Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12587
Geregistreerd: 20-01-12

Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 19:46

En dan bedoel ik ook écht héél lekker warm.

Nadat ik in samenwerking met een pony vandaag vakkundig mijn outdoorlaarzen heb gesloopt, moet ik nieuwe. Niet zo heel erg, want ik kreeg er toch al koude voeten in.

Dus, ik ben opzoek naar de allerwarmste laarzen/schoenen die jullie ooit hebben gehad :D
Ik sta best wel heel veel in de bak om les te geven, en vaak heb ik na een uur of 2 toch wel koude voeten. Ik beweeg wel natuurlijk, maar niet genoeg om mijn voeten warm te houden.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Betekent duur automatisch warm? Of betaal je net zo goed voor het uiterlijk? Het moet wel lekker lopen natuurlijk, anders is uren achter elkaar lesgeven niet meer leuk. Maar waar begin je dan?

Eingelijk is voor mij het belangrijkste dat ze warm zijn. Als ze waterdicht zijn, is dat mooi meegenomen. Als ik er mee kan gaan paardrijden is dat nog leuker, want in mijn rijlaarzen krijg ik sowieso koude voeten. Maar het belangrijkste is dat ik warme voeten hou als ik les sta te geven.

Brand los: wat moet ik echt even bekijken?

Het prijskaartje maakt me niet zoveel uit, zolang de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is. Ik zal er erg veel gebruik van maken, dus ik wil er best wat meer geld aan uitgeven :)

Edit: een rits er in zou wel heel fijn zijn. Mijn wreef is aan de hoge kant waardoor ik er anders vaak moeilijk in en uit kom. En dan gaat de binnenvoering zo snel kapot -O-
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 05-01-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:48

Snowboots vd decathlon zijn 19,95 zijn net stukje over de enkel hebben een rubbere voet en dan een stuk stof. Mijn ijsklompjes blijven daar zelfs warm in

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:50

Ik heb Mondoni Lifestyle laarzen, nooit koude voeten in..
Maar ik heb sowieso niet snel koude voeten...

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:52

Hkm Davos laarsjes.
Heb ze nu al voor het 2e seizoen aan en nog steeds waterdicht en warm! Vorig jaar in de sneeuw had iedereen bevroren tenen terwijl ik niet eens iets van de kou merkte :))

prugelpiet

Berichten: 12587
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 19:52

Handig om te vermelden: Ik heb het sowieso altijd koud :+

Bedankt voor de suggesties! Ik ga even snuffelen :)

Ik heb er ook aan gedacht uggs te kopen, maar mocht er dan onverhoopt een pony over mijn tenen lopen blijft daar natuurlijk niet zoveel van over :=

SjonnieZ

Berichten: 2381
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:55

Ik zweer bij ariat- schoenen en outdoor laarzen. Heb altijd warme voeten en s zomers zijn ze niet zweterig

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:56

Waarschijnlijk is dit een tip die je niet gaat gebruiken, maar ik loop zodra het wat frisser wordt altijd op werklaarzen. Gewoon van die bruine met stalen neuzen van de grisport. Je hebt ze wolgevoerd en ongevoerd. Ik draag meestal de.ongevoerde en krijg dan al amper koude voeten, maar bij de wolgevoerde is het echt onmogelijk om koude voeten te krijgen.

Perfect waterdicht en ze lopen heerlijk overigens, alleen het staat wat lomp.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:59

x_Rebecca schreef:
Waarschijnlijk is dit een tip die je niet gaat gebruiken, maar ik loop zodra het wat frisser wordt altijd op werklaarzen. Gewoon van die bruine met stalen neuzen van de grisport. Je hebt ze wolgevoerd en ongevoerd. Ik draag meestal de.ongevoerde en krijg dan al amper koude voeten, maar bij de wolgevoerde is het echt onmogelijk om koude voeten te krijgen.

Perfect waterdicht en ze lopen heerlijk overigens, alleen het staat wat lomp.


Ik ook! En ze overleven jaren lang!
Ik deed hooguit 1 seizoen met een paar outdoorlaarzen maar met deze doe ik rustig 4 jaar en loop er dag in, dag uit op!
Zit een goed voetbed in en ergens staan ze me gewoon stoer!

prugelpiet

Berichten: 12587
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:00

x_Rebecca schreef:
Waarschijnlijk is dit een tip die je niet gaat gebruiken, maar ik loop zodra het wat frisser wordt altijd op werklaarzen. Gewoon van die bruine met stalen neuzen van de grisport. Je hebt ze wolgevoerd en ongevoerd. Ik draag meestal de.ongevoerde en krijg dan al amper koude voeten, maar bij de wolgevoerde is het echt onmogelijk om koude voeten te krijgen.

Perfect waterdicht en ze lopen heerlijk overigens, alleen het staat wat lomp.


Zijn ze echt zo zo lekker warm? Hoe het er uit ziet maakt me eingelijk vrij weinig uit, als het maar warm is :))

Ik zal eens neuzen bij de welkoop of ze daar zijn en voelen. Zijn het niet hele zware laarzen?

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:01

Ze zijn redelijk zwaar maar dat went erg snel.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:04

https://www.workmanstore.nl/werklaarzen ... voerd.html

ik heb deze. gevoerd met wol, echt leer. super waterdicht, veilig met harde neuzen en ze lopen super. zijn iet om mee te rijden, maar heb de mijne al 4 jaar en nog steeds ready to go. altijd warme en droge voeten. ze zijn er in verschillende kleuren.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:09

Ik ben al jaren groot fan van de Dunlop Blizzard.

Welkoop/Boerenbond verkoopt ze en Scapino ook. Ergens tussen de 30 en 50 euro.

Ik heb ook snel koude voeten, maar dat gebeurt me met deze niet. Tenzij ik echt uren op dezelfde plek sta en niet beweeg waarschijnlijk, maar dat doe ik toch nooit, want dan warm ik helemaal niet meer op. :D
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-01-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:09

Vergeet ook geen goede sokken. Absoluut geen katoen. Liefst wol. Hoeven niet persé superdikke sokken de zijn, zo lang ze maar vrij van katoen zijn.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:09

Muckboots. Ik heb de arctic pro ice ofzo. Die gaan iig tot -40. In Canada lopen ze er altijd op in de winter en zij waren er blij mee.

Ik heb ze hier ook, en inderdaad geen koude gehad nog. Soms zijn ze alleen wat te warm, haha! Als het 5 graden is moet ik echt dunne sokken aan, anders is het veel te warm.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:11

Panama Jacks!!! Een soort Uggs maar dan minder lelijk :+

Ze zitten heerlijk, ik loop er dagelijks vele kms op. Ik had altijd koude voeten en nu nooit meer.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:16

https://www.agradi.nl/muck-boot-arctic- ... k-pink.htm Deze heb ik.
Je hebt ook wel iets minder heftige versies trouwens :) maar ik dacht: ik doe het meteen goed. Heb er naast ook nog leren outdoor laarzen voor het rijden, maar als het te warm is voor de muckboots loop ik meestal op mijn cowboylaarzen rond. Als ik maar blijf lopen gaat dat prima .

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:46

Grappig ik wilde net deze vraag gaan stellen.
Ik moet straks lange dagen staan en zoek dus fijne laarzen, graag waterdicht en comfortabel warm :)

Ik had Travelin outdoor laarzen besteld maar na wat zoeken op de Facebook pagina snel mijn bestelling geannuleerd, zien er leuk uit maar belabberde kwaliteit en service kennelijk....

Stipje dus ;)

Mars

Berichten: 33278
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:48

Ryder schreef:
Panama Jacks!!! Een soort Uggs maar dan minder lelijk :+

Ze zitten heerlijk, ik loop er dagelijks vele kms op. Ik had altijd koude voeten en nu nooit meer.


Yes, mee eens!
Ik heb de zwarte bambina en ze zijn super heerlijk warm. En ze lopen geweldig :j

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:00

https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/t ... color=5065

Heb deze van de ANWB. Zijn heerlijk warm en waterdicht. O en ze hebben een fijne bontvoering aan de binnenkant. Ik laat de hond er mee uit door de modder en doe er dagelijks de stallen mee. Kan er alleen niet mee rijden. Heb 1 keer de zool opnieuw laten lijmen bij de schoenmaker. Maar ze gaan nu al 2 winters mee! En prima prijs.

prugelpiet

Berichten: 12587
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 01:01

Nog steeds te veel bomen in het bos :D

Morgen ga ik ze allemaal eens opzoeken en reviews bekijken.

tienus63

Berichten: 12141
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:08

Bekina rubberen laarzen, de winterversie is niet zwaar.
(Tegenwoordig heeft bekina ook halfhoge gevoerde winterlaarzen. Bruin, maar nog geen ervaring mee)
Bekina heeft uitstekend voetbed.

De dunlop winterlaars is heel warm, maar ook erg zwaar.
Dit zijn wel echt standaard groene rubberen laarzen.


De zogenaamde NAMwerklaarzen van Sixton /grossier/buckler boots. Gevavi heeft ze ook, maar minder goed voetbed. Of de gevoerde laarzen van Panama Jack.
Allemaal leer/nubuck maar absoluut waterdicht.
Helaas wel prijzig.
Deze laarzen zijn ook wel geschikt als vrijetijdsschoeisel.

Twee paar sokken, het liefst van merinowol helpt ook tegen koude voeten.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:19

Ik heb ook muckboots, ook de Arctic nog wat. Heb een hoge wreef en brede voorvoet( en dikke kuiten) maar deze gaan perfect. Rij er ook rustig mee maar rijd wel western. Voor lesgeven zelf nog niet vaak nodig gehad. Heb altijd 1 uur beginners ( en dus soms mee lopen/ rennen :') )
Edit: mijn laarzen gebruik ik nu voor de 3e winter. Ze blijven goed waterdicht.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:32

tienus63 schreef:
De dunlop winterlaars is heel warm, maar ook erg zwaar.
Dit zijn wel echt standaard groene rubberen laarzen.

Bedoel jij de Dunlop Blizzard uit mijn linkje hierboven? Dat zijn geen standaard groene rubberen laarzen. Ze zijn er in diverse kleuren, o.a. zwart en blauw. Ik heb de zwarte. Ik vind ze zelf overigens helemaal niet zwaar.

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:41

Ik heb ook de bovenstaande van Dunlop. Super warm en de eerste laarzen die niet lek gaan na intensief er op lopen/werken.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:43

Muckboots!