Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4010
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:45

SusanH schreef:
Nee helaas, uitverkocht https://www.kruidvat.nl/kruidvat-curls- ... /p/5217472. Degene in de winkel zei dat ie waarschijnlijk niet meer terugkomt ook. Balen want ik vind hem echt fijn.



Nee, die is uit het assortiment, komt ook niet meer terug.
Voor de liefhebber ik heb nog een tube staan waar nog een beetje in zit. Ik woon in Wijchen, dus als iemand nog een restje wil :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:03

Wat balen zeg. Dat had ik ook al met de krullenmousse van nivea. Iemand een idee wat er een beetje op lijkt? Dus een crème die je op handdoek droog haar kunt gebruiken.

Benzz
Berichten: 2990
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:35

SusanH schreef:
Wat balen zeg. Dat had ik ook al met de krullenmousse van nivea. Iemand een idee wat er een beetje op lijkt? Dus een crème die je op handdoek droog haar kunt gebruiken.

Jean paul myne, leave in curl. Maar dat is wel een andere prijsklasse. Wel superfijn spul.

Suliko

Berichten: 4357
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:06

SusanH schreef:
Ik ben van de ouderwetse stempel, ik koop liever in de winkel zelf. Maar dat is nog een optie. Al vrees ik dat er net zoiets aan de hand is als met hun shampoo en conditioner laatst. Ik koop die altijd van hun eigen merk (de cg variant) en ineens was ie op. Weken niet in het schap gestaan. Toen dure shampoo van Andrelon, de Cocos variant die ook cg is en die doet het gewoon niet zo fijn. Veel minder krul ook meteen.

Nee helaas, uitverkocht https://www.kruidvat.nl/kruidvat-curls- ... /p/5217472. Degene in de winkel zei dat ie waarschijnlijk niet meer terugkomt ook. Balen want ik vind hem echt fijn.


Ik sta toevallig nu in de kruidvat en ze hebben er hier nog 4 staan! Moet ik ze voor je halen?!

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:31

Wie maakt ook de lijnzaadgel ik zet het in de koelkast maar toch komt en een rare lucht vanaf.

D_akota

Berichten: 683
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:15

Wel eens gemaakt maar zelf niet z’n fan van. Lijkt weinig te doen voor mijn haar. Heb gelezen dat je het ook in kunt vriezen. In een ijsblokjes bakje zodat je er per keer uit kunt halen wat je nodig hebt.

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:25

Oke invriezen die kende ik nog niet, dan ga ik dat doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:45

Geen ervaring met lijnzaad. Maar ik heb nieuwe gel gevonden *\o/* en hij lijkt het goed te doen. Krijg geen crunch, maar heb wel veel krul en mijn haar is lekker zacht. Droogt ook veel sneller dan de combi mousse en crème die ik eerst gebruikte. Ik heb nu taft gel die cg proof is.

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:46

Waar hebben jullie een krullenkapper gevonden, ik woon in de buurt van Rotterdam.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:48

Mijn producten werken niet meer voor mij merk ik. Mocht iemand in (de buurt van) Kampen wonen dan mag diegene mijn Yari producten gratis ophalen.

Ik ga de Aunt jackie quench weer eens halen, daar was ik altijd wel tevreden over.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70745
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 10:27

Ik ben ook een tijd geleden van Yari overgegaan op Aunt Jackie en dat bevalt goed. Ik hoorde alleen dat Don't shrink beter niet te gebruiken is wanneer je lange krullen wilt hebben, weet jij misschien of dat klopt? Die gebruik ik nu nog wel totdat het op is naast de quench.

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:25

dat lijkt me juist niet logisch. De naam zegt het al...don't shrink dus het zorgt juist voor lossere krullen

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:38

Die gel gebruik ik al tijden en vind ik juist erg fijn.
Het creëert bij mij iig niet spontaan alleen maar spiraal krullen :))

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70745
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 17:08

Kinke schreef:
dat lijkt me juist niet logisch. De naam zegt het al...don't shrink dus het zorgt juist voor lossere krullen

Dat dacht ik dus ook gezien de naam, het bevalt mij tot op heden goed maar ik twijfelde dus door wat ik hoorde of ik niet beter wat anders kan proberen om er nog meer uit te halen.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:29

Hi! Ik kom ff binnenvallen en hopen dat jullie me e.e.a. kunnen verklaren en op weg helpen :')

Jáárenlang had ik een klein beetje slag in mijn haar. Als ik het dan in laagjes had, krulde het best wel, ongeveer 2a. En dat bij elke dag gewoon wassen en borstelen.

Dat hield op een gegeven moment wat op, kan niet goed duiden wanneer. Vond het ook wel jammer, want ik had er heel weinig werk van.

Mijn haar werd sluiker en begon echt hangerig te worden, ongeveer 1a. Het volume was echt weg... Nouja, jammer dan... Eind vorige zomer kreeg ik ineens erg veel last van haaruitval, geen idee wat de oorzaak was, ik was op dat moment al bijna 2 jaar van de pil af en had al meer dan een jaar een regelmatige hormoonhuishouding. Ik gebruik nu biotine en daarmee is de haaruitval aardig gestopt.
Mijn haar groeit altijd megahard, ik ben 4 weken geleden naar de kapper geweest en heb nu al ruim 1,5cm uitgroei.

Maar nu begint mijn haar ineens compleet om te slaan! M'n moeder gaf me een poosje terug Aunt Jackies Curl La La mee. Dat heb ik een paar keer in mijn haar gesmeerd en mijn haar begint zowaar weer te krullen! Terug naar 2a ongeveer. Zelfs na het uitborstelen zit er nog een krul in.
Alleen het is ineens ook zó vreselijk aan het pluizen!

Wat kan ik doen om het mooier te laten krullen? Ik was wel vrijwel elke dag mijn haar, het wordt wel wat makkelijker om dat minder vaak te doen, maar echt de CG method wordt waarschijnlijk niks. En zoveel krul hoef ik ook echt niet te hebben.

Als jullie, krullenkenners, me wat tips kunnen geven hoor ik het heel graag! :)

Qimm

Berichten: 15203
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:00

Niet borstelen :')

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:18

Ik was het 1 keer per week en ik borstel mijn haar als er een haarmasker in zit, dat laat ik een half uur zitten. Borstelen doe ik verder niet en ik gebruik een zijden kussensloop om mijn haar tegen afbreken te beschermen. En is je haar wat langer dan is het goed om het vast te binden voor je gaat slapen. Dit ook om afbreken te voor komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:24

Maar hoe bedoel je vastbinden? Als ik een staart of vlecht in heb is ook de krul er uit.

Suzanne F.

Berichten: 49513
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:42

Borstelen alleen als het zeiknat is met een leave in erin. Dan scrunchen en niet meer borstelen. Krullend/wavy haar haar pluist als je het droog borstelt. Hooguit met een grove kam iets de klitten eruit, meer niet.

Qimm

Berichten: 15203
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:15

SusanH schreef:
Maar hoe bedoel je vastbinden? Als ik een staart of vlecht in heb is ook de krul er uit.


Losse knot bovenop je hoofd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70745
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 22:17

Helaas kan ik daar niet mee slapen. Ik vermijd de borstel wel op droog haar, dan ga ik wanneer nodig met mijn vingers erdoor heen om de klitten eruit te halen en de krul erin te kneden. Ik merk dat dat veel helpt tegen pluis.

Qimm

Berichten: 15203
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:58

Dan zou je kunnen kijken naar zo'n zijden mutsje, die heb ik ook wel, maar vind dat niet zo fijn

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70745
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 10:22

Kan ik ook niet tegen dus ik gooi mijn haar boven mijn hoofd en ga dan slapen. Maar ik moet zeggen dat ik erg weinig pluis heb dus dat scheelt.

Qimm

Berichten: 15203
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:07

Ok, dan werkt dat voor jou. Er is niet 1 juiste manier. Misschien dat SusanH wel wat met de tips kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:20

Nee losse knot vind ik echt vreselijk. Ik borstel wel een beetje, ergste klit eruit en dan nat maken, zo nodig nog klein beetje gel erin om de krul terug te krijgen. Dat lukt op dag 2 na het wassen. Op dag 3 gaat er een staart in mijn haar. Ik krijg wel snel pluis. Maar ik krijg echt het model in mijn haar niet terug met alleen mijn vingers.