Ervaringen gebroken kuitbeen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:22

Pfoe dat ziet er wel echt heel heftig uit hoor. Zit er een schroef ook je scheenbeen in? En zie ik een losse schroef, zonder dat ie in de plaat zit? Ze lijken echt wel flink hun best gedaan te hebben. Het was goed stuk denk ik zo.

pinto_1

Berichten: 2578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:37

Ziet er heftig uit TS. Je hebt dus ook de schroef door je scheenbeen gekregen helaas.
Dat is waarschijnlijk de reden dat je de eerste zes weken niet mag belasten (althans, zo hadden ze het mij uitgelegd).
Heel veel sterkte! :(:)

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 01:46

Klopt mijn scheenbeen was erg instabiel.
Oo dit moment lekker thuis, pijn is nu te doen.
Vanacht was drama twee keer injectie met morfine gekregen
Wel zijn mijn tenen nog erg doof en gevoelloos geen idee of dit door zwelling komt of door de zenuwblok, na de val is dit gevoel zoiezo doof geweest door zwelling en letsel van de zenuwen

Morganlefay

Berichten: 8719
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:46

Dat je tenen doof zijn kan komen door klem zitten/beschadigen van de zenuwen richting je tenen.
Hou dat wel in de gaten.
Bij mij zijn 2 tenen uiteindelijk minder gevoelig en ligt over het onderste deel van het kuitbeen bot een zenuw erg dicht aan het huidoppervlak. Wat vaak voor tintelingen zorgt.

Emj_23
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:55

Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Ik heb een aantal jaar geleden mijn kuitbeen (vlak onder de knie) en mijn enkel/aanhechting scheenbeen gebroken. Hoefde gelukkig niet geopereerd te worden omdat alles op zijn plek stond. Heb wel een aantal weken tot mijn lies in het gips gezeten en daarna nog weken in gips tot mijn knie. Ik mocht van mijn arts en apotheker gerust meer paracetamol slikken dat de normale aanbevolen hoeveelheid. Het is voor een relatief korte periode en die spiegel moet inderdaad goed op peil blijven. Vooral 's nachts inderdaad pijn en ik had dus ook pijnstillers naast mijn bed liggen om 's nachts bij te slikken. Anders was tegen de ochtend mijn spiegel weer te laag. Voorspoedig herstel toegewenst voor de komende tijd.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 13:16

Morganlefay schreef:
Dat je tenen doof zijn kan komen door klem zitten/beschadigen van de zenuwen richting je tenen.
Hou dat wel in de gaten.
Bij mij zijn 2 tenen uiteindelijk minder gevoelig en ligt over het onderste deel van het kuitbeen bot een zenuw erg dicht aan het huidoppervlak. Wat vaak voor tintelingen zorgt.


Vokgens de vpk van de afdeling kan het terugkomen van dat gevoel wel ff duren ook ondat het erg opgezet is. Ik kan ook alleen mijn grote teen bewegen en de teen ernaast gaat dan mee.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 19:54

Nou het verband is eraf.
Een beste hechting zit er in.
Enkel knakt wel bij neerleggen dat vind ik wat eng

Morganlefay

Berichten: 8719
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:03

Daar zou ik naar laten kijken want dat mag niet.
Ga ervan uit dat je terug moet voor controle.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 21:58

Ja over twee weken bel eventueel na het weekend even. Kan ook verbeelding zijn

Morganlefay

Berichten: 8719
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:20

jetwii schreef:
Ja over twee weken bel eventueel na het weekend even. Kan ook verbeelding zijn

Het kunnen ook je spieren zijn die protesteren.
Na een humeruskop breuk knalde mijn arm regelmatig en ging ik met buikpijn naar de arts terug want de breuk rommelde. Laconieke antwoord van de arts. Jouw botten zitten ondertussen beitelvast maar je spieren hebben het ook hard te verduren gehad en dat duurt wat langer voordat die geheeld zijn.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 09:33

Vanacht heerlijk geslapen.
De pijn die ik heb is voornamelijk van de zwelling achter de hak☺️

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:58

Nou hier is dan eindelijk mijn foto :')


Afbeelding


Vandaag controle gehad. Hechtingen eruit gehaald

En goed nieuws geen gips meer nog wel 4 weken niet belasten. En over 4 weken terug bij de chirurg komen. Mag wel al beginnen met onbelaste fysio therapie.

Mocht kiezen of gips of geen gips maar wel beloven niet er op te staan. Nou die keuze was simpel

7 september 09:20 de vervolg afspraak met foto en tot die tijd niet belasten.

In spoiler foto's van de wonden. Voor het schoonmaken.
Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding

EllyC

Berichten: 8157
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:07

Ik krijg weer allemaal flashbacks.
Ik heb ooit beide enkels gebroken, gelukkig niet tegelijker tijd.
Aan mijn linker (val trap) ben ik niet geopereerd. Was na 6 weken weer volop bezig.
Aan mijn rechter paar jaar later (uitgegleden over blubberig hellinkje) wel geopereerd met ruggeprik.
Van beide eigenlijk geen pijn gehad, ook niet na de operatie.

Helaas lopen beide enkels/voeten wel snel op bij warm weer en wat langer zitten.
De niet geopereerde speelde bij wat langer wandelen in het beging nog wel eens op.

Maar wat een ellende in de dagen dat je niet mag belasten. Zeker met de trappen, scheef huis, paarden aan huis. Wat was ik blij dat ik snel loopgips kreeg.

Morrie

Berichten: 22342
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:16

En niemand had mij verteld wat er met je huid gebeurt als het gips eraf is…… m’n hele bed vol schilfers, wekenlang. Nu, na 9 maanden, moet ik dat been nog 2 x per dag insmeren met olie :roll:

EllyC

Berichten: 8157
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen gebroken kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:54

dat viel bij mij wel mee.
1x uierzalf erop gedaan en toen was het ok.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:05

Kimmiee_D schreef:
Nou hier is dan eindelijk mijn foto :')


[ [url=m/ekA0jN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vandaag controle gehad. Hechtingen eruit gehaald

En goed nieuws geen gips meer nog wel 4 weken niet belasten. En over 4 weken terug bij de chirurg komen. Mag wel al beginnen met onbelaste fysio therapie.

Mocht kiezen of gips of geen gips maar wel beloven niet er op te staan. Nou die keuze was simpel

7 september 09:20 de vervolg afspraak met foto en tot die tijd niet belasten.

In spoiler foto's van de wonden. Voor het schoonmaken.
Spoiler:
[ [url=m/fWex10.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/jV489t.jpg]Afbeelding[/url] ]




Oeps verkeerde foto geplaatst :') _/-\o_

Dit is de juiste met ijzerwerk :+

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:30

Ik brak ooit mijn kuitbeen, er ging een plaat in maar wat viel dit tegen allemaal. Het lopen wilde echt niet lukken, 3 jaar later werd er nog steeds gevraagd wat heb jij dat je zo moeilijk loopt. Dan legde ik uit dat het na die breuk nooit meer lekker ging. Dit jaar weer naar de fysio geweest omdat ik niet in de houding kon staan. Ik speel bij Schotse pipe en drum bands en na een optreden Had ik veel rug pijn. Bleek dat mijn onderrug aan 1 kant vast zat, nu na bijna 4 jaar loopt ik eindelijk veel beter.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:19

Nou even een update van deze manke _O-

Zoo blij! Groen licht om weer enkel te mogen belasten! Helemaal blij.
Was nog niet helemaal alles aan elkaar maar goed genoeg om te mogen belasten. Op 14 september wordt er nog een stelschroef uitgehaald. Is die eruit mag ik weer gaan fietsen. *\o/*
En nog wel belangrijkste ik mag ook weer op de menwagen. Nu alleen nog iemand die kan optuigen, inspannen en mee kan op de wagen zolang ik nog niet helemaal zonder krukken kan lopen :') :=

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:28

Gefeliciteerd met dit goede nieuws *\o/*

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 21:18

9 maanden verder en aankomende vrijdag staat mijn derde operatie gepland om al het materiaal te verwijderen.

Hopelijk gaat het dan een stuk beter.
Ik liep weer en werkte max 5 uur aan het bed dus heel slecht ging het niet maar ontiegelijke drukpijn op de huid van de plaat☺️

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:23

Oh ja dat herken ik zeker als ik ergens tegen aan kwam, het voelde zo fijn toen ik hem kwijt was.

Lestrange01

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:26

jetwii schreef:
9 maanden verder en aankomende vrijdag staat mijn derde operatie gepland om al het materiaal te verwijderen.

Hopelijk gaat het dan een stuk beter.
Ik liep weer en werkte max 5 uur aan het bed dus heel slecht ging het niet maar ontiegelijke drukpijn op de huid van de plaat☺️


ik heb een geheel andere breuk gehad (4 ribben) en vorige maand de platen eruit gegaan vanwege dezelfde drukpijn. Hopelijk gaat jouw operatie goed en lost het de pijn op! Ik kan nog niet voelen of de platen eruit halen de oplossing is geweest want de locatie waar ik geopereerd ben geneest heel langzaam helaas.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:45

Ik heb ooit met tja onderuitglijden scheenbeen gebroken en kuitbeen erna maar spiraalbreuk.
In scheenbeen is toen ook plaat gegaan met schroeven.
Ik had zelfde ervaring met drukpijn. Mocht zelf pas na half jaar zwaar belasten en oef viel vies tegen.
Bukken en overigens komen ging ik door de grond van pijn , moest mezelf echt ophijsen aan het bed….

Bij mij is materiaal na 10 maanden ook verwijderd. Moest toen 6 weken rust houden mar in vierde week ben ik al gaan werken…. Was niet verstandig achteraf maar tja pijn was weg..

Ik wil je voor vrijdag succes wensen hoop dat je snel van de pijn af bent en vooruit kan.
(Zelf ben ik nu herstellende van een volgende breuk in bovenbeen voelde vorige week voor eerst de plaat …. En hoop dat dit ook hier bij blijft… deze ,af er op vroegst pas uit na 1,5 jaar en wanneer alles goed vast zit en dat zit het nog niet na half jaar)