Hardloopschema conditie opbouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:40

Hoi!

Mijn conditie zit momenteel echt onder het nulpunt (en dat is te zien :') ). Maar daar wil ik wat aan gaan doen! Alleen zie ik door de vele apps en trainingsschema's het bos niet meer. Mijn plan is om 1x per week te gaan bootcampen en daarnaast rijd ik 1x per week paard. Ik zit er over na te denken om ook 1x per week een thuis-sessie (Julian micheals of insanity workout) erbij te doen. Maar ik wil graag een stabiel schema dat ook vol te houden is maken. Mijn weekschema zal er (zonder hardlopen) ongeveer zo uitzien:

ma:
di:
wo:
do: bootcamp les, 1 uur
vrij:
za:
zo: paardrijden recreatief, 1 uur

Alleen wat is nu wijsheid om het hardlopen daarin te plannen? En dan juist een intervaltraining, of langzaam opbouwen door elke keer een stapje verder te pushen?

Ik heb geen specifiek doel voor ogen wat ik binnen een bepaalde tijd wil halen. Het zou fijn zijn als ik een hardlooprun van 5 km voor Juli/augustus zou kunnen lopen. Nogmaals, conditie is echt héél erg laag nu :')

Ik zat zelf te denken aan:
ma:
di: hardlopen
wo:
do: bootcamp
vrij:
za: hardlopen
zo: paardrijden

Dus alle vragen op een rijtje:
- welke hardlooptraining? (hoe beginnen?)
- hoevaak per week is effectief?
- evt. welke app gebruiken?

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:44

Hier is een verzameltopic over, staat zelfs in dezelfde rubriek ;)

Ik zweer bij runkeeper en evy voor het opbouwen met hardlopen

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:45

Zoek maar eens op start to run! Is een ideaal programma om van nul op te bouwen :j

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:47

Evy! Google daarop en dan eerste versie om naar de 5k te trainen. Heel eenvoudig: oordopjes in en volgen wat zij zegt.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:50

Bedankt! Ik had een paar pagina's teruggezocht naar een vergelijkbaar topic, maar deze niet gevonden :\ Excuses hiervoor.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:52

Ik zou gewoon voor Evy 2 dagen per week gaan, dan duurt het iets langer maar zit je in 15 weken op 5km. Misschien dat je door je bootcamp training wat sneller conditie opbouwt, dan zou je ervoor kunnen kiezen zo nu en dan een Evy training te skippen :)

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:53

De app runtrainer is echt heel fijn hiervoor :)

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:57

Aight schreef:
Bedankt! Ik had een paar pagina's teruggezocht naar een vergelijkbaar topic, maar deze niet gevonden :\ Excuses hiervoor.


Hardlopen deel 3

staat iets naar onderen ;), heb er zelf een tijd in meegelezen en worden nuttige tips in gegeven

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:00

NiNa_14 schreef:
Aight schreef:
Bedankt! Ik had een paar pagina's teruggezocht naar een vergelijkbaar topic, maar deze niet gevonden :\ Excuses hiervoor.


Hardlopen deel 3

staat iets naar onderen ;), heb er zelf een tijd in meegelezen en worden nuttige tips in gegeven


Dankjewel! Ga dat topic volgen. Probeer nu Evy te downloaden, kun je tegelijkertijd ook een app gebruiken die je route/snelheid meet?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardloopschema conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:18

Ja hoor. Ik ben zelf fan van Runkeeper.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:56

Hier op MWS hebben we een groot Hardlooptopic, wat inmiddels al bij deel 3 is: [MWS] Hardlopen deel 3

Daar kun je terecht met je vragen, want daar komen waarschijnlijk ook de meeste gebruikers die je advies kunnen geven. Omdat dit een dubbeltopic is, plaats ik hier een slotje.