Supplement spieren en gewrichten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 10:58

Hoi allemaal, na veel zoeken op internet open ik toch maar eventjes een topic aangezien ik er niet meer uit kom met alle soorten en merken.

Ik heb een pony van 20 jaar waarbij ik merk dat het werk in de bak op zijn niveau (Z2 paarden) toch te zwaar begint te worden. Dressuur doe ik nu alleen wat basis werk en tussendoor wat meer longeren of een buitenritje waar hij veel plezier uit haalt. Hij hoeft voor mij niet meer op dit niveau te lopen.

Nu zou ik hem graag willen ondersteunen met een supplement om te kijken wat dat doet voor hem.
Wat werkt nu echt fijn? Ik zie de volgende dingen voorbij komen, Horseflex met Jointpower, Duivelsklauw & glucosamine met MSM. Ook bij VitalStyle zie ik nog verschillende producten of bijvoorbeeld van Duval Horseproducts.

Wat werkt voor jullie paarden/pony's fijn? Maakt niet uit of het vloeibaar, poeder of brokje is.

alysha92
Berichten: 282
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:53

Ik geef van heltiehorse nu de Gewrichten aan mijn pony van 25 jaar.
Ik was al gestart met silicium (ook van heltiehorse).
Maar dit spul werkt echt zo goed!
En mijn moeilijke eter eet dit nog steeds.
Het kost wat, de Gewrichten. Maar ik bestel tnt de sample van 250 ml, stel dat ze het ineens niet meer eet :p

Maar er zijn inderdaad zoveel producten.
Kijken wat die van jou eet en vooral kijken of er niet teveel ander rommel in gestopt is als smaakmaker oid icm suiker (wat niet altijd als suiker vermeld staat).

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:55

Ik ben echt versteld door de werking van Kurasyn, loeiduur helaas maar gelukkig redelijk betaalbaar met kortingsacties.

Kincses

Berichten: 31
Geregistreerd: 30-09-10

Re: Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:03

Mijn merrie met artrose en algemene gewrichtsproblemen heeft het jarenlang heel goed gedaan op Ekyflex Arthro EVO! Duur in aanschaf, maar werkte echt perfect. Ben vanwege de prijs ook wel eens gewisseld naar Horseflex of Pharmahorse zelf, maar merkte meteen dat het niet goed werkte. In de ekyflex zit o.a. MSM, glucosamine en kurkuma. :) Kurasyn heb ik inderdaad ook heel goede verhalen over gehoord.

Fayyah19

Berichten: 13
Geregistreerd: 30-01-24
Woonplaats: Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:50

Autumnn schreef:
Ik ben echt versteld door de werking van Kurasyn, loeiduur helaas maar gelukkig redelijk betaalbaar met kortingsacties.


Helemaal mee eens :j Helaas onlangs weer verhoogd in prijs maar er is (voor mijn ruin) geen ander supplement dat zo goed werkt als kurasyn.

NikkiB1991

Berichten: 214
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:37

Kincses schreef:
Mijn merrie met artrose en algemene gewrichtsproblemen heeft het jarenlang heel goed gedaan op Ekyflex Arthro EVO! Duur in aanschaf, maar werkte echt perfect. Ben vanwege de prijs ook wel eens gewisseld naar Horseflex of Pharmahorse zelf, maar merkte meteen dat het niet goed werkte. In de ekyflex zit o.a. MSM, glucosamine en kurkuma. :) Kurasyn heb ik inderdaad ook heel goede verhalen over gehoord.


Heb je bij de uitstapjes ook een combi geprobeerd van msm/gluco/kurkuma, of waren het andere werkzame stoffen bij de andere merken? De prijsverschillen zijn best heftig dus ik kan mij voorstellen dat je het 1 en ander hebt uitgeprobeerd...

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 20:22

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga eens even de producten bekijken en vergelijken ook qua prijs. Het zal uiteindelijk toch uitproberen zijn voor een paar maanden om te kijken of het wat doet en waar hij het beste op reageert :)

BoktvanSandy
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-05-24

Re: Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:30

Hoihoi,

Mijn paard straalt dankzij dit supplement het helpt zijn spieren gezond te houden en gaat verzuring tegen. Zelfs na rustdagen blijft hij soepel en los. hij nu direct weer in topvorm, als ik hem wat dagen vrij hebt gegeven echt een verschil met voor ik dit gaf! Dit supplement zorgt ook voor een betere spieropbouw en bevat wat ik heel fijn vind ook pre-biotica voor een gezonde maag/darmfunctie. Een must-have dus voor elke paardenliefhebber!
.
Dit supplement is van het eigenmerk van de @paardendrogist de naam is: Vitamine ESL! De Vitamine E en Selenium beschermen gezonde lichaamscellen tegen beschadiging door afvalstoffen die ontstaan als gevolg van lichamelijke inspanning en stressvolle situaties.

Hieronder de link, kan je ook even de reviews lezen van andere mensen die dit product gebruiken naast mijn ervaring en ik kan je ook nog 20% geven met alle huisproducten van de paardendrogist met code : sandy20

https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... tents-1~kg

Kincses

Berichten: 31
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:06

NikkiB1991 schreef:
Kincses schreef:
Mijn merrie met artrose en algemene gewrichtsproblemen heeft het jarenlang heel goed gedaan op Ekyflex Arthro EVO! Duur in aanschaf, maar werkte echt perfect. Ben vanwege de prijs ook wel eens gewisseld naar Horseflex of Pharmahorse zelf, maar merkte meteen dat het niet goed werkte. In de ekyflex zit o.a. MSM, glucosamine en kurkuma. :) Kurasyn heb ik inderdaad ook heel goede verhalen over gehoord.


Heb je bij de uitstapjes ook een combi geprobeerd van msm/gluco/kurkuma, of waren het andere werkzame stoffen bij de andere merken? De prijsverschillen zijn best heftig dus ik kan mij voorstellen dat je het 1 en ander hebt uitgeprobeerd...


Heb ik ook geprobeerd inderdaad! Merkte alleen dat mijn merrie dan niet alles wilde opeten (veel poeder = droog, terwijl die andere brokjes er zo ingingen) en het liet liggen op de bodem. Dus effectief was het dan sowieso niet :')

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:19

Die van mij deed het enorm goed op Kurasyn. Helaas niet goedkoop, maar ik vond het z’n geld meer dan waard en bij Dochorse kocht ik ‘m altijd als er 25% korting was.

Saskia18
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-02-23

Re: Supplement spieren en gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:12

Hier ook een fan van Kurasyn.Ik heb beide mijn paarden erop staan en ik wil niet anders meer.Ik was steeds aan het zoeken, van duivelsklauw tot glucosamine.Ik ben overal mee gestopt en geef alleen nog maar Kurasyn.