Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:08

Ik zou zo'n zeikerd zijn :o

Hier paar straten verder lag er een.
Nou die hield zijn kop geen 3 seconden.

Ja als de buurman die zou gaan houden om zijn weide dieren te beschermen ga ik klagen.

Daar word je toch compleet gestoord van.

Daarnaast "we" willen hoog risico honden verbannen. Moet je vooral zoiets gaan houden...

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:11

Daarom, we zitten hier hutje op mutje en dan krijg je te horen neem maar honden die bij elk vallend blad aanslaan en de hele buurt bij elkaar blaffen.

Goed idee joh +:)+

Kinke

Berichten: 20572
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:16

is toch sowieso totaal onhaalbaar. Dan moet je ieder stuk land waar vee loopt ook nog meerdere honden laten lopen. En inderdaad, blijkbaar is het niet zielig, zo'n hond/wolf gevecht

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:37

josien_m_ schreef:
Omdat het ene fout is, zeg ik niet dat het andere te tolereren is! Natuurlijk moet er juist vermindering komen bij het opgehokte (pluim)vee
Dus nee, natuurlijk is dat op die manier geen verbetering! Ik schreef alleen dat er te veel vee is in Nederland, dat kan de grond, het klimaat niet aan.


Of er teveel vee is, is ook discutabel. Wat mij betreft is er teveel bebouwing, snelwegen, fabrieken etc. Hoe groener het land, hoe meer bomen en bossen, hoe beter voor het klimaat.

Teveel mensen, dat is het echte probleem. :o

Ben wel voor een omvorming van de veehouderij maar dan zouden dieren dus juist meer naar buiten moeten kunnen. Dat is ook beter want dan ontstaat er minder stikstof. Dit wordt dus alleen verschrikkelijk tegen gewerkt door de komst van de wolf. Het is dus echt aan meerdere kanten dieronvriendelijk, behalve voor de wolf zelf.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:49

Ook voor de wolf is het dieronvriendelijk. Immers lijkt ons kleine kikkerlandje in de verste verte niet op het natuurlijke habitat van de wolf. Kan me niet voorstellen dat wolven stressvrij door woonwijken hobbelen. Het probleem is dat ze geen andere keuze hebben.

De paradox is dat er een groep dierenliefhebbers ontzettend vóór natuurlijk houden van dieren is. Dwz zoveel mogelijk de natuurlijke omstandigheden nabootsen en als dat niet kan het dier niet houden. Voor de wolf maakt het echter ineens geen drol uit dat die verre van natuurlijk kan leven in ons land. Die moeten hoe dan ook blijven.

Wat voor plaat hebben sommige mensen voor hun hoofd? Van dat materiaal wil ik graag stallen maken. Dat spul is immers zo dik dat er geen roofdier door komt.

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:51

Nogmaals ja, te veel mensen met hun bijbehorende wijze van leven en werken. Maar dat maakt niet veel uit wat je ervan vindt. We zullen ons hele systeem daarop moeten aanpassen. Er zijn geen zondebokken aan te wijzen, mensen zullen zich moeten aanpassen. De wijze van leven, van bestaan zal veranderen. dat wil in mijn ogen ook zeggen dat niet op alle plekken in de wereld alle natuur mogelijk is en er dus keuzes gemaakt moeten worden. Meer mensen betekent minder dieren want de ruimte en het voedsel is beperkt. In dat licht ben ik dus ook voorstander van minder vee. Maar ook van diervriendelijke(r) houden van de dieren. Dat laatste aspect staat momenteel onder druk door de invasie van wolven hier.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:00

rien10 schreef:
Ik ben er (bijna) van overtuigd dat we weer naar een bijna-nul stand van de wolven gaan. Het is een kwestie van tijd en een paar omstandigheden:
- de commercie gaat in het geding komen
- een aantal bobo's/BN'ers/hotemetoten gaat er last van krijgen
- top-sporters gaan er last van krijgen.

Wolven zullen de steden gaan bereiken, stedelijke gebieden gaan bevolken en dan slaat de vlam in de pan. Dan worden er sportpony's van de kindjes van BN-ers gepakt. Top sporters kunnen niet meer gemakkelijk buiten trainen. Strand paviljoens, bos-hotels, campings, uitspanningen gaan klanten verliezen/minder inkomsten genereren omdat mensen weg blijven.
Dan (pas) gaat er wat gebeuren.

Je bent niet van de complotten, maar je het wel een glazen bol?
En.. je bent niet van de complotten maar als het BN-ers gaat betreffen dan pas gaat er wat gebeuren.. zoiets?
(dat is ook wel een klein beetje een complotheorie hoor denk ik? )

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:03

Let op de nuance "bijna".
Iets bedenken wat in de toekomst kan gaan gebeuren heeft niets met een complot te maken.
Ja, ik denk (let op, ik ben er niet van overtuigd, ik denk het) dat het ongeveer zo gaat lopen.

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:07

Ik denk ook wel ja dat uiteindelijk de wolf hier niet zal blijven leven. Uiteraard niet vrijwillig.... Maar dat zal nog best een tijd duren helaas. Of ik, of liever mijn pony's, dat nog zullen meemaken durf ik niet te voorspellen.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:48

Ik denk dat de wolf blijft, te veel mensen die aan de touwtjes trekken zijn voor de wolf, om nog maar niet te spreken over Europa. Ook al gaat de beschermingsstatus omlaag, dan geldt dat enkel nog voor wolven die binnen raster aanvallen en meerdere keren. Men wil dan niet afschieten, maar betreffende wolf zenderen en dan monitoren en dan via de halsband een correctie geven (hoe ze dat dan weer willen uitvoeren.... ) en pas bij de derde keer afschieten. Verder denken ze dat er nog ruimte is voor tientallen roedels meer in Nederland en wil men uiteindelijk de vergoeding weg halen voor dieren die niet achter raster staan. Er is belachelijk veel regelgeving. Dus ik denk dat de wolf in aantallen enorm gaat toenemen.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:54

Terwijl ze in Noorwegen en Zweden veel lagere aantallen aanhouden. Daar wordt wel beheerd, zowel per aantal, als bij niet voldoende schuw gedrag.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:59

sterregoud schreef:
Terwijl ze in Noorwegen en Zweden veel lagere aantallen aanhouden. Daar wordt wel beheerd, zowel per aantal, als bij niet voldoende schuw gedrag.


Blijf het inderdaad ook frappant vinden dat landen met zoveel ruige natuur nog, zoals in Noorwegen en Zweden, minder wolven roedels de norm zijn, terwijl de ecologen hier in Nederland genoeg ruimte zien voor tientallen roedels. En elke gevestigde wolf krijgt een stukje natuur welke als natura2000 gebied aangemerkt zal worden. Ze zullen zich maar in de struiken naast je boerderij vestigen, ben je voor de staat gelijk een piekbelaster.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:04

sterregoud schreef:
Terwijl ze in Noorwegen en Zweden veel lagere aantallen aanhouden. Daar wordt wel beheerd, zowel per aantal, als bij niet voldoende schuw gedrag.

En wat denk je, als daar het volgende huis 5 km verderop staat en er zit steeds een wolf te jengelen langs de afrastering wat er dan gebeurt....
En dat kan bijna overal ongezien in de wereld behalve in ons overvolle landje...

Mede daarom loopt het hier ook uit de klauwen.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:15


Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:38

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Ja ik denk dat je ze in dat opzicht wel als een bedreiging kunt zien. Alleen is de reactie om de wolf dan maar opnieuw te willen uitroeien, er niet eentje die dierenliefde bevat, en ook geen realisme. "Geen Wolf" is geen optie, en wat mij betreft ook niet wenselijk. Daardoor discussieer je vanuit een totaal ander uitgangspunt, en lopen dingen langs elkaar heen.
En zoals al vaker gezegd, er zijn mensen die hun dieren zo goed mogelijk beschermen, en toch slachtoffer worden. Dat is natuurlijk ontzettend betreurenswaardig. Daarnaast zijn er echter ook mensen die hun dieren niet beschermen. Juist daardoor leren wolven hoe makkelijk die prooi is. Het is jammer, dat de anti wolf mensen déze nalatige dierenhouders niet aanspreken en/of tegen hun nalatigheid actie voeren, maar mensen en organisaties aanspreken, die helemaal niet over de bescherming van die dieren gaan.

En voor de duidelijkheid: wat mij betreft is het niet heel zinvol om steeds pro wolf te benadrukken. De wolf is er gewoon, of je wil of niet.

"Nalatig om actie te voeren." in het wolven topic heb ik dit ook al met je willen bespreken, maar je reageerde niet meer. Jij zegt daar "Iedereen moet zelf weten wat hij doet qua wolf"(woorden van gelijke strekking, niet letterlijk). Maar als dat vervolgens gebeurt, verdoordeel je mensen als Nalatig.
Bovendien, wolven klilmmen, kruipen, sluitpen, springen over heel -echt heel- veel zogenaamde wolfwerende rasters heen/door/onder/over. En, ik zeg het denk ik nu voor de 20ste keer; wolfwerend is ook ieder dier werend: Haas, konijn, ree, hert, das, egel, vos, hamster (Limburg), bunzing, marter, en ga het rijtje maar af. Wolfwerend bestaat, zeker. Kijk maar in de dierentuinen. Maar: Lelijk, wordt niet binnen een vergunning goedgekeurd, niet te betalen.


Ik begin me af te vragen of de omheining van wolven in dierentuinen minder wolfwerend blijkt, als de bewoners daar eens flink honger hebben, of ruzie...

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:41

Toen ze ruzie hadden zijn erin Amersfoort dus 2 ontsnapt.

En nu daar wolven in de buut zijn zijn ze ineens opgedoekt....
En da heeft niks met de ontsnapping eerder te maken en de wolven nu in de buurt....jaja

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:52

DuoPenotti schreef:
Toen ze ruzie hadden zijn erin Amersfoort dus 2 ontsnapt.

En nu daar wolven in de buut zijn zijn ze ineens opgedoekt....
En da heeft niks met de ontsnapping eerder te maken en de wolven nu in de buurt....jaja


Denk je dat echt? of is dit een verdachtmaking?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:00

Dat is wat ik denk.

Als ik zie hoe die wolven in de Veluwe tekeer gingen in dat hekwerk.
Stel je voor dat de in het wild levende wolven dat gaan doen bij de wolven in de dierentuin en die wolven uiteraard terugdoen.

Of die in de dierentuin willen naar een loopse teef in het bos?

Ik kan me voorstellen dat ze die risico's willen voorkomen.

Nu zijn ze goed binnen te houden omdat ze geen honger hebben, behalve toen dan al bij ruzie.
Wat er als er meer prikkels (is dat wel het goede woord) om naar buiten te willen?

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:24


darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:36

Niet het hele topic gelezen, maar fijn om zo een inkijk te krijgen in hoe mensen ermee omgaan die er gewoon midden in zitten. Ik ben niet anti-wolf maar wel van mening dat ze hier in NL onvoldoende ruimte hebben en er beheer op nodig is.

Hier in de regio (UHR/Gooi) is er ook al eens een wolf gespot en moet zeggen dat ik nu op een buitenritje toch alerter ben (vaak alleen op pad) op evt. Wolf.

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:58

En weer pony's vermoord

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:06

Waar?

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:07

Staat nog niks van op geen wolf.

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 00:04

Elisa2 schreef:
Waar?


ede omstreken

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:11

speurneusc schreef:
En weer pony's vermoord

Wanneer zou dat gebeurd zijn? Sterkte voor de eigenaren in ieder geval.