Natte hondengeur in huis na dweilen

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:56

belle_boef schreef:
Wat doet de vloer als je 2keer dweilt. 1 keer voordweilen en daarnaast nogmaals. Dit werkte bij ons op het werk die vloer was gewoon altijd zo ranzig dat die met 1 sopje niet schoon was

Dat is ts haar normale manier van dweilen al, staat beschreven in de OP.

TS, heb je een voegen-borstel bij je hogedruk reiniger?

Je kunt ook testen waar de geur vandaan komt door eerst alleen een tegel af te nemen met een natte doek. Begint de geur dan al?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:01

Hier ook een hond in huis en soms die lucht, gelukkig niet altijd en dus ook het grote raadsel, waarom soms wel, soms niet..
Hebben een industriële betonvloer, daar trekt niks in. (Laatst nog “getest” met een fles rode wijn.. :+ )
Dus ik volg graag de tips!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:06

Is de voeg nog helemaal goed? Want het kan ook zijn dat je voeg scheurtjes heeft en er vocht onder komt en daar gaat zitten. Daar kan je niet tegen op dweilen.

Wat je dan kan doen is dweilen en gelijk droogtrekken. Dan komt er minder vocht tussen je voegen te zitten.

Of het rigoreuzer aanpakken, de voegen verwijderen en opnieuw voegen.

Bento1988

Re: Natte hondengeur in huis na dweilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:23

Heb je Catty Green als eens geprobeerd?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:27

Hoe oud is je vloer, TS?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:36

Geloof dat er apparaten zijn waarmee je schrobt en vocht meteen weer opzuigt , probleem zal zitten in poreuze voegen die langer nat blijven dan de tegels. Je zou, wanneer je de tijd hebt eens met doekje tegel voor tegel te doen op een stuk en dan kijken of je het nog ruikt. Zo niet zit de lucht in de voeg en is sealen een optie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:20

Neem een aroma diffuser en zet die aan als je gaat dweilen met lekker geurtje er in. Die een uur aan laten en weg vervelende geur, welkom frisse geur haha

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:04

Dweilen of nadweilen met wasverzachter was hier de oplossing. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:06

Lante schreef:

Nadeel is wel dat dit een laag achterlaat op je tegels (net als bij allesreiniger), en dan krijg je van die stapellagen waardoor je juist sneller problemen gaat krijgen.

Het maskeert wel goed de geurtjes gok ik

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:23

kiki1976 schreef:
Lante schreef:

Nadeel is wel dat dit een laag achterlaat op je tegels (net als bij allesreiniger), en dan krijg je van die stapellagen waardoor je juist sneller problemen gaat krijgen.

Hier valt dat enorm mee. Het is iets vettig, waardoor voegjes minder de geur van het dweilwater opzuigen.
Met heet water dweilen en het is weer weg.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 15:41

belle_boef schreef:
Wat doet de vloer als je 2keer dweilt. 1 keer voordweilen en daarnaast nogmaals. Dit werkte bij ons op het werk die vloer was gewoon altijd zo ranzig dat die met 1 sopje niet schoon was

Dit doe ik standaard :D 1x voordweilen, 2e x natrekken en dan droogdweilen.

Heb de voegen inderdaad al eens apart gestoomd met het hogedrukborsteltje, kwam wel wat viezigheid uit, maar viel goed mee.

De vloer is, gok ik, 10-15jaar oud.

Het zijn zowel de tegels als de voegen die de geur afgeven als ze nat zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:48

Mmm dat is niet echt heel oud dus.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:26

Wat jij omschrijft hadden wij in de bijkeuken. De vloer en de voeg bleek poreus. Wanneer er vocht van het dweilen bij kwam kreeg je die muffe, kleiachtige/natte hond geur. Je zou de vloer professioneel kunnen laten impregneren of 'glazuren'. Wij kozen vanwege de kosten van die behandeling voor een pvc vloer, wat een genot :)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 16:39

IsabelleN schreef:
Wat jij omschrijft hadden wij in de bijkeuken. De vloer en de voeg bleek poreus. Wanneer er vocht van het dweilen bij kwam kreeg je die muffe, kleiachtige/natte hond geur. Je zou de vloer professioneel kunnen laten impregneren of 'glazuren'. Wij kozen vanwege de kosten van die behandeling voor een pvc vloer, wat een genot :)

Wat bedoel je precies met pvc vloer? Soort kunststof laminaat dan?
Boven heb ik een eikenhoutenvloer en dit probleem ook niet. Heb helaas momenteel het budget niet om de benedenverdieping mee te doen. Het is een héél grote, open ruimte, dus 'beetje bij beetje' doen is onmogelijk.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 12:03

Vandaag iemand meegekregen van een tegelzaak *\o/*

Het is een keramische tegel.
Hij denkt dat de vloer ooit al geimpregneerd is en vermoed dat als ik weer zou impregneren, er kans is dat er vlekken gaan ontstaan op de voegen of tegels. - hij denkt dit omdat de voegen ondanks de leeftijd nog helemaal effen zijn vab kleur en er op zich niet veel vuil uit trekt.)
Hij raadde aan eventueel een stukje te proberen in het halletje. Moest dit goed pakken, kan ik zowel voegen als tegels (zelf) impregneren.
Verder idd goed schrobben 1e x met een product met natuurlijkr enzymen die een diepwerkende kracht hebben en alle vuil letterlijk 'opeten' en daarna gewoon met water dweilen en 1x per maand bvb onderhoud met de enzymen.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:39

kiki1976 schreef:
Lante schreef:

Ook niet echt gezond voor kruipende kindjes en huisdieren lijkt me.

Ik zou natuurazijn proberen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 16:25

Jis_ schreef:

Natuurazijn heeft nog niet gewerkt tegen de geur ;( was inderdaad de makkelijkste oplossing geweest. Er ligt ook geen kalksluier op de tegels oid. Ik gebruik het wel altijd in de badkamer ipv alle chemische troep.

Ik ga op aanraden van een bokker en de tegelzaak een product proberen op basis van natuurlijke enzymen.
Dit is dus een levend product en pakt de vuiligheid diep aan ipv alleen maar te maskeren.

** over de kindjes.. wasproduct gebruik je toch zowieso wel? Zeker de biologische varianten lijken me niet echt schadelijk. In biologisch waspoeder bvb zitten ook enzymen en die zou dus wel moeten werken tegen de geuren in mijn geval, het is dat wasmiddel idd een sluier achterlaat die de rest dan weer niet bevordert, dus geen ideale oplossing voor de vloer. Maar om nu te noemen dat het echt schadelijk zou zijn? Ik denk dat de standaard allesreiniger even schadelijk is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:54

giethars laagje erover, zie bv bij polyesterschoppen.nl chat met hun voor de mogelijkheden voor je probleem

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 17:13

speurneusc schreef:
giethars laagje erover, zie bv bij polyesterschoppen.nl chat met hun voor de mogelijkheden voor je probleem

Ik ben bekend met verschillende soorten giethars.

Heb zelf mijn keukenbladen gegoten. Om echter de gehele oppervlakte te doen hier kom je best prijzig uit, de vloer is namelijk niet effen en de voegen zijn 'verzonken' dus er moet best een dikke laag overheen.

Voorlopig dus nog geen optie, maar toekomstgericht wou ik dit inderdaad proberen *D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:20

Spiritus.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 08:06

KellyDV schreef:
Spiritus.

Spiritus helpt in die zin, dat het van zichzelf een redelijk sterke geur heeft en de rest dus een beetje overstijgt. Het heeft echter het werkelijke probleem nog niet verholpen. Het hielp wel tegen de 'waas'.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:03

BillyJ schreef:
Jis_ schreef:

Natuurazijn heeft nog niet gewerkt tegen de geur ;( was inderdaad de makkelijkste oplossing geweest. Er ligt ook geen kalksluier op de tegels oid. Ik gebruik het wel altijd in de badkamer ipv alle chemische troep.

Ik ga op aanraden van een bokker en de tegelzaak een product proberen op basis van natuurlijke enzymen.
Dit is dus een levend product en pakt de vuiligheid diep aan ipv alleen maar te maskeren.

** over de kindjes.. wasproduct gebruik je toch zowieso wel? Zeker de biologische varianten lijken me niet echt schadelijk. In biologisch waspoeder bvb zitten ook enzymen en die zou dus wel moeten werken tegen de geuren in mijn geval, het is dat wasmiddel idd een sluier achterlaat die de rest dan weer niet bevordert, dus geen ideale oplossing voor de vloer. Maar om nu te noemen dat het echt schadelijk zou zijn? Ik denk dat de standaard allesreiniger even schadelijk is.

Zeker, maar dat wordt door de wasmachine goed gespoeld.
Biologisch is natuurlijk beter. Niet nodig in dat geval misschien maar ik blijf wel terughoudend in gebruik er van voor waar het niet voor bedoelt is. Ik gebruik voor de vloer groene zeep.

Ik moet bij jouw verhaal denken aan de wc's van de basisschool waar mijn kinderen op zaten, die (naar mijn idee te brede) voegen waren ook niet geurfris te krijgen. Hoop dat je er wat op vindt.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 11:45

De voegen hier zijn thans niet breed ofzo.. en nog helemaal intact overal.
Heb een product besteld online, hopelijk krijg ik hem snel toe.

Je hebt gelijk ovet het gebruik van producten, maar je moet toch wat...
Ik doe bvb wel altijd nadweilen met schoon water of met de stoomreiniger. Dus meeste product is tegen dan wel weg.

Ik ben ook van de bio, maar producten van ecover, sonnet, green bubble zeep, ... hebben de geur niet verholpen.
Verder heb ik al zowat alles geprobeerd van de gangbare vloer/tegel en allesreiniger, tot soda, azijn, spiritus, bleek, ... zelfs al eens pure alcohol geprobeerd omdat dit ook helpt tegen geur. Maar geen baat -O-
Voor boven gebruik ik ook een product op basis van groene zeep.
Maar voor beneden wacht ik nog op een mirakel of idd wat minder dweilen en doorsparen voor de nieuwe vloer..

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:01

In overleg met TS topic verplaatst van [BB naar HTT]