Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:47

Iemand al laarzen binnen? Hihi is zelf ongeduldig nog 2 maamden pff

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 12:06

Nope. Moet ook nog 1,5-2 maand wachten. :+
Hopelijk zijn ze er snel. Zag de beelden van afgelopen weekend met mijn huidige laarzen welke te ruim op de kuit zijn en te klein voor de voet......hoop dat ze er snel zijn. Ziet er niet uit. :')

Puppetje
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:44

Nee ik wacht nog steeds. Ze mogen er nu wel een keer zijn.

eenhoorn1979
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:09

Lees even mee, ben ook aan nieuwe laarzen toe en het is een ware ^&&%^^ als je kleine voeten hebt en dikke kuiten. Schoenmaat is 37 en kuitmaat is 43. Die heeft nagenoeg geen enkel merk. Op Voorne Putten zijn er al 4 ruiterzaken die hebben geadviseerd om laarzen op maat te laten maken. Mountain Horse heeft wel 1 paar laarzen voor mijn maat, maar die vind ik niet echt mooi.

Heb al wel de website gecheckt, zie er mooie laarzen bijstaan maar ben toch ook vooral benieuwd naar de real life ervaringen met deze laarzen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 13:31


Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:40

Ik zou graag mooie paarse laarzen willen, voor training. Ik vind zo jammer dat ze op Insta filters gebruiken waardoor ik de kleuren niet helemaal goed kan zien haha :p

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 13:42

De kleurenstalen van celeris in het echt zijn heel erg fijn. Je krijgt een lappie leer onder je neus wat een beetje formaat heeft ipv zo'n klein flinterstukje.

*5 weken zitten er op en als het goed is nog max. 7 wk wachten*

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:43

Mijn laarzen zijn vrijdag onderweg naar Nederland gegaan. Hopelijk zijn ze er snel! :)

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:46

Oeh leuk! Ben benieuwd naar het resultaat!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:54

Foto's delen hoor. :):)

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:58

Zo fijn dat ze nu eindelijk komen! Voor mij is op zijn laatst 6 juni.... Ben benieuwd of er ook nog extra vertraging op komt... Zomaar t idee dat mijn huidige laarzen eerdaags de geest geven.... Een van mijn ritsen gaat namelijk constant open iemand die daar iets op weet?

Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:04

Tape :')

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:39

HindaFree schreef:
Zo fijn dat ze nu eindelijk komen! Voor mij is op zijn laatst 6 juni.... Ben benieuwd of er ook nog extra vertraging op komt... Zomaar t idee dat mijn huidige laarzen eerdaags de geest geven.... Een van mijn ritsen gaat namelijk constant open iemand die daar iets op weet?


Ritsen goed schoonmaken? Volgens mij heb je daar speciaal spul voor, siliconen spray heet het volgens mij.

Ik heb het met water en zadelzeep schoongemaakt en daarna met glansspray ingespoten. Had niks anders, maar het werkte wel :') .

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:51

hij gaat van boven naar beneden zeg maar rits zakt zelf gewoon naar beneden dat hij open gaat. Maar las net diverse tips hoe op te lossen met eventueel een elastiekje. Straks geen last meer als het goed is met mijn Bia met rits schuin voor!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:44

HindaFree schreef:
hij gaat van boven naar beneden zeg maar rits zakt zelf gewoon naar beneden dat hij open gaat. Maar las net diverse tips hoe op te lossen met eventueel een elastiekje. Straks geen last meer als het goed is met mijn Bia met rits schuin voor!


O! Dat is een minder groot probleem haha.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:03

Idd met een elastiekje, maar sommige ritsen hebben ook een soort "block" dat als het lipje naar beneden hangt hij niet open kan gaan.
Zit er niet toevallig een extra lusje onder je lusje waar je het lipje door kunt steken? (lekker duidelijk verhaal dit :')) die bovenaan over je rits heen gaat?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:00

Ik ben nu aan het mailen voor een afspraak voor het aanmeten ! :D

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:59

Michelleex schreef:
Ik ben nu aan het mailen voor een afspraak voor het aanmeten ! :D


Ik heb ook net een mail gestuurd, ik wil graag dressuurmodel Bia. Zwart en dan ben ik er nog niet over uit of ik lak wil of gewoon zwart. Graag zou ik wel een bling randje willen aan de bovenkant van de schacht en misschien een neusje in dezelfde kleur.
Weet iemand waar je alle opties op een rijtje kan vinden? Want van de site wordt ik niet veel wijzer..

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:04

Volgens mij staat er nergens wat er allemaal mogelijk is, omdat in principe alles mogelijk is. Ik heb vooral veel ideeën op gedaan op fb e.d

Donnatella

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:16

Ik ben ook benieuwd naar deze rijlaarzen en dan zeker naar het dressuurmodel met de veter in. Dat lijkt mij zo eenvoudig omdat op werkdagen mijn benen 's avonds altijd gezwollen zijn en je dan een beetje kunt aanpassen. Denk ik toch?
Nog even sparen en mijn huidige rijlaarzen verslijten! Maar intussen lees ik al mee over jullie ervaringen!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:53

Ja, is ideaal daar voor! Ik heb ze van een ander merk, maar met normale laarzen heb ik eigenlijk altijd dat de kuit de ene keer veel te groot is en de andere keer veel te strak. Met die veter zitten ze altijd goed.

Ik lees hier ook even mee omdat ik over een tijdje nieuwe wil met een veter er in, wil er die bij zowel bruin als zwart tuig kunnen dus ik kijk vooral mee voor de kleuren. Het model weet ik al precies. :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 12:05

Voor mij ook de reden geweest om 2 x voor het bia model te gaan ipv 1 x bia en 1 x polo. Ik heb ook vd die flexibele kuiten en de verkoper beaamde idd dat de veter meer speling geeft. :)

Er is zo verschrikkelijk veel mogelijk dat het bijna niet is samen te vatten. Ip kan alles naar wens.

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:01

Ik ga denk ik over een tijdje die met de lange veter bestellen als trainingslaars.

Ga eerst even inspiratie opdoen als de eerste bokkers hun laarzen binnen hebben.

Puppetje
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:44

Met een beetje mazzel zijn mijn laarzen vandaag of morgen bij mij thuis. Ze waren zoek geraakt bij de post. Ik ben keurig op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Hopelijk kan ik vanavond een foto laten zien!

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:37

Spannend puppetje!

Idd met de veter heb je iets meer speling, ik heb het bij de rita's toen eens opgemeten. Volgens mij kon je zo 2 a 2,5 cm wijder, misschien nog wel meer maar mijn veters waren niet langer :D
de Bia's heb ik nog niet opgemeten. Maar kan je ook gewoon makkelijk verstellen idd. :j