Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4406
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:39

Wintu schreef:
Rizette, daar zijn we inderdaad mee bezig. Het ligt binnen de bebouwing dus we hopen dat het zo een vaart niet zal lopen. Maar we kijken inderdaad wel naar opties, wat mogelijk is en wat de kosten zijn en of je subsidie krijgt. Herten kun je helaas niet opsluiten, anders hadden we dat wel gedaan.

Ik snap ook niet zo goed wat dat met de OP te maken heeft?
Ik geef al meerdere malen aan dat wanneer je geen andere optie hebt, ik begrip er voor heb dat er geen pasklare oplossing is en je soms met handen gebonden bent.

Maar als je je pony niet 50 meter van wei naar stal kunt verplaatsen uit principe, dan vind ik dat nalatig.
Gelukkig weet DP schijnbaar meer over de situatie aldaar. Die vind het allemaal roddel en schijnbaar normaal en is er altijd een verklaring die gunstig voor de houder uitpakt, helaas is dat niet in alle gevallen zo.

Het heeft met jouw vingerwijzing van nalatigheid te maken. Wie bepaalt dat? En heeft het nut elkaar te beschuldigen? Ik kan jou ook nalatig vinden omdat jouw herten er nog zo bij staan. We kunnen het ook met elkaar nalatig vinden dat de wolf hier rondloopt die vee aanvalt en mensen met honden achterna loopt enz. Nalatigheid vind ik dieren niet voeren, niet verzorgen , geen dik zacht ligbed geven enz. Wolven lopen overal en kunnen bijna overal in komen. Het is een kwestie van moeite doen en die gaan ze steeds meer doen zeker naar gelang het voedsel minder wordt. En dan vind jij het normaal dat je dier eigenaren als nalatig bestempeld? Bij een Mekel kan ik me dat nog voorstellen, die preekt dat een ander een wolfwerende omheining moet plaatsen maar het zelf niet doet. Maar voor de rest weten we toch allemaal al dat die omheining niet werkt als de wolf er in wil? En dan naar elkaar gaan wijzen dat we nalatig zijn? De wolvenliefhebbers lachen in hun vuistje als ze zien hoe wel elkaar laten vallen.

Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:42

Rizette schreef:
Wintu schreef:
Rizette, daar zijn we inderdaad mee bezig. Het ligt binnen de bebouwing dus we hopen dat het zo een vaart niet zal lopen. Maar we kijken inderdaad wel naar opties, wat mogelijk is en wat de kosten zijn en of je subsidie krijgt. Herten kun je helaas niet opsluiten, anders hadden we dat wel gedaan.

Ik snap ook niet zo goed wat dat met de OP te maken heeft?
Ik geef al meerdere malen aan dat wanneer je geen andere optie hebt, ik begrip er voor heb dat er geen pasklare oplossing is en je soms met handen gebonden bent.

Maar als je je pony niet 50 meter van wei naar stal kunt verplaatsen uit principe, dan vind ik dat nalatig.
Gelukkig weet DP schijnbaar meer over de situatie aldaar. Die vind het allemaal roddel en schijnbaar normaal en is er altijd een verklaring die gunstig voor de houder uitpakt, helaas is dat niet in alle gevallen zo.

Het heeft met jouw vingerwijzing van nalatigheid te maken. Wie bepaalt dat? En heeft het nut elkaar te beschuldigen? Ik kan jou ook nalatig vinden omdat jouw herten er nog zo bij staan. We kunnen het ook met elkaar nalatig vinden dat de wolf hier rondloopt die vee aanvalt en mensen met honden achterna loopt enz. Nalatigheid vind ik dieren niet voeren, niet verzorgen , geen dik zacht ligbed geven enz. Wolven lopen overal en kunnen bijna overal in komen. Het is een kwestie van moeite doen en die gaan ze steeds meer doen zeker naar gelang het voedsel minder wordt. En dan vind jij het normaal dat je dier eigenaren als nalatig bestempeld? Bij een Mekel kan ik me dat nog voorstellen, die preekt dat een ander een wolfwerende omheining moet plaatsen maar het zelf niet doet. Maar voor de rest weten we toch allemaal al dat die omheining niet werkt als de wolf er in wil? En dan naar elkaar gaan wijzen dat we nalatig zijn? De wolvenliefhebbers lachen in hun vuistje als ze zien hoe wel elkaar laten vallen.

Ik heb het helemaal nergens over een omheining bij deze man gehad?

sasja0705
Berichten: 2040
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:08

DuoPenotti schreef:
Happinez schreef:
]
Precies , je kan wel als een struisvogel door het leven willen gaan maar daar los een een probleem sowieso niet mee op en maakt alleen maar meer slachtoffers.

Dat heeft niks met struisvogel te maken.
Het is duidelijk dat het roddel is. Ze hebben horen waaien dat de man dit niet doet omdat.
Maar door gevraagd is er niet.
Waarom is hij zo stellig?
Geen geld om het anders te doen, schaamt hij zich daarvoor en doet hij daarom zo stoer met een uitspraak?
Krijgt hij de pony niet gevangen maar durft geen hulp te vragen.
Oud en overziet dingen niet.


Zoals ik al vroeg. Is er al eens persoonlijk met de man gepraat? Hem op welke wijze dan ook hulp geboden. Maar daar word overheen gepraat. Dus nee.


Geloof je nu echt, wat je schrijft ?
Dan zou ik zeggen, rij na die man en rij naar de handelaar in Stroe...
Het zal he misschien verbazen, maar er bestaan daadwerkelijk kl***kken die geen moer om hun dieren geven, geen respect voor het (dierlijke) leven hebben en die het alleen om de heb en die centen gaat - maar dan wel zo dat het hun zelf geen cent of moeite kost...

Happinez

Berichten: 8394
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:26

DuoPenotti schreef:
Happinez schreef:
]
Precies , je kan wel als een struisvogel door het leven willen gaan maar daar los een een probleem sowieso niet mee op en maakt alleen maar meer slachtoffers.

Dat heeft niks met struisvogel te maken.
Het is duidelijk dat het roddel is. Ze hebben horen waaien dat de man dit niet doet omdat.
Maar door gevraagd is er niet.
Waarom is hij zo stellig?
Geen geld om het anders te doen, schaamt hij zich daarvoor en doet hij daarom zo stoer met een uitspraak?
Krijgt hij de pony niet gevangen maar durft geen hulp te vragen.
Oud en overziet dingen niet.


Zoals ik al vroeg. Is er al eens persoonlijk met de man gepraat? Hem op welke wijze dan ook hulp geboden. Maar daar word overheen gepraat. Dus nee.


Dat heeft wel degelijk met struisvogel te maken. Ontkennen dat de wolf er is / mag zijn is gewoon stom.
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat we de wolf liever zien vertrekken maar dat betekend niet dat je het kan negeren dat het dier er wel is.
Man heeft ook een interview gegeven en betrof geen oud mannetje hoor, wat je hier probeert te stellen.
En nee ik hoef de man niet te gaan helpen, ik heb er zelf 7 lopen waar ik mijn handen al aan vol heb om ze een veilig plek te bieden iedere avond en nacht.


Als ik het goed begrijp is er wederom een aanval geweest op een pony in Boijl vandaag.

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:32

Ik stel niet dat hij oud ik, ik vraag het.

En helpen hoeft niet te zijn als mee de ponys verplaatsen.
Wat ik al schreef misschien heeft hij wel geestelijke hulp nodig.
Dan kun je ook familie inschakelen, huisarts. Verzin het maar
Maar het is veel gemakkelijker alleen maar lelijk over iemand te doen :j
Dat is zo :j

En al ik dan hoor dat er nog dieren in wolvengebied onbeschermd staan bij mensen die andere dagelijks veroordelen....dan zakt mijn broek behoorlijk af.....

En daar laat ik het wat dat betreft bij.

Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:42

DuoPenotti schreef:
Ik stel niet dat hij oud ik, ik vraag het.

En helpen hoeft niet te zijn als mee de ponys verplaatsen.
Wat ik al schreef misschien heeft hij wel geestelijke hulp nodig.
Dan kun je ook familie inschakelen, huisarts. Verzin het maar
Maar het is veel gemakkelijker alleen maar lelijk over iemand te doen :j
Dat is zo :j

En al ik dan hoor dat er nog dieren in wolvengebied onbeschermd staan bij mensen die andere dagelijks veroordelen....dan zakt mijn broek behoorlijk af.....

En daar laat ik het wat dat betreft bij.

Jammer van dit soort posts DP, je geeft er weer een hele draai aan, terwijl je van alle partijen niks weet. Vind dat wel knap.

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:42

Paar minuten terug een bericht op geen wolf van weer een pony in Boijl, datum van vandaag. Ik vind het echt nalatigheid.

Elegance_
Berichten: 2003
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:43


Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:49

Elegance_ schreef:
Tancreda4 schreef:
Paar minuten terug weer een pony in Boijl, datum van vandaag. Ik vind het echt nalatigheid.


Dit gaat niet om een pony van dezelde eigenaar.

https://www.facebook.com/share/p/vgeUy4qwB41ZU4Ra/


Geen idee, weet wel dat de houder van de ponies waar dit topic over gaat de ponies op meerdere locaties heeft staan.

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:15

Wintu schreef:
Rizette, daar zijn we inderdaad mee bezig. Het ligt binnen de bebouwing dus we hopen dat het zo een vaart niet zal lopen. Maar we kijken inderdaad wel naar opties, wat mogelijk is en wat de kosten zijn en of je subsidie krijgt. Herten kun je helaas niet opsluiten, anders hadden we dat wel gedaan.

Ik snap ook niet zo goed wat dat met de OP te maken heeft?
Ik geef al meerdere malen aan dat wanneer je geen andere optie hebt, ik begrip er voor heb dat er geen pasklare oplossing is en je soms met handen gebonden bent.

Maar als je je pony niet 50 meter van wei naar stal kunt verplaatsen uit principe, dan vind ik dat nalatig.
Gelukkig weet DP schijnbaar meer over de situatie aldaar. Die vind het allemaal roddel en schijnbaar normaal en is er altijd een verklaring die gunstig voor de houder uitpakt, helaas is dat niet in alle gevallen zo.


Citaat:
Boijl Friesland
27-04-2024
Opnieuw een Shetlandpony dood gebeten in Boijl. Tussen de huizen en naast een drukke camping.
de huizen en naast een drukke camping.



En nu ga ik naar jou wijzen, wat ben jij nalatig zeg...
Jij had net zo goed allang iets kunnen maken, maar dat doe je net zo min.

Fijn he, als andere dat naar jou gaan doen.
Andere die een pony aan huis hebben staan dachten vast ook dat het zo'n vaart niet zou lopen....
Maar die verketter jij ook.

Dat heeft alles met de OP te maken, alleen jij kletst alleen in jou straatje, maar jou dieren kunnen net zo goed de volgende zijn.... maar dan is het ineens anders zeker. Dan praat je gunstig naar jouzelf. Midden in wolven gebied.

Wat is dat anders?!

Elisa2

Berichten: 37452
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:18

Ik vindt het wel nalatig als er niks gedaan wordt aan de locatie of de dieren verplaatst worden na een wolven aanval. :o

Want dan is het BEWEZEN dat de wolven op die plek komen weten dat ze op die locatie dieren kunnen pakken. En dat is nu net het verschil!

Als er nu weer een pony gepakt is dan vind ik dat echt dubbel zo triest. |(

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:23

Er is geen enkele plek daar veilig.

Citaat:
Met zijn uitstekende gehoor, reukzin en zicht kan de wolf gemakkelijk prooidieren opsporen. Op een afstand van 300 m, tegen de wind in, ruikt een wolf andere dieren. Met een zichthoek van 250°, tegenover 180° bij de mens, kan hij het landschap gemakkelijk afspeuren.


Jij denkt echt dat verplaatsen zin heeft?
Of dat andere dieren veilig zijn waar hij nog niet is geweest?
Zo'n roedel kent de omgeving op zijn duimpje.
Als deze mac gesloten is gaat hij wel naar de volgende.
Als je het nu over een doortrekkende had gaf ik je gelijk, niet bij zoveel gevestigde.

En deze stond op een andere plek

Elisa2 schreef:
Ik vindt het wel nalatig als er niks gedaan wordt aan de locatie of de dieren verplaatst worden na een wolven aanval. :o

Want dan is het BEWEZEN dat de wolven op die plek komen weten dat ze op die locatie dieren kunnen pakken. En dat is nu net het verschil!


Als er nu weer een pony gepakt is dan vind ik dat echt dubbel zo triest. |(

Elisa2

Berichten: 37452
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:26

Ja ik denk dat iets doen beter is dan niets doen..niets doen vind ik nalatig en dan maak je het ze wel heel erg makkelijk. Ik denk dus zeker dat verplaatsen zin heeft.

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:27

denken we daar anders over...ja of verplaatsen naar de waddeneilanden of zo maar niet binnen een kilometer of 50.

deze pony stond ook niet op de plek van de OP

Elisa2

Berichten: 37452
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:31

Nee klopt, maar wel in dezelfde plaats als waar de vorige pony aangevallen is toch?

Nouja, het is gewoon een hele lastige discussie..ik blijf er bij dat de wolf teveel slachtoffers maakt en beheerd moet worden in ieder geval. En dat dierenhouders binnen hun kunnen hun dieren moeten proberen te beschermen.

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:35

Ja in dezelfde plaats wel.

Maar tot hoever wil je ze verhuizen dan?

Toen die wolf hier zat zat hij een paar keer op een 100 meter van ons huis.
Tot vaak op een kilometer of 4, maar ook op bijna 40 kilometer. Voor een paar jaar lang.
Grens Limburg Brabant, diverse gemeentes.

Hij is op en neergetrokken van Duitsland en weer terug. Met een spoor van ellende.
Hij ging over 150 met 8 draden. Dus dat 120 niet werkt werd jaren terug al duidelijk.

Waar moet je heen met je dieren dan?
Dat is echt geen bagatelliseren of flauw doen van mij (lees eerder wanhoop) maar echt oprecht, waar moet je heen?

Elisa2

Berichten: 37452
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:40

Ik snap de wanhoop, wat ik zou doen is in ieder geval s"nachts zorgen voor een stal en overdag op terrein met toezicht/ veel mensen. Geeft geen garantie, dat weet ik maar ik heb wel het idee dat dit wat kan schelen.

De shetlanders die in Wekerom zijn aangevallen zijn ook verhuisd, staan verder van het bos af een andere kant op en dat lijkt tot nog toe in ieder geval goed te gaan. Natuurlijk als er nog meer wolven gaan komen zullen ze ook steeds verder gaan en dan wordt het inderdaad steeds lastiger. Maar goed, daarom pleit ik ook voor beheer en minder wolven. :-)

DuoPenotti

Berichten: 29849
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:49

Alles kan een beetje schelen...en alles kan ook niks doen...

Ik heb ook de mazzel dat hier een gazen hekwerk staat en een zwervende wolf sneller door zal lopen of in zijn looproute minder snel de wei in kan en zo de paarden over de zeik helpen.
En ik heb ze in de nacht op stal.

Maar wolfwerend is het niet, dat bestaat niet.

En stel hij is hier, hij is bijna overal. Waar moet je dan ineens heen met je dieren?
Alsof je ineens een veilige pensionstal vind?
De meeste hebben nog minder omheining dan wij...

Beheer is de enige oplossing. En ja dat kan nog wel ff duren.
Maar ik vertik het om te gaan wijzen, ik doe het niet. Ja om een voorbeeld te stellen hoogstens naar iemand die dat wel doet.
Wijzen dat is laag bij de grond en te gemakkelijk.

Maar nee, we moeten niet gaan wijzen.
We moeten verenigen.

Laat mensen zien wat er aan de gang is..en dat afrasteren ook niet werkt.
Elisa2 schreef:
Ik snap de wanhoop, wat ik zou doen is in ieder geval s"nachts zorgen voor een stal en overdag op terrein met toezicht/ veel mensen. Geeft geen garantie, dat weet ik maar ik heb wel het idee dat dit wat kan schelen.

De shetlanders die in Wekerom zijn aangevallen zijn ook verhuisd, staan verder van het bos af een andere kant op en dat lijkt tot nog toe in ieder geval goed te gaan. Natuurlijk als er nog meer wolven gaan komen zullen ze ook steeds verder gaan en dan wordt het inderdaad steeds lastiger. Maar goed, daarom pleit ik ook voor beheer en minder wolven. :-)

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:54

Ik had vandaag gesprek met mijn dierenarts dat bij andere landen al blijkt dat wolven juist de percelen opzoeken waar dikke omheining omheen staat, omdat ze weten dat daar wat te halen valt. Wolven zijn ook niet dom (slimmer dan de meeste mensen zelfs)…

josien_m_
Berichten: 2425
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:00

Elisa2 schreef:
Ja ik denk dat iets doen beter is dan niets doen..niets doen vind ik nalatig en dan maak je het ze wel heel erg makkelijk. Ik denk dus zeker dat verplaatsen zin heeft.


Op de vorige bladzijde stond dat geavdiseerd werd ze niet te verplaatsen na een aanval... je kunt het nooit goed doen blijkbaar!

Rizette
Berichten: 4406
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:02

Elisa2 schreef:
Ja ik denk dat iets doen beter is dan niets doen..niets doen vind ik nalatig en dan maak je het ze wel heel erg makkelijk. Ik denk dus zeker dat verplaatsen zin heeft.

Je doet niet iets, je doet dan iets te laat. Dat kan. Maar wijs niet naar een ander.

Elisa2

Berichten: 37452
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:10

Ja hoor..3 aanvallen op dezelfde locatie en dan doe je niet niets..maar iets te laat. Sure..

Ergens iets van vinden of naar iemand wijzen daar zit ook een enorm verschil in. Leuke zin om van elkaar over te nemen en als kul argument te gebruiken als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn kennelijk.

Ik ben wel benieuwd waar officieel staat trouwens dat niet verplaatsen na een aanval aangeraden wordt. Ik ben het nog niet tegen gekomen in ieder geval..

https://www.bij12.nl/wp-content/uploads ... erland.pdf

Er zijn wel wolven noodsets te verkrijgen na de aanval van een wolf of bij dreiging.

Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:21

DuoPenotti schreef:
Wintu schreef:
Rizette, daar zijn we inderdaad mee bezig. Het ligt binnen de bebouwing dus we hopen dat het zo een vaart niet zal lopen. Maar we kijken inderdaad wel naar opties, wat mogelijk is en wat de kosten zijn en of je subsidie krijgt. Herten kun je helaas niet opsluiten, anders hadden we dat wel gedaan.

Ik snap ook niet zo goed wat dat met de OP te maken heeft?
Ik geef al meerdere malen aan dat wanneer je geen andere optie hebt, ik begrip er voor heb dat er geen pasklare oplossing is en je soms met handen gebonden bent.

Maar als je je pony niet 50 meter van wei naar stal kunt verplaatsen uit principe, dan vind ik dat nalatig.
Gelukkig weet DP schijnbaar meer over de situatie aldaar. Die vind het allemaal roddel en schijnbaar normaal en is er altijd een verklaring die gunstig voor de houder uitpakt, helaas is dat niet in alle gevallen zo.


Citaat:
Boijl Friesland
27-04-2024
Opnieuw een Shetlandpony dood gebeten in Boijl. Tussen de huizen en naast een drukke camping.
de huizen en naast een drukke camping.



En nu ga ik naar jou wijzen, wat ben jij nalatig zeg...
Jij had net zo goed allang iets kunnen maken, maar dat doe je net zo min.

Fijn he, als andere dat naar jou gaan doen.
Andere die een pony aan huis hebben staan dachten vast ook dat het zo'n vaart niet zou lopen....
Maar die verketter jij ook.

Dat heeft alles met de OP te maken, alleen jij kletst alleen in jou straatje, maar jou dieren kunnen net zo goed de volgende zijn.... maar dan is het ineens anders zeker. Dan praat je gunstig naar jouzelf. Midden in wolven gebied.

Wat is dat anders?!


Dat snap je niet?

Ten eerste verketter ik niemand, ik zeg enkel dat ik het nalatig vindt dat je een hoogdrachtige pony van 80 cm niet 50 meter wil verplaatsen naar een stal. De stal is er, hoeft de persoon niets voor te doen. Als je alles bij de hand hebt om je dier in de nacht iig veilig te stellen en je doet het niet, dan vind ik dat nalatig. Zekers als je al meerdere ponies en schapen aan de wolf bent verloren, dus onwetendheid was er niet.

Jij haalt er allerlei andere zaken bij om een punt te maken. Maar leg nou eens uit, waarom zou je een hoogdrachtige minipony laten staan, als je enkel de deur uit hoeft te lopen en het beestje even op stal te zetten.

Ik ben verder ook helemaal niet over mijn situatie begonnen, dat doen anderen, hetzelfde dat ik het nergens over omheiningen heb in dit topic, maar daar word ik ook mee om de oren geslagen.

Je mag naar mij wijzen hoor, dat zal me echt een zorg zijn, slaap er geen nacht minder om.

Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:24

Elisa2 schreef:
Nee klopt, maar wel in dezelfde plaats als waar de vorige pony aangevallen is toch?

Nouja, het is gewoon een hele lastige discussie..ik blijf er bij dat de wolf teveel slachtoffers maakt en beheerd moet worden in ieder geval. En dat dierenhouders binnen hun kunnen hun dieren moeten proberen te beschermen.


Van de houder uit de OP zijn al meerdere ponies doodgebeten, allemaal op verschillende locaties, ook al eerder tussen de huizen en vakantiepark, verder ook nog veel schapen.

Wintu

Berichten: 3051
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:27

Rizette schreef:
Elisa2 schreef:
Ja ik denk dat iets doen beter is dan niets doen..niets doen vind ik nalatig en dan maak je het ze wel heel erg makkelijk. Ik denk dus zeker dat verplaatsen zin heeft.

Je doet niet iets, je doet dan iets te laat. Dat kan. Maar wijs niet naar een ander.


Al sinds 2021/2022 zijn bij deze persoon aanvallen, is denk ik al een stuk of 65 dieren kwijt, we zijn nu twee jaar verder, kan je dan nog spreken van te laat?