Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:41

Hoe doen jullie als zij slaper met de Daith na het plaatsen en de maanden er na?
Ben echt bang dat ik niet eens durf te slapen omdat ik dan op de piercing ga liggen.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:46

Ik slaap nu met een nek/reiskussen.
Die heb ik dan gewoon plat liggen en leg mijn oor in het gat. Dit als ik op links slaap. Op rechts rol ik op mijn gewone kussen.

Afbeelding

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:41

Hij is gister gezet en viel me reuze mee. Het piercen zelf was even een dingetje want er zat een hard stukje kraakbeen in de weg waar ze doorheen moest maar mee dat ik dacht nee was het al klaar.
Van te voren testen uitgevoerd en met naadjes erin al overduidelijk verschil.
Hij is nu links gezet op de juiste plek en heb nergens last van ook met slapen niet. Merk soms iets ervan dat ik me losser voel en meer relax maar schijnbaar heeft lichaam tijd nodig om hieraan te wennen . Links week van te voren mijn oog wat af en mondhoek ook en dat is weg nu. Merk wel dat hij al iets aan doen is beetje zelfde gevoel als de naaldjes in de oor erg prettig. Ik voel dat er migraine wil komen maar ook weer niet en dit is echt te doen zonder iets in te nemen.
Voel me ontspannen en fijn hoop dat het zo blijft.

Qua piercing heb ik een gewoon ringetje genomen ga over half jaar terug en dan voor een mooi sieraad .

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 12:53

Siggislief schreef:
Hoe doen jullie als zij slaper met de Daith na het plaatsen en de maanden er na?
Ben echt bang dat ik niet eens durf te slapen omdat ik dan op de piercing ga liggen.

In het begin deed ik een haarklem schuin boven mijn oor. Als ik dan op m’n rechterzij wilde draaien kwam de haarklem tegen het kussen en draaide ik terug.
Nadat de klem de geest had gegeven, ben ik een knotje in m’n haar gaan doen op dezelfde plek, met zo’n plastic elastiek. Dit werkt ook prima.

Wat ik zelf lastig vind aan de Daith is het goed droogmaken van het oor, nadat je je haar hebt gewassen.
Ik doe dat nu met een stuk keukenrol om een wattenstaafje. Dat werkt goed, maar ik blijf het gedoe vinden.
Ik heb ook wel eens de föhn gebruikt, maar dan heb je wel een poos een rood oor :D

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:14

Ik vind een fohn juist weer fijner dan een keukenrol.
Wel op lauw. :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-10-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:48

Ik draai een puntje aan een schone tissue en dep m dan voorzichtig droog.

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:45

Ik spoel onder de douche en dep hem droog. In de avond moet ik beetje jojoba op doen .

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:25

@ DP zolang de piercing nog herstellende is kun je nog niet alles zeggen over het effect.. Ik heb nu, een ruim half jaar laten nog wel eens hoofdpijn als hij wat geïrriteerd of ontstoken is. Dus wat niet is kan nog komen :j

Wooooow Akshay wat een verschil joh. Fijn hoor!

Siggislief, ik deed het precies hetzelfde als DP, met een reiskussen waar ik mijn oor in legde. Ik moet wel zeggen dat ik vaak ook stijf wakker werd, omdat ik dan de hele nacht op mijn rug of goede zij had gelegen. Dus ergens wist ik onbewust wel dat ik er niet op moest gaan liggen :+

Fijn viphorse!!

Hier zit hij er sinds 7 maart in, en ik heb sinds die tijd ook geen migraine aanvallen meer gehad. Alleen nog af en toe lichte hoofdpijn maar dat is echt een slap aftreksel van wat ik gewend was. Dus zooooo blij nog steeds.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:47

Ik heb 'gewone' migraine en maandelijks 3 dagen lang tijdens mijn menstruatie. Ik heb nu sinds mei de piercing. De 1e 2 mnd deed het niets, de eerste weken zelfs méér hoofdpijn maar de laatste keren dat ik ongesteld was had ik echt minder last van migraine, de laatste keer zelfs niet (!). Wat me wel opviel was dat ik gedurende de dagen dat ik normaal scheel zag van de pijn, nu min piercing meer opspeelde, begon weer te irriteren. Dat trok na die paar dagen ook weer weg.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:22

sans6 schreef:
Wat me wel opviel was dat ik gedurende de dagen dat ik normaal scheel zag van de pijn, nu min piercing meer opspeelde, begon weer te irriteren. Dat trok na die paar dagen ook weer weg.

yep, dat is hier ook!
Afgelopen zaterdag een ''moetje'' feest. Heel harde muziek, veel licht-effecten (geflits en geflikker met kleuren etc).
Zondag, piercing beetje pruttig..

Eerst dacht ik dat het toeval was, maar dat houdt hij al zeker een maand of 8 zo vol.
heftige dag? 1 of 2 dagen erna prut aan het ringetje. :))

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:29

Oh das bijzonder. Dat ga ik ook eens in de gaten houden. :j

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:42

Even een klein schopje *negeert de rode letters*

Inmiddels is de afspraak gemaakt, 12 november mag ik voor mijn daith. Vind het wel spannend hoor, ondanks dat het niet mijn 1e piercing is.
Ik ben heel benieuwd, eerst maar eens beginnen met 1, wellicht dat er later nog een shen men bij wil.

Sans6 jij had zo'n tijdelijk naaldje ook toch? Merkte je daar veel verschil in?

Ik ben eigenlijk vergeten te vragen of je bij VNS ook gelijk eea meekrijgt om de heling te bevorderen zoals zoutspray enzo, of dat je dat zelf beter al aan kunt schaffen, weten jullie dit? Anders waag ik er nog even een mailtje aan.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:45

Zout druppels zitten erbij.
Uni cura kun je daar kopen of als je wilt zelf in de winkel.

En succes!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:07

Misschien is dit niet relevant, ik heb (nog?) geen daith piercing. Maar het Aimovig/Erenumab medicijn lijkt goed te helpen :D Die mocht ik eindelijk proberen na voor de 2e keer een anti-epileptica (drama was dat weer). Voor de Aimovig nam ik zo'n 1 a 2 keer per week een Rizatriptan. Na de eerste prikpen 1 Rizatriptan in 2 weken. En nu na de 2e prikpen is die laatste aanval al iets langer dan 2 weken geleden.

Succes muppetmayo! Ik ga duimen dat het je helpt

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 07:39

Muppetmayo wat goed dat je dat hebt gedaan komt vast wel goed.

Die van mij zit vandaag precies 4 weken en tot nu toe maar 1 aanval nog maar gehad ipv iedere week stuk of 2 en soms meer.

Ik moet die van mij spoelen onder de douche en dan in de avond een druppel met spul van hun erop doen. Niet draaien etc verder van afblijven . Werkt bij mij prima .

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:50

Oh wat fijn dat je ook al druppels meekrijgt :) Ik wilde anders een setje bestellen bij de piercing shop maar dat hoeft dan niet. Unicura heb ik evt in huis.

Eilish fijn dat je medicijnen lijken te werken! Ik heb ook wel een soort van oplossing/medicijn om de migraine dragelijk te maken (nouja, voornamelijk de aura verdwijnt dan), maar het zou zo fijn zijn als de migraine gewoon niet komt ;)

Viphorse dat klinkt heel bemoedigend! Ik hou mezelf maar voor dat als het niet werkt, ik in ieder geval een mooi sieraad heb ;)

Super stom, ik merk wel dat ik me nu al een soort van druk zit te maken voor de plaatsing. Wat als ik geen verschil voel met uitmeten oid? Dadelijk zit hij niet op de optimale plek etc. Maar ik laat het maar gewoon over mij heenkomen, ze hebben er echt wel ervaring mee.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:15

Ik ga volgende week met mijn man naar de NVS kliniek in Veldhoven.
Hij heeft bij mij gezien hoe ongelooflijk ik ben opgeknapt, en wil er zelf ook een voor een aantal langdurige diverse klachten.

Dus dat is een mooi moment om de mijne te laten verwisselen voor een mooi ringetje. En ik vind zelfs dat heel erg spannend weer. Hij zit er bij mij nu bijna 14 maanden in.

@muppetmayo, geef sowieso bij de kliniek aan dat je het heel erg spannend vindt. Je bent vast niet de eerste en volgens mij zijn ze er heel goed in om daarmee om te gaan. Bij NVS was dat in elk geval wel zo. En ik was echt vóór algehele narcose geweest om dat ding te plaatsen want vond het echt vreselijk eng.
En ook ik ben braaf blijven liggen :))

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:54

@muppetmayo bij mij was het verschil met de naaldjes echt gigantisch en ik hoor dat eigenlijk van meerdere mensen. Als je hem bij de kliniek laat zetten zijn ze heel bekwaam in het vinden van de juiste plek. Dat komt wel goed :j

@DP hoe gaat het bij jou nu?

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:24

Kan het allemaal beamen wat ze hier schrijven …..mega zenuwachtig maar ik werd zo gerustgesteld dat het me zo is meegevallen . Ik was ook wat sceptisch maar met uitmeten was het zo gevonden.

En wat ook niet al is gezegd , het is ook een mooi sieraad tenminste dat vind ik .

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 11:10

Renee1991 schreef:
@muppetmayo bij mij was het verschil met de naaldjes echt gigantisch en ik hoor dat eigenlijk van meerdere mensen. Als je hem bij de kliniek laat zetten zijn ze heel bekwaam in het vinden van de juiste plek. Dat komt wel goed :j

@DP hoe gaat het bij jou nu?


Hoe het hier nu gaat.
Uhm weet het nog niet zo goed.
Heb minder migraine gehad tot nu toe. Maar wel hele zware hoofdpijn.
Ik heb daarbij niet de sumatriptan hoeven nemen. Dus dat is positief natuurlijk. Want ook daar heb ik weer bijwerkingen van.
Maar de hoofdpijn is wel zo sterk dat ik alsnog niet normaal de dag doorkom.
Dus het lijkt wel af te zwakken, maar niet helemaal weg te nemen.
Mijn energielevel is helaas ook niet verbeterd.
Maar ik wacht nog af wat het nog meer gaat doen. Want bij de uitleg was het toch zo dat de ene direct alle verschil bemerkt en dat het bij andere toch wat meer tijd nodig heeft.Maar ik heb niet direct het wauw gevoel nog niet.

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 11:30

Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Shen Men tegen migraine? Ik zou wel een Daith willen, maar ik kan niet slapen zonder oordopjes in. Dus dat lijkt me dan zijn doel voorbij schieten, want minder slaap is meer migraine ;) .

Ik ben ook altijd erg druk in mijn hoofd, dus dacht wie weet dat met minder drukte in mijn hoofd, dit ook minder triggers voor migraine kan betekenen? Iemand hier met ervaring?

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:31

@ DP Hmm oke, nou ja ze zeggen ook dat er nog verbetering kan komen zolang het nog niet hersteld is. Dus dat hoop ik voor je!

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:25

muppetmayo schreef:
Even een klein schopje *negeert de rode letters*

Inmiddels is de afspraak gemaakt, 12 november mag ik voor mijn daith. Vind het wel spannend hoor, ondanks dat het niet mijn 1e piercing is.
Ik ben heel benieuwd, eerst maar eens beginnen met 1, wellicht dat er later nog een shen men bij wil.

Sans6 jij had zo'n tijdelijk naaldje ook toch? Merkte je daar veel verschil in?

Ik ben eigenlijk vergeten te vragen of je bij VNS ook gelijk eea meekrijgt om de heling te bevorderen zoals zoutspray enzo, of dat je dat zelf beter al aan kunt schaffen, weten jullie dit? Anders waag ik er nog even een mailtje aan.


Ja dat naaldje zorgde dat ik wat rustiger was ofzo, kan het lastig omschrijven maar toen ze m plaatste leek het wel of er iets van me af viel. Het naaldje was alleen echt tijdelijk want viel na een paar dagen eruit.

Als de daith echt helemaal genezen is wil ik die shenmen er nog wel bij.

Ik kreeg een soort oliedruppels mee bij VNS en toen het echt begon te irriteren raadden ze aan bij de drogist een flesje waterstofperoxide te halen en dat werkte als een malle. Goed advies dus!

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:05

Wat jammer DuoPenotti dat het nog niet helemaal brengt wat je ervan had gehoopt! Wel fijn dat je migraine minder heftig lijkt te zijn.

Sans6 dat is inderdaad precies wat ik bedoelde, wat fijn om te horen! Ik ga er toch ook eens naar informeren, al houd ik het nu voor alleen de daith hoor hahaha. Misschien is zo'n " test" naaldje wel fijn om uit te proberen ook.

Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden :)

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:37

Hoe gaat het hier met de mensen die hem hebben gezet?


Vanaf dinsdag al niet lekker en hoofdpijn maar nu gewoon weer vette migraine.... ;(