Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:04

Ja hier ook altijd wel banaantje, reepje, gelletje en druivensuiker mee hoor! Maar dat banaantje mag ik nu dus niet (rest eigenlijk ook niet). Ik heb wel elektrolyten in m’n bidon en gisteravond dus een reep onderweg gegeten (maar dat was een dieetreep), dus die fiets je er zo weer af haha.
Nu ik meer en langer fiets gaan die kilo’s er ook wel af, maar gezien we over 4 wk al naar de Mont Ventoux gaan moet ik de boel even rebooten zeg maar. BMI is normaal, maar met de overgang gaat het gewoon allemaal een stuk langzamer.

@leeslampje, ja herkenbaar hoor. Na zo’n 50/60 km gaat de boel hier ook protesteren. Zeker als die vent van me voor me rijdt en dan af en toe een sprintje pakt om te zien of ik nog mee kan komen. Als ik dan even stop, benen en rug strek en hartslag laat zakken, dan kan ik daarna gelukkig wel weer. Moet alleen mijn zadel een halve cm laten zakken, kijken of mijn hamstrings dat fijner vinden.

@Gothico dat is fijn om te lezen!

Oh en als het zaterdag een beetje weer is, dan gaan we naar de VAMberg in Drenthe. Iemand daar al gefietst?

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:19

De Vamberg ben ik al een aantal keer geweest, ik vindt het er altijd wel leuk maar het is best pittig om daar te fietsen. De mountainbike route is wel erg lastig met name op de bult. Over de weg en dan keihard naar beneden is wel erg leuk en zeker een paar keer waard om naar boven te fietsen.

Ik vindt alleen de omgeving ( lees de afvalfabriek) niet erg mooi. Als de wind verkeerd staat kan het er behoorlijk stinken. Met name als je er op de fiets heengaat en vlakbij de fabriek langskomt. Dat is geen aanrader ik ging toen bijna over mijn nek |o

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:35

Zebrastreep schreef:
De Vamberg ben ik al een aantal keer geweest, ik vindt het er altijd wel leuk maar het is best pittig om daar te fietsen. De mountainbike route is wel erg lastig met name op de bult. Over de weg en dan keihard naar beneden is wel erg leuk en zeker een paar keer waard om naar boven te fietsen.

Ik vindt alleen de omgeving ( lees de afvalfabriek) niet erg mooi. Als de wind verkeerd staat kan het er behoorlijk stinken. Met name als je er op de fiets heengaat en vlakbij de fabriek langskomt. Dat is geen aanrader ik ging toen bijna over mijn nek |o


Goede tip. Sjaaltje mee dus _O-

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:52

Vandaag 85km in Drenthe gefietst. Vanmorgen om half 9 in de auto en vanavond om 7u weer thuis. 2x de Vam berg op, en die viel vanaf de zware kant best wel tegen zeg. Was wel verbaast dat je als je boven bent je nog gewoon in een vuilnisbelt kijkt.
Afdalen was wel weer erg leuk met een stukje 23%.
Verder genoten van de omgeving daar en lekker een omelet gegeten onderweg. Was weer een mooie dag.
Jullie nog op pad geweest?


Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15260
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:01

Mooi rondje, je had er top weer bij!

Hier gisteren bij de fysiotherapeut gepijnigd, heb last van mijn rug. Vandaag dus dagje rust, gezellig gewandeld op de Sallandse Heuvelrug. Morgen als het droog is even kijken of ik op de fiets kan zitten.

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 22:10

Ohhh, dat was ook een mooi rondje! Ook daar hadden jullie fijn weer volgens mij. Want dat weer viel alles mee vandaag. Weinig wind, een beetje zon, niet te koud en niet te warm. Best lekker.

Vandaag met een vriendin er op uit getrokken en mijn vriend die haakte gezellig aan (plus ik mag niet tillen, dus ook geen fietsen en dus heb ik hulp nodig bij het pakken en verplaatsen van de fietsen :x ). Heerlijk rondje gereden van 65 km langs allemaal kastelen. Ik vond mijn route leuk gevonden. Gelukkig was de rest er ook blij mee.

Afbeelding

En dit is wat je krijgt wanneer je vergeet een foto te maken bij het doel van de tocht. Dat moest eigenlijk de W van Woudenberg worden :roll: . Dus uiteindelijk maar gesetteld voor de E van Eemnes, het begin en eindpunt…

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:18

Ziet er heerlijk uit! Denk dat wij dat ‘alfabet’ aftikken volgend jaar ook maar eens gaan doen, maar dan om zoveel mogelijk plaatsnamen op 1 dag aan te doen. Alles gaat niet lukken, maar volgens mij zou je met een slimme route in 2 dagen een heel eind moeten komen. Overnachting erbij en even puzzelen met de routeplanner.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:33

Zo , ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :=
Weer werken hakt er altijd weer effe in .
Wel vluchtig jullie berichten gelezen .

Hoe is het nu met je @Gothico ?

Col du Vam , wel van gehoord maar nog nooit gefietst .

@Zebrastreep ; hoe is het nu met je knie ?

Over sportvoeding , ik gebruik voor de langere ritten altijd NutriD .
Dit is een poeder die je naar je persoonlijke behoefte met water kunt mixen .
Voor bv een halve triatlon heb je op de fiets makkelijk genoeg aan 1 bidon en kun je tussen de 60-90 gram koolhydraten innemen .
Zelf vind ik het aangenaamst dat ik niets hoef te kauwen := , je hebt
geen afval ,en je hoeft geen verpakking los te peuteren .

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:44

@t2t

Er zit verbetering in! In ieder geval niet continue meer pijn. Het wisselt nog wel per dag. Ik had laatst een dag helemaal geen pijn en de dag erna wel weer wat erger.

Mijn lijf is over het algemeen enorm gestopt door een zeer lastig situatie op werk wat gelukkig inmiddels voor een deel is afgesloten waar ik heel veel stress om had en het heel druk mee had. De ergste druk is er nu wel af maar mijn lijf en hoofd zeggen nu wel heel duidelijk dat het even klaar is. De hormonen spelen ook flink op dus dat werkt vooral even niet mee.

Maar goed morgen nog wat dingen regelen en vanaf dan zal er echt wat meer rust in de kop zijn. Al gaat de komende periode ook niet makkelijk zijn in ieder geval kan ik dan het fietsen weer rustig op gaan starten.

Gothico

Berichten: 1363
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:10

@T2T,

Op het moment ben ik nog altijd wat beperkt met fietsen.
Met regen fiets ik niet zo fijn met mijn gewone ligfiets omdat dat eigenlijk een racefiets op slicks is.
En ik vind dat gewoon niet fijn omdat ik dan extra moet opletten dat ik niet onderuit ga.

Daarbij vind ik die bewuste oversteek nu nog enger dan dat ik dat al vond. Ik lette daar altijd al extra op en het ging toch fout.(Waarschijnlijk door het niet vooruit kijken van de tegenpartij)

De velomobiel staat nog steeds thuis omdat Velomobiel.nl in Dronten dicht zat afgelopen week.
Dus ben ik aan het regelen dat ik hem daar krijg. Misschien kunnen ze hem komen ophalen?
Dat moet ik allemaal nu uitzoeken. En hoop gewoon dat hij goed te maken is en de verzekering niet te moeilijk doet(Van de tegenparij)

Dus hoe het nu met mij gaat. In mijn hoofd ben ik er erg druk mee wat voor onrust zorgt.
En ik eigenlijk extra moe ben.
Lichamelijk ben ik wel oké betreft de aanrijding.

Hopelijk is het woensdag een beetje goed weer. Ik moet mijn tocht voorrijden en eventueel nog aanpassen.
En voor de tocht zelf doe ik hem ook nog voorrijden om te kijken of alles mogelijk is.
Zelf vindt ik het geen probleem om dat met mijn gewone ligfiets te moeten doen. Als het maar droog is.
Uiteraard had ik het liever met de velomobiel gereden. Maar hij zal waarschijnlijk niet voor 8 juni klaar zijn.

Gothico

Berichten: 1363
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:13

@Padoertje, Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. De VAMberg wil ik eigenlijk ook wel een keertje doen. Dat lijkt mij ook wel een leuke uitdaging.

@Marlies, Mooie foto. De omgeving is daar ook zo mooi.

@Maaikemuis, Uiteindelijk heb je wel weer een nieuwe naam(letter) erbij. Wel leuk om dan die foto's hier te zien.

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:59

Bedankt voor de tip over de NutriD T2T! Ik had ze gisteren gemaild en kreeg vanmorgen al een advies toegestuurd. Ga me er morgen eens goed in verdiepen en dan bestellen. Ik kan ook echt niet kauwen onder het rijden, dus dan is dit een mooie oplossing om toch alles binnen te krijgen.
Net weer 52 km gereden en een nieuw record op de 50, dus het gaat steeds beter.

Gothico, succes morgen met je tocht voorrijden!

Zebrastreep, hopelijk snel de rust terug en kun je genieten van het fietsen.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:35

De rust kan ik deze week nog wel vergeten, het gaat behoorlijk verdrietig eindigen dus dat is helaas geen goed nieuws.

Maar morgen kan ik als goed is de leenfiets ophalen , ligt er wel aan hoe morgen gaat verlopen. Maar tegen die tijd is alles al wel geregeld denk ik.

Mijn knie is het er ook nog niet helemaal meen eens bepaalde bewegingen zijn alles behalve fijn. Maar het idee dat er weer een mogelijkheid is om een fiets te pakken is al een heel fijn idee.

MarliesV

Berichten: 15260
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:06

Sterkte Zebra! Wel fijn dat de leenfiets goed is gekomen.

Gothico succes met alle regelwerk. Wat een gedoe hè met dat soort dingen.
En veel fiets plezier, doe kalm aan!

Hier van plan vanavond een rondje te gaan na het debacle van zondag. Helaas best veel last van mijn rug en been gekregen in de loop van de dag dus besloten de fiets nog even te laten staan. Rondje gewandeld en na morgen heerlijk 4 dagen vrij dus hopelijk even uitgerust een rondje fietsen.
Merk dat alle lopen op het nieuwe werk niet bevorderlijk is voor de klachten. Dus lekker paar dagen rust iig qua werk.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 06:57

Padoertje schreef:
Bedankt voor de tip over de NutriD T2T! Ik had ze gisteren gemaild en kreeg vanmorgen al een advies toegestuurd. Ga me er morgen eens goed in verdiepen en dan bestellen. Ik kan ook echt niet kauwen onder het rijden, dus dan is dit een mooie oplossing om toch alles binnen te krijgen.


Graag gedaan , ze hebben de komende dagen 15% korting zag ik net in de email.
NutriD werkt voor mij echt goed , qua sportvoeding heb ik ook al veel geprobeerd.
En zoet is het toch allemaal _O-
In eerste instantie oogt het misschien duur , maar reken eens uit wat gelletjes je per uur kosten .
Een beetje gel van Maurten , SIS , 226 ers , powerbar kosten al gauw 2,00+ Euro per stuk .Wil je dan tussen de 6o en 90 gram koolhydraten binnen krijgen ben je ook een euro of 6 a7 per uur kwijt .

@Gothico , succes met je tocht .

En iedereen morgen een heerlijke vrije dag , of al vroeg weekend .
Ik mag helaas vrijdag nog een dagje werken .

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 07:10

Afbeelding

Ik ben zojuist wakker geworden met uitzicht op Sardinië voor een dikke week aan gravelplezier (als dat gaat met de schouder), wandelplezier en heerlijke Italiaans gerechten en wijnen.

We werden er gisteren nog uitgepikt voor een routine controle door de douane. Ik was even heel bang dat we de zorgvuldig getetrisde fietsen en tassen moesten gaan uitpakken uit de auto. Gelukkig dat ze akkoord gingen met alleen onze rugzakjes := . Dan hadden we die hele boot gemist.

MarliesV

Berichten: 15260
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:06

Oh heerlijk Maaike, geniet er van!

Die boot controle, heel herkenbaar, zo hebben wij bijna de boot terug vanaf de UK gemist 8)7 , fijn dat het afgehandeld kon worden met de rugzakken alleen!

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:18

Oooh geniet ervan Maaike , en verwen ons met mooie plaatjes *-:)

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:28

Ik heb weer een fiets *\o/* dit was ik wel even nodig zeg , van een rondje van 2 minuten kreeg ik al een glimlach op mijn gezicht.

Nog wat kleine aanpassingen en even nadenken of ik nu dan ook al officieel overga op klikpedalen.

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:42

Zebrastreep schreef:
Ik heb weer een fiets *\o/* dit was ik wel even nodig zeg , van een rondje van 2 minuten kreeg ik al een glimlach op mijn gezicht.

Nog wat kleine aanpassingen en even nadenken of ik nu dan ook al officieel overga op klikpedalen.


Jeeeee!!!! Dat is fijn nieuws. Ik fiets altijd al met klikpedalen en kan niet meer zonder. Zeker als ik ga staan, dan weet ik dat ik niet zomaar van het pedaal af kan glijden. En je kunt je kracht fijner verdelen.

@maaike ziet er goed uit! Geniet ervan!

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:31

Ik hoor en lees vaker dat klik echt beter moet fietsen. Ik weet alleen totaal niet wat voor schoenen ik moet hebben. Extreem duur in ieder geval niet haha.

Gothico

Berichten: 1363
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:17

@Zebrastreep, Wat een goed nieuws. Fijn dat je er meteen weer plezier mee hebt.

@Maaike, mag ik vragen waar op Sardinië? Ik heb een vriend daar wonen en wil er nog graag een keer naartoe. Veel plezier daar en geniet er van.

Ik was erg moe gisteren van het fietsen. Maar ik heb het rustig aan gedaan. De route is wel een hele mooie, maar ik was veel te snel op de pauze plek. Ik had gerekend op 2 uur van huis naar de pauze, maar was er net binnen anderhalf uur. Nu wil ik onderweg wel een keer stoppen omdat ik de route bewust langs mijn paard(en) laat gaan. En meteen op dat punt uitleg geven over twee punten die daarna wat gevaarlijk zijn als je het niet kent.

Het tweede gedeelte van de route kende ik zelf ook nog niet echt goed, maar was erg leuk om te fietsen.
Dit deed ik ook sneller dan gedacht. Terwijl ik probeerde rond de 22km/u te fietsen. (Wat ik toch moeilijk vind als ik alleen rijd) Dit is met een groep een normale snelheid. En ik wilde echt een relaxed en geniet van de omgeving tocht maken.

Het stukje door Duitsland kan ik niet echt onderuit en daar zit ook een vervelend stukje in. Het verplicht fietspad op met de groep. Dit is wel echt een dingetje wat ik minder vind. Maar de groep is gemengd met velomobielen(die op de weg mogen) en met gewone ligfietsen.(Moet ik helaas nu verplicht ook).

Mijn velomobiel gaat zaterdag naar Dronten. Pas de 14de komt er een schade expert en daarna mogen ze pas beginnen met het repareren. Het repareren kan ook zo een paar weken duren. Ik ben dus mijn vervoersmiddel meer dan een maand kwijt. Het is gelukkig mooier weer dat ik mijn gewone ligfiets kan pakken. Die is ook bedoeld om in de zomer te fietsen.(het is eigenlijk een race ligfiets met slicks)

Geniet allemaal van het weer en maak een mooi ritje als het kan.

Padoertje
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:22

@gothico Super dat je de rit voor hebt kunnen rijden. Nu kun je nog een beetje finetunen en dan komt dat vast helemaal goed. En fijn dat je een datum hebt voor de velo. Wel jammer dat je hem zo lang kwijt bent, maar met dit weer is het op de ligfiets ook geen straf toch?!

@zebrastreep ik heb nu voor de 2e keer Sidi schoenen. Met wat geluk in de maat en een 50% korting deal, heb je echt fijne schoenen. Wel 2 maten groter nemen dan je schoenmaat.

Hier vandaag een leuke route gefietst met vrienden. 82 km met een koffie stop en daarna een late lunch. Kilometers vlogen voorbij met al dat bijkletsen :-)

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:40

Zebrastreep schreef:
Ik heb weer een fiets *\o/* dit was ik wel even nodig zeg , van een rondje van 2 minuten kreeg ik al een glimlach op mijn gezicht.

Nog wat kleine aanpassingen en even nadenken of ik nu dan ook al officieel overga op klikpedalen.


Lekker!! Ik ben vorig jaar met aanschaf nieuwe fiets ook overgegaan op klikpedalen en het is het geld zeker waard. :j Even stuntelen de eerste paar ritten maar je went er snel aan.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:42

Ik ben vandaag gelijk naar een winkel geweest , ik wou toch even wat anders aan mijn kop.

Super geholpen en mooie schoenen kunnen scoren!

Thuis direct op de fiets gestapt om te oefenen. Het inklikken lukte vooral niet maar na een tijdje kreeg ik de smaak te pakken.

Paar rondjes gefietst maar het voelt het oké en ik denk een goede investering. Leuke vond ik al dat ik nu kan springen met de fiets.

Misschien zondag even een ritje maken.