Saros ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anseltje

Saros ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:21

Hey allemaal,
Mijn paard is een zirkoon x saros xx.
En bijna iedereen die vraagt naar afstammeling, en ik zeg zirkoon x saros dan is hun reactie:
'Ow ja, dat paard. Saros.. Moeilijk paardje. Scheve mond '
(beetje brommend Nagelbijten / Gniffelen )
Heb dus op internet gezocht, kwam ik 2 saros tegen.
1. Saros XX
http://weerd095.speed.planet.nl/laiser/saros.htm
Afbeelding

2. Saros van 't gestelhof
Afbeelding

Maar welke zullen 'hun' dan bedoelen als ik Saros zeg?
Want op die site staat dat Saros XX juist een heel lief paard was.

ik weet niet hoe ik het moet uitleggen?
Maar om het maar op z'n makkelijkst te zeggen:
Wat is het verschil tussen saros XX en saros van 't gestelhof?
En waarom denken mensen 'moeilijk' over saros?

Pfft, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat wat ik vraag een beetje duidelijk is? Nagelbijten / Gniffelen

[Volledige afstamming van mijn paard: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=146684 ]

Anseltje

Re: Saros ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 15:47

Ben erachter dat XX voor volbloed betekent Bloos
Nooit geweten..

Maar dan mijn vraag maar:
Waarom kijkt iedereen raar als ik opa saros noem?

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:29

omdat de meeste saros nakomelingen geen fijn karakter hebben.
zelf hebben wij er een vals kreng van op stal staan.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:51

Tja, het is wel een 'beruchte' naam. We hebben er ook een op stal en die heeft zeker geen makkelijk karakter. Hij is inmiddels wat ouder en wijzer (16jr) en het gaat een stuk beter. Nu is hij meer meewerkend, maar zijn eigenaresse heeft een paar lastige jaren met hem gehad. Het is overigens een bloedmooi paard en als ie echt loopt Kwijl Kwijl Kwijl

Ik geloof wel dat karakter tot op zekere hoogte erfelijk is, maar de moeder en opvoeding hebben natuurlijk ook veel invloed. Ook de ruiter kan veel verschil maken, sommige combinaties werken gewoon niet.

Wat voor karakter heeft jouw paard?

Rasjna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:25

Bij de afstammeling van jou paard staat:
SAROS XX
XX BB74.0001
1974 donkerbruin 1.68m
ggk: KWPN;Trakehner;XX

Dus is dat de saros op de eerste foto en niet saros van het gestelhof.
Saros van het Gestelhof heb ik gezien en heeft een heel fijn karakter. Hij is 1.75m groot, donkerbruin, geboren in 1995 en BWP.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:25

Er wordt van Saros xx inderdaad gezegt dat hij nakomelingen geeft met een lastig karakter. Heb zelf een nakomeling gehad die echter zeer braaf was. Maar dat kan natuurlijk ook van moederskant komen (Ulex= gelders).

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:24

Mijn saros xx, heeft dus een geweldig karakter!
Ze zal nooit een vlieg kwaad doen, is heel slim en wil graag werken. Vaak is dat wel irritant, want met rijden moet je zo hard met haar werken. Maar ach, al met al een fijn paardje Lachen
zal eens een paar fotos opzoeken.
Mijn merrie; vianne, is 1.75m hoog, donkerbruin en kan uitstekend lopen Lachen
Ik vind zelf dat ze het slanke van saros xx heeft, en de bouw meer van dr papa zirkoon.
Afbeelding
Afbeelding

Ze is alleen met geen mogelijkheid dik te voeren. Ze heeft geen wormen of iets dergelijks, gewoon super gezond. Maar wordt gewoon niet dik Scheve mond
En ze heeft een conditie/energie waar je 'Ajuus' tegen zegt Bloos!
Laatst bijgewerkt door Anseltje op 01-06-07 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:25

Rasjna schreef:
Bij de afstammeling van jou paard staat:
SAROS XX
XX BB74.0001
1974 donkerbruin 1.68m
ggk: KWPN;Trakehner;XX

Dus is dat de saros op de eerste foto en niet saros van het gestelhof.

Jap saros op de eerste foto is de opa van mijn paardje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:42

Ik heb een nakomeling van Saros xx en ik vind het een toppertje! De nakomelingen die ik ken hebben allemaal fijne karakters en veel wil om voor je te werken.

Zijn ze lastig? Nee, maar Saros xx is wel een volbloed. En dat kan voor sommige mensen wel net even iets lastiger zijn.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:56

Jessix schreef:
Ik heb een nakomeling van Saros xx en ik vind het een toppertje! De nakomelingen die ik ken hebben allemaal fijne karakters en veel wil om voor je te werken.

Zijn ze lastig? Nee, maar Saros xx is wel een volbloed. En dat kan voor sommige mensen wel net even iets lastiger zijn.

Mag ik vragen hoezo een volbloed dan lastiger is? Bloos
Ben niet zo thuis in de volbloeden en alles, weet wel een hoop over rassen enzo.. Maar dit is nog onbekend van mij.

Musto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:51

Citaat:
Mag ik vragen hoezo een volbloed dan lastiger is?

Omdat er wat meer bloed op zit Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:18

De een vind dat lastiger terwijl een ander een sul lastiger vind omdat die niet reageren. Heb het met mijn eigen merrie, te sloom rijdt niet, te heet is ook niet prettig maar geeft me wel een beter gevoel (als ik tenminste blijf zitten).

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:25

wij hebben ook een paard van saros van het gestelhof.
maar dat is echt een fijn paardje en super braaf.

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:48

nou bij die van mij heeft het lastige niks met volbloed te maken hoor.ze is gewoon super vals!!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:58

Mijn paard (zie mijn profiel) is een Thorwald x Saros XX.
Heel fijn paard, maar als iets hem niet zint doet hij het echt neit. Heel simpel voorbeeld kusje op zijn neus= oren plat en schudden met zijn hoofd. Hij heeft absoluut een kop erop. Maar erg lief voor mij en andere en hij blijft je steeds verrassen. Werken doet hij graag maar alleen als er afwissleing in zit, dus geen 2 weken achter elkaar in de bak, maar ook naar buiten!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:08

kammie schreef:
wij hebben ook een paard van saros van het gestelhof.
maar dat is echt een fijn paardje en super braaf.

Dat is een andere hengst dan de volbloed Saros xx

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:17

Die van mij is juist heel braaf, integendeel op die van IJp dan.
Vianne kan je knuffelen, kusjes geven, overal aanraken waar je maar wilt. Als dr iets niet zint, loopt ze weg, of gaat ze rondjes om je heen draaien als ze er de ruimte niet voor heeft om weg te lopen(bijv. manentrekken, sta je midden in de stal, gaat ze alsmaar rondjes door de stal wandelen.) Met vianne kan je alles doen. Ook wil ze super graag voor je werken, maar met sommige dingen is ze nog wat angstig. Zoals gelijk de bak inlopen, omdraaien en opstappen. Dan gaat ze uit angst helemaal gek doen. Daarom longeren wij haar altijd van te voren, zodat ze ook d'r energie een beetje kwijt kan. Want dat is 1ding, ze heeft een conditie/energie voor 2! Dat beest van mij is bijna nooit moe na het rijden!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:25

Anseltje schreef:
Jessix schreef:

Mag ik vragen hoezo een volbloed dan lastiger is? Bloos
Ben niet zo thuis in de volbloeden en alles, weet wel een hoop over rassen enzo.. Maar dit is nog onbekend van mij.

Ik vind het juist super fijne paarden om mee te werken. Dus waarom mensen ze lastiger kunnen vinden moet je mij eigenlijk niet vragen!
Ik denk dat ze over het algemeen wel wat heter en dus vlugger en gevoeliger zijn dan een paard dat lager in bloed staat. Misschien zou dat het zijn? Maar ook per paard is dat weer verschillend. En nogmaals, ik heb er geen last van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:26

DendroFleur schreef:
De een vind dat lastiger terwijl een ander een sul lastiger vind omdat die niet reageren. Heb het met mijn eigen merrie, te sloom rijdt niet, te heet is ook niet prettig maar geeft me wel een beter gevoel (als ik tenminste blijf zitten).

Precies!!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:24

Kijk mijn paard is ook prima te rijden alleen hebben we een stille overeenkomst gesloten: in de bak doet hij wat ik wil en als we buitenrijden mag hij het merendeel besluiten; dwz hij mag zelf beslissen welke ronde we gaan rijden en in welk tempo. *LOL*
Natuurlijk kijk ik wel of dat wat hij wil ook echt kan. Ik laat hem dus niet galoperen op stukken dat echt niet kan. Het tempo bepaalt hij zelf, ik heb nl zoiets (met hem) als hij moe word stopt hij zelf wel.
Maar ook als hij alleen maar wilt stappen vind ik dat oké, buiten is echt zijn lolletje. En geloof me hij stopt echt als hij moe word of geen zin meer heeft.
Overigens als hij blijft racen bv op de terugweg dan neem ik hem wel terug. Ik ga hem en mezelf niet in gevaar brengen. Haha!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:46

Goeie overeenkomst voor beide partijen! haha