Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:40

Oh no, wat super rot om te lezen DP.. Hoopte zo dat het effect zou hebben voor je -O-

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:52

Ja baal er ook gruwelijk van en ben er best verdrietig van... had zo'n hoop...

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:17

Das wel balen DP :knuffel:
Ik heb hem nu iets van ruim 7 weken en tot nu toe maar 2 aanvallen gehad . Afgelopen week wel hoofdpijn maar die ging weg met 2 pcm. Ik denk wel dat de test voor mij van voorjaar en zomer komt dan heb ik echt zoveel migraine .

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:40

Ik ben me ook aan het verdiepen in deze piercing, dus ik ga het topic vanavond even goed doorlezen. Ik heb een behoorlijke onbalans in mijn lichaam waardoor mijn nervus vagus behoorlijk van het padje is. Ik heb migraine, mijn nekspieren blijven gestresst en strak, ik zit in een soort overlevingsmodus zonder dat dat nodig is. Ik vind het heel spannend, maar ik heb enorme hoop dat deze piercing me gaat helpen om net even dat laatste zetje naar een fijne balans tussen spanning en ontspanning te geven.

Ik voel me wel heel stom dat ik bang ben voor het zetten. Tuurlijk doet het pijn, maar het kan me enorm veel terug geven. Het voelt zo stom dat ik er tegenop zie..

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:19

zorro schreef:
Ik ben me ook aan het verdiepen in deze piercing, dus ik ga het topic vanavond even goed doorlezen. Ik heb een behoorlijke onbalans in mijn lichaam waardoor mijn nervus vagus behoorlijk van het padje is. Ik heb migraine, mijn nekspieren blijven gestresst en strak, ik zit in een soort overlevingsmodus zonder dat dat nodig is. Ik vind het heel spannend, maar ik heb enorme hoop dat deze piercing me gaat helpen om net even dat laatste zetje naar een fijne balans tussen spanning en ontspanning te geven.

Ik voel me wel heel stom dat ik bang ben voor het zetten. Tuurlijk doet het pijn, maar het kan me enorm veel terug geven. Het voelt zo stom dat ik er tegenop zie..


Heel herkenbaar hoor!
Ik zie ook al op tegen het zetten terwijl de afspraak pas 9 januari is..

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:51

Ik vind dat helemaal niet stom, je weet totaal niet wat je kunt verwachten, dus niet raar dat jullie het spannend vinden toch? Ik had steeds de dag van tevoren in mijn hoofd dat ik wilde afzeggen. Blij dat ik het niet heb afgezegd, want het zetten viel me reuze mee.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:55

Ik heb het topic doorgelezen, advies gevraagd aan mensen die ik vertrouw en weten wat ik heb, ik ben kerngezond hoor, alleen mijn nervus vagus is van het padje, ennn... ik ga het doen. Afspraak gemaakt, komende vrijdag. Ik ben ook niet meer bang, ik denk dat dit me kan helpen en ik bijt wel even door de zure appel heen, want wat zou het enorm fijn zijn als dit helpt! En ik heb er eigenlijk heel veel vertrouwen in. Ik hou jullie op de hoogte!

Oh ja, nog wel even mijn heel-erg-anti-piercing vriend inlichten.. Dat wordt nog een dingetje.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:10

Veel succes zorro!! Hopelijk heeft het effect voor je :j
Misschien helpt het om tegen je vriend te zeggen dat ze er ook een heel subtiel staafje in kunnen zetten als het genezen is. Die zie je bijna niet zitten :+

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:39

Ja dat had ik ook bedacht, en benadrukken dat het een medische piercing is. Hij heeft ook geen keus..

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:47

Ik was afgelopen vrijdag mee met mijn man naar NVS Veldhoven. Hij heeft er een laten zetten en ik hoopte de mijne te laten wisselen naar een ander sierraad.
Ik lag te beven op tafel. Vond het doodeng.
Dus ze zijn wel wat gewend ook hoor.
Ze waren heel lief, weer. Maar helaas is het bij mij, na 14 maanden, nog niet goed genoeg genezen.
Ik heb ook tot eind juli last gehad van bultjes etc dus het is heel erg onrustig etc geweest.

Niet gewisseld dus. Jammer. Maar liever niet te vroeg :)

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:19

Jeetje DuoPenotti wat super rot dat het niet brengt wat je gehoopt had, kan me echt heel goed voorstellen dat je daar verdrietig over bent :(:)

Viphorse ik hoop dat je ook in het voorjaar verlichting hebt van de daith!

Zorro ik snap dat hoor dat je het spannend vind, dat had ik ook! En dat terwijl het niet eens mijn 1e piercing was. En wat fijn dat je al zo snel aan de beurt bent! Dan hoef je niet zo lang in de zenuwen te zitten. Mijn vriend vindt piercings ook niet echt mooi, maar hij zegt gelukkig dat is je eigen keuze. Daarnaast ziet hij ook de migraine aanvallen weleens en hij snapt dat ik daar vanaf wil.

Akshay hoe is het met je vriend gegaan vrijdag? Merkt hij al iets? Wat jammer dat het bij jou nog niet genezen is, wat een lange tijd! Maar inderdaad beter pas vervangen als alles helemaal genezen is :)

Ik mocht gisteren op naar het mooie Lommel voor de daith :)
Alles ging echt super relaxed. Tracy (de oprichtster van VNS Daith) was er ook bij, wat een enorm leuk mens is dat ook! Ze kwam binnen en zei al gelijk, oh ik zie het, migraine rechts en het begint.. daar! En wijst zo precies de plek aan waar de migraine altijd start. Echt heel bijzonder!
Na uitmeten en testen de piercing rechts gezet. Dat viel me alles mee, de piercing wilde niet goed dicht en dat gefrummel vond ik nog het " vervelendste" van alles.
Ik stond op van de tafel en had het gevoel dat ik mijn balans opnieuw moest vinden, echt heel gek. Tracy zei gelijk.. ik zie het al.. Ga maar weer zitten ik denk dat je een 2e nodig hebt en dat dat je veel meer gaat brengen. Ze omschreef het heel mooi, dat dit 80% zou helpen en met 2 100%, ze voorspelde dat anders mijn migraine waarschijnlijk aan de linkerkant zou gaan starten. Naaldjes er links weer in om te testen, en vervolgens voel ik zo mijn schouders zakken en een soort van mist in mijn hoofd oplossen ofzo? Echt een heel gek gevoel. Tracy zei ga maar liggen ik zet m links ook wel even. Dus ik kwam naar buiten met een daith aan beide kanten :)) Het is maar goed dat ik dat van tevoren niet wist, dan had ik mij veel te druk gemaakt denk ik :))
Ik vind het zo gek, als ik nu in de spiegel kijk ben ik ook ineens een frons kwijt die ik eerder wel had. Tracy zei al, we hebben je ook botox gegeven :')

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:33

Mijn man ging voor klachten van hooikoorts (jaarrond..) en wat spijsverteringsproblematiek. Dus wat lastig te monitoren qua effect.
Wel hebben ze zijn chaotische brein gereset lijkt het. Hij loopt nu om beurten in alle 7 sloten, in plaats van allemaal tegelijk ;)
Ook zijn denkrimpels zijn gebotoxt :P

Mijn piercing heeft het gewoon heel erg zwaar (gehad) met mij :') ze hadden hem op zich wel kunnen vervangen. Maar dat had sowieso pijn gedaan, en mogelijk ook weer een nieuwe opflakkering aan gerommel gegeven. En dat zag ik echt niet zitten.

Fijn dat jij ook zo fijn geholpen bent! :)
Meteen 2 kanten piercen, phoe, bikkel!
Ik heb niet eens gekeken hoe ze het bij mijn man deden, ik kan daar blijkbaar echt niet goed tegen :')

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:35

Wat een ervaring Muppetmayo .
Ik vind het echt bijzonder om te lezen dat iemand dat zo kan lezen .

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:24

Wat mooi Akshay dat hij ook gebotoxt is! :D En dat hij ineens ook minder chaotisch lijkt.
Groot gelijk dat je nog even wacht als de kans op gerommel weer groot is.
Dat vind ik het enige nadeel aan 2 tegelijk, ze moeten ook beide tegelijk herstellen. Ik dacht dat ik wel op de andere kant kon slapen, maar dat kan dus nu niet :') Vannacht maar als een pipi langkous al mijn haar in een knotje gedaan boven mijn oren zodat ik er niet op kan liggen, en maar een kussen met gat voor mijn oor besteld. Want niet mogen liggen op beide oren is nog wel een soort van uitdaging :')

Viphorse ik vond dat ook zo bijzonder dat ze dat zo zag. Anja zag het ook al wel, die zei al, ik dacht al te zien rechts. Maar dat Tracy binnen kwam en dat direct zo zei vond ik echt heel erg bijzonder. Ook echt spot on!

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:39

Hij zit! In mijn linkeroor, maar rechts moet ook nog. Ik moest duidelijk aan elke kant een. Mijn nek en schouders voelen duidelijk beter aan, ik voel me rustiger en relaxter, heel bijzonder.

Het zetten deed pijn, maar het was ook te doen. Ik bloedde wel echt als een rund, de druppels lagen op de vloer.. de pijn daarna is ook goed te doen en toen ik gegeten had was het duidelijk beter.

Ik heb getwijfeld om toch 2 in 1x te doen, ik had al een voorgevoel dat ik 2 zou moeten dus daar had ik me geestelijk ook een beetje op voorbereid, maar ik ben wel blij dat ik eerst een gedaan heb. Ik ben een echte zijslaper, en dat kan nu nog. Ik wil er vannacht ook echt niet op liggen. Maar wel blij dus!

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:21

Fijn dat het piercen wel te doen was zorro! Ik hoop dat je er bij 1 al baat hebt! Heb je een beetje kunnen slapen?
Ik slaap inmiddels op een reiskussen, dat gaat eigenlijk beter dan verwacht :)

Akshay hoe gaat het inmiddels met je man?

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:27

muppetmayo schreef:
Akshay hoe gaat het inmiddels met je man?


Hij is met een aantal medicijnen gestopt, om eens uit te proberen wat er met zijn lijf gebeurt. In januari zijn de medische tests weer gepland, dus eens zien of ze nog net zulke goede resultaten meten :))

Qua niesen/hooikoorts is het heel erg veranderd. Hij niest wel nog af en toe, maar hoeft daarna niet meer te dweilen zegmaar.

Verder is hij opeens heel geordend en actief bezig met de projecten die hij nog wilde doen. Ik gok dus wel dat er her en der wat ringetjes-invloed bij zit!

Het is echt heel oneerlijk want de piercing geneest bij hem echt heel netjes! :')

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 02:43

sans6 schreef:
Ik ook!
Ik heb er trouwens ook een 'probeernaald' bij laten zetten (je ziet het pleistertje) waar evt ook een piercing kan, zij noemde het de shen men piercing. Maar deze kan voor rust in je hoofd zorgen. Valt er na 3 weken ofzo uit en dan kijken of ik het merk qua verschil.

Even gegoogeld:

[ [url=m/zR5JXb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iemand hier ervaring mee??

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:04

Ik heb hormonale migraine ontwikkeld na de geboorte van mijn kinderen.
Het werd elk jaar erger en de laatste jaren bijna onhoudbaar. Ik heb het traject bij de neuroloog doorlopen qua medicatie en botox en ga in januari weer heen om cgrp remmers te bespreken.
Maar.. ik ben een klein jaar geleden begonnen met bio identieke hormonen en een week of 6 geleden ben ik opgehoogd. Sindsdien is de migraine bijna weg. Ik heb slechts een enkele, lichte aanval gehad die goed reageert op rizatriptan. Ik weet niet wat me overkomt..! Ik kijk het nog aan tot januari en hopelijk hoef ik geen medicatie te gebruiken.

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:19

Ik heb mijn daith nu paar maanden en blij mee tot nu toe paar minimale aanvallen van hoofdpijn gehad echter heb ik de meeste hoofdpijn in voorjaar en zomer omdat ik steeds meer allergisch overal voor ben.
Zijn er hier ook mensen met ervaring voor een piercing tegen allergieën ? En is dat een knopje of ringetje wat ze dan erin zetten ?

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:55

Had dit topic al eens voorbij zien komen maar nu kom ik ook op Instagram steeds een advertentie tegen waardoor ik toch nieuwsgierig ben geworden of dit wat voor mij is.

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Voor mij zou het gaan om rustiger te worden, misschien wat minder last van de PTSS zoals nu met de harde wind, mijn nek en schouders staan altijd strak, veel moe, soms migraine en nog meer van dat soort klachten.

Op welke vlakken merken jullie positieve effecten?

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:49

Ik heb inmiddels in beide oren 1 en ben er dolblij mee. Mijn schouders en nek stonden ook altijd strak, vaak hoofdpijn en migraine, mijn hoofd was nooit stil, altijd denken. Nek en schouders heb ik nog maar zelden last van en als ik het heb is het ook zo weer weg. 1x migraine gehad in al die tijd, begon ‘s avonds, dag erna weer weg en vooral veel minder heftig. Ik voel me top!

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:58

Voor mij heeft het helaas niet geholpen.
Dacht in begin misschien wel iets. Maar dat was denk ik wishfull Thinking...

Helaas. Maar heb het iig geprobeerd.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:01

Ik heb de stap nog steeds niet gezet.. :\

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:51

Ik heb m aan beide kanten gehad maar bolletjes eraf en verloren. Binnenkort ff opnieuw laten zetten. Ik had er wel baat bij