Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:49

Farjen, bij deze mevrouw lag ik op de grond :+ Ben tijdens mijn vorige zwangerschap bij een masseuse geweest met een tafel die een uitsparing heeft voor je buik en voor je borsten. Dan kan je dus "op je buik" liggen. Normaal ben ik een buikslaper en toen had ik die bekkenpijn en die twee massages waren echt FANTASTISCH. Het klinkt misschien niet zo comfortabel, want je buik hangt dus in een gat. Maar oh my, het was zo ontspannen. als je de kans krijgt raad ik het aan.
Dit keer kreeg ik het cadeau en kon ik niet kiezen, maar lag ik dus op m'n zij met een hoop kussens. ook fijn.

Vervelend van de pijn in je ribben Farjen :(:) en beterschap. Ik herken het niet moet ik zeggen. Misschien even de verloskundige bellen als je je zorgen maakt? Die kan je vast geruststellen.

Klinkt als een avontuur Jasz!

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:50

@Tova gefeliciteerd een meisje wat leuk!
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je ijzer. Hopelijk snel beter onder controle.


@redbutton gatver wat naar dat je zo beroerd bent! Beterschap! Fijn dat de verloskundige zich niet druk maakt om de groei van je baby. Lekker dan doe verrekte spier! Helemaal dat de kleine daar dan precies tegenaan komt.

@Fenn geniet van je verlof! Ademhalingsoefeningen heb ik nog geen tips in. Kan je iets vinden als je op YouTube zoekt?

@Lien veel plezier in Italië.


@suus_toes wat een ontzettend schattige 3D echo! Mooi plaatje zo!


@Farjen klinkt niet lekker. Wat zegt je verloskundige ervan?

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:30

En hoe houden jullie het met dit warme weer?

Ik ben langzaam wel weer wat fitter, maar mijn week vakantie had ik liever anders besteed. Nu vooral neusverkouden en rugpijn maar dit weekend goed mn gemakt houden.

Hier hebben ze vanochtend de kinderwagen gebracht, echt zo blij mee. We zijn nu eigenlijk zo goed als klaar denk ik. Het aftellen kan echt beginnen

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:41

Redbutton fijn dat je je fitter begint te voelen. Heerlijk zo goed als klaar, fijn gevoel! Hoeveel weken ben je nu?

Hier gaat het prima op wat vocht in mijn benen na. Ik ga kousen laten aanmeten aangezien trombose in de familie zit en ik nog ga vliegen. Beter uit voorzorg dan maar even die dingen aan en wel gelijk goede.

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:51

Ik ben nu 29 weken. Moet nog wel veel kleertjes wassen maar dat doen we wel in mn verlof. Nog 5 weken werken, aftellen begint nu wel.

Vervelend dat je zoveel last van vocht hebt, hoeveel weken ben jij nu?

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:42

Fijn dat er een kinderwagen is redbutton! En kleren wassen moet ik ook nog, 35,5 week.

Vervelend van het vocht vasthouden Tijger. Maar fijn dat je je verder goed voelt.

Weer vind ik fijn! Ik merk wel dat de laatste loodjes zwaar wegen. Haha. Ik moet nog van alles, heb geen zin om iets te doen. Maar de zon is top!

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:55

Redbutton fijn dat de kinderwagen er is.

Tijger wat naar dat je nog zo veel vocht vast houd. Ik heb het nog wel een beetje maar wel minder als vorige week gelukkig.

Ik ben 34,5 week zwanger en moet ook nog kleertjes wassen. De kinderkamer is sws nog een grote bende. De kast past op 2 mm na niet op zijn plek, als het goed is kan mijn vriend en zijn vader dat volgende week oplossen. Daarna ga ik kleertjes wassen, inruimen en kijken wat ik allemaal nog mis. Hier hebben de vandaag de klossen en de poo enzo gebracht. Nog een week en een dag werken en dan heb ik verlof. :D

jasz

Berichten: 2236
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:11

Schiet al op voor jullie allemaal!

Hier morgen 25 weken, maar erg blij dat het op begint te schieten. Vandaag wat leuke setjes geshopt en dan komt het allemaal gelijk een stukje dichterbij. Kan nu ook echt de schopjes zien van buitenaf!

Ik deed al het wassen en bedje opmaken en dat soort klusjes ook allemaal in m'n verlof en ga dat nh ook doen. Dan is het ook echt lekker fris en schoon als de baby erin komt <3

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:57

Wat heerlijk dat voor de meeste het aftellen naar het verlof begint! Hoe delen jullie je verlof in?

Het vocht vasthouden is opzich niet iets vreemds voor mij. Aderproblemen zitten toch wel in de familie dus ik was er wel op voorbereid dat het zou gebeuren. Het is nu nog in milde mate, pas gewoon mijn schoenen nog enzovoorts maar dat zou ik ook graag zo houden.

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:18

Wat leuk dat je bent wezen winkelen Jasz! Waar ga je het liefste kleertjes kopen als ik vragen mag?

Ik moet 6 weken vooraf met verlof omdat ik al half tijds in de ziektewet zit. Ik heb een vrij fysieke baan met veel bukken en tillen en ben dus echt wel aan het aftellen. Wil alleen wel de halve dagen zeker blijven werken, we wonen achteraf en dan zie ik helemaal zo weinig mensen op een dag haha.
Erna blijf ik zeker 12 weken thuis en start dan in november/december met 3 dagen werken ipv 4. Is onze rustige periode.

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:42

Ik ga vier weken van te voren met verlof. En ga in oktober weer beginnen met werken. Dat is ook nog ongeveer 3 maanden. Ik ga dan van een 40 uur contract naar een 36 uur contract, met een dag in de week ouderschapsverlof. Dus ik werk dan 28 uur.

Wij zijn vandaag geslaagd voor een nieuwe auto. Rib uit ons lijf, maar hoop dat we hier nog minimaal 10 jaar in kunnen rijden.

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:39

Wel tevreden ermee?
Wij zijn vorige week geslaagd, niet een typische gezinsauto maar mijn vriend wil geen saaie auto. :') wel een kruising jeep/suv dus fijn om de trailer te trekken. En ook hier een rib uit ons lijf haha

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:04

Jaa ik wilde eigenlijk een Seat, maar het is hetzelfde model geworden alleen dan van Skoda. Inderdaad ook een suv model. Mijn vriend is ook nogal van de auto's die wel opvallen enzo, de speciale uitvoeringen. En kan straks ook de trailer trekken, hoef ik de bus van mijn ouders niet meer te lenen steeds. :')

jasz

Berichten: 2236
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:39

redbutton schreef:
Wat leuk dat je bent wezen winkelen Jasz! Waar ga je het liefste kleertjes kopen als ik vragen mag?

Ik moet 6 weken vooraf met verlof omdat ik al half tijds in de ziektewet zit. Ik heb een vrij fysieke baan met veel bukken en tillen en ben dus echt wel aan het aftellen. Wil alleen wel de halve dagen zeker blijven werken, we wonen achteraf en dan zie ik helemaal zo weinig mensen op een dag haha.
Erna blijf ik zeker 12 weken thuis en start dan in november/december met 3 dagen werken ipv 4. Is onze rustige periode.


Ik was gisteren bij babyplus en wat andere kleine winkeltjes in Haarlem voor de eerste pakjes.
https://i.ibb.co/Lz71NZL/20240510-155029.jpg

Dit is allemaal maat 50 en ik had al 2 pakjes en nog zo'n gewatteerd pakje voor buiten. Dan heb ik wel genoeg 50, moet alleen nog wat rompers halen.

De rest haal ik bij prenatal, zara en h&m en hema. Voor m'n 2 andere zoontjes koop ik het meeste ook bij zara en hema.

Over verlof: ik ben ook al voor de helft ziek gemeld, dus ook met 34 weken met verlof. Dan wil ik graag nog 2 weken vakantie vastplakken aan m'n verlof vast, zodat de kleine vanaf december naar de opvang gaat en dan zo'n 12/14 weken oud zal zijn dan. En daarna wil ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen en zo 3 dagen ipv 4 dagen werken het eerste jaar.

Nicole_floor wat fijn een nieuwe auto!

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:57

Fijne (bijna)moederdag allemaal!

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:41

Jullie ook een fijne (aanstaande) moederdag!
Vind het nu ineens best een bijzondere dag

Lien_

Berichten: 2501
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:21

Inderdaad, fijne dag gewenst dames!

Fenn dankjewel voor de extra uitleg! Ik twijfel lekker door, ook het wassen/drogen lijkt me lastig, want we hebben geen droger dus bij slecht weer hangt het huis vol :+

suus_toes fijn dat je een leuke echo gehad hebt! Hopelijk heb je straks een leuk aandenken :)

Farjen fijn dat je je weer beter begint te voelen. Pijn aan ribben herken ik niet, ik zou het met de verloskundige overleggen, beter zeker weten dat er niets is

redbutton ik hoop dat je je ondertussen weer beter voelt, zo zonde om je vakantie ziek door te brengen

tijger wat rot dat je zoveel vocht vasthoud. Inderdaad wel slim voor het vliegen,

nicole_floor op 2mm niet passen := hoe dan

jasz leuk die pakjes!

En fijn nieuwe auto's!

Wij zijn weer terug uit Italie, heel fijn gehad en nog vrij veel gelopen door de stad, dat viel me niet tegen. De treinreis daarentegen vond ik wel pittig.
Heb nu ook eindelijk de laatste keuzes voor babyspul gemaakt en besteld, we zijn bijna klaar denk ik. We moeten alleen de commode nog verven (gaat mijn man doen), en het autozitje ontbreekt nog, maar die moet sowieso naar mijn schoonouders, omdat zij ons+baby naar huis gaan rijden. Ik moet ook alles nog wassen, maar dat ga ik begin volgende maand doen denk ik. Ik durf niet te wachten tot mijn verlof omdat ik pas met 38 weken met verlof ga :=

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:01

Ivm die pijn/gevoelloosheid aan mijn ribben/buik: ik heb het gevraagd aan de verloskundige maar die wist niet wat het was. Ik heb naar mijn fysio gebeld voor een afspraak (moet 2 weken wachten }:0 ) maar het kwam haar ook niet bekend voor. Nochtans als ik google, vind ik wel lotgenoten dus ik ga maar uit van iets gekneld. Vanavond heb ik controle bij de gynaecoloog dus ik vraag het daar nogmaals.
Enkel heel vervelend, ik kan dus geen BH meer verdragen (ook niet zonder beugels of als ze heel los zitten). Thuis geen probleem maar niet echt handig op het werk :')

Jasz, ik kan me voorstellen dat zo fietsen zwaar is! Ik voel het al zonder 2 kindjes erbij :D

Redbutton, goed dat je al wat fitter bent! En fijn van de kinderwagen :) Welke auto is het geworden bij jullie?
Wij zijn ook nog op zoek, we willen 2 wagens wegdoen (pick-up en kleinere stadswagen) voor een SUV met veel plaats voor de baby + materiaal, honden en toch 1 dat de trailer gemakkelijk kan trekken

Tijger, waar ga je nog naartoe met het vliegtuig? Goed plan van die kousen!

Fenn, herkenbaar dat "ik moet nog van alles maar geen zin" :+ Ik heb er gewoon de motivatie en puf niet voor en ben minder ver dan jij :')

Nicole_floor, wat is klossen en poo? :o Bijna verlof *\o/* En wat fijn een nieuwe auto! Is het de Skoda Kodiak of karoq geworden (wij zijn ook op zoek :P )

Ik ben zo verbaasd over jullie verlof en regelingen. Kunnen jullie dat allemaal zo gemakkelijk kiezen? Mijn baas doet nu al lastig :=

Lien, klinkt als een heerlijke vakantie!


Hier ondertussen coronaklachtenvrij, enkel nog steeds verkouden. Ik had wel een beetje stress, de dokters en verloskundige zeiden dat de baby wat minder actief kon zijn tijdens ziekte. Maar ik vond het nu toch wel erg lang duren en werd ongerust. Dus woensdag naar het ziekenhuis geweest voor monitoring (en ik moest een FFP2 masker op, was geen pretje :+ ) Maar alles was gelukkig in orde met ons kleintje. Enkel mijn bloeddruk doet soms nog vervelend, vnl te hoog qua onderdruk.
We hadden ook een weekendje gepland naar de kust, maar toen we daar waren werd mijn man erg ziek (ook corona positief) en waren we nog geen 24u later alweer thuis. Tot zo ver onze vakantie voor 2024 -O- :')
Vanavond moet ik op controle bij de gynaecoloog, morgen zijn we alweer 30 weken dus ben erg benieuwd <3 Gelukkig is ons kleintje de laatste dagen wel weer veel actiever, is toch steeds een geruststelling

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:11

Farjen, kan het niet zijn dat de baby vrij hoog ligt en/of je organen je ribbenkast breder drukken, als het ware meer naar buiten en je daarom last hebt?

Fanatieke autokopers hier, en nog met ruimte voor de trailer :D Wij hebben de eerste twee jaar ons heel goed kunnen redden met de stadsauto, zelf vakantie ging uitstekend (maar goed vol gepakt). Nu tweede auto erbij (Niro) en die ruimte is toch wel luxe hoor :o

Lees nog veel mee maar druk en weinig puf om op specifieke dingen te reageren maar goed te horen dat de meeste zich gewoon goed voelen op wat warmte klachten na.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:57

RianneH, ik voel en zie inderdaad veel bewegingen een heel stuk hoger dan mijn navel. Dus het zou best kunnen dat de baby hoog zit :j Ik ben benieuwd naar de echo vanavond

redbutton
Berichten: 1004
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:46

@farjen, wat balen van de vakantie. Wel fijn dat je jezelf beter voelt en de kleine ook al meer voelt bewegen.
Wij hebben een Mitsubishi pajero sport gekocht, een oudere auto. Is toch ook een beetje hobby van mn vriend. Hiervoor hadden we een mercedes c klasse sedan, ook een prima auto maar weinig kofferbak dus dan kon de hond niet meer mee (echt een luxeprobleem)

@lien wat fijn dat de vakantie zo goed ging.

Hier heb ik onder mn pijnlijke ribben een kontje liggen, elke keer als ze die draait is dat niet fijn. Wel grappig dat de contouren van de baby wel steeds beter te voelen zijn.

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:54

@farjen het is inderdaad een skoda karoq geworden. Klossen moeten onder de poten van het bed, zodat de kraamverzorgster een goede werk hoogte heeft. En een poo, kun je op plassen, als je moeilijk te been bent. Wordt hier in Nederland verplicht vanuit de kraamverzorging.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:04

Redbutton, een kontje zou ook kunnen :) Vorige echo lag ze nog in stuit, dus ik ben benieuwd of ze nu gedraaid zou zijn :)
Klinkt fijn die Mitsubishi, hier helaas geen handige man op dat vlak :')

Nicole-Floor, oh een poo is een bedpan denk ik? Of een toiletstoel? Soms ken ik de "Hollandse" namen niet :D Ik zou niet weten of dat hier verplicht is, maar ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Daar laten ze ook maar gaan als je terug wat zelfstandig bent

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:16

Verplichting is ook wel met een korreltje zout te nemen hoor, bed op juiste hoogte (80-90 cm) is wel erg belangrijk ivm de rug van de kraamzorg/verloskundige, maar po/bedpan heb ik ook nu bij de tweede geen verplichting voor gezien. Heb is wel handig als je een toilet op dezelfde verdieping hebt want je hele bekkenbodemspieren krijgen een opdonder natuurlijk, maar vond het bij de vorige lastiger om te poepen dan om te plassen :o Dit zal voor iedereen anders zijn natuurlijk en als je een keizersnede hebt vast nog anders, kwaad kan het sowieso niet om het in huis te hebben!

Ziekenhuis in België zal je ook niet ongewoon lang houden lijkt me, maar kraamzorg is dan weer niet aanwezig of minder standaard bij jullie?
Zelf kunnen plassen is wel een vereiste voor ze je laten gaan, althans zeker hier in NL.

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:55

Farjen schreef:
Redbutton, een kontje zou ook kunnen :) Vorige echo lag ze nog in stuit, dus ik ben benieuwd of ze nu gedraaid zou zijn :)
Klinkt fijn die Mitsubishi, hier helaas geen handige man op dat vlak :')

Nicole-Floor, oh een poo is een bedpan denk ik? Of een toiletstoel? Soms ken ik de "Hollandse" namen niet :D Ik zou niet weten of dat hier verplicht is, maar ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Daar laten ze ook maar gaan als je terug wat zelfstandig bent


Het is inderdaad een bedpan denk ik. Jaa ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, maar in Nederland mogen ze je naar 4 uur weer naar huis sturen.

RianneH wij hebben inderdaad ook geen wc boven.