De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:04

Dag iedereen, ik kreeg vandaag de Lemieux snug boots ultra mesh binnen. Kwa lengte passen ze perfect, maar de sluitingen zitten net te krap.

Iemand ervaring met de elastiek wat op te rekken? Werkt dat?

Alvast bedankt.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:59

Mijn paard heeft zichzelf een schiefel getikt (redelijk hoog), dus ik wil nu iets hogere beschermers gaan gebruiken.
Om onder de schiefel te blijven kom ik uit bij voorbeen beschermers (22-24cm), en ik zoek iets wat echt wel een tik kan opvangen (ze tikt ook vaak haar kogels aan). De equilibrium heb ik maar vind ik aan de achterkant niet mooi zitten bij haar, het randje aan de bovenkant drukt aan de achterkant op haar pees.
Ik kwam al uit bij brushing boots maar ik vraag me af of die niet te slap zijn om een tik op te kunnen vangen.
Ik heb net de nieuwe beschermers van Lemieux binnen (proshell brushing boots) maar dat plastic plaatje wat erop zit is zo zacht dat ze die gelijk kapot tikt denk ik.
Bestaat er een brushing boot met een harde plaat aan de binnenkant?

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:31

Misschien een cross beschermer? Die hebben wel echt optimale bescherming met vaak een plaat erin. Niet alle goedkope hebben een plaat dus daar wel even op letten.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:24

Staat dat erbij? Of hoe zie ik dat?