Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
muiszje schreef:Afgelopen week Hans langs gehad voor een zadeldans. Ondanks dat een Vivary zadel ver boven mijn budget ligt maar ik er wel benieuwd naar was heb ik, terwijl hij mijn huidige zadel aan het aanpassen/vullen etc was, mogen rijden in een Vivary zadel op mijn merrie.
Merrie liep meteen fijner over haar bovenlijn en gaf beweging eindelijk eens meer door, normaal blijft het bij de hals/schouders toch wat verkrampt en gespannen/kort. Met de vivary op na even doorwerken éindelijk het antwoord gekregen wat tot noch toe altijd zoek was.
én niet geheel onbelangrijk; voor mij was de zit duidelijk voordelig; waar ik met alle zadels van tegenwoordig nooit 'lang' en ongedwrongen kan zitten, waarbij mijn bovenbeen mooi 'aan' ligt en mijn onderbeen automatisch stabiel blijft én ik weer fijn écht makkelijk 'het midden' kon vinden door juiste plaats en ondersteuning zitbeenknobbels.
Ik weet waar ik voor ga sparen. Ook het grove en stevige leer (ik heb de ca05 opgehad geloof ik, met kleine wrong) deed mijn liefde voor de 'goude oude' kwaliteit weer bovenkomen.
In de mailwisseling voorafgaand aan het pasconsult was Hans zeer uitgebreid, gaf me veel informatie, stelde veel vragen n.a.v van mijn verhaal/info en wedervragen. reageerde vlot en was fijn contact; ieder geval voelde ik blijk van échte interesse, en dat is fijn.
Hans heeft uitgebreid naar mijn huidige zadel gekeken en geconstateerd/overlegd dat enkele aanpassingen mogelijk de moeite waard waardwaren te proberen en zeker een kans verdiende.
In 2 jaar tijd heb ik 3 zadelpassers/makers bij hetzelfde zadel gehad, dit waren écht niet de minste (pb mag ) maar Hans heeft de twijfel die ik in mijn zadel had voortreffelijk kunnen vinden en het zadel écht allejezus goed aangepast.
Eerder was het zadel naar alle kanten wat onstabiel, liep het altijd nét aan vast op de schouders en had ik een zit en gevoel om te huilen. Ik wilde mijn huidige zadel het liefst de deur uit en een ander 2e hands, desnoods voor dubbel zoveel, zolang ik maar 'mijn' 2 dubbel kampioens-zitcompetitie-zit weer kon vinden en ik mijn paard lekkerder en zekerder zou kunnen rijden. Hij heeft de kussens aan de voorkant gevuld/aangepast, de rest van t kussen beter laten aansluiten en het singelsysteem weer functioneel verticaal, vanzelf op de juiste plaats vallend, opgehangen. Waarbij andere zadelmaker sleuven voor mijn voorste singelstoot had gemaakt om mijn probleem op te lossen, gebruikte hans die juist voor de achterste stoot, heeft voorste singelstoten op de juiste baan vastgezet, ook sleuven gemaakt en het zweetblad hiermee gecorrigeerd. Met proefrijden al duidelijk verbetering, maar van de week heb ik sinds 2 jaar dusdanig heerlijk gereden dat ik hem onwijs dankbaar ben en ik baal dat ik hem niet eerder heb laten komen!
Al met al, ontzettend lieve man, met oor voor je, neemt de tijd en zeer kundig.
Voor mij geen ander meer en hopelijk later een vivary!
martinev schreef:Bij ons op stal hebben heel erg veel mensen een Vivary zadel en dat zijn toch echt allemaal heel verschillende paarden, ik zou niet zeggen dat dit zadel voor een bepaald type paard geschikt is..
nickynicole schreef:Had ik dat maar geweten Marinev... Mijn Vivary-zadels heb ik voor een prikkie weggeven aan een handelaar. Geen enkele zadelmaker die Vivary-zadels wilt inruilen omdat niemand zijn vingers er aan wilt branden wanneer het zadel niet goed ligt.
Nogmaals, fijn voor de mensen die goede ervaringen hebben met ze. Ik heb mijn emails bewaard zodat ik altijd gaan aantonen wat voor verschrikkelijke mensen het zijn wanneer het niet zo voortvarend verloopt als gehoopt...