Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-16 13:05

Hallo allemaal,

Na een paar tijdelijke oplossingen zijn de mogelijkheden zo goed als op.
Eerste oplossing: Andere ingang gemaakt. Na paar weken ook die heel blubberig.
Er is met de kruiwagen niet meer doorheen te komen.
Ik dacht toen....ik gooi al de mest dan maar op de blubber. Ging in begin goed, maar Us nu heel vies aan het worden.
Ik kan er gewoon niet meer doorheen met paard of kruiwagen.
Land is niet van ons, dus moet wel een betaalbare oplossing zijn...

Heb gehoord over houtsnippers???
Of heel veel stro??

Geen idee meer...


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:05


Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Nadine_Fabi

Berichten: 237
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:09

Houtsnippers gaat rotten en maakt het uiteindelijk erger..

Wat weggraven en zand storten? Betegelen?

Beste vrienden zijn op 1 hand te tellen.. Zij was er absoluut 1 van..!
Only know you love him, when you let him go..

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:11

Juist door troep als mest/ houtsnippers erop te gooien , creëer je uiteindelijk nog meer bagger.

Is geen optie om daar te tegelen ?

Of voor nu even schoon zand erop te storen en dan tapijt erop.

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:12

Houtsnippers of stro zou ik niet doen. Dat gaat rotten en wordt een nog viezere bende.
Tapijt lijkt me een betere oplossing, of misschien nog mooier: van die rubberen tegels met gaten erin. Daar groeit wat gras doorheen in de zomer en in de winter zorgt het er voor dat de modder niet zo diep wordt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-16 13:25

Tegels lijken me erg glad. Ze rennen vaak met ijzers bij de ingang en dus uitgang.
Phoe....schoon zand...het is wel een stuk van 20 bij 10 wat helemaal blubberig geworden is. En echt heel diep....
Wat een ellende....
Tapijt...is dat niet glad en gaat dat niet golven?? En wegzakken en uitsteken??

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:26

Kan je geen plank over de modder leggen en dan met de krui erover heen.Wel weer weghalen natuurlijk.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-16 13:28

Britta31 schreef:
Kan je geen plank over de modder leggen en dan met de krui erover heen.Wel weer weghalen natuurlijk.


Heb ik geprobeerd, maar die kantelt de blubber in.
Of ik moet een hele brede pakken, maar dan wordt het weer te zwaar om te tillen, denk ik..

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:33

Je moet inderdaad wel recht kunnen sturen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:37

Ik heb een paadje aangelegd,gewoon zo in de modder,om met de kruiwagen de mest uit de stal naar de mestbak te rijden.Gaat perfect.
Afbeelding

En een heel lang pad van zware grindtegels,op droge ondergrond gelegd,om met de kruiwagen over heen richting mestbak te rijden.
Heel goedkope oplossing,tegels zijn bijna overal gratis te krijgen.Het leggen kan je zelf,want er hoeft geen eens wit zand onder,je kan ze zo op de grond neer leggen,beetje aanstampen en klaar.
Als je er met de paarden overheen wil,moet je 2 rijen tegels naast elkaar leggen.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gohya op 04-03-16 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FB Groep Second Chance.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-16 13:39

gohya schreef:
Ik heb een paadje aangelegd,gewoon zo in de modder,om met de kruiwagen de mest uit de stal naar de mestbak te rijden.Gaat perfect.
[ Afbeelding ]

En een heel lang pad van zware grindtegels,op droge ondergrond gelegd,om met de kruiwagen over heen richting mestbak te rijden.
Heel goedkope oplossing,tegels zijn bijna overal gratis te krijgen.Het leggen kan je zelf,want er hoeft geen eens wit zand onder,je kan ze zo op de grond neer leggen,beetje aanstampen en klaar.
Als je er met de paarden overheen wil,moet je 2 rijen tegels naast elkaar leggen.
[ Afbeelding ]



Ziet er goed uit.
Misschien toch tegels als paadje. Zakken die niet snel weg??

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:40

Als je een plank eerst een beetje de modder in duwt dan kantelt die niet zo snel. Zo doe ik het ook inderdaad. 20 bij 10 is wel een flink stuk. Dan heb je aardig wat planken nodig. Dan zou ik eerder overwegen om langs de rand een stukje van 30 of 60 cm te betegelen. Stoeptegels kun je heel vaak gratis ergens ophalen.
Ik zie dat gohya me al voor was :D

Ze zakken niet snel weg nee, en als ze iets scheef zakken dan heb je ze snel weer recht gelegd.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

tamary

Berichten: 29149
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:42

Oplossing is er eigenlijk niet zolang het nog zo nat blijft. En lastige van een druk gebruikt stuk is dat elke oplossing enkel het probleem verplaatst, want het stuklopen en dus modder blijft wat verder op gewoon gebeuren. Stukje tegelen en die doorgang enkel voor je kruiwagen gebruiken zal nu nog je beste oplossing zijn.

Oplossing uiteindelijk zal makkelijk te verwijderen moeten zijn, geen grondlagen mengen en inderdaad budget. Dan zit je al snel aan tegelen (incl. wegendoek, zand en sluitbandjes), heb je meteen een poets/voerplaats gezien de maten die je noemt en je paarden dus altijd droge voeten. Uitglijden en gek doen gebeurt niet zo snel, wat op welke ondergrond kan leren ze heel snel.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:42

Ik weet mensen die gewoon een hele kuilbaal erneer gooien, werkt ook wel maar lijkt me op lange termijn ook niet prettig.
wat ik zou doen is een stukje bij de ingang afzetten. Een extra vierkantje zegmaar, dan word het stuk waar ze gaan ijsberen bij de ingang groter en zul je denk ik minder modder hebben.
Wij laten ze ook altijd eerst even dom doen in de bak en dan pas het land in. Ze ploegen dan een stuk minder om gelukkig.
Ook geven wij het hooi helemaal aan de andere kant van het land, zo hoop ik dat ze daar ook wat meer rondlopen dan bij de ingang.

Something tells me i am going to love him forever

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:43

De kleine tegels gaan eerst wat schuiven door de blub,maar ik duw met me voeten wat modder tegen de randen aan,en dan blijft het prima liggen.

FB Groep Second Chance.

ariatje
Berichten: 546
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:44

gohya schreef:
Ik heb een paadje aangelegd,gewoon zo in de modder,om met de kruiwagen de mest uit de stal naar de mestbak te rijden.Gaat perfect.
[ Afbeelding ]

En een heel lang pad van zware grindtegels,op droge ondergrond gelegd,om met de kruiwagen over heen richting mestbak te rijden.
Heel goedkope oplossing,tegels zijn bijna overal gratis te krijgen.Het leggen kan je zelf,want er hoeft geen eens wit zand onder,je kan ze zo op de grond neer leggen,beetje aanstampen en klaar.
Als je er met de paarden overheen wil,moet je 2 rijen tegels naast elkaar leggen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Stairways to heaven.... :D

sjonge wat een afstand!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:45

ariatje schreef:
gohya schreef:
Ik heb een paadje aangelegd,gewoon zo in de modder,om met de kruiwagen de mest uit de stal naar de mestbak te rijden.Gaat perfect.
[ Afbeelding ]

En een heel lang pad van zware grindtegels,op droge ondergrond gelegd,om met de kruiwagen over heen richting mestbak te rijden.
Heel goedkope oplossing,tegels zijn bijna overal gratis te krijgen.Het leggen kan je zelf,want er hoeft geen eens wit zand onder,je kan ze zo op de grond neer leggen,beetje aanstampen en klaar.
Als je er met de paarden overheen wil,moet je 2 rijen tegels naast elkaar leggen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Stairways to heaven.... :D

sjonge wat een afstand!


:D :D maar wel zeer handig om met een zware kruiwagen overheen te kruien.Ook op dat lange pad komt altijd dikke modder te liggen bij veel regen.Op de foto is de wei droog.
Het lange pad heb ik laten leggen tegen een vergoeding,die grindtegels zijn loeizwaar en ik heb al 3 hernia's . ;)

FB Groep Second Chance.

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:05


Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:14

Dat is een mooie oplossing als de grond van je zelf is Veulen,maar niet op grond van een ander.Ik denk dat je momenteel weinig kan,behalve afwachten dat het wat droog word.
Wij gaan dan grachten graven zodat de afwatering al beter is.Maar nu kan er geen graafmachine het terrein op.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:19

beatje schreef:
Dat is een mooie oplossing als de grond van je zelf is Veulen,maar niet op grond van een ander.Ik denk dat je momenteel weinig kan,behalve afwachten dat het wat droog word.
Wij gaan dan grachten graven zodat de afwatering al beter is.Maar nu kan er geen graafmachine het terrein op.


:)* je kunt natuurlijk ook overleggen met de eigenaar van het land. Samen betalen is en stuk goedkoper ;)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

tamary

Berichten: 29149
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:00

palousa_boy schreef:
beatje schreef:
Dat is een mooie oplossing als de grond van je zelf is Veulen,maar niet op grond van een ander.Ik denk dat je momenteel weinig kan,behalve afwachten dat het wat droog word.
Wij gaan dan grachten graven zodat de afwatering al beter is.Maar nu kan er geen graafmachine het terrein op.


:)* je kunt natuurlijk ook overleggen met de eigenaar van het land. Samen betalen is en stuk goedkoper ;)

Eigenaar is hoogst waarschijnlijk een boer, die gaat met dit weer niet met grote machines het land op en heeft aan dit soort oplossingen niks. Ivm gewicht zit je dan al aan de stelconplaten incl. ondergrond, dat mag niet altijd zomaar (gemeente) en het stuk is niet meer geschikt voor gewassen en mogelijk vermindering oppervlakte mestwet. En dat allemaal voor een oplossing waar de eigenaar eigenlijk niks voor bruikbaars terug krijgt als hij zelf het land zou gebruiken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:07

Gewoon stelcon platen leggen: http://link.marktplaats.nl/m969682701
Veel goedkoper ga je het niet oplossen.
Bedenk wel, dit is een oplossing, de rest is alleen maar het uitstellen van ellende en hooguit wat bestrijding van symptomen!!
Aan jou de keuze wat je echt wil.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

tamary

Berichten: 29149
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:14

ikke schreef:
Gewoon stelcon platen leggen: http://link.marktplaats.nl/m969682701
Veel goedkoper ga je het niet oplossen.
Bedenk wel, dit is een oplossing, de rest is alleen maar het uitstellen van ellende en hooguit wat bestrijding van symptomen!!
Aan jou de keuze wat je echt wil.

Lastige is dat je als huurder niet altijd alles kan doen. Eigenaar en gemeente! moeten dit accepteren, anders mag je het weer weghalen en zeker de gemeente gaat dan erg opletten wat er op dat perceel gebeurt (is niemand blij mee).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

quintusgl

Berichten: 4449
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Oplossing nodig!! Ingang wei heel blubberig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:17

kuub geel zand laten storten. 25 euro.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

tamary

Berichten: 29149
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:22

quintusgl schreef:
kuub geel zand laten storten. 25 euro.

Dat zal nu helpen (mits vrachtwagen er bij kan), maar (sorry ik blijf alles afschieten) TS is huurder en zowel de eigenaar als de gemeente moeten dit goed vinden. Vermenging van grondsoorten/lagen mag vaak niet (milieu, maar ook is zand minder vruchtbaar dan aarde = waardevermindering grond). Oplossingen zat en wat echt lange termijn goed blijft en het goedkoopste is weten we ook, maar het moet wel mogen en daar zitten nogal wat beperkingen aan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mattice, su72 en 96 bezoekers