Hardlopen deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:01

Als het niet lukt doen we gewoon een halve. :)
Wil niet harder dan hard trainen, het moet wel leuk blijven. Bovendien rolschaats ik ook nog, hoewel dat in de winter natuurlijk niet vaak gaat i.v.m. weersomstandigheden. :j

MD_Triumph

Berichten: 1150
Geregistreerd: 27-04-09

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:07

wat gaaf, rolschaatsen haha zie je tegenwoordig ook niet veel meer!

Ik ben trouwens begonnen met evy dat schema, dat hield ik vol tot de 8e week..dus nog maar 2 weken te gaan. Maar toen... ging ik op vakantie! en toen ging het fout haha, ben inmiddels met een ander schema bezig wat speciaal voor mij gemaakt is. met als einddoel bij de 10e week 7 km te kunnen lopen.

Ik merk echt meteen dat ik beter in mijn vel zit door hardlopen. Ook hoop ik natuurlijk wat kilootjes af te vallen!

Iemand ervaringen met hardlopen en afvallen? of in ieder geval het strakker worden van het lichaam? is ook al heel wat vind ik

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:20

Voor mij is t echt alleen conditie, val er geen gram van af. Je bouwt natuurlijk wel spier op dus je merkt t niet heel snel denk ik dat je afvalt.

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:27

Ik wil graag een armband kopen voor mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) zodat ik hem mee kan nemen met hardlopen. Heeft iemand al ervaring met een goede armband?

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:38

Ik heb een merkloze, voor €14,95 gekocht bij een sportzaak hier in de stad... Hij is eigenlijk voor de S2, maar mijn S+ past er ook in. :)
Ik zag net bij bol.com dat die voor de S3 van Belkin heel goedkoop is, ik weet niet of de S2 en S3 veel in maat schelen? Volgens mij zijn die banden ondanks wat er op de verpakking staat best wel universeel. :j
(Alleen soms zit de koptelefoonopening op een bepaalde plek, mijn zus haar iPhone 5 kan daardoor niet in de band die ze voor haar 4 had. Maar volgens mij hebben alle Samsungs die ingang op ongeveer dezelfde plek zitten.)

Edit; dit is 'm: klik. Ik vind 'm wel lelijk, maar goed, hij is niet duur en het gaat er uiteindelijk alleen maar om dat 'ie doet wat 'ie moet doen, althans, bij mij wel. :')
Deze is voor de S2, maar die kost heel wat meer, omdat 'ie via een partner wordt geleverd.

Je kunt ook even langs de Media Markt gaan, die hebben ze volgens mij ook. :j

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:50

Oh, hier een tip van mijn zus: http://www.miniinthebox.com/nl/! :)
Super goedkoop en heel veel keuze. Als je het z.s.m. wilt hebben betaal je verzendkosten, heb je wel even geduld dan verzenden ze gratis. :))
Volgens mijn zus is het er binnen een dag of 10. :)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:51

Hardloper meld zich. :)

Ben met het programma van Evy bij week 4, maar loop alleen met het schema niet de lessen. Kan niet zo goed tegen al dat gepraat tijdens de muziek, en zoiezo is het niet mijn soort muziek. :+ Dus houd nu gewoon de tijd in de gaten tijdens het lopen, gaat heel goed. :)
Mijn doel was 2 maanden geleden om de 5km te lopen tijdens de Eindhovense marathon, maar door omstandigheden veel te weinig gelopen en nu dus maar bij week 4 overnieuw begonnen. Wil nu eind december 5 km lopen, uitbouwen naar de 10 en uiteindelijk volgend jaar tijdens de marathon de halve marathon lopen. :)

Ik heb zo'n armband voor mijn S2 van de decathlon, werkt heel goed, alleen zit hier inderdaad de uitgang voor de koptelefoon op de verkeerde plek.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:23

Mijn zus en ik zijn nu bezig aan week 3 van Evy. Ik vind dat gepraat ook erg irritant, dus zij luistert Evy en ik luister eigen muziek en draaf maar wat achter haar aan. :')
Als het goed is zijn wij ook eind december klaar voor de 5 km, het zal me benieuwen... 't Is me vandaag zwaar gevallen, ik had het de laatste 3 minuten echt moeilijk. :=

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:47

Haha ja, toen ik met Evy liep vond ik het ook echt niet leuk. Ik kan er bijvoorbeeld ook niet tegen als mijn vriend mee loopt, wil niet te veel gepraat en gedoe onderweg. Gewoon muziek op en gaan. :')
Ik schrijf nu telkens op mijn hand (bijvoorbeeld 2-2, 2-2, 4-3, 3-3) en dat houd ik een beetje in de gaten. :)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:03

Ik moet er wel iemand bij hebben als een stok achter de deur, anders ga ik gewoon wandelen, als ik überhaupt al ga in m'n eentje. :+

Heb je dan ook een horloge om? Ik vind dat zo irriteren... Word eigenlijk al gek van die telefoon-armband, maar het is niet anders. :')

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:08

Ik heb wel een horloge om, maar vind dat ook niet heel fijn. Loop ook met mijn telefoon, eerst gebruikte ik runkeeper en daar zie je je tijd ook op. Loop dan ook gewoon met mijn telefoon in mijn hand, niet ideaal maar wel handig. Wil eigenlijk nog een nieuwe mp3speler/ipod shuffle halen voor de muziek, die kan ik dan gewoon aan mijn broek hangen oid.

Oh ik kan mezelf heel goed pushen, stel dan ook wel doelen zoals: 'ik loop tot het eind van het liedje' als de lengte van het liedje enigzins overeenkomt met de tijd die ik nog moet lopen.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:23

Brimi_Disa schreef:
Ik wil graag een armband kopen voor mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) zodat ik hem mee kan nemen met hardlopen. Heeft iemand al ervaring met een goede armband?


Jup, gekocht op ebay voor 2 dollar, werkt prima! :D Ideaal ding!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:42

Ik heb zo'n superkleine iPod shuffle, die doe ik met z'n clipje vast aan m'n hemdje. Ideaal! Ze verkopen ze alleen nu niet meer, maar dat net een grotere maatje (de nieuwe generatie) of één van de talloze namaakversies will probably do just fine. En die zijn ook heel goedkoop op ebay of bij de speelgoedwinkel. :j
*foto gegoogled*
Afbeelding
Snoertje stop ik naar binnen, want ik kan me ook zó ergeren aan dat gewapper. _O-

Als je de nieuwste iPod nano koopt, de 6, dat is ook zo'n kleintje, en je koopt zo'n armband waar 'ie in kan, dan heb je horloge en iPod in één. :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:12

Hallo! In het vorige topic was ik wat actiever, maar ik heb een hele tijd niet hardgelopen ivm. rugklachten. Die zijn nu nog steeds flink aanwezig, maar ik wil het hardlopen toch zachtjes aan weer oppakken. Ik ben een tijdje geleden begonnen met Start to Run van Evy. Dat wil ik nu ook gaan doen, maar ik vind dat gepraat tussendoor zo irritant, en ik wil gewoon mijn eigen muziek luisteren :P Iemand een tip om toch via het schema te kunnen lopen, maar zonder het Evyprogramma?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:20

Bonjoy schreef:
Hallo! In het vorige topic was ik wat actiever, maar ik heb een hele tijd niet hardgelopen ivm. rugklachten. Die zijn nu nog steeds flink aanwezig, maar ik wil het hardlopen toch zachtjes aan weer oppakken. Ik ben een tijdje geleden begonnen met Start to Run van Evy. Dat wil ik nu ook gaan doen, maar ik vind dat gepraat tussendoor zo irritant, en ik wil gewoon mijn eigen muziek luisteren :P Iemand een tip om toch via het schema te kunnen lopen, maar zonder het Evyprogramma?

In bijv runtastic (maar waarschijnlijk ook andere apps) kun je zelf een interval training maken. App zegt dan dus gewoon wanneer je moet gaan lopen en wanneer je moet rennen terwijl je je eigen muziek luistert :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:21

Oeh, thanks voor de tip! Ik ga gelijk even zoeken :)

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:22

@bonjoy: heb je een smartphone? Daar zijn namelijk apps voor die je evt met een schema kunt programmeren. De app van mijn vriend roept dan iedere keer hoe ver je al bent en hoe lang je er over gedaan hebt. Zelf vind ik dat irritant, maar dat zou een oplossing voor je kunnen zijn.

Een armband voor mijn telefoon heb ik ook, daar zit trouwens ook het gaatje voor de koptelefoon verkeerd :')

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:24

Ik heb ook zo'n app, maar zodra ik die app verlaat gaat 'ie op pauze, dus ik kan dan niet ook mijn Nike+ aanzetten en dat vind ik nogal jammer...

Over Nike+ gesproken, heeft iemand hier ervaring met zo'n sensor? Mijn schoenen zijn er geschikt voor, maar ik vroeg me af wat het nou precies doet.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:26

Maartje__ schreef:
Bonjoy schreef:
Hallo! In het vorige topic was ik wat actiever, maar ik heb een hele tijd niet hardgelopen ivm. rugklachten. Die zijn nu nog steeds flink aanwezig, maar ik wil het hardlopen toch zachtjes aan weer oppakken. Ik ben een tijdje geleden begonnen met Start to Run van Evy. Dat wil ik nu ook gaan doen, maar ik vind dat gepraat tussendoor zo irritant, en ik wil gewoon mijn eigen muziek luisteren :P Iemand een tip om toch via het schema te kunnen lopen, maar zonder het Evyprogramma?

In bijv runtastic (maar waarschijnlijk ook andere apps) kun je zelf een interval training maken. App zegt dan dus gewoon wanneer je moet gaan lopen en wanneer je moet rennen terwijl je je eigen muziek luistert :)


Kun je die schema's ook maken met de gratis versie van Runtastic?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:29

Bonjoy schreef:
Maartje__ schreef:

In bijv runtastic (maar waarschijnlijk ook andere apps) kun je zelf een interval training maken. App zegt dan dus gewoon wanneer je moet gaan lopen en wanneer je moet rennen terwijl je je eigen muziek luistert :)


Kun je die schema's ook maken met de gratis versie van Runtastic?

Volgens mij wel ja. Ik heb de betaalde versie dus kan het niet met zekerheid zeggen maar geloof dat een vriendin (die de gratis versie heeft) het ook kan ja :)

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:30

Weet ik niet zeker, zelf heb ik ook runtastic (gratis), maar naar mijn weten praat die versie niet. De app van afstandmeten.nl doet dat wel (die heeft mijn man)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:31

In Adidas Micoach kan het volgens mij ook, maar ik weet het niet helemaal zeker, want je moet voor zowat alle opties een account aanmaken en daar heb ik eigenlijk weinig zin in. :+

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:40

Ach sorry, ik bedoelde de app van looptijden.nl. Die is erg compleet en gratis...

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:59

Runkeeper doet t ook, je kan dan ook instellen wanneer ze wat mag zeggen en wat ze dan mag zeggen. Bijv elke km de gelopen tijd, afstand en gem snelheid :-)

Afgelopen zondag de 8 km van Amsterdam gelopen in 58 min, een best rondje dus niet ontevreden :-) finish in t olympisch stadion was super gaaf!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:15