.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:16

Ik gebruik de tabletten van de lidl. Maar ik haal wel dat plastic eraf.
Ik vind dat hij anders niet goed op lost en ik wil liever minder microplastics in het milieu.
Maakt dan wel goed schoon.

Zelf ben ik nog op zoek naar een ander wasmiddel. Ik heb nu Robijn, maar ik vind dat de zwarte was niet helemaal fris ruikt als hij nog vochtig is. Kleur en wit geen probleem. Ik zat te kijken naar die velletjes die oplossen. Dat is ook handig op vakantie. Maar ik heb er geen ervaring mee. Iemand hier toevallig wel? Of moet ik er van weg blijven?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:22

Geen ervaring mee, ben wel benieuwd of het werkt.
Ik koop fleur ik of witte reus orchidee bij de Kruidvat in de aanbieding. Erg tevreden over de geur en het schoonmaken van de was.

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:59

Ik vind Robijn vloeibaar wasmiddel wel erg fijn, maar die wasmiddel doekjes die oplossen niet. Was ruikt daarna niet echt lekker, heb het idee dat het minder schoon wordt. Ook als ik meerdere doekjes gebruik.

Ariel pods zijn ook echt super, nog beter dan Robijn, maakt niet uit welke pods je pakt. Wel met een goede aanbieding kopen want anders zijn ze heel duur. Ik vind zelf Robijn dus prima dus die gebruik ik, maar haal voor mijn moeder altijd de ariel pods want zij wil niks anders meer.

Is je wasmachine wel goed schoon? Af en toe kookwas, machinereiniger en een doek door de rubbers? En het zeep bakje afwassen?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:10

Ariel poeder in combinatie met Robijn wasverzachter, altijd heerlijk ruikende was. Geen ervaring met die velletjes.

paars

Berichten: 5608
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:42

Luxorvalkje schreef:
Zelf ben ik nog op zoek naar een ander wasmiddel. Ik heb nu Robijn, maar ik vind dat de zwarte was niet helemaal fris ruikt als hij nog vochtig is.
Zelfde probleem met dat vloeibare wasmiddel van Robijn in de zwarte fles. Zelfs met 3 x spoelen nog zeepvlekken op de was en hardnekkige vlekken zitten er nog gewoon in -O- . Why…

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:44

Ik heb enige tijd geleden een proefpakketje van Cosmeau aangevraagd, en dat bevalt me eigenlijk best goed. het wordt niet minder schoon als met een ander wasmiddel,en het scheelt enorm in ruimte :) Er zijn verschillende geuren , en extra geurparels. Maar ik vind minder geur niet zo erg (sterke geur krijg ik echt hoofdpijn van %) )

voor een hardnekkige vlek doe ik soms wel eens met een vlekkenmiddel.. bij deo vlekken ofzo, maar dat is met eigenlijk geen enkel wasmiddel goed weg te krijgen, is mijn ervaring.. (dus als iemand nog een tip heeft tegen gele vlekken in witte shirts, graag :') )

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:42

Ossengal zeep al geprobeerd?

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:16

Luxorvalkje schreef:
Zelf ben ik nog op zoek naar een ander wasmiddel. Ik heb nu Robijn, maar ik vind dat de zwarte was niet helemaal fris ruikt als hij nog vochtig is. Kleur en wit geen probleem. Ik zat te kijken naar die velletjes die oplossen. Dat is ook handig op vakantie. Maar ik heb er geen ervaring mee. Iemand hier toevallig wel? Of moet ik er van weg blijven?


Ik heb al een paar maanden de velletjes van Cosmeau, werkt tot nu toe super! Kost 10 cent per wasbeurt volgens de website. Voor extra geur haal ik nog wel eens van die geurparels erbij maar de velletjes opzich werken ook prima.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:24

Misschien dat ik de velletjes toch een kans geef. En voor de pods zal ik mijn ogen open houden.

Ik ben heel zuinig op mijn wasmachine. Zeepbakje wordt regelmatig schoon gemaakt. Ook het filter en klepje aan de onderkant. Rubber wordt altijd droog gemaakt na het wassen etc. Daarnaast ook regelmatig azijn ipv wasmiddel bij bijvoorbeeld sportwas. En eens in de zoveel maanden een kookwas / schoonmaakprogramma met een vaatwastablet in de trommel en het bakje. Machine zelf ruikt dan ook helemaal niet.

Butterfly
Berichten: 2865
Geregistreerd: 14-03-08

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:45

Hier ook fan van de Ariel pods! En ook dezelfde problemen met de donkere was. Met name shirts en broeken van mijn man of waarin wat meer is gezweet. Heel vervelend geurtje hangt er dan aan, is weg als het droog is, maar het "besmet" wel de rest van mijn was. Ook al gewassen met azijn en dergelijke, dat lijkt maar tijdelijk te helpen >;) af en toe van wasmiddel veranderen lijkt het beste te helpen, maar ik heb liever dat het gewoon fris wordt. Wit/kleur nergens last van.

Ik zal eens kijken naar dat spul van Cosmeau!

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:54


paars

Berichten: 5608
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 21:40

IwanLuver schreef:
Ossengal zeep al geprobeerd?
ga ik eens proberen!

Yenni
Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-14

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:55

Ik merk dat ik het fijn vind om te sparen met potjes via mijn bankieren app. Maar sparen jullie met meerdere potjes kleine bedragen of minder potjes en dan meer geld erin?

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:06

Yenni schreef:
Ik merk dat ik het fijn vind om te sparen met potjes via mijn bankieren app. Maar sparen jullie met meerdere potjes kleine bedragen of minder potjes en dan meer geld erin?


Ik heb verschillende potjes en spaar ook verschillende bedragen. Van vakanties met vriendinnen tot mijn eigen risico van de verzekering.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:01

Ik spaar per doel, elk doel/budget (bijv boodschappen krijgt elke maand geld dat op mag en zorgverzekering krijgt elke maand geld maar betaal ik 1x per jaar, nieuw huis is een verzamel pot).