Vivary Saddles & Buttler zadels

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:04

Nee, wel gehad. Zadel was te smal bij de schoft en kon ook echt niet breder meer. Balanskussen zou juist extra zacht moeten zijn, maar daar wilde paard niet mee lopen (testzadel wel, maar die was veel meer ingezakt). Binnenkort Hans maar vragen wat hij de beste combinatie voor dit paard vindt.
Wat is nu precies anders aan het deltakussen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:24

Het is breed , heeft een groot draagvlak .
Heb ook een vivary met een gewoon kussen gebrobeerd , maar de dame ging inmiddelijk weer meer op de rem lopen .
Maar Hans of Ans zal je alles uitleggen .
Waarom een bepaald type of model kussen beter past .
Ik heb alle keuzes zowat in m'n zadel zitten en de zadelwing en het delta kussen en het mooie grovere leder ...

En niet onbelangrijk , ik kan weer recht zitten zonder pijn .
Mijn vorige zadel gaf me pijn in mijn rug en pijn in mijn schaambeen en tussen de benen .
Vreselijk ...

fanta2

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:21

heb een vivary te koop staan voor de geïnteresseerden

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:26

Bevalt hij niet?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:34

t is een demo zadel dus nu wel voor een gunstig prijsje over te nemen voor diegene die er een willen maar t net te duur vinden, mijn paard past m niet meer

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:35

Maar kan hij niet meer aangepast worden dan? De takken kunnen toch breder gemaakt worden?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:06

ik ben erachter gekomen dat t zadel in ging zakken aan de voorkant, en als ik er schroeven in doe om m smaller te maken draagt ie niet goed meer

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:43

En als ze m van Vivary zelf opnieuw pas komen maken ?

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:03

Zinzi_jewel schreef:
En als ze m van Vivary zelf opnieuw pas komen maken ?

Maar dat dit zadel niet meer aangepast kan worden is niet de juiste weergave van de situatie.
In de werkplaats en zelf ter plaatse op stal kunnen wij het zadel ook in het midden aanpassen of opvullen zodat hij daar ook weer draagt en past. Voor zover wij de zaak kan overzien en wij dit geval kennen is er een andere reden dat zadel te koop staat. De vraag was is er hier sprake van een zadel probleem of het voor dit paard wel zin had om het zadel nog aan te passen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:48

Een aantal maanden geleden hebben we voor onze jonge merrie een Vivary dressuurzadel aangeschaft. De merrie heeft een vrij lastige rug, maar het Vivary zadel lag direct perfect. Ons paard loopt er echt super onder, wat een verschil! Vooral in de galop is het verschil duidelijk te merken, veel meer ruggebruik, en ook de aanleuning is verbeterd. Zowel mijn zusje als ik zitten heerlijk in het zadel.

Aangezien ik zelf sgw rijd wilde ik heel graag het nieuwe springzadel van Vivary proberen, en ook bij dit zadel ben ik verkocht, mijn paard loopt erg fijn en ik zit als een huis.

De service van Ans en Hans is echt top, ik vind het een absolute aanrader!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:55

Dat was ik me juist aan t afvragen of ze al een spring model hadden ...
Ben ook nog zeer tevreden met mijn zadel .
En wil dus een spring zadel erbij .
Niet dat mijn merrie een spring talent is maar voor de sprongetjes die we doen en buitenritten is een springzadel een pak relaxter nog .

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:21

Oh das ook toevallig! Maar ja, die hebben ze dus inderdaad! Hier een filmpje van mijn training van gisteren, je kan goed zien dat ik echt stil kan zitten op dit zadel!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:43

knollentuin schreef:
Op het oog een mooi zadel, maar voor mijn idee ligt het een fractie achterover, het diepste punt ligt niet in het midden en het lijkt ook of je stijgbeugelriem niet loodrecht hangt maar iets scheef, zo- \

Mosterd na de maaltijd, maar op de foto ligt dit zadel te ver naar voren. Een goed passend zadel moet ook altijd op de juiste manier op het paard gelegd worden. Als het zadel te ver naar voren ligt, dan komt de achterkant van het zadel teveel in de rug te liggen. Als je het zadel een halve handbreedte naar achteren zou leggen ( op deze foto's) dan is het perfect en heeft de achterkant ook wat meer lucht als het ware. Ik denk dat dat in de praktijk ook wel netjes is gedaan, maar we hebben nu eenmaal alleen deze foto's. Dit bedoel ik ook meer als tip om naar te kijken voordat men concludeert dat een zadel niet past vanwege 1 of 2 foto's. Een zadel goed laten passen is stap 1, maar goed opzadelen dus stap 2. Er zijn heel veel zadelmakers en -fitters die heel veel centjes verdienen omdat ze niet-bestaande problemen oplossen door het zadel gewoon goed op het paard te leggen. Beetje moeilijk erbij kijken, wat rommelen aan de onderdelen, gauw ruiter erop zetten en oooh en aaah roepen, kassa!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:50

Ik ben nog steeds super tevreden met mijn Vivary zadel, echt een toppertje :D had zelfs het geluk dat m'n zadel die voor mijn vos was aangepast ook op mijn andere paard past, dus rijd ze er beide mee. Die 2e laat het heel duidelijk merken als er iets niet lekker zit, maar ook hij is er tevreden mee :)

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:11

Zou graag een springzadel willen .
Maar Pfff het budget
Ben nog wel blij met m'n Vivary dressuur

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:34

Ik ben ook nog super blij ermee maar ga t toch verkopen om persoonlijke redenen .

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:42

Iedereen nog steeds tevreden met zijn Vivary? Zie er weinig tweedehands. Goed teken denk ik? Hoewel ik tweedehands niet erg zou vinden als ik er een zou aanschaffen.
Heb er zelfs destijds geen een kunnen kopen, paard werd steeds slechter en is ingeslapen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:43

Je komt ze weinig 2e hands tegen ...
Misschien koopt Vivary ze zelf wel terug .
Het mijne had ik snel
Kwijt

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:21

Ik heb mijn vivary zadel vanaf april 2016. Ik rij mijn 3 paarden met hetzelfde zadel. Alles 3 hebben ze progressie gemaakt in hun lopen/beweging/spieropbouw. Helaas is de spierontwikkeling van één van de paarden dusdanig anders dat ik voor hem een nieuw zadel nodig ga hebben in de toekomst. Ik heb 2 smalle paarden en 1 breder paard.

Dus mocht iemand van zijn zadel af willen...... laat maar weten.

En over Hans en Ans, super mensen!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:46

Vandaag bij Divoza gehoord dat Butler waarschijnlijk niet meer de zadels gaat doen. Bij wie kan je dan terecht?\

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:01

Essie, prachtig zadel...inderdaad een mooi concept bij korte ruggen..ik denk dat de barokke paarden hier ook goed mee uit komen..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:22

Ik heb sinds zaterdag een Vivary zadel 4 weken op proef. Ben erg benieuwd wat mijn bevindingen zijn over 4 weken. Mijn eerste indruk is goed en mijn paard lijkt er zeer goed op te reageren.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:44

schopje,
zijn er al meer ervaringen met deze zadels? ik ga er waarschijnlijk in juni/juli een laten aanmeten.
fotos zijn welkom:)

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:58

Ik heb sinds april 2015 een Vivary CA02 zadel en ik zou niet meer anders willen. Paard loopt met dit zadel veel ruimer dan voorheen.
Erg fijn dat je het zadel kunt aanpassen wanneer het paard veranderd.

Zal morgen even kijken of ik een foto heb.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:20

Ik ben ook enorm blij met mijn Vivary zadels! Het dressuurzadel hebben we nu ongeveer een jaar, bizar hoe anders ons paard is gaan lopen en hoeveel beter de bespiering op de rug eruit ziet, de fysio was heel erg enthousiast!
Sinds een paar weken heb ik nu ook het springzadel van Vivary, en ook hier merk ik verschil. Mijn paard springt met veel meer lengte, iets waar ik heel blij mee ben. Ik zit zelf ook erg stevig in het zadel, niet onbelangrijk aangezien ik op aardig niveau eventing rijd!

Ik ben ook echt enorm te spreken over de service, niets is teveel, ideaal!

Ik heb wel foto's, maar die zijn alleen als we er zelf ook op zitten, weet niet of je dat interessant vindt?