Hond van Arno van den Brandt gered na 20 dagen onder vloer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Hond van Arno van den Brandt gered na 20 dagen onder vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 06:28

http://www.ad.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Zadelmaker Arno van den Brandt uit Lieshout was zijn hondje Happy al even kwijt. Overal was gezocht, maar de Jack Russel was nergens meer te vinden. Pas na 20 dagen dook het hondje op, en wel op een erg bijzondere plek. Happy had bijna drie weken vastgezeten onder een betonnen vloer van een oude aardappelschuur in Rijkevoort. Dat zijn hondje gered is, is een klein wonder, vindt Van den Brandt.

"Ik ben zadelmaker en altijd op pad. 2 mei was ik bij een klant maar toen ik klaar was om naar huis te gaan kreeg ik de hond niet gevonden", vertelt hij aan dagblad de Gelderlander.

Hij schakelde zelfs een rioleringsbedrijf in. "We hadden het vermoeden dat hij in een konijnenhol was gekropen en vast zat. Met een camera is gezocht, maar daar zat hij niet."

Er werd op Facebook een oproep gedaan om mee te zoeken naar Happy. Er werd zelfs een beloning uitgeloofd van 350 euro. "We werden zelfs gebeld door mensen die hem hadden zien lopen. Dat kon dus niet. Want al die tijd zat hij onder die vloer."

Totdat de eigenaren van die schuur gepiep hoorden en in een klein gat in de vloer keken. "Ze zagen zijn neus." Het gat werd groter gemaakt en Happy kon worden bevrijd.

Hoe Happy het 20 dagen uitgehouden heeft, is onduidelijk. "20 dagen zonder eten kan wel, maar zonder drinken?" Het beestje maakt het goed al is hij wel afgevallen. "Hij woog 6,7 kilo, nu nog maar 4,5 kilo. Volgens de dierenarts hoeft hij alleen maar op krachten te komen."

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Hond van Arno van den Brand gered na 20 dagen onder vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:15

agos... arm ding. Maar fijn dat ie gevonden is. Nu goed zoeken naar de ingang die hij gebruikt heeft

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hond van Arno van den Brand gered na 20 dagen onder vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:17

Heel erg fijn dat hij weer terug is. Hoop dat ie snel weer de oude is.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Hond van Arno van den Brandt gered na 20 dagen onder vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:20

Gelukkig kwam die ongeschonden (ondanks wat kilo's lichter) onder de vloer vandaan.