Vera een belgisch trekpaard heeft in december 2006 een ernstige scheur gehad, ze heeft daar 3 weken mee gelopen. De scheur bleef zitten dus uiteindelijk de eigenaar weten te overtuigen een DA te halen aangezien ze ook geen stap meer kon verzetten (eigenaren halen er niet gauw een DA bij). Bleek er dus boven de scheur (dicht bij haar been) twee hoefzweren te zitten onder elkaar. DA had de hoef ingepakt en paard werd opgesloten op stal. Week later kwam er een hoefsmid bij (aangezien die eerder geen tijd had en niet iedereen wil een belg behandelen

Ik ben nu echt bang alle ellende overnieuw mee te maken. Arm paard ook. Ik ga morgen meteen even langs en gelijk vragen of er een DA bij kan komen of een smid. Eigenaren zijn na dit incident wat voorzichtiger geworden.
Ook werd ik gek van al die stenen aangezien 1 zo'n klein steentje al deze ellende veroorzaakt heeft. Nu is het gelukkig droog dus zou er geen bacterie naar boven kunnen gaan. Ook zijn de stallen nu een stuk schoner omdat we het paard nu met zijn tweeen doen en er dus vaker gemest word.
Ik hoop echt dat het meevalt en dat ik me zorgen om niets maak.
Ik moest dit echt even van me af schrijven en hou jullie op de hoogte.
P.S. Ga morgen ook meteen een foto maken van de hoef, in geval van nuttige tips.