Mri in het buitenland, ervaringen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 19:00

Hi!

Ik hoop mensen te vinden die gekozen hebben voor een buitenlandse MRI.

Ik wil geen discussie waarom geen verwijzing of een arts doet het niet om te pesten. Na 14 jaar alleen maar ellende wil ik naar aanleiding van alle eerdere uitslagen zelf een MRI laten maken. Ik wil deze zelf betalen maar merk dat er enorm veel prijs verschil te vinden is en daarom is het een onderzoek waard.

Tot nu toe lijkt open mri zen het meest normaal in de prijs, is wel een lange reis voor mij.

Ik zoek een T3 mri zonder verwijzing en waar contrast vloeistof word toegediend, dit word in Nederland niet zonder verwijzing gedaan.

Iemand ook in het buitenland geweest met soortgelijke situatie en wil die deze met mij delen? Via pb is ook prima :)

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:14

Pb

Love_myhorse
Berichten: 605
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:20

Prescan en totalbodyscan ? Doen deze het ook niet meer met contrast?

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 21:05

Love_myhorse schreef:
Prescan en totalbodyscan ? Doen deze het ook niet meer met contrast?


Die doen helaas niet de specifieke scans die ik zoek.. via aardige dame van prescan wel in Duitsland 1 aanbevolen gekregen maar deze is ruim 500 euro duurder dan welke ik nu in België op het oog heb. Ik hoop er toch nog 1 te vinden die iets minder prijzig is.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:22

Heb na een ongeluk een noodgedwongen mri in Finland ondergaan, zonder contrastvloeistof. Dat moest ik ter plekke betalen, maar werd later netjes door mijn verzekering vergoed.

Maar ik denk dat je iets anders zoekt, iets planbaars. Geen ervaring mee. Kan jouw verzekeraar hierin niet adviseren?

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 18:45

Hevonen schreef:
Heb na een ongeluk een noodgedwongen mri in Finland ondergaan, zonder contrastvloeistof. Dat moest ik ter plekke betalen, maar werd later netjes door mijn verzekering vergoed.

Maar ik denk dat je iets anders zoekt, iets planbaars. Geen ervaring mee. Kan jouw verzekeraar hierin niet adviseren?



Nee moet idd te plannen zijn, ik weet ook dat het 100% zeker niet vergoed zal worden. Het niet vergoeden is niet erg maar wil daardoor wel kijken of er opties zijn die goedkoper zijn als wat ik gevonden heb. :)
Mijn zorgverzekering kan er niks mee doen en heeft min of meer geadviseerd te gaan zoeken en snapte mijn beslissing. Het is helaas niet anders, had hem graag vergoed gehad maar na jaren zeuren wil ik nu gewoon een scan.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:16

Ik zou vooral de beoordeling en wijze van communiceren van de uitslagen meenemen in je overwegingen.
De scan technisch uitvoeren is niet zo ingewikkeld, maar je hebt niets aan die plaatjes als je er niet een duidelijke uitslag bij krijgt die niet alleen evt. afwijkingen beschrijft, maar ook de interpretatie daarvan.
Anders heb je helemaal niets aan die scan als leek.

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:29

Het is al jaren geleden maar toen we in Luxemburg woonden is m’n ex na een sport ongeluk ooit door z’n Luxemburgse verzekeraar doorverwezen naar Bochum.
Volgens mij was dat deze kliniek
https://www.privatescan.nl/klinieken/kl ... va-bochum/

Of ze de voor jou noodzakelijke MRI scan kan ik niet beoordelen maar mss heb je er iets aan.

In elk geval veel sterkte.

WhiteRose
Berichten: 1092
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:21

gomir schreef:
De scan technisch uitvoeren is niet zo ingewikkeld, maar je hebt niets aan die plaatjes als je er niet een duidelijke uitslag bij krijgt die niet alleen evt. afwijkingen beschrijft, maar ook de interpretatie daarvan.
Anders heb je helemaal niets aan die scan als leek.


In aanvulling op je pleidooi:
Een MR is helaas geen kijkdoos, het protocol is bijzonder bepalend.. Een 3T van een thoracale wervelkolom is volledig zinloos, een leverlaesie met unifasisch contrast is onbeoordeelbaar en prescan leverde 3 jaar geleden in ieder geval nog zonder blikken of blozen whole body series met coupedikte >1cm..

Hier vraagt TO niet naar, dus ik zal daar verder niet op ingaan, maar een goed protocol dat past bij de vragen die TO heeft is een belangrijk detail.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:32

Wat hoop je eruit te halen?

Een MRI verklaart niet alles, verklaart pijnklachten meestal slechts voor een heel klein deel en brengt geen oplossingen.

Wat maakt dat je graag een MRI wilt en geen bv second opinion, en onderzoek door een andere discipline?

Ik zou idd ook niet gaan voor allerlei losstaande initiatieven die een MRI maken zonder de bijbehorende zorg. Daar ga je echt niks aan hebben.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:14

Als blijkt dat het mis was, en ik heb een in NL gemaakte MRI opgestuurd naar een ander ziekenhuis, doen ze er wat mee.
Ik zou iets zelf bedenken, maar op de MRI van mijn hersenen is een zeldzame afwijking gevonden.
In mijn nek zit ook iets niet 100% dat gaat 1a 2 jaarlijks gecheckt worden nu met MRI.

Daarvoor moest ik wel eerst door mijn benen storten en half verlamd op de SEH belanden.
Nu nog steeds heb ik de gevolgen.
Maar mijn neuroloog zegt bij het overgrote deel vind ik niks, of er wat te zien is is altijd afwachten.

Ik krijg ze na een ongeval, zonder letsel van het ongeval maar wel een giga versleten rug, die vrolijk pijnloos rondlopen.
Dan vraag ik of ze klachten hebben: nee hoezo?
En anderzijds mensen met klachten zonder dat de mri wat laat zien.

Hij zei dat de meeste mensen met pijn rond T1 komen en er geen verklaring is op de ‘hardware’ zichtbaar met huidige technologie.
Maar hij zei wel, dat er misschien ooit iets kont wat dat wel kan dus ook niet zomaar zegt dat de pijn nergens van komt.
Een nare spierenkwestie of hypermobiliteit kan ook gewoon echt veel pijn doen.
Daarbij is pijn per persoon anders, zoals ik zei ik krijg écht ravages te zien, en dan kijken ze me raar aan dat een rug ernstig versleten is bijvoorbeeld.

Preventief scannen op eigen kosten, heeft gezorgd dat ik levens kon redden.
Hersentumor gevonden bijvoorbeeld, dan is die scan echt een zegen geweest.
Anderzijds moet ik ook geregeld mensen uitleggen dat meeste ruggen niet perfect zijn.
Dus dat bijna iedereen wel wát heeft.
Maar ik heb ook levens kunnen redden dus dat is dubbel, maar een scan van buitenaf met afwijking doen wij weldegelijk wat mee.

Mijn ervaring is ook zo, ander ziekenhuis en de cd van een ct scan elders van dat gebied om andere reden, is gewoon gebruikt.
Daardoor kon de chirurg me er snel tussen krijgen omdat de CT er top uitzag.
Hij zegt normaal duurt het langer, maar de kans op grote complicaties of dingen aantreffen and endometriose ernstig, is uitgesloten.
Dan ben ik ook snel klaar, en kan het met 2 weken mogelijk al.
De cd was vooraf opgestuurd, tav de afdeling in overleg, en na een weekje gebeld of het aan was gekomen, en dat was het.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 09:41

@gomir, ja zeker, als ik twijfel kan ik wel bij mijn pijnarts terrecht voor de vragen. Hij kan deze scan alleen niet aanvragen voor mij omdat het hij mij niet voor die klachten behandeld. Wel de enige arts die daadwerkelijk wil luisteren en in overleg werkt.

@sjonnieZ, dankjewel!

@whiterose, dankjewel voor de uitleg, ik weet als goed is welk protocol goed genoeg is. Tot nu toe alleen weinig geluk om een kliniek te vinden binnen goede aan rij tijd. Wel een super lief aanbod vanuit een bokker gehad, dit is alleen een langere vliegreis en ik weet niet of ik die in mijn staat nu zou redden.
De dikte van 1cm is idd niet wat ik zoek want ik zoek stuk kleiner.

@verootjoo, ik zoek antwoorden, de pijnklachten zullen ook niet magisch verdwijnen. Ik ben bij zoveel artsen geweest en allemaal werken ze precies dezelfde manier, alternatief ook echt alles uitgezocht maar de klachten worden langzaam erger ipv beter of stilstaan. Ik heb in de afgelopen 14 jaar op zo ongeveer alles in mijn leven kunnen inleveren en ik wil graag dat ik het op zijn minst stabiel kan krijgen. Mijn bloedwaardes vooral stress en adrenaline verwerking zijn gewoon ontzettend hoog. Dubbele waarde en dan nog voet bij stuk houden dat het grijs gebied is ben ik meer dan zat. Ik weet dat je niet van alles van het internet moet uit gaan maar ik heb meerdere mensen gevonden die exact hetzelfde schuitje zaten of zitten en doormiddel van een mri hun oorzaak hebben gevonden. Ik heb laatste keer een speekseltest gedaan die 48.5 was en maar max 5.2 mocht zijn. Bloed waarde die over de kop is, urine idem en dan de ene keer vast houden aan de ene uitslag en vervolgens weer aan de andere. Waar ik naar zoek is gewoon heel weinig over bekend, daar heb ik begrip voor maar als artsen zo op hun protocol blijven zitten zonder samen verder te kijken, kom je geen stap verder. Laatste keer aangegeven dat er een urine test niet klopte want hij was aangegeven als 2 test dagen en het was er maar 1, andere arts er bij en die zegt oke ik snap je en die is opnieuw gaan berekenen eb zegt ja het klopt gewoon niet. Dus eigen arts kijkt er naar en is gewoon kwaad want hoe durfde ik haar te corrigeren.. vervolgens zet ze in haar conclusie gewoon weer de foute uitslag. Ik denk dat ik zelf ook een stukje rust dus uit de mri kan halen ook hoop ik gewoon dat de theorie die ik al jaren roep klopt... 14 jaar is gewoon heel lang om zo beroerd te zijn en dan zoveel strijd te moeten voeren.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 09:57

moonfish13 schreef:
Als blijkt dat het mis was, en ik heb een in NL gemaakte MRI opgestuurd naar een ander ziekenhuis, doen ze er wat mee.
Ik zou iets zelf bedenken, maar op de MRI van mijn hersenen is een zeldzame afwijking gevonden.
In mijn nek zit ook iets niet 100% dat gaat 1a 2 jaarlijks gecheckt worden nu met MRI.

Daarvoor moest ik wel eerst door mijn benen storten en half verlamd op de SEH belanden.
Nu nog steeds heb ik de gevolgen.
Maar mijn neuroloog zegt bij het overgrote deel vind ik niks, of er wat te zien is is altijd afwachten.

Ik krijg ze na een ongeval, zonder letsel van het ongeval maar wel een giga versleten rug, die vrolijk pijnloos rondlopen.
Dan vraag ik of ze klachten hebben: nee hoezo?
En anderzijds mensen met klachten zonder dat de mri wat laat zien.

Hij zei dat de meeste mensen met pijn rond T1 komen en er geen verklaring is op de ‘hardware’ zichtbaar met huidige technologie.
Maar hij zei wel, dat er misschien ooit iets kont wat dat wel kan dus ook niet zomaar zegt dat de pijn nergens van komt.
Een nare spierenkwestie of hypermobiliteit kan ook gewoon echt veel pijn doen.
Daarbij is pijn per persoon anders, zoals ik zei ik krijg écht ravages te zien, en dan kijken ze me raar aan dat een rug ernstig versleten is bijvoorbeeld.

Preventief scannen op eigen kosten, heeft gezorgd dat ik levens kon redden.
Hersentumor gevonden bijvoorbeeld, dan is die scan echt een zegen geweest.
Anderzijds moet ik ook geregeld mensen uitleggen dat meeste ruggen niet perfect zijn.
Dus dat bijna iedereen wel wát heeft.
Maar ik heb ook levens kunnen redden dus dat is dubbel, maar een scan van buitenaf met afwijking doen wij weldegelijk wat mee.

Mijn ervaring is ook zo, ander ziekenhuis en de cd van een ct scan elders van dat gebied om andere reden, is gewoon gebruikt.
Daardoor kon de chirurg me er snel tussen krijgen omdat de CT er top uitzag.
Hij zegt normaal duurt het langer, maar de kans op grote complicaties of dingen aantreffen and endometriose ernstig, is uitgesloten.
Dan ben ik ook snel klaar, en kan het met 2 weken mogelijk al.
De cd was vooraf opgestuurd, tav de afdeling in overleg, en na een weekje gebeld of het aan was gekomen, en dat was het.


Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik ben mij bewust dat er ook een zeer grote kans is dat er niks gevonden word of iets waar niks mee gedaan kan worden. Mijn rug is bijv ook echt heel slecht maar om te zeggen dat de ernst daarvan gelijk staat met de pijn daarvan, absoluut niet.

Ik ben zolang bezig en er zijn zoveel dingen die in het grijze gebied hangen maar gewoon niet kloppen dat ik echt hoop hier mee iets te bevestigen of te ontkrachten. Ik snap dat grijze gebied ook gewoon niet want als het zoveel waardes zijn die gewoon niet kloppen, hoe kunnen ze dan nog iemand gewoon naar huis sturen.. of 5x testen waarvan 4x behoorlijk afwijkend en dan 1x is hij goed, blijven vasthouden aan de 1x goed snap ik gewoon niet. Voor iemand die niet ziek is snap ik dat die zegt ja maar hij is toch gewoon goed? Jep nu wel ja.. klachten zijn ook niet iedere dag hetzelfde dus zit daar verschil dan in? Er word in mijn beleving heel erg vastgehouden.

Voor nu zoek ik rustig door naar opties maar is er voorlopig even geen eigen geld voor. Mijn paard is ziek geworden en heeft 5 dagen kliniek gestaan, de rekening liet mij ontzettend schrikken met 1727 euro. :o ik had niet verwacht dat een abces open snijden, 5 dagen verzorgen en antibiotica zo ontzettend veel geld zou kosten. Tot zover het spaargeld voor de mri..

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:39

:knuffel:

Mijne was vorige week ziek, grote fles novacam en kleine hydrocortiderm voor je weet nooit.
2 bezoeken 1x sonderen, tig prikken en bloedonderzoek.
Zelfde dag klaar: €730 ex nog €100 kosten zoals redcell: hij bleek bloedarmoede te hebben en had een stootkuur gekregen van €70.

Liep leuk op zeg maar, maar voorrijkosten en consult was al €200.
Waarschijnlijk heb ik ook bespaard door toestemming te geven op all in te gaan.
Niet besparen en uitzoeken hoe dit kon.

Maar wat klote dit ben je al bij een endocrinoloog geweest?
Of je geen cushing hebt en daardoor hoog cortisol?
Op een MRI moet een afwijking mits een halve cm te zien zijn.
Maar ok je hebt dus afwijkingen en duidelijk maar toch kijken ze niet verder voor je gevoel.
Ik herken het helaas en ik voel me nog steeds die zeur, wat écht bewezen opgeheven is.

Gevolg is wel door de druk toen die wegviel ik letterlijk instortte, en dus zeer hardnekkig migraine met verlammingen heb.
En dat is niet te faken je reflexen vangen dingen op mijne doen dan mooi niks.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 21:52

moonfish13 schreef:
:knuffel:

Mijne was vorige week ziek, grote fles novacam en kleine hydrocortiderm voor je weet nooit.
2 bezoeken 1x sonderen, tig prikken en bloedonderzoek.
Zelfde dag klaar: €730 ex nog €100 kosten zoals redcell: hij bleek bloedarmoede te hebben en had een stootkuur gekregen van €70.

Liep leuk op zeg maar, maar voorrijkosten en consult was al €200.
Waarschijnlijk heb ik ook bespaard door toestemming te geven op all in te gaan.
Niet besparen en uitzoeken hoe dit kon.

Maar wat klote dit ben je al bij een endocrinoloog geweest?
Of je geen cushing hebt en daardoor hoog cortisol?
Op een MRI moet een afwijking mits een halve cm te zien zijn.
Maar ok je hebt dus afwijkingen en duidelijk maar toch kijken ze niet verder voor je gevoel.
Ik herken het helaas en ik voel me nog steeds die zeur, wat écht bewezen opgeheven is.

Gevolg is wel door de druk toen die wegviel ik letterlijk instortte, en dus zeer hardnekkig migraine met verlammingen heb.
En dat is niet te faken je reflexen vangen dingen op mijne doen dan mooi niks.



Dankjewel!

De dierenarts rekeningen lopen de laatste 2-3 jaar echt uit de klauwen :o was hier vooral geïrriteerd omdat ze mij niet vermeld hadden dat het zo hoog zou zijn en ik zelf had gerekend en rond de duizend euro uit zou komen, 1727 was daarom echt een schok.. ga nog wel in gesprek er over want er is niet meer met een vork geschreven maar eerder de sneeuwschep :+ 133 euro voor 1 foto vind ik bijv wel heel gortig. Net als 200 euro voor een echo die echt in 10 min was gedaan.. had vorige maand voor een echo van 10 min 50 euro betaald.

Ik ben bij meerdere endocrinologen geweest en de 1 is serieus erger in communicatie dan de ander. 1.5 jaar terug bij de eerste geweest die richting cushing dacht, hij heeft alle testen gedaan en alles was hoog. Ipv een mri aan te vragen zei hij dat het grijs gebied was, daarnaast zei hij ook iets wat ik enorm pijnlijk vond en echt ontzettend vanslag van was. Hij zei terwijl 1 van de klachten was niet kunnen afvallen: ik snap dat je moe bent want voor mij(gezond gewicht) kost het een stuk minder energie als voor jou met je 30kg te veel om van hier naar de bus te lopen. Was ontzettend pijnlijk want ik had vlak daarvoor verteld dat ik dus 30kg was aangekomen zonder aanleiding.. en nu de volgende arts zegt dit weer. Dit is eigenlijk hoe het 14 jaar lang nu gaat, het is begonnen met zenuwpijn en daar werd ik al niet serieus meegenomen. Ik heb pas na 3 of 4 jaar serieus pijn bestrijding gehad want volgens alle artsen was ik toen te jong om zenuwpijn te hebben. Ik heb nachten liggen huilen, wakker gelegen en echt mijn jeugd helemaal verziekt gehad van de pijn. Ik krijg dus ook vaak corticosteroïden waarvan bekend is dat cushing daarvan kan komen.

Echt ongelooflijk dat het bij jou zo ver heb moeten komen.. ik snap er soms niks van, de 1 word direct geholpen en de ander moet struggelen tot ze er bij neervallen. Het niet willen zeuren begrijp ik maar heel goed, het is eigenlijk te gek voor woorden want je hoor je geen zeur te moeten voelen.

Ik ben bijv op 10 april niet goed geworden in de auto, in ene werd het zwart voor mijn ogen. Ik had het besef om naar de vluchtstrook te sturen maar besef mij goed dat dit anders had kunnen aflopen. Omdat er eerder ook soort gelijk gek iets was gebeurt heb ik het gemeld aan mijn huisarts en die zei simpel flauwtes en dan waarschijnlijk van pijn. Nooit eerder gehad.. nu nog een paar keer gehad, ik weer aan de bel getrokken, hij denkt dat mijn lichaam een grens aangeeft. :+ Ik wil niet zeuren en constant aan de bel trekken maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam langzaam weg slipt en ik kan er niks aan doen.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:52

Ik vind endocrinologen echt lompe boeren.
Oordelen zonder vragen zijn ze enorm goed in.
Het is dus aantoonbaar niet in orde, maar doen niks.
En ik ben hartstikke ziek naar belgië gesleept daarom en betaal alles zelf.
Nooit meer Nederland behalve voor spoed.

Cushing kan je énorm van aankomen ja, maar mijn fysio zegt, zeker over hoogleraren:
Ze kunnen toch niet álles in dat hoofd kwijt?
Empathisch zijn EN je werk doen kunnen ze niet.

Mijn ervaring: beter een jonkie dan een hoogleraar!
Met mijn SEH opname per ambu binnen, hebben ze excuses gemaakt daar.
Dat de scan van het andere ziekenhuis, een zeer zeldzame afwijking toonde.
En of ik mee wilde kijken in mijn dossier als bewijs dat overal waarschuwingen staan nu.
En ik geen zeur ben.

Ik heb gezegd dat een arts aan de telefoon al tijd gemaakt had, en hij zei dit kan echt niet.
Dus als je wil lees ik letterlijk voor wat er nu staat, wil je dat?
Ik heb ja gezegd, en met tranen over mijn gezucht geluisterd.
Daarna zelf inzien liever niet omdat het al pittig was.
Ik had een oorontsteking ofzo elk geval migraine met ontsteking rond mijn oor.
Natte plek op mijn kaak naast mijn oor ongeveer, koorts, met 150 hartslag naar huis gestuurd met koorts.
25+ artsen, en 2 kno artsen vonden niks en mijn neuroloog zou zgn geen mri willen.
Bleek dat dat gelogen was, gewoon opgehangen en na een half uur gebeld met dst er overleg was geweest en geen scan kwam wat advies was van de kno arts!

Hij vroeg een naam want schrok enorm dat ik al 12 weken koorts had.
Uiteindelijk zat er een ontsteking in een kaakspier, ik stond op punt van een flat te springen zo pijnlijk.

Prik cortico’s erin en 2 dagen later oorpijn 80% weg en geen koorts meer.
Maar ik had ze liggen wegens addison, omgekeerd dus.
En ermee leren leven, mijn vloed zei ook er is iets niet goed 12 weken.
Dus uit wanhoop nav kunnen dry needlen, cortico’s erin en ik knapte in no time op.
Ik kon met die pijn niet leven en het klopte ook.
Maar ze wisten niks, wilden niks, name it.

In het ziekenhuis constateerden ze dubbele oorontsteking, ik was out gegaan, ingestort.
Ik was al 2 weken bezig met smeken voor een scan of hulp en kreeg die ook niet.

Uiteindelijk dus een ambulance, en pijn gehad dat gun je niemand.
Maar ze zeiden wel: die belg heeft je hier 5 jaar weggehouden en je bloedwaardes geven aan dat hij dat toch echt goed doet.
Of het een belg is maakt me niet uit zonder die oren had je hier nooit gelegen nu.
En je had inderdaad al 2x heel hard aan de alarmbellen getrokken hier dat je lichaam opgaf, hulp nodig had en snel.
Daar is niks mee gedaan en dat is niet ok.

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 23:31

Al contact gehad met Open Mri Zen?

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 10:27

moonfish13 schreef:
Ik vind endocrinologen echt lompe boeren.
Oordelen zonder vragen zijn ze enorm goed in.
Het is dus aantoonbaar niet in orde, maar doen niks.
En ik ben hartstikke ziek naar belgië gesleept daarom en betaal alles zelf.
Nooit meer Nederland behalve voor spoed.

Cushing kan je énorm van aankomen ja, maar mijn fysio zegt, zeker over hoogleraren:
Ze kunnen toch niet álles in dat hoofd kwijt?
Empathisch zijn EN je werk doen kunnen ze niet.

Mijn ervaring: beter een jonkie dan een hoogleraar!
Met mijn SEH opname per ambu binnen, hebben ze excuses gemaakt daar.
Dat de scan van het andere ziekenhuis, een zeer zeldzame afwijking toonde.
En of ik mee wilde kijken in mijn dossier als bewijs dat overal waarschuwingen staan nu.
En ik geen zeur ben.

Ik heb gezegd dat een arts aan de telefoon al tijd gemaakt had, en hij zei dit kan echt niet.
Dus als je wil lees ik letterlijk voor wat er nu staat, wil je dat?
Ik heb ja gezegd, en met tranen over mijn gezucht geluisterd.
Daarna zelf inzien liever niet omdat het al pittig was.
Ik had een oorontsteking ofzo elk geval migraine met ontsteking rond mijn oor.
Natte plek op mijn kaak naast mijn oor ongeveer, koorts, met 150 hartslag naar huis gestuurd met koorts.
25+ artsen, en 2 kno artsen vonden niks en mijn neuroloog zou zgn geen mri willen.
Bleek dat dat gelogen was, gewoon opgehangen en na een half uur gebeld met dst er overleg was geweest en geen scan kwam wat advies was van de kno arts!

Hij vroeg een naam want schrok enorm dat ik al 12 weken koorts had.
Uiteindelijk zat er een ontsteking in een kaakspier, ik stond op punt van een flat te springen zo pijnlijk.

Prik cortico’s erin en 2 dagen later oorpijn 80% weg en geen koorts meer.
Maar ik had ze liggen wegens addison, omgekeerd dus.
En ermee leren leven, mijn vloed zei ook er is iets niet goed 12 weken.
Dus uit wanhoop nav kunnen dry needlen, cortico’s erin en ik knapte in no time op.
Ik kon met die pijn niet leven en het klopte ook.
Maar ze wisten niks, wilden niks, name it.

In het ziekenhuis constateerden ze dubbele oorontsteking, ik was out gegaan, ingestort.
Ik was al 2 weken bezig met smeken voor een scan of hulp en kreeg die ook niet.

Uiteindelijk dus een ambulance, en pijn gehad dat gun je niemand.
Maar ze zeiden wel: die belg heeft je hier 5 jaar weggehouden en je bloedwaardes geven aan dat hij dat toch echt goed doet.
Of het een belg is maakt me niet uit zonder die oren had je hier nooit gelegen nu.
En je had inderdaad al 2x heel hard aan de alarmbellen getrokken hier dat je lichaam opgaf, hulp nodig had en snel.
Daar is niks mee gedaan en dat is niet ok.



:knuffel: wat een bizar verhaal!! En exact die reden trek ik alles na.. nu vaak zat te horen gekregen alles is goed maar achteraf bleek alles toch niet zo goed. We grappen hier thuis wel eens dat er een kruisje staat achter mijn naam. Zelfs als dat ze mijn arm niet wilde recht zetten want met 9 jaar zou ik er nog wel over heen groeien.. mijn arm stond in een hoek waar je U tegen zei. Mijn moeder heeft er toen achteraan gezeten en toen pas werd hij recht gezet.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 10:31

Ladyson schreef:
Al contact gehad met Open Mri Zen?


Ja! Deze staat tot nu boven aan de lijst voor snel handelen maar wel aardige prijs. Deze heeft tot nu toe wel de makkelijkste reis tijd.

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Mri in het buitenland, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:36

Nog niet alles gelezen, maar heb je al gekeken naar de DKD (Deutsche Klinik für Diagnostik) in Wiesbaden ?
Ben weliswaar zelf van Duitse afkomst en het is al 30 jaar geleden ,dat ik er was maar ze bestaan nog steeds en daar wordt je echt onderste/boven, binnenste/buiten gekeerd.
Toen ik er was (80er jaren) was het het Europese pendant voor de Amerikaanse Majo-clinic en waren ze puur voor even diagnostiek.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:43

Een arm krom laten staan?!
Juist jong kan je zoveel beter corrigeren en groot herstelvermogen.

Mijn broertje was als baby een lappenpop en heel ziek, at niet dronk niet niks.
En benauwd, maar de huisarts poeierde haar af.
Ze is naar de huisartsenpost geraced met hem waar hij direct mee werd genomen zónder enig papierwerk of doorverwijzing.
Ze zagen een kind meer dood dan levend geen reactie niks en dat was gelijk code rood.

Kind bleek longontsteking te hebben en niks binnen meer te houden.
En de arts zei hij had het niet nog 12 uur gehaald mevrouw, nu kunnen we ingrijpen maar morgenochtend had hij niet gered.
Luister naar uw gevoel, en blijf dat doen dit mannetje had het anders niet gered.
En inderdaad dan maar zonder verwijzing naar een hap/seh als het nodig is grijpen ze in.
Dit was enorm link wat de huisarts deed door hem niet in te sturen.

Maarja moeder van 2 jonge kinderen, ze heeft wat stampij moeten maken soms.
Maar nooit ongelijk gekregen, kinderarts zei ooit ik heb geleerd beter te moeten vertrouwen op een moederinstinct.
Elk huiltje etc kent, dus ook wanneer het fout is.
Maar ik deed dat niet, en dat had niet gemogen.